Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα "παράθυρο" σε έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μας "ταξιδεύει" σε κόσμους πραγματικούς, ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς, ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει, ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους - αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ με όλους εσάς όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με "γέμισαν" με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε, ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτή την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν, ή μου άφησαν αρνητικά συναισθήματα, διότι αυτά είναι απολύτως υποκειμενικά. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε μην αποκλείετε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο, αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων - αναγνωστών που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία, έχουν μοναδικό σκοπό να εκφράσουν το θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους φίλους - αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας "ταξιδεύουν" μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση "στολίζουν την ψυχή μας", ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισ. Τσαλαπάτη

Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2016

«ΤΟ ΔΙΩΡΟΦΟ ΤΗΣ ΤΣΙΜΙΣΚΗ», της Γιώτας Φώτου – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

«ΤΟ ΔΙΩΡΟΦΟ ΤΗΣ ΤΣΙΜΙΣΚΗ», της Γιώτας Φώτου – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Σελίδες: 376
Τιμή: 13,95 €

            Αυτό είναι το τρίτο βιβλίο της εξαίρετης κ. Φώτου που διαβάζω μετά «Το Δάκρυ Του Κρίνου» και τα «Σβησμένα Φεγγάρια» και, ειλικρινά, δεν περίμενα τίποτε λιγότερο. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό, καλογραμμένο ιστορικό μυθιστόρημα το οποίο, πέρα από τις γνωστές και άγνωστες πτυχές της Κατοχής και του διωγμού των Εβραίων της Θεσσαλονίκης που αποκαλύπτει, συνδυάζει και άλλα ιστορικά γεγονότα – όπως ο διωγμός των Ποντίων και η Μικρασιατική Καταστροφή – με την ευρηματικότατη μυθοπλασία της συγγραφέως. Ξεκινώντας από το 2014 ξεδιπλώνονται οι ιστορίες των προγόνων των ηρώων, οι οποίες κάποιες φορές διασταυρώνονται και άλλες φορές αλληλοσυσχετίζονται, αποκαλύπτοντας έτσι ένα σαγηνευτικό "μωσαϊκό" γεγονότων τα οποία καθόρισαν το μέλλον και την ύπαρξη ανθρώπων και καταστάσεων μέχρι το παρόν. «Το Διώροφο Της Τσιμισκή» είναι ένα βιβλίο πυκνογραμμένο και μεστό, άκρως ενδιαφέρον και συγκινητικό, καθώς μέσα από τις αναζητήσεις των κρυμμένων μυστικών του παρελθόντος ανακαλύπτουμε άγνωστες λεπτομέρειες για την Ιστορία, γεγονότα, καταστροφές και ξεριζωμούς ολόκληρων εθνών που επηρέασαν πολλές κατοπινές γενιές σε εποχές δύσκολες, επικίνδυνες και αδιανόητες για τον σημερινό "καλομαθημένο" άνθρωπο.
            Όλα ξεκινούν μέσα σε ένα τρένο, όπου η γνωστή και καταξιωμένη αρχιτέκτονας και συγγραφέας Ειρήνη Δελίογλου γνωρίζει την νεαρή Πέρσα Χαραλαμπίδου, η οποία την προσκαλεί στον επικείμενο γάμο της με τον πάμπλουτο επιχειρηματία Στέφανο Αρσενίου, απρόσμενα αλλά ταυτόχρονα με ιδιαίτερη και ανεξήγητη επιμονή ώστε να την πείσει να παρευρεθεί. Η Ειρήνη, εγκλωβισμένη η ίδια σε μία αποτυχημένη, μακροχρόνια και ετοιμοθάνατη σχέση με τον Ελληνογάλλο Ντανιέλ, στην πραγματικότητα δεν προτίθεται να παρευρεθεί, η επιμονή όμως της νεαρής κοπέλας της εξάπτει το ενδιαφέρον και η παρουσία της τελικά στον γάμο θα είναι καταλυτική για την ίδια, την Πέρσα, την οικογένεια Αρσενίου αλλά και τον Ντανιέλ, κατά τρόπο αναπάντεχο και αποκαλυπτικό για όλους. Ο συνδετικός κρίκος των ιστοριών του παρελθόντος όλων των πολυάριθμων και φαινομενικά άσχετων μεταξύ τους ηρώων είναι το διώροφο νεοκλασικό σπίτι στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη, την πόλη-χωνευτήρι εθνών, πολιτισμών και αμέτρητων ιστορικών γεγονότων της πρόσφατης και όχι μόνο Ιστορίας μας.
            Η συγγραφέας Γιώτα Φώτου "υφαίνει" μία εκπληκτική μυθιστορία η οποία "βρίθει" από ιστορικά γεγονότα και άγνωστες λεπτομέρειες, κάποιες εκ των οποίων είναι πραγματικά καταγεγραμμένες για πρώτη φορά σε λογοτεχνικό έργο, αλλά και μία δεξιοτεχνικά δομημένη μυθοπλασία με ολοζώντανους, αξιομνημόνευτους και άρτια σκιαγραφημένους χαρακτήρες. Γεγονότα που στιγμάτισαν τον ελληνισμό, αλλά και γενικά ολόκληρη την ανθρωπότητα, όπως η γενοκτονία των Ποντίων και των Αρμενίων, η Μικρασιατική Καταστροφή που κάποιοι είχαν το θράσος ή την άγνοια να αποκαλέσουν "συνωστισμό", η γερμανική Κατοχή και ο στοχευμένος  διωγμός των πενήντα χιλιάδων Εβραίων της Θεσσαλονίκης με τις "ευλογίες" και τις "επιβραβεύσεις" των κατοχικών κυβερνώντων, είναι τα κύρια θέματα τα οποία θίγει σε βάθος η συγγραφέας μέσα από την αναζήτηση και την έρευνα που πραγματοποιούν οι ήρωες του σήμερα, προσπαθώντας να φτάσουν στην καλά κρυμμένη αλήθεια για τους προγόνους τους, οι οποίοι με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο συνδέθηκαν με το διώροφο της Τσιμισκή. Η πλοκή πολυδαίδαλη αλλά απόλυτα κατανοητή, καθώς τα γεγονότα μας αποκαλύπτονται σταδιακά βάζοντας κάθε μικροσκοπικό κομμάτι του παζλ της υπόθεσης στη θέση του, επιτρέποντάς μας έτσι να δούμε μια ολοένα και περισσότερο ολοκληρωμένη εικόνα.
            Η οικογένεια των Εβραίων Συμεών και Δεβόρας Ναζάρι, η Ρόζα, η Σουσάννα και ο Κωνσταντής, η Αλέγκρα, η Λούλα και ο Ονίκ είναι μόνο κάποιοι από τους ήρωες του μαρτυρικού παρελθόντος που τα χνάρια τους χάνονται μέσα στις φλόγες του πολέμου και της καταστροφής, όμως οι "ρίζες" τους είναι βαθιές και φτάνουν μέχρι το σήμερα επιζητώντας την δικαίωση της μνήμης τους και την αποκατάσταση της αλήθειας. Τί απέγινε ο κρυμμένος εντοιχισμένος θησαυρός της εβραϊκής οικογένειας στο διώροφο της Τσιμισκή; Πώς βρέθηκαν στα χέρια των ηρώων του σήμερα τα πανομοιότυπα εντυπωσιακά κολιέ με το αστέρι του Δαυίδ, με τα κίτρινα διαμάντια και τα διαφορετικά χαραγμένα αρχικά; Ποιά σχέση μπορεί να έχει η Ρόζα Ναζάρι που επέστρεψε από το Άουσβιτς με την Ρόζα από την Γαλλία που δεν θυμάται πια τα ελληνικά; Πώς μπορεί να συνδέεται ο κρυμμένος θησαυρός των Ναζάρι με κάποιους από τους σημερινούς πάμπλουτους επιχειρηματίες που νοσταλγούν το παρελθόν και τις χαμένες τους αγάπες ή με τους αναίτια διωκόμενους και την εξαγορά μιας "φρούδας" ελπίδας για την επιβίωσή τους; Πώς μπορούμε να κατηγορήσουμε τα παιδιά για τις αμαρτίες των προγόνων τους και πώς μπορούμε να αφήσουμε μια ετοιμοθάνατη αγάπη να σβήσει όταν ολόκληρη σχεδόν την ζωή μας έχουμε μάθει να ζούμε με αυτήν;
            Η Γιώτα Φώτου μας καθηλώνει με ένα ακόμα αξιόλογο, συναρπαστικό μυθιστόρημά της που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη. Γεμάτο από Ιστορία, περιπέτεια, έρωτα, μυστήριο, σασπένς και συγκίνηση το ανεπανάληπτο «Διώροφο Της Τσιμισκή» θα μείνει χαραγμένο για πάντα στη μνήμη σας και είμαι βέβαιη πως μία μόνο ανάγνωσή του δεν θα σας είναι αρκετή. Πολλά συγχαρητήρια στην αγαπητή συγγραφέα και σας προτείνω να το διαβάσετε, Φίλοι μου!

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Μια γυναίκα που βρίσκεται μέσα σε μια μακροχρόνια, αδιέξοδη σχέση, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας που κρατά κρυμμένα μυστικά, μια νύφη που φεύγει από τον ίδιο της τον γάμο αμέσως μετά τον γαμήλιο χορό και μια υπερήλικη που έχει οικειοποιηθεί ένα ξένο όνομα συναντιούνται κάτω από ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας κι αποφασίζουν να ξεκαθαρίσουν μια παλιά ιστορία. Έτσι έρχονται στο προσκήνιο γεγονότα που στιγμάτισαν για πάντα την ιστορία της ανθρωπότητας, δύσκολες εποχές και συνταρακτικές προσωπικές ιστορίες, γεμάτες πόνο και ξεριζωμό, ανάρμοστους έρωτες και προδοσίες, ελπίδες κι αγώνες για επιβίωση. Συνδετικός κρίκος όλων η Θεσσαλονίκη κι ένα διώροφο σπίτι στην Τσιμισκή.

Η Μικρασιατική Καταστροφή, ο διωγμός των Ποντίων κι αργότερα ο τραγικός αφανισμός των εβραίων της Θεσσαλονίκης στήνουν τον καμβά πάνω στον οποίο η Γιώτα Φώτου πλέκει μια συγκλονιστική ιστορία γεμάτη ανθρώπινα πάθη, μεγάλες αλήθειες κι απρόσμενες ανατροπές.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου