Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

Συνέντευξη με την ΙΟΥΣΤΙΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ-ΑΡΓΥΡΗ - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

κ. Ιουστίνη Φραγκούλη-Αργύρη
Το πρώτο μυθιστόρημα της Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη που διάβασα ήταν το αλησμόνητο «Έρωτας στην Ομίχλη», πριν από αρκετά χρόνια. Θυμάμαι πως με είχε συναρπάσει τόσο η ασυνήθιστη υπόθεσή του όσο και η καθηλωτική, μεστή και παραστατική γραφή της συγγραφέως. Το επόμενο βιβλίο της που ήρθε πολύ πρόσφατα στα χέρια μου είναι το νέο μυθιστόρημά της που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός με τίτλο «Η Κοντυλένια του Νησιού». Οφείλω να ομολογήσω πως είχα να συγκλονιστώ τόσο πολύ από μυθιστόρημα και να εκπλαγώ τόσο με την τελική απρόσμενη ανατροπή από την εποχή της αγαπημένης και αξεπέραστης «Τζέιν Έυρ» της Σαρλότ Μπροντέ, και δεν υπερβάλω καθόλου στη δήλωσή μου αυτή, πιστέψτε με! Όσοι το έχετε διαβάσει καταλαβαίνετε σε τι ακριβώς αναφέρομαι, όσοι δεν το έχετε ακόμα διαβάσει, κάντε το και θα με θυμηθείτε. Σε κάθε περίπτωση όμως, προσέξτε να μην αναφέρετε οτιδήποτε αφορά σε αυτήν την τεράστια ανατροπή, γιατί θα χαλάσετε την έκπληξη για τους επόμενους αναγνώστες… Όπως και να έχει, είναι μεγάλη χαρά και τιμή η παρούσα συνέντευξη που δέχτηκε με προθυμία να μου παραχωρήσει η χαρισματική συγγραφέας, με αφορμή την έκδοση του νέου βιβλίου της. Την ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο που μου διέθεσε, της εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλο το αξιόλογο συγγραφικό της έργο και σας προσκαλώ να διαβάσετε τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις της, ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο περισσότερο την εξαίρετη Ιουστίνη Φραγκούλη-Αργύρη!

1) Αγαπητή κ. Αργύρη, τις θερμές μας ευχές για το νέο βιβλίο σας που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός, με τίτλο «Η ΚΟΝΤΥΛΕΝΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ». Ποιο ήταν το έναυσμα για την ενασχόλησή σας με τον κόσμο της λογοτεχνίας και το αντικείμενο της συγγραφής;

Η γραφή ήταν ένα χάρισμα της φύσης παιδιόθεν, το οποίο μου καλλιέργησε το σχολείο αλλά και ο εμπνευσμένος ιερέας πατέρας μου στα παιδικά μου χρόνια.
Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου στο Πολιτικό της Νομικής ασχολήθηκα κατά παρέκκλιση με τη δημοσιογραφία λόγω των συνθηκών της εποχής.
Στα σαράντα μου άρχισα να γράφω τα μεγάλα έργα κάνοντας αρχή απο τη βιογραφία του πρώην Αρχιεπισκόπου Αμερικής Σπυρίδωνος «Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΕΝΟΣ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥ», γεγονός που μου άνοιξε τα φτερά για το πέρασμα στη μυθιστορία. Έκτοτε έχω γράψει εφτά μυθιστορήματα και ανάμεσά τους διηγήματα, ταξιδιωτικά και άλλα είδη της λογοτεχνίας.

2) Από πού αντλείτε την έμπνευση για κάθε έργο σας και κάθε χαρακτήρα και πόσο δύσκολο είναι να σταχυολογήσετε τις απαραίτητες πληροφορίες, όταν αυτές απαιτούνται, ώστε να συνδυάσετε τυχόν ιστορικά γεγονότα, τόπους και μυθοπλασία στα βιβλία σας;

Ακούω διάφορες ιστορίες από φίλους, συγγενείς... Τώρα όλοι γνωρίζουν πως αφορμή της συγγραφής μου αποτελούν οι πραγματικές ζωές των ανθρώπων, γι αυτό πολλοί με πλησιάζουν και μου ερεθίζουν το νου με τις αφηγήσεις τους.
Όταν κρίνω ότι μια ιστορία έχει βάθος, τότε κρατώ σημειώσεις και αναζητώ το πρόσωπο που μου την αφηγήθηκε για να μου δώσει περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες.
Η έρευνα για τον τόπο αλλά και για τα ιστορικά γεγονότα της ανάλογης εποχής δεν αποτελούν δύσκολο διακύβευμα στο έργο, αλλά μάλλον μια μεγάλη πηγή πληροφόρησης και εμπλουτισμού της δικής μου πραγματικότητας. Επομένως, πρόκειται για έναν ιδανικό συνδυασμό και όχι για μια δυσκολία.

3) Στο τελευταίο συγκλονιστικό βιβλίο σας, πραγματικά πρόσωπα και γεγονότα αποτελούν τη βασική έμπνευσή σας. Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, "πηγή ιδεών" για έναν συγγραφέα;

Όπως ανέφερα και πιο πάνω όλα τα βιβλία μου αρύονται πραγματικών γεγονότων, απλά η μυθοπλασία τα μετατρέπει σε λογοτεχνικά έργα.
Η πηγή ιδεών είναι η ίδια η πολιτιστική ταυτότητα του λογοτέχνη. Οι ιστορίες που πλάθει ή αναπλάθει είναι η αφορμή για να φέρει στην επιφάνεια ιδέες, φιλοσοφική στάση, απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα της ύπαρξης.

4) Συνήθως, οι περισσότεροι συγγραφείς είτε έχουν σπουδάσει κάποιο αντικείμενο είτε ασκούν ως επάγγελμα κάτι εντελώς διαφορετικό από τη συγγραφική τους ιδιότητα. Εάν αυτό ισχύει και στη δική σας περίπτωση, θα θέλατε να μας πείτε πόσο αρμονικός είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και κατά πόσο αλληλοεπηρεάζονται οι επιμέρους ιδιότητές σας;

Αυτό συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις διότι η συγγραφή είναι δύσκολο να γίνει βιοποριστικό επάγγελμα. Στη δική μου περίπτωση το κύριο επάγγελμά μου είναι η δημοσιογραφία, που συναντιέται με τη συγγραφή και τη λογοτεχνία. Οι δύο ιδιότητές μου αλληλοσυμπληρώνονται και θεωρώ ότι πρόκειται για ιδανικό συνδυασμό.

5) Πιστεύετε πως το επιστημονικό υπόβαθρο είναι απαραίτητο για τη συγγραφή ενός βιβλίου, ή αρκεί το έμφυτο συγγραφικό ταλέντο, η φαντασία και οι εμπειρίες του συγγραφέα;

Πιστεύω πως το συγγραφικό ταλέντο, η φαντασία, οι εμπειρίες και η αυτοπειθαρχία είναι τα κύρια συστατικά του συγγραφέα. Οι σπουδές είναι ένα συμπλήρωμα αν προέρχονται από το χώρο της φιλολογίας, της νομικής και γενικά των θεωρητικών επιστημών. Ωστόσο, έχουμε δει γιατρούς και μηχανικούς να μυθιστορούν με σπουδές εκ διαμέτρου αντίθετες από την λογοτεχνία.
Κατά τη γνώμη μου η συγγραφή είναι χάρισμα και γνωρίζει καλά πώς να το αναπτύξει αυτός που το έχει. Είχαν σπουδάσει ο Βίκτωρ Ουγκώ ή ο Ουίλιαμ Σέξπιρ;

6) Υπάρχει κάποιο μοτίβο ως προς το πότε σας "επισκέπτεται" η συγγραφική σας έμπνευση; Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ώρα, διάθεση ή τόπος, ίσως, που να σας προδιαθέτει να γράψετε ή είναι κάτι που "ρέει" αβίαστα από μέσα σας συνέχεια;

Αυτά τα περί εμπνεύσεως δεν ισχύουν, κυρίως στη μυθιστορηματική γραφή. Το μυθιστόρημα είναι ένα οικοδόμημα που θέλει αρχιτεκτονική, σκελετό και σχεδιασμό.
Η μόνη αλήθεια στα περί έμπνευσης είναι πως κάποιες φορές οι λέξεις πέφτουν πιο γρήγορα στα πλήκτρα του συγγραφέα κι άλλες φορές πιο αργά. Όλα είναι θέμα διάθεσης και όχι έμπνευσης. Προσωπικά μου αρέσει να γράφω τις πρωινές ώρες με μυαλό καθαρό, αλλά όντως η γραφή είναι η αποχύμωσή μου. Νιώθω μέσα μου ένα ποτάμι λόγου να με πλημμυρίζει. Από παιδί έγραφα στις χαρτοπετσέτες όπως άλλοι ζωγράφιζαν. Τώρα τα μικρά λογάκια τα καταθέτω στο Facebook. Ζω για να γράφω δημοσιογραφικά ή λογοτεχνικά!

7) Όταν ολοκληρώνετε ένα νέο βιβλίο σας αρκείστε μόνο στη δική σας γνώμη και αξιολόγηση, πριν προχωρήσετε στην έκδοσή του, ή αναζητάτε πρώτα την άποψη κάποιου οικείου σας προσώπου την κρίση του οποίου εμπιστεύεστε;

Στα πρώτα βήματα της συγγραφής των μεγάλων έργων έδινα το πρόχειρο κείμενο σε φίλες μου φιλολόγους για να ακούσω τη γνώμη τους. Όσο ωρίμαζα στη γραφή σταμάτησα να το κάνω, όχι από αλαζονεία, αλλά από έλλειψη χρόνου και σεβασμό στον χρόνο των άλλων.
Άλλωστε, μπορώ να αυτοκριθώ...

8) Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τα βιβλία σας και, γιατί όχι, την ιστορία "πίσω από την ιστορία" κάποιων από αυτά;

«ΠΕΤΑΕΙ, ΠΕΤΑΕΙ ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ» είναι η οικογενειακή μου σάγκα με αφορμή τα απομνημονεύματα του γίγαντα παππού μου παπα-Κώστα Κακαβούλη.
«ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ», είναι η πικρή ερωτική ιστορία της μητέρας του Ελληνοαμερικανού μεγιστάνα Τζον Κατσιματίδη.
«ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ», είναι η ιστορία μιας πρωτοδιόριστης δασκάλας στη Βόρεια Ελλάδα, όπου αγαπήθηκε και αγάπησε...
«ΨΗΛΑ ΤΑΚΟΥΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ», είναι η συνεύρεση έξι γυναικών στα σαράντα τους, η ανακάλυψη της γυναικείας ωριμότητας μέσα από το πέρασμα των χρόνων.
«ΞΥΠΟΛΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ», είναι η συνεύρεση των ίδιων γυναικών στα πενήντα τους και η χαλαρή προσαρμογή στη νέα εποχή που δεν σηκώνει πια τακούνια ένεκα μεταταρσίου...
«Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ», ένα επικό έργο για την αγάπη της μητέρας στο παιδί της και την θυσία της για να το αναστήσει...
«Η ΚΟΝΤΥΛΕΝΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ»... την διαβάσατε μόλις!

9) Η συγγραφέας Ιουστίνη Φραγκούλη-Αργύρη βρίσκει τον χρόνο να διαβάζει για δική της ευχαρίστηση και όχι μόνο για έρευνα πάνω σε κάποιο μελλοντικό βιβλίο της; Εφόσον συμβαίνει αυτό, ποιο είδος λογοτεχνίας προτιμάτε περισσότερο ως αναγνώστρια και γιατί;

Το διάβασμα είναι πλέον άκρως επαγγελματικό. Διαβάζω τα βιβλία των σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων και των φίλων μου και διαβάζω τα νέα τολμηρά μυθιστορήματα των συγγραφέων του κόσμου στα αγγλικά και γαλλικά. Δεν γεύομαι την ηδονή της ανάγνωσης εδώ και χρόνια, ζω την επαγγελματική διαστροφή της συγγραφικής ανάγνωσης.

10) Θυμάστε το πρώτο ανάγνωσμα το οποίο σάς "παρέσυρε" στον κόσμο της λογοτεχνίας; Ποια είναι τα αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς; Υπάρχει κάποιο απόφθεγμα από βιβλίο το οποίο να καθόρισε τη μετέπειτα ζωή σας; Έχετε δεχθεί κάποιες επιρροές από ομότεχνούς σας, έλληνες ή ξένους, σύγχρονους ή κλασσικούς, στον δικό σας τρόπο γραφής, ύφους ή θεματολογίας;

Μεγάλωσα με ποίηση Βαλαωρίτη, Σικελιανού, Παλαμά και Σολωμού. Ως παιδί διάβασα πολλά παραμύθια με τη Μαίρη Πόππινς να κατακτάει την καρδιά μου. Η «Τζέην Έυρ» της Σάρλοτ Μπροντέ ίσως να αποτέλεσε την αιτία της επιθυμίας μου να γράψω κάτι ανάλογο. Εκεί ανακάλυψα την ηδονή της ανάγνωσης ενός μυθιστορήματος.
Αγαπημένα μου είναι όλα τα βιβλία του Καζαντζάκη, του Ξενόπουλου, του Λουντέμη, του Παπαδιαμάντη, του Ουγκώ, του Τολστόι, του Ντοστογιέφσκι, του Ζολά, του Ροθ... και του Μπουκόφσκι!

11) Πιστεύετε πως ο συγγραφέας πρέπει να ταξιδεύει ώστε να έχει κάποια βιώματα από τις χώρες και τις τοποθεσίες τις οποίες, τυχόν, περιγράφει στα βιβλία του και πόσο εφικτό είναι αυτό στην πράξη, ιδιαίτερα στις μέρες μας; Είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, απλά και μόνο για τη "διεύρυνση των οριζόντων" του;

Πιστεύω πως τα ταξίδια και η γνωριμία με νέους τόπους αποτελούν εμπλουτισμό στη δεξαμενή του συγγραφέως. Προσωπικά ταξιδεύω πολύ, όχι απαραίτητα στους τόπους εξέλιξης των μυθιστορημάτων μου. Γι’ αυτούς κάνω μελέτες, βλέπω βίντεο και διαβάζω την ιστορική εξέλιξή τους.

12) Θεωρείτε ότι ο συγγραφέας θα πρέπει να ασχολείται με διαφορετικά είδη λογοτεχνίας και να "πειραματίζεται" θεματολογικά, ρισκάροντας το υπάρχον αναγνωστικό του κοινό ή θα όφειλε να εμμένει στο είδος που τον έχει καθιερώσει;

Πιστεύω πως ο αληθινός λογοτέχνης δεν βολεύεται στην πατέντα της επιτυχίας, αλλά αναζητεί και άλλα είδη γραφής για να ολοκληρωθεί ως προσωπικότητα και να πειραματισθεί με το έμφυτο ταλέντο του.

13) Πιστεύετε πως οι συγγραφείς οφείλουν να προβληματίζουν τους αναγνώστες "αφυπνίζοντας" τη σκέψη τους, ή ο σκοπός των βιβλίων τους θα έπρεπε να είναι απλά και μόνο ψυχαγωγικός; Εσείς, ποια μηνύματα επιδιώκετε να "περάσετε" στους αναγνώστες σας και σε ποιο είδος αναγνωστικού κοινού, συνήθως, απευθύνεστε μέσα από το συγγραφικό έργο σας;

Ο κάθε συγγραφέας έχει διαφορετική άποψη για τη συγγραφή, δεν υπάρχουν «πρέπει» και «μη». Προσωπικά σε κάθε μυθιστόρημα προσπαθώ να εμβάλω τα ερωτήματα που έχω η ίδια για την ύπαρξη και τη ζωή.
Για μένα τα μεγαλύτερα μηνύματα είναι αυτά που απαντούν στα μεγάλα ερωτήματα της ανθρώπινης φύσης, είτε πρόκειται για τον Θεό είτε για τους θνητούς.

14) Θεωρείτε πως η σύγχρονη πραγματικότητα μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για έναν συγγραφέα και, ειδικότερα, οι τόσο δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε τελευταία στην πατρίδα μας; Ή μήπως το ζητούμενο από τους αναγνώστες είναι ακριβώς η "φυγή" από αυτήν τη ζοφερή πραγματικότητα;

Πιστεύω πως αυτή η κοινωνική ανατροπή των τελευταίων χρόνων στην πατρίδα μπορεί να αποτελέσει υλικό έμπνευσης για πραγματική λογοτεχνία. Η λογοτεχνία δεν είναι τέχνη φυγής αλλά τέχνη καταγραφής τής περιρρέουσας ατμόσφαιρας. Η χαλαρή διαφυγή αποτελεί ένα συγκεκριμένος είδος, που αποκαλείται ροζ μυθιστόρημα.

15) Στη σύγχρονη πραγματικότητα και στην εποχή της άκρατης τεχνολογίας ποια θεωρείτε πως είναι η θέση του λογοτεχνικού βιβλίου; Περνάει, τελικά, το βιβλίο κρίση στη χώρα μας ή διεθνώς και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να γίνει πιο προσιτό στο αναγνωστικό κοινό και, ιδιαίτερα, στους νέους;

Δυστυχώς η φαυλότητα της ηλεκτρονικής εποχής έχει πραγματικά συνεπάρει και υφαρπάσει τη νεολαία από την χαρά της ανάγνωσης των βιβλίων. Βρίσκω πως δεν είναι θεραπεύσιμο αυτό, γιατί είναι εύκολο για τους νέους να διαβάζουν γρήγορα και εύκολα κείμενα παρά να χάνονται στον κόσμο των λέξεων και των ιδεών.
Ίσως η θεατροποίηση των βιβλίων και η μεταφορά τους στον κινηματογράφο θα μπορούσε να επικοινωνήσει τα μεγάλα λογοτεχνικά έργα με το νεανικό κοινό. Δεν βλέπω φως στο τούνελ.

16) Είχατε κάποιους "ενδοιασμούς" όταν αποφασίσατε να δώσετε το πρώτο σας βιβλίο προς έκδοση; Αγωνιούσατε ως προς την αποδοχή που θα τύχαινε αυτό από το αναγνωστικό κοινό; Η θεματολογία των βιβλίων σας, πιστεύετε πως παίζει τον δικό της ρόλο στην αποδοχή αυτή;

Το πρώτο μου βιβλίο ήταν η βιογραφία ενός εκκλησιαστικού ηγέτη, του πρώην Αρχιεπισκόπου Αμερικής Σπυρίδωνος με αποκλειστική πρόσβαση στα αρχεία του, οπότε αποτέλεσε μεγάλη εκδοτική επιτυχία.
Τα επόμενα μυθιστορήματα ακολούθησαν τη λαμπρή πορεία της βιογραφίας. Ποτέ δεν φοβήθηκα την αναμέτρηση με το κοινό, απόλαυσα και συνεχίζω να απολαμβάνω μια υπέροχη αγαπητική σχέση.

17) Εσείς, με την έως τώρα πείρα σας στον χώρο της συγγραφής, τι θα συμβουλεύατε όλους τους νέους επίδοξους συγγραφείς, που ονειρεύονται να δουν κάποτε ένα βιβλίο τους στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και, ιδιαίτερα, εν μέσω αυτής της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας;

Κοιτάξτε, αντί οι επίδοξοι συγγραφείς να ονειρεύονται να δουν το βιβλίο τους στις προθήκες εν είδει κάποιου κοσμικού γεγονότος, καλό θα είναι να διαβάσουν άπειρα βιβλία πριν αποπειραθούν να συγγράψουν. Η συγγραφή ενέχει εσωτερικότητα και όχι αυτοπροβολή...
Στο μεταξύ, υπάρχουν δεκάδες εκδοτικοί οίκοι που φύτρωσαν με την κρίση και αναλαμβάνουν εκδόσεις βιβλίων επί πληρωμή! Έχουμε χάσει την ουσία σήμερα.

18) Κλείνοντας και, αφού σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή της παραχώρησης αυτής της συνέντευξης, θα ήθελα να σας ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία στο νέο βιβλίο σας «Η ΚΟΝΤΥΛΕΝΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ», και να σας ρωτήσω για τα άμεσα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;

Απόσπασμα από την επίσημη βιογραφία του Ξενοφώντα Βεργίνη με τίτλο «ΠΕΡΑ ΑΠ΄ ΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ!» την οποία έχω την τιμή να συγγράφω αυτή την εποχή. Ο Ξενοφών Βεργίνης είναι ο αρχιτέκτονας της αγροτικής πολιτικής της Ελλάδας για την εισδοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Και λέω εγώ τώρα, ότι όταν με ρωτάνε μερικοί «Μα εσύ έχεις μια ορισμένη ηλικία τώρα βιολογική αλλά είσαι… νέος, πολύ πιο νέος». Και η απάντηση μου είναι αυτή «μα εγώ όταν γεννήθηκα, πήρα ψυχή νέου». Η νεότητα είναι Κατάσταση δεν είναι Ηλικία!»
Προχωρούσαμε καθώς μου τα αφηγόταν αυτά και μύριζα τον αέρα της θάλασσας που κατέφθανε αρμυρός ταράζοντας το τραγούδι των τζιτζικιών ταρακουνώντας τα λιόδεντρα, κάνοντάς τα να γέρνουν από τη βιαιότητά του.
Φτάσαμε στην αυλή της αδερφής του, της Πεπονιάς. Η Πεπονιά παρά τα χρόνια της έστεκε λεβέντισσα με τη χωριάτικη στολή της ανέγγιχτη απ’ τον αιώνα!
Κι ενώ θολόβλεπε και δεν ξεχώριζε πρόσωπα όταν άκουσε τη φωνή του Ξενοφώντα πετάχτηκε απ’ την ψάθινη καρέκλα της και όρμησε να τον κλείσει στην αγκαλιά της: «Μπα καμάρι μου, μπα λεβέντη μου, καλώς ήρθες παλικάρι μου».

Κλείνοντας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τις ενδελεχείς και καίριες ερωτήσεις σας και για την προβολή της «ΚΟΝΤΥΛΕΝΙΑΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ» μέσα από το μπλογκ σας.

Βιογραφία Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη:

Η Ιουστίνη Φραγκούλη-Αργύρη γεννήθηκε στη Λευκάδα, όπου τελείωσε τη δημοτική και μέση εκπαίδευση.
Απόφοιτος του Πολιτικού Τμήματος της Νομικής Αθηνών, δημοσιογραφεί από το 1983 σε ημερήσιες εφημερίδες και περιοδικά της Ελλάδας.
Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ και έχει εργαστεί κατά διαστήματα σε ραδιοφωνικούς σταθμούς καθώς και στην Ελληνική Τηλεόραση (ΕΤ).
Από το 1989 ζει και εργάζεται στο Μόντρεαλ του Καναδά ως ανταποκρίτρια του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων (μέχρι Μάιο 2015) και διαφόρων εντύπων. Απασχολείται ταυτόχρονα στα διάφορα ομογενειακά μέσα του Καναδά και της Αμερικής, ενώ συνεργάζεται με την εφημερίδα The Huffington Post.
Η Ιουστίνη Φραγκούλη Αργύρη είναι μέλος της Εταιρείας Γαλλόφωνων Συγγραφέων του Κεμπέκ (UNEQ), καθώς και της Ομοσπονδίας Αγγλόφωνων Συγγραφέων του Κεμπέκ (QWF).

Συγγραφικό έργο:
«Η μοναξιά ενός ασυμβίβαστου» (Εκδόσεις Εξάντας, 2000), (The Lonely Path of Ιntegrity, Exandas Publishers, 2002). «Πετάει, πετάει το σύννεφο» (μυθιστόρημα, Eκδόσεις Ψυχογιός, 2003), «Στις Αγορές του Κόσμου, Επώνυμες Ευκαιρίες και Μικρές Αναλώσιμες Ιστορίες» (Εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα», 2004), «Η Παρακαταθήκη - The Legacy» (Εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα»,2005), «Ψηλά Τακούνια Για Πάντα» (μυθιστόρημα, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, 2006). «Ημερολόγιο Αβάνας- Η Κούβα στο Λυκόφως του Κάστρο» (Εκδόσεις Ηλέκτρα 2008), «Για την Αγάπη των Αλλων» (μυθιστόρημα, εκδόσεις Ψυχογιός 2009), «Ο Πολ και η Λάρα ταξιδεύουν» (παιδικό βιβλίο με μουσικό cd, εκδόσεις Ψυχογιός 2011), «Έρωτας στην Ομίχλη» (μυθιστόρημα, εκδόσεις Ψυχογιός 2011), επανέκδοση «Ψηλά Τακούνια Για Πάντα» (Εκδόσεις Αρμός, Δεκέμβριος 2013), «Ξυπόλυτες στην Άμμο» (εκδόσεις Αρμός 2014).
Από τις εκδόσεις Ωκεανός κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2016 το βιβλίο της με τίτλο «Η Τρικυμία» καθώς επίσης και το τελευταίο της με τίτλο «Η Κοντυλένια του Νησιού».

Πρόσφατη εργογραφία Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη:

«Η ΚΟΝΤΥΛΕΝΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ»
Εκδόσεις: Ωκεανός (2019)
Σελίδες: 416
Τιμή με έκπτωση: 15,60€

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

"Η Κοντυλένια είναι όπως την περιγράφει το όνομά της, μια πεντάμορφη ηρωίδα του Μεσοπολέμου που έζησε στο Μεγανήσι, το καταπράσινο νησί απέναντι από τη Λευκάδα.
Η ομορφιά της έγινε ξακουστή, τη ζωγραφίζανε οι μάστορες στα ταβάνια όταν χρωμάτιζαν τα σπίτια, την κεντούσανε κομπλέν στις «πάντες» οι ανύπαντρες κοπέλες, την υφαίνανε στα διακοσμητικά του τοίχου οι μανάδες, την τραγουδούσανε οι λυράρηδες στα πανηγύρια..."

Το πρόσωπό της ήταν καμωμένο με το κοντύλι, όλα τα χαρακτηριστικά της ζυγιασμένα και καλοβαλμένα πάνω στην κατάλευκη επιδερμίδα που ήταν αψεγάδιαστη λες κι ο Θεός πήρε ένα κοντύλι  και τη ζωγράφισε...
Το σώμα της ψηλό και στητό, το στήθος της ομορφοφτιαγμένο, ο λαιμός της σαν του κύκνου... Το παρουσιαστικό της επιβεβαίωνε το όνομα που της έδωσε ένα ολάκερο χωριό. Κοντυλένια...
Λένε πως από την τόση ομορφιά ό,τι άγγιζε καιγόταν, τα φυτά μαραίνονταν, οι βρύσες στέρευαν, η θάλασσα φουρτούνιαζε. Διηγούνται πως ήταν τόσο εκθαμβωτική η όψη της που όταν την αντίκρυζαν τα ζώα μπερδεύανε τα πόδια τους και γλιστρούσαν στον γκρεμό...
Αυτή, λοιπόν, η Κοντυλένια που όλοι την ερωτεύθηκαν, παντρεμένοι κι ανύπαντροι, νέοι και γέροι, αυτή η μοναδικής ομορφιάς γυναίκα έμελλε να ’χει τύχη δεμένη με μια προαιώνια κατάρα... αυτήν της εύθραυστης τελειότητας!

Βασισμένο σε πραγματικά πρόσωπα και γεγονότα.

«Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ»
Εκδόσεις: Ωκεανός
Σελίδες: 640
Τιμή με έκπτωση: 14€

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

Με το συγκλονιστικό μυθιστόρημα «Η Τρικυμία», εκδόσεις Ωκεανός, επανέρχεται στη λογοτεχνία η καταξιωμένη συγγραφέας Ιουστίνη Φραγκούλη-Αργύρη, καταθέτοντας μια ανθρώπινη ιστορία με δυνατούς χαρακτήρες, απρόσμενες ανατροπές και φόντο το πέλαγος, τη θάλασσα, τον ωκεανό...
Ο τίτλος «Τρικυμία» εμπνευσμένος από το ομώνυμο θεατρικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, αποτελεί φόρο τιμής στον εορτασμό των 400 χρόνων από το θάνατό του.
Η ιστορία εκτυλίσσεται ανάμεσα στην Ελλάδα και τον Καναδά με πρωταγωνιστές την Πολέτ και τον Πέτρο, δύο νέους που ερωτεύονται με φόντο την ακύμαντη θάλασσα ενός ελληνικού νησιού.
Εκείνη, εξωτική σαν Ινδιάνα, είναι Ελληνίδα από τον Καναδά και βρίσκεται στο νησί για καλοκαιρινές διακοπές. Ο Πέτρος είναι ο αγροτικός γιατρός του νησιού, γόνος εύπορης οικογένειας των Αθηνών.
Ο έρωτάς τους κεραυνοβόλος, θα τους σαρώσει σαν καταιγίδα, θα τους ενώσει  σε μια σχέση που μοιάζει μοναδική, μια σχέση που θα περάσει μέσα σε τρικυμίες και νηνεμίες συναισθημάτων...
Η Πολέτ, βαθιά ερωτευμένη, θα εγκαταλείψει για πάντα τον τόπο της γέννησής της, το μακρινό Μόντρεαλ, πιστεύοντας στην αιώνια Αγάπη που της υπόσχεται ο Πέτρος.
Όμως ο έρωτάς τους θα σκοντάψει στην οικογένεια του Πέτρου και θα πνιγεί στην τρικυμία των δικών του κρυφών αδυναμιών...
Η Πολέτ, κυνηγημένη από μια σειρά μοιραία γεγονότα, θα επιστρέψει στον Καναδά. Εκεί, από πόλη σε πόλη, θα κρύβεται και θα κρύβει το παρελθόν της... παλεύοντας με την τρικυμία που στοιχειώνει τη ζωή της!

Ένα βαθιά συγκινητικό μυθιστόρημα, βασισμένο σε βιωματική αφήγηση, γραμμένο με ιδιαίτερη μαεστρία, που θα σας συγκλονίσει!

2 σχόλια:

  1. Όταν μια ταγμένη αναγνώστρια -κριτικός συγκρίνει το μυθιστόρημά σου με την Τζέην Ευρ της Εμιλυ Μπροντέ, τότε έχεις κατακτήσει το στόχο σου. Ευχαριστώ Κλειώ Τσαλαπάτη για την σύγκριση, τη συνέντευξη, τη γενναιοδωρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δική μου η χαρά η τιμή για τη συνέντευξή μας, όπως και η ανεπανάληπτη αναγνωστική εμπειρία από το βιβλίο σου αυτό Ιουστίνη! Συγχαρητήρια και πάντα επιτυχίες!

      Διαγραφή