Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Συνέντευξη με τον ΘΑΝΟ ΚΟΝΔΥΛΗ - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

Θάνος Κονδύλης
            Ο εξαίρετος και πολυγραφότατος συγγραφέας Θάνος Κονδύλης μας έχει χαρίσει περισσότερα από τριάντα έργα του, εντυπωσιακότατος αριθμός αν σκεφτεί κανείς πως τα περισσότερα από τα βιβλία του εμπίπτουν στην κατηγορία του δύσκολου και απαιτητικού ιστορικού μυθιστορήματος. Τον αγαπητό κ. Κονδύλη είχα την χαρά να τον συναντήσω από κοντά σε μία παρουσίαση βιβλίου και ομολογώ πως μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις με την ευγένεια, το ήθος και την σεμνότητά του. Είναι, λοιπόν, ιδιαίτερη χαρά και τιμή για μένα και το ιστολόγιό μου το γεγονός ότι δέχτηκε με μεγάλη προθυμία να απαντήσει στο ερωτηματολόγιο των «Φίλων Της Λογοτεχνίας» και να μας εκθέσει τις απόψεις του για την λογοτεχνία, τη συγγραφική του ιδιότητα και το πλούσιο έργο του, το οποίο αξίζει να γνωρίσετε. Τον ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο που διέθεσε, του εύχομαι καλή επιτυχία σε κάθε πόνημά του και σας προσκαλώ να διαβάσετε τις απαντήσεις του ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο καλύτερα τον κ. Θάνο Κονδύλη!

1) Αγαπητέ κ. Κονδύλη, μας έχετε χαρίσει περισσότερα από τριάντα αξιόλογα έργα σας με πιο πρόσφατο το μυθιστόρημά σας που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός, με τίτλο «Το Κορίτσι Με Τα Τριαντάφυλλα». Ποιό ήταν το έναυσμα για την ενασχόλησή σας με τον κόσμο της λογοτεχνίας και το αντικείμενο της συγγραφής;

Η λογοτεχνία ήταν πάντοτε ένα κρυφό μου όνειρο. Ξεκίνησα να γράφω λίγο μετά τα 20 μου τα πρώτα μου έργα, αλλά επίσημα από το 2001, οπότε ένα διήγημά μου περιλήφθηκε σε μια συλλογή διηγημάτων που εκδόθηκε από τις εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ. Από τότε κατάλαβα ότι ο δρόμος μου ήταν εκεί κι έτσι τον ακολουθώ πιστά μέχρι σήμερα.

2) Από πού αντλείτε την έμπνευση για κάθε έργο σας και κάθε χαρακτήρα και πόσο δύσκολο είναι να σταχυολογήσετε τις απαραίτητες πληροφορίες, όταν αυτές απαιτούνται, ώστε να συνδυάσετε τυχόν ιστορικά γεγονότα, τόπους και μυθοπλασία στα βιβλία σας;

Η έμπνευση είναι μια διαδικασία που δεν έχει όριο, τόπο, χρόνο και τρόπο. Έρχεται εκεί που δεν το περιμένεις, από εκεί που δεν το περιμένεις, κι όταν δεν το περιμένεις. Το να καταφέρεις να συνδυάσεις πρόσωπα, καταστάσεις, τόπους γεγονότα και ημερομηνίες σε ένα αρμονικό έργο είναι το πιο δύσκολο μέρος της δουλειάς. Παίρνει πολύ χρόνο και κόπο. Προσωπικώς χρειάζομαι το λιγότερο δέκα μήνες δουλειάς για να ολοκληρώσω ένα μυθιστόρημα που περιέχει όλα αυτά τα στοιχεία.

3) Συνήθως, οι περισσότεροι συγγραφείς είτε έχουν σπουδάσει κάποιο αντικείμενο, είτε ασκούν ως επάγγελμα κάτι εντελώς διαφορετικό από την συγγραφική τους ιδιότητα. Θα θέλατε να μας μιλήσετε σχετικά με αυτό και να μας πείτε πόσο αρμονικός είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και κατά πόσο αλληλοεπηρεάζονται οι επιμέρους ιδιότητές σας;

Αγαπώ τόσο πολύ τη λογοτεχνία και τη συγγραφή σε σημείο που αποφάσισα στη ζωή μου να μην κάνω άλλο επάγγελμα. Οι συνάδελφοι που ασχολούνται και με άλλες εργασίες πλην της συγγραφής, προφανώς, έχουν βρει τον τρόπο και τον χρόνο να τα συνδυάζουν. Εγώ ποτέ δεν μπόρεσα να το κάνω αυτό. Το θεωρούσα αδύνατο.

4) Έχετε συμπεριλάβει ποτέ στα μυθιστορήματά σας κάποια προσωπικά σας βιώματα; Πόσο εύκολο, ή επώδυνο ήταν αυτό και πόσο εφικτή ήταν η αντικειμενική προσέγγισή τους συγγραφικά;

Προφανώς και το έχω κάνει αλλά με συγκεκαλλυμένο τρόπο. Πιστεύω ότι ο συγγραφέας δεν είναι ένα πρόσωπο αποκομμένο από την κοινωνία. Έτσι, αραιά και που, βάζω κάποιες περιπέτειες από τη ζωή μου μέσα στις σελίδες των βιβλίων μου.  Για μένα δεν είναι κάτι το επώδυνο ή το κουραστικό. Απ’ την άλλη υπάρχουν συγγραφείς που όχι μόνο γράφουν αλλά και το δηλώνουν ότι γράφουν αυτοβιογραφικά βιβλία εκθέτοντας τον εαυτό τους και τους συγγενείς τους στον κόσμο. Είναι κάτι που το απορρίπτω.

5) Στα βιβλία σας έχετε καταπιαστεί με πολλά και διαφορετικά θέματα ενώ συχνά τον κυρίαρχο ρόλο στη θεματολογία σας παίζει η Ιστορία. Ποιά θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, "πηγή ιδεών" για έναν συγγραφέα;

Η σημαντικότερη πηγή ιδεών για έναν συγγραφέα είναι η προσωπική του εμπειρία, ο κόσμος μέσα στον οποίο ζει. Ακόμα κι όταν κάποιος συγγραφέας γράφει ένα μυθιστόρημα που ανήκει όπως λέμε στον "κόσμο του φανταστικού", πολλές φορές το κάνει, για να μας περάσει νοήματα και ιδέες που ανήκουν στον δικό του κόσμο, αλλά "φοράει" στους ήρωές του ένα άλλο ένδυμα, ένα κάλυμμα για να μας πει αυτό που θέλει.

6) Πιστεύετε πως το επιστημονικό υπόβαθρο είναι απαραίτητο για τη συγγραφή ενός βιβλίου, ή αρκεί το έμφυτο συγγραφικό ταλέντο, η φαντασία και οι εμπειρίες του συγγραφέα;

Το ταλέντο δεν είναι τίποτα, αν δεν συνδυαστεί με μια καλή γνώση της γλώσσας. Αυτή συνήθως προέρχεται από τη εμπεριστατωμένη μελέτη και την πολύχρονη σπουδή της. Πολλά ταλέντα "καίγονται" στον δρόμο της συγγραφικής τους πορείας απλά και μόνο επειδή έχουν υπερβολική εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους και επειδή "νομίζουν" ότι γνωρίζουν καλά το αντικείμενό τους, δηλαδή τη γλώσσα και τη σωστή χρήση της στη συγγραφή. Άρα θεωρώ ότι η επιστημονική γνώση, χωρίς να είναι πανάκεια στη συγγραφή, είναι όμως απαραίτητη για τη σωστή σύνταξη ενός μυθιστορηματικού ή άλλου έργου.

7) Υπάρχει κάποιο μοτίβο ως προς το πότε σας "επισκέπτεται" η συγγραφική σας  έμπνευση; Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ώρα, διάθεση, ή τόπος ίσως, που να σας προδιαθέτει να γράψετε, ή είναι κάτι που "ρέει" αβίαστα από μέσα σας συνέχεια;

Όχι. Η προσωπική μου εμπειρία λέει ότι η έμπνευση έρχεται σε μένα όποτε αυτή θέλει και όχι όταν θέλω εγώ. Για να καταλάβετε, μου έχουν έρθει όμορφες ιδέες που προέκυψαν από κάποια όνειρα, όπως το βιβλίο μου «Ο Πέμπτος Ιππότης». Άρα δεν μπορώ να πω ότι κάποια ώρα θα έχω έμπνευση και κάποια ώρα θα στύβω το μυαλό μου για να μου κατέβει μια ιδέα. 

8) Όταν ολοκληρώνετε ένα νέο μυθιστόρημά σας αρκείστε στη δική σας μόνο γνώμη και αξιολόγηση, πριν προχωρήσετε στην έκδοσή του, ή αναζητάτε πρώτα την άποψη κάποιου οικείου σας προσώπου την κρίση του οποίου εμπιστεύεστε;

Ισχύει απολύτως το δεύτερο. Όταν ολοκληρώσω ένα μυθιστόρημα υπάρχουν κάποια άτομα δικά μου που το διαβάζουν πριν ακόμα το λάβει ο εκδότης στα χέρια του. Εμπιστεύομαι τη γνώμη τους και πάντοτε τους συμβουλεύω να είναι πολύ σκληροί μαζί μου. Αν καταφέρω και διορθώσω κάποια λάθη, τότε όλοι θα είναι ευχαριστημένοι, ο εκδότης, οι αναγνώστες, και πάνω απ’ όλους εγώ ο ίδιος, γιατί θα έχω φτιάξει ένα καλό έργο.

9) Από τα μυθιστορήματά σας  υπάρχει κάποιο το οποίο ξεχωρίζετε, στο οποίο ίσως έχετε μεγαλύτερη αδυναμία και γιατί; Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τα βιβλία σας και, γιατί όχι, την ιστορία "πίσω από την ιστορία" κάποιων από αυτά;

Τρέφω ιδιαίτερη συμπάθεια για το έργο μου «Η Αρχόντισσα Της Σμύρνης» που με έκανε "γνωστό" στον κόσμο και ακόμα και σήμερα τυπώνει χιλιάδες αντίγραφα κάθε χρόνο. Πίσω από αυτή την ιστορία κρύβεται μια προσωπική εμπειρία που έγινε η αιτία, για να γράψω το βιβλίο. Συνάντησα τυχαία μια γυναίκα που είχε το ίδιο επώνυμο με εμένα. Ήταν από τη Σμύρνη της Μικράς Ασίας. Εγώ δεν ήξερα ότι υπήρχε κλάδος της οικογένειάς μου που καταγόταν από εκεί. Άρχισα να ψάχνω τα αρχεία που έχουν σωθεί και έχουν έρθει από τη Σμύρνη και πράγματι ανακάλυψα κάποια μέλη κλάδων της οικογένειάς μου που όντως είχαν καταφτάσει στην Ελλάδα το 1922. Λοιπόν, συγκινημένος αποφάσισα να γράψω ένα βιβλίο για τη Σμύρνη μας και ο κόσμος το αγάπησε πολύ.

10) Ο συγγραφέας Θάνος Κονδύλης βρίσκει το χρόνο να διαβάζει για δική του ευχαρίστηση και όχι μόνο για έρευνα πάνω σε κάποιο μελλοντικό βιβλίο του; Εφόσον συμβαίνει αυτό, ποιό είδος λογοτεχνίας προτιμάτε περισσότερο ως αναγνώστης και γιατί;

Πράγματι στον λίγο χρόνο που έχω πια, μιας και γράφω δυο βιβλία τον χρόνο, προσπαθώ να βρω αναγνώσματα που ακονίζουν το μυαλό και βέβαια ιστορίες που θα με συγκινήσουν και που ίσως μου δώσουν αφορμή για μια νέα ιδέα. Τέτοια είναι κυρίως τα αστυνομικά μυθιστορήματα κι επίσης τα βιβλία που σχετίζονται με κάποια ιστορικά γεγονότα. Επίσης, δεν με αφήνουν αδιάφορο κάποιες καλές κοινωνικές ιστορίες, ή τα μυθιστορήματα που σχετίζονται με τόπους μακρινούς, που ακόμα δεν έχω πάει και που ίσως ποτέ δεν θα πάω.

11) Ποιά είναι τα αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς; Θεωρείτε ότι έχετε δεχθεί επιρροές από κάποιους ομότεχνούς σας, έλληνες ή ξένους, σύγχρονους ή κλασσικούς, στο δικό σας τρόπο γραφής, ύφους ή θεματολογίας;

Η λογοτεχνία είναι μια ζωντανή θα έλεγα διαδικασία που μεταπλάθεται με το πέρασμα των αιώνα. Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια, οι μεγάλοι Έλληνες τραγικοί ποιητές, αλλά και οι πεζογράφοι της λεγόμενης "γενιάς του 1930" με επηρέασαν βαθειά. Από τους ξένους πεζογράφους θαυμάζω τον Ουμπέρτο Έκο, τον Τζέιμς Τζόυς, τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ, τον Πίτερ Έλις, τον Βίκτωρα Ουγκώ και πολλούς άλλους.

12) Από την ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνία υπάρχει κάποιο βιβλίο το οποίο έχετε λατρέψει,  το οποίο "ζηλεύετε" ως λογοτεχνικό έργο και θα θέλατε, ή ονειρεύεστε να έχετε συγγράψει εσείς;

Από την ελληνική λογοτεχνία μου αρέσουν αρκετά έργα που όντως είναι καταπληκτικές ιδέες και αφηγήματα. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο και να μην γράψω κάποιο άλλο. Θα ήταν άδικο. Από την ξένη λογοτεχνία μπορώ να μιλήσω για τα έργα «Ο Έρωτας Στα Χρόνια Της Χολέρας», «Πόλεμος και Ειρήνη», «Τομ Σώγιερ», «Ο Τελευταίος Των Μοϊκανών». Αλλά πάλι θεωρώ ότι αυτά δεν είναι παρά μόνο ελάχιστα από τα μυθιστορήματα που αγαπώ και που ίσως θα ήθελα κι εγώ να είχα γράψει.

13) Πιστεύετε πως ο συγγραφέας πρέπει να ταξιδεύει ώστε να έχει κάποια βιώματα από τις χώρες και τις τοποθεσίες τις οποίες, τυχόν, περιγράφει στα βιβλία του και πόσο εφικτό είναι αυτό στην πράξη κατά τη γνώμη σας; Είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, απλά και μόνο, για την "διεύρυνση των οριζόντων" του;

Νομίζω ότι θα αυτό θα ήταν το ιδανικό, αν και σπάνια γίνεται. Εγώ το έχω κάνει σε κάποια βιβλία μου. Έχω ταξιδέψει σε πολλά μέρη κυρίως της Ελλάδας, αλλά και στο εξωτερικό. Πολλές φορές συνηθίζω να λέω ότι οι όμορφες υποθέσεις βιβλίων βρίσκονται κάπου εκεί έξω. Άρα ο συγγραφέας οφείλει να μετακινείται συνεχώς και να οσμίζεται, αν μπορώ να το πω αυτό, τις καλές ευκαιρίες για όμορφες ιδέες και εμπνεύσεις.

14) Θεωρείτε ότι ο συγγραφέας θα πρέπει να ασχολείται με διαφορετικά είδη λογοτεχνίας και να "πειραματίζεται" θεματολογικά, ρισκάροντας το υπάρχον αναγνωστικό του κοινό, ή θα όφειλε να εμμένει στο είδος που τον έχει καθιερώσει;

Νομίζω ότι η συγγραφή είναι μια τέχνη. Και ως τέτοια ο φορέας της, ο συγγραφέας, θα πρέπει πράγματι όχι να πειραματίζεται αλλά να εξασκείται σε διάφορες μορφές του γραπτού λόγου. Και βέβαια να ρισκάρει. Υπ’ αυτή την έννοια θα πρέπει πρώτα να έχει δουλέψει πολύ πάνω στα νέα του εγχειρήματα ώστε να παρουσιάζει στο κοινό του καλοδουλεμένα έργα.

15) Πιστεύετε πως οι συγγραφείς οφείλουν να προβληματίζουν τους αναγνώστες "αφυπνίζοντας" τη σκέψη τους, ή ο σκοπός των βιβλίων τους θα έπρεπε να είναι απλά και μόνο ψυχαγωγικός; Εσείς, ποιά μηνύματα επιδιώκετε να "περάσετε" στους αναγνώστες σας και σε ποιό είδος αναγνωστικού κοινού, συνήθως, απευθύνεστε μέσα από το συγγραφικό έργο σας;

Η λογοτεχνία βέβαια ως έκφανση της τέχνης παίζει πολλούς ρόλους. Ένας από αυτούς είναι ο ψυχαγωγικός αλλά κι ένας άλλος ο "διδακτικός", υπό την έννοια ότι ο συγγραφέας περνάει μηνύματα στους αναγνώστες του είτε ευθέως είτε υποσυνείδητα. Προσωπικά προτιμώ να μιλώ για θέματα όπως η αγάπη, ο έρωτας, η σύγκρουση του ανθρώπου με το εγώ του, οι διαπροσωπικές σχέσεις κτλ.

16) Θεωρείτε πως η σύγχρονη πραγματικότητα μπορεί να αποτελέσει  πηγή έμπνευσης για έναν συγγραφέα και, ειδικότερα, οι τόσο δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε τελευταία στην πατρίδα μας; Ή μήπως το ζητούμενο από τους αναγνώστες είναι ακριβώς η "φυγή" από αυτήν την ζοφερή πραγματικότητα;

Η σύγχρονη νέο-ελληνική λογοτεχνία είναι αρκετά επηρεασμένη από την τρέχουσα πολιτική και οικονομική κατάσταση. Δεν νομίζω να υπάρχει συγγραφέας που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο δεν έχει κάνει κάποια αναφορά ή δεν έχει αφιερώσει όλη την υπόθεση ενός βιβλίου του στην κρίση. Άλλωστε, η λογοτεχνία βγαίνει από τη ζωή μας και άρα δεν θα ήταν δυνατόν να μην επηρεαστεί από αυτήν.

17) Στην σύγχρονη πραγματικότητα και στην εποχή της άκρατης τεχνολογίας ποιά θεωρείτε πως είναι η θέση του λογοτεχνικού βιβλίου; Περνάει τελικά το βιβλίο κρίση στη χώρα μας ή διεθνώς και τί θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να γίνει πιο προσιτό στο αναγνωστικό κοινό και ιδιαίτερα στους νέους;

Το βιβλίο, ειδικά στα χρόνια της κρίσης, άντεξε περισσότερο από όλα τα πολιτιστικά αγαθά. Νομίζω ότι ο κόσμος "ωφελήθηκε" από την κρίση από την άποψη ότι ξαναγύρισε στις ρίζες του μεταξύ των οποίων είναι και η ανάγνωση καλών και ποιοτικών βιβλίων. Πιστεύω ότι αν το κράτος βοηθούσε αυτόν τον τομέα (επιδότηση εκδοτών και συγγραφέων, διανομή κουπονιών για αγορά βιβλίων, κτλ) τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.

18) Είχατε κάποιους "ενδοιασμούς" όταν αποφασίσατε να δώσετε το πρώτο σας βιβλίο προς έκδοση; Αγωνιούσατε ως προς την αποδοχή που θα τύχαινε αυτό από το αναγνωστικό κοινό; Η θεματολογία των βιβλίων σας, πιστεύετε πως παίζει τον δικό της ρόλο στην αποδοχή αυτή;

Οι "ενδιάμεσοι" υπάρχουν, αλλά δυστυχώς κάνουν κακό στους συγγραφείς. Γιατί μπορεί να τους ανοίξουν την πόρτα ενός εκδοτικού οίκου, αλλά όχι την πόρτα της καλλιτεχνικής επιτυχίας. Όχι, προσωπικά δεν είχα κάποιον τέτοιο "φίλο" και γι’ αυτό το πρώτο μου μυθιστόρημα εκδόθηκε το 2005, όταν ήμουν περασμένα τα τριάντα μου και όχι πιο νωρίς, όπως γίνεται συνήθως με νεότερους συναδέλφους. Η αγωνία μου βέβαια είναι σήμερα όπως και τότε με κάθε βιβλίο μου, μιας και θέλω να δίνω πάντα κάτι καλό και ποιοτικό στους αναγνώστες μου. Προφανώς και ακολουθώ πιστά κάποια θεματολογία, δηλαδή συνήθως τα βιβλία μου έχουν και κάποια ψήγματα Ιστορίας, άλλοτε περισσότερα και άλλοτε λιγότερα. Αυτή η ιδιαιτερότητα των βιβλίων μου είναι νομίζω που συγκινεί πιο πολύ τους αναγνώστες μου.

19) Εσείς, με  την έως τώρα πείρα σας στον χώρο της συγγραφής, τί θα συμβουλεύατε όλους τους νέους επίδοξους συγγραφείς, που ονειρεύονται να δουν κάποτε ένα βιβλίο τους στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και, ιδιαίτερα, εν μέσω αυτής της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας;

Ένα και μόνο πράγμα, πολύ δύσκολο: να παλεύουν πάνω στα κείμενά τους και να προσπαθούν να τα υποτάξουν. Εννοώ να τα κάνουν όσο γίνεται καλύτερα. Οι εκδότες έχουν συνήθως την εμπειρία και μπορούν να διακρίνουν πότε ένα κείμενο μπορεί να σταθεί εμπορικά στην αγορά και πότε όχι.

20) Κλείνοντας και, αφού σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή της παραχώρησης  αυτής της συνέντευξης, θα ήθελα να σας ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλα σας τα βιβλία και ειδικότερα, στο νέο  μυθιστόρημά σας «Το Κορίτσι Με Τα Τριαντάφυλλα», και να σας ρωτήσω για τα άμεσα συγγραφικά σας σχέδια. Τί να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;

Αυτή τη στιγμή δουλεύω πάνω σε δυο βιβλία. Το ένα είναι παιδικό βιβλίο. Η παιδική λογοτεχνία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μου και είναι ένα συναρπαστικός τομέας της λογοτεχνίας. Το άλλο βιβλίο είναι ένα αστυνομικό που σχετίζεται με την Κύπρο. Το ελληνικό αυτό νησί είναι μέχρι σήμερα μάλλον αδιάφορο για τους Έλληνες συγγραφείς. Προσωπικά πιστεύω ότι κάτι πρέπει να κάνουμε για να το ανασύρουμε από την αφάνεια. Θεωρώ ότι ειδικά με το τελευταίο μου βιβλίο «Το Κορίτσι Με Τα Τριαντάφυλλα», που μιλάει για τον αγώνα της ΕΟΚΑ κατά των Άγγλων και την τουρκική εισβολή το 1974, τα έχω καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.
 
Βιογραφία του Θάνου Κονδύλη:

Ο ΘΑΝΟΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ γεννήθηκε στην Αθήνα και από το 2006, ύστερα από πολυετείς σπουδές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αναγορεύτηκε διδάκτωρ Ιστορίας στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά. Το 1996 και το 2002 τιμήθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων για το συγγραφικό του έργο, ενώ το 2015 βραβεύτηκε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών η διδακτορική διατριβή του σχετικά με το μεσαιωνικό Ναύπλιο. Διακρίνεται για την αγάπη που έχει για το βιβλίο και ασχολείται αποκλειστικά με τη δημιουργική γραφή. Έχει συγγράψει με επιτυχία περισσότερα από τριάντα βιβλία, μυθιστορήματα, παιδικά βιβλία, διηγήματα, ιστορικά έργα και δοκίμια, μερικά εκ των οποίων έχουν ήδη μεταφραστεί και στο εξωτερικό.

Περισσότερες πληροφορίες για το συγγραφικό έργο του Θάνου Κονδύλη στο επίσημο προφίλ του στο site των εκδόσεων Ψυχογιός:

Ενδεικτική Εργογραφία του Θάνου Κονδύλη:

«ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2016)
Σελίδες: 424
Τιμή: 14,94 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Κύπρος 1950. Ψηλά στο όρος Πενταδάκτυλος βρίσκεται ένα απομονωμένο ελληνοτουρκικό χωριό, ο Ουρανός. Εκεί μεγαλώνει η Γαλήνη, η οποία έχει πάθος με τη ζωγραφική και τα τριαντάφυλλα που καλλιεργεί στον κήπο της. Γι’ αυτό την αποκαλούν «Το κορίτσι με τα τριαντάφυλλα».

Στην εφηβεία της, ο έρωτας θα χτυπήσει την πόρτα της σαν θα συναντήσει τα όμορφα μάτια του νεαρού Ορέστη, που ονειρεύεται να σπουδάσει γιατρός. Παρέα τους είναι κι ένας καλόκαρδος Τούρκος, ο τρελός του χωριού, ο Μεμέτης, που τρέφει τρυφερά αλλά κρυφά συναισθήματα για τη Γαλήνη.

Όμως στον ήσυχο Ουρανό υπάρχουν πολλά κρυμμένα μυστικά που θα αρχίσουν να αποκαλύπτονται, όταν το 1955 θα ξεκινήσει ο απελευθερωτικός αγώνας κατά των Άγγλων. Λίγο μετά η διχόνοια θα κάνει την εμφάνισή της, ενώ το 1974 η Τουρκία θα εισβάλει στην Κύπρο και το μικρό χωριό θα βιώσει τον όλεθρο. Οι μάσκες θα πέσουν και η παρέα των τριών φίλων θα διαλυθεί.

Αλλά τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμα οριστικά. Γιατί την κρίσιμη ώρα η αγάπη και η φιλία θα δώσουν τη δική τους μάχη μέσα στη φωτιά του πολέμου απέναντι στην καταστροφή που πλησιάζει ασταμάτητη.

Μια δυνατή ερωτική ιστορία λουσμένη στον ήλιο του νησιού της Αφροδίτης και σμιλεμένη στον όλεθρο της τουρκικής εισβολής.»

«ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΜΦΙΠΟΛΗ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2015)
Σελίδες: 352
Τιμή: 13,95 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«432 π.Χ. Ο Αλέξανδρος ο Αθηναίος, αριστοκράτης και ανώτατος δικαστικός, μεταβαίνει στην Αμφίπολη με εντολή να ελέγξει τη λειτουργία του δικαστικού συστήματος της νέας αποικίας των Αθηναίων στη Μακεδονία.
Κάποια μέρα δέχεται πρόσκληση από έναν φίλο του να παραστεί σε διήμερο συμπόσιο σε μια τεράστια βίλα έξω από την πόλη. Εκεί θα γνωρίσει πολλούς ανθρώπους και μια όμορφη δούλα, την Ευμορφία, που θα τον ερωτευτεί. Για δυο μέρες θα αφεθεί στη διασκέδαση και στον έρωτα, όμως την επομένη θα τον ξυπνήσουν ουρλιαχτά απελπισίας και κραυγές πόνου. Θα σπεύσει και θα βρεθεί μπροστά στα πτώματα κάποιων συνδαιτυμόνων του. Αμέσως θα ξεκινήσει εντατικές έρευνες και ανακρίσεις.
Πολύ γρήγορα θα συνειδητοποιήσει ότι αρκετοί είχαν σοβαρότατα κίνητρα για να διαπράξουν φόνο και να επωφεληθούν με διάφορους τρόπους. Αυτό όμως που ο Αλέξανδρος δεν υποπτεύεται είναι ότι ο δολοφόνος τον παρακολουθεί συνεχώς και, παραδόξως, οδηγεί τα βήματά του. Προς τα πού άραγε; Στον θάνατό του;
Η αρχαία Αμφίπολη ξαναζεί μέσα στις σελίδες αυτής της ιστορίας μυστηρίου και έρωτα με καταιγιστικούς ρυθμούς δράσης και απρόβλεπτες εξελίξεις.»

«ΜΙΑ ΖΩΗ, ΕΝΑ ΦΙΛΙ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2014)
Σελίδες: 392
Τιμή: 11,62 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Ποιος μπορεί να καταδικάσει τον έρωτα; Ποιος μπορεί να καταδικάσει την ευτυχία; Μα ο έρωτας δεν είναι η ευτυχία; Λοιπόν, κι εγώ, που τα βρήκα όλα αυτά τώρα, γιατί θα πρέπει να υποχωρήσω;
Όλοι γύρω μου λένε: «Θάλεια, κάνε πίσω. Έχεις στα χέρια σου ό,τι θέλησες ποτέ: μια πολιτική καριέρα, έναν πλούσιο άντρα, δυο παιδιά και όλα τα υλικά αγαθά του κόσμου! Γύρνα πίσω στη ζωή σου». Στη ζωή μου… μα ποια ζωή;
Όλα τα χρόνια που πέρασα δίπλα στον άντρα μου, τον πλούσιο μεγαλοβιομήχανο Αλέξη Καραδήμα, ένιωσα τον πόνο, γνώρισα τη βαναυσότητα, γεύτηκα κάθε μορφή βίας από αυτόν. Ήταν μια ζωή προκαθορισμένη, χωρίς έρωτα, δίχως ευτυχία κι αγάπη.
Όταν όμως συνάντησα τον Ερμή, εκείνον τον υπέροχο ζωγράφο, για πρώτη φορά ένιωσα όλη μου την ύπαρξη να συγκλονίζεται. Δε χρειάζεται τίποτε περισσότερο από μια σπίθα φωτιάς για να καεί ένα σπίτι, όπως και μόνο μια ματιά για να καούν δυο καρδιές. Εκείνη τη μέρα όλα άλλαξαν στη ζωή μου… για πάντα!
Η αληθινή ιστορία μιας γυναίκας στη ζωή της οποίας ο έρωτας και η αγάπη συγκρούστηκαν παθιασμένα με τη σκληρότητα και τη βία.

…και δυο λόγια από τον συγγραφέα

«Αγαπημένες μου φίλες και φίλοι, σας καλωσορίζω στο καινούργιο μου βιβλίο.
Αφορμή για τη συγγραφή του αποτέλεσε μια πληροφορία που πήρα τυχαία από φιλικό μου ζευγάρι. Αφορούσε τον ανηλεή ξυλοδαρμό γνωστής κυρίας των βορείων προαστίων από τον επώνυμο κι εύπορο σύζυγό της, γεγονός που είχε περάσει και στις εφημερίδες πριν από χρόνια. Ομολογώ ότι άκουσα πράγματα απίστευτα κι έτσι αποφάσισα να ψάξω το θέμα. Ξεκίνησα από το διαδίκτυο και μετά, επί δύο και πλέον μήνες, ερεύνησα ενδελεχώς τον Τύπο της εποχής. Καθώς περνούσαν οι μέρες, παραδόξως επιβεβαίωνα τις πληροφορίες μου. Μάλιστα, διαπίστωνα ότι πολλά είχαν –άραγε, εντελώς τυχαία;− «κοπεί» από τα ρεπορτάζ!
Συγκλονισμένος, σε κάποια επόμενη συνάντησή μας δήλωσα στους φίλους μου ότι αποφάσισα να γράψω κάτι, σεβόμενος, φυσικά, τα πραγματικά γεγονότα και τους πρωταγωνιστές τους. Έτσι, προέκυψε αυτό το μυθιστόρημα, που είναι βασισμένο σε πραγματικά πρόσωπα και καταστάσεις.
Θέμα του βιβλίου δεν είναι ο συγκεκριμένος ειδεχθής δράστης ή το άτυχο θύμα του, αλλά γενικότερα το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας∙ ιδιαίτερα η βία προς τη γυναίκα. Ρώτησα και ψυχολόγους, για να ενημερωθώ καλύτερα. Τι έμαθα; Η ενδοοικογενειακή βία είναι υπαρκτή, και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Απλώς δεν τη βλέπουμε ή, πολλές φορές, επιλέγουμε να μην τη βλέπουμε, και να μη μιλάμε γι’ αυτήν.
Φίλες και φίλοι, τούτο το βιβλίο είναι η στάση μου απέναντι σ’ αυτό το εκφυλιστικό φαινόμενο που τρώει τα σπλάχνα της ελληνικής οικογένειας. Είναι η κριτική μου, είναι η προσωπική καταγγελία μου, είναι το προσωπικό μου ΟΧΙ, είναι το δικό μου ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ! Διάλεξα αυτό τον τρόπο για να διαμαρτυρηθώ, να φωνάξω και να συμπαρασταθώ σε κάθε πονεμένη γυναίκα που σήμερα −τώρα!− υφίσταται αυτή την άδικη και από κάθε άποψη αδικαιολόγητη βία.
Σχεδόν έναν χρόνο χρειάστηκα για να ολοκληρώσω αυτό το μυθιστόρημα – το έκανα με πόνο ψυχής. Όλη αυτή την περίοδο άκουσα και διάβασα δεκάδες ιστορίες απίστευτης βίας που υπέστησαν γυναίκες από τους συζύγους τους και κατάλαβα ότι η ενδοοικογενειακή βία είναι ένα φαινόμενο που διαπερνάει κάθε κοινωνική ή οικονομική τάξη, είναι πάνω από την πολιτική, τη μόρφωση, τη θρησκεία ή το χρήμα.
Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς αν υπάρχει διέξοδος. Κατά τη γνώμη μου, μόνο η αγάπη, ο έρωτας και ο σεβασμός προς τον/τη σύντροφό μας. Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτά τα τρία στοιχεία δίνουν το στίγμα των διαπροσωπικών σχέσεων και αλλάζουν συθέμελα όχι μόνο ανθρώπους αλλά και κοινωνίες ολόκληρες, αρκεί οι άνθρωποι να είναι ειλικρινείς απέναντι στους εαυτούς τους και στους άλλους.»

ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Θάνος Κονδύλης

«ΤΑ ΓΑΛΑΖΙΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2013)
Σελίδες: 464
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Η Κατερίνα, ο Λευτέρης και ο Οκάν είναι τρεις φίλοι που ζουν στη νησιωτική ελληνοτουρκική μεθόριο. Τα δυο αγόρια, παρά τη διαφορετική εθνικότητά τους, είναι πολύ στενά δεμένα, ενώ ο Λευτέρης και η Κατερίνα έχουν βρει ο ένας στο πρόσωπο του άλλου τον πρώτο τρυφερό τους έρωτα. Η ζωή όμως θα παίξει σε όλους παράξενα παιχνίδια και στην εφηβεία οι δρόμοι τους θα χωρίσουν.
Ο Λευτέρης γίνεται πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά τα βράδια ξοδεύεται σε υπόγεια μπαρ αναζητώντας εφήμερους έρωτες. Μια νύχτα, σε ένα τέτοιο μαγαζί, θα δοκιμάσει μια απίστευτη έκπληξη. Μπροστά του θα βρεθεί η Κατερίνα και η παλιά αγάπη τους θα θεριέψει διεκδικώντας δυναμικά το μερίδιό της στη ζωή τους.
Όταν όμως ο Λευτέρης καταρρίπτει έναν Τούρκο πιλότο, η υπηρεσία του θα τον τιμωρήσει. Συντετριμμένος καθώς είναι, λαμβάνει ένα παράξενο γράμμα που τον πληροφορεί ότι ο πατέρας του είναι ετοιμοθάνατος. Τότε συνειδητοποιεί ότι άλλα πράγματα έχουν αξία στη ζωή κι έτσι επιστρέφει έπειτα από χρόνια στο νησί του. Αλλά εκεί ελλοχεύει ένα φοβερό μυστικό που θα σφραγίσει τη ζωή και το μέλλον των τριών φίλων.
Όταν ο χρόνος και η μοίρα δοκιμάζουν τις σχέσεις των ανθρώπων, μόνο η φιλία και ο έρωτας μπορούν να τους σώσουν.»

«Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2012)
Σελίδες: 512
Τιμή: 13,95 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Αυτή είναι η τελευταία σελίδα του βιβλίου μου… Δεν ήθελα να ξεχάσω όλα αυτά που συνέβησαν όταν οι Ρωμιοί ζούσαμε στην Πόλη, λίγο πριν τουρκέψει… Όσα λέω είναι η πάσα αλήθεια, γραμμένη από εμένα, την Άννα Παλαιολογίνα Νοταρά, την τελευταία αυτοκράτειρα των Ρωμιών..
1453. Λίγους μήνες πριν ξεκινήσει η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος παντρεύεται μυστικά την τρίτη και τελευταία του σύζυγο, την Άννα Νοταρά, κόρη του πρωθυπουργού του. Εκείνη έχει δεχτεί το γάμο προδίδοντας όμως τον μεγάλο έρωτα της ζωής της, τον Βενετό Μαρίνο Κονταρίνι, ταγματάρχη της αυτοκρατορικής φρουράς. Μερικές μέρες μετά το γάμο, ο αυτοκράτορας θα τη φυγαδεύσει από την Πόλη και η Άννα θα καταλήξει στη Βενετία πιστεύοντας ότι έχει χάσει και το σύζυγο και τον αγαπημένο της στην άλωση. Αλλά η μοίρα τής επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις. Ο Θάνος Κονδύλης αποδίδει με αξεπέραστη παραστατικότητα την τραγική ιστορία της τελευταίας και λησμονημένης αυτοκράτειρας του Βυζαντίου, της Άννας Παλαιολογίνας Νοταρά. Μιας γυναίκας που γνώρισε τον απόλυτο έρωτα μέσα στη δίνη δραματικών γεγονότων που θα οδηγούσαν στην πτώση της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Πέρασε σχεδόν τη μισή ζωή της αυτοεξόριστη στη Βενετία, όπου ακολούθησε το κάλεσμα της ψυχής της και αφιερώθηκε στην υπηρεσία του λαού της, των χιλιάδων προσφύγων από την Ελλάδα και την Κωνσταντινούπολη.
Μια εμπνευσμένη ιστορία γεμάτη από το λυρισμό του έρωτα, το άρωμα της βυζαντινής Κωνσταντινούπολης και τα αιώνια σύμβολα του ελληνισμού.»

«ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2011)
Σελίδες: 440
Τιμή: 14,94 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Τους τελευταίους μήνες έχω αλλάξει ακόμα και όνομα. Για τα αγαπημένα μου πρόσωπα εδώ στην Πόλη πάντα θα είμαι η Λένα Βρανά. Για τους Τούρκους όμως είμαι η πλούσια Αγγλοτουρκάλα. Πλαστή ταυτότητα αλλά, από δω κι εμπρός, καινούργια όνειρα, καινούργια ζωή…
Σεπτέμβριος του 1955, Πόλη. Η νεαρή Λένα Βρανά και η μητέρα της κατάφεραν να επιβιώσουν από το πογκρόμ των Τούρκων κατά των Ρωμιών. Ο πατέρας της όμως δολοφονήθηκε και το μαγαζί τους καταστράφηκε. Η Λένα σώθηκε χάρη στον μεγάλο της έρωτα, τον Κώστα Μπάρκογλου, που της υποσχέθηκε να την παντρευτεί. Αλλά όταν η Λένα μάθει πως τελικά ο αγαπημένος της παντρεύτηκε μιαν άλλη, θα νιώσει τη ζωή της να γκρεμίζεται δεύτερη φορά. Για να τον εκδικηθεί, όπως πιστεύει, θα παντρευτεί έναν Τούρκο. Και τότε θα αρχίσει η ανάβαση στον προσωπικό της γολγοθά.
Ένα καταπληκτικό μυθιστόρημα, ύμνος στον έρωτα και στην άδολη αγάπη, με φόντο την Κωνσταντινούπολη των Ρωμιών του 1955.»




«Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2010)
Σελίδες: 512
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Σμύρνη 1922. Μια νεαρή κοπέλα, η Ηλέκτρα Μπακιρτζή, περιπλανιέται στα ερείπια της κατεστραμμένης πόλης αναζητώντας τα ορφανά παιδιά. Θα αγωνιστεί μόνη, θα επιβιώσει, και τελικά θα ιδρύσει το πρώτο ορφανοτροφείο του τόπου. Θα αγαπηθεί όσο κανένας άλλος από τους κατοίκους, που την αποκαλούν Αρχόντισσα της Σμύρνης. Αλλά όταν ο έρωτας θα μπει πρώτη φορά ορμητικά στη ζωή της, στο πρόσωπο του νεαρού Ελληνοαμερικάνου δημοσιογράφου Τζον Μάντοξ, όλα θα ανατραπούν μονομιάς. Σύντομα η Ηλέκτρα θα σταθεί απέναντι στο μεγαλύτερο δίλημμα της ζωής της: να χαρεί τον έρωτα ή να υποταχθεί στο καθήκον της απέναντι στις παιδικές φωνές που την καλούν πίσω στη Σμύρνη;
Η Αρχόντισσα της Σμύρνης είναι η ιστορία μιας γυναίκας στο πρόσωπο της οποίας συγκρούεται παθιασμένα ο έρωτας με το καθήκον απέναντι στο συνάνθρωπο.»



«ΕΡΩΤΑΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2009)
Σελίδες: 480
Τιμή: 13,95 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Βενετία, 1424. Οι ανώτατες αρχές ασφαλείας της πόλης αναθέτουν στον νεαρό αστυνομικό Ζαν λε Κερ να διαλευκάνει μέσα σε δέκα μέρες το φόνο μιας πόρνης που δουλεύει σε έναν οίκο ανοχής. Είναι μια δοκιμασία από την οποία πρέπει να περάσει και βέβαια να ανακαλύψει το δολοφόνο, ώστε άξια να πάρει τη θέση του επιθεωρητή. Κι ενώ ο νεαρός αστυνομικός διεξάγει με πάθος εντατικές έρευνες, ο δολοφόνος θα αρχίσει να του στέλνει επιστολές και να του προαναγγέλλει τους επόμενους φόνους του. Στη ζωή του Ζαν θα μπει μια αινιγματική Βενετσιάνα, η Μαρκέλα Γκρίτι, κι εκείνος θα υποκύψει στη γοητεία της. Καθώς οι δυο νέοι θα βιώσουν έναν έρωτα παράφορο που θα τους συνεπάρει, ο νεαρός αστυνομικός θα έρθει αντιμέτωπος με τον επικίνδυνο δολοφόνο, ένα πρόσωπο υπεράνω πάσης υποψίας.
Μια συγκλονιστική ιστορία έρωτα και μυστηρίου που διαδραματίζεται στα σκιερά κανάλια της Βενετίας του δέκατου πέμπτου αιώνα.»



«ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΝΤΑ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2008)
Σελίδες: 480
Τιμή: 13,95 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Τον Ιανουάριο του 1447 ο δομινικανός μοναχός Τζοβάνι (Ζαν λε Κερ), κατά το ταξίδι του στην Ελλάδα, κι ενώ αναμένεται η επιστροφή των Τούρκων από μια επιδρομή τους στον Μοριά, θα οδηγηθεί στο κάστρο του Μαύρου Δράκοντα κοντά στην Αθήνα.
Εκεί θα μπλεχτεί σε μια περίεργη υπόθεση: την κλοπή δύο σημαντικών διαμαντιών, τα οποία ονομάζονται "μάτια του δράκοντα" και ανήκουν στον Φράγκο άρχοντα Σαλβατόρε, ιδιοκτήτη του κάστρου. Με αυτά σκόπευε να πληρώσει τον εξάδελφό του, τον Αύγουστο, για να του διαθέσει στρατιωτική δύναμη, προκειμένου να αντιμετωπίσει την απειλή των Τούρκων.
Ο Σαλβατόρε θα αναθέσει στον Ζαν τη διαλεύκανση της κλοπής. Πολύ σύντομα ο μοναχός θα διαπιστώσει ότι στην υπόθεση εμπλέκονται άτομα πέραν κάθε υποψίας. Επίσης, θα βρεθεί μπροστά σε ένα παλιό έγκλημα, σε μια συνωμοσία, αλλά και σε ένα μυστικό, που θα θέσουν σε κίνδυνο την ίδια του τη ζωή αλλά και την επιβίωση του κάστρου.
Με φόντο τη μεσαιωνική Αθήνα ξετυλίγεται μια καταπληκτική περιπέτεια μυστηρίου που θα συναρπάσει και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη!»


«ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ»

Εκδόσεις: Ψυχογιός (2007)
Σελίδες: 488
Τιμή: 13,95 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Αρχαία Ελλάδα, 5ος αιώνας π.Χ. Ο Αλέξανδρος ο Αθηναίος, ευγενής και πρώην αξιωματούχος, με ειδικότητα στην εξιχνίαση εγκλημάτων, φτάνει στην Ολυμπία για να παρακολουθήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες, προσκεκλημένος του φίλου του και αρχιερέα της Ολυμπίας, Αγήνορα. Η δολοφονία ενός Σπαρτιάτη αθλητή θα προκαλέσει θύελλα οργής. Η σπαρτιατική ομάδα κατηγορεί τους Αθηναίους για το φόνο και απειλεί με αποχώρηση από τους αγώνες. Ο Αγήνορας, μπροστά στον κίνδυνο ματαίωσης των αγώνων, πείθει τον Αλέξανδρο να αναλάβει την υπόθεση έχοντας ως βοηθό τον Σπαρτιάτη Λεωνίδα. Οι έρευνες των δύο αντρών γρήγορα θα τους οδηγήσουν σε συνταρακτικές αποκαλύψεις. Η δολοφονία που προσπαθούν να εξιχνιάσουν δεν είναι παρά η αρχή μιας συνωμοσίας που στόχο έχει την καταστροφή της Ελλάδας. Θα μπορέσουν οι δύο άντρες να ανατρέψουν τα σχέδια των συνωμοτών;
Ένα συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ δράσης και έρωτα με φόντο την αρχαία Αθήνα και την αρχαία Ολυμπία.»

«Ο ΠΕΜΠΤΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2006)
Σελίδες: 544
Τιμή: 13,95 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Καρύταινα, Πελοπόννησος, 1450. Ο αναγνώστης θα περιπλανηθεί σε τόπους άγνωστους αλλά συνάμα οικείους και θα γίνει συμμέτοχος σε μία ιστορία γεμάτη μυστήριο και εκπλήξεις, ανακαλύπτοντας αυτό που για αιώνες κρατιόταν ως επτασφράγιστο μυστικό πίσω από τους πέτρινους τείχους και τις κλειστές πόρτες μιας μονής: το μεγαλύτερο μυστήριο του Χριστιανισμού!
Ένα συναρπαστικό αστυνομικό-ιστορικό μυθιστόρημα από έναν συγγραφέα που πλέκει αριστοτεχνικά το ιστορικό-ερευνητικό του υπόβαθρο με το ταλέντο της δημιουργικής γραφής και τη συναρπαστική πλοκή.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου