Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021

«ΑΓΝΟΤΗΤΑ & ΑΜΑΡΤΙΑ», παρουσιάζει ο Κωνσταντίνος Ζαχαρία - Συστήνει η Κλειώ Τσαλαπάτη

          Τον εξαίρετο Κωνσταντίνο Ζαχαρία τον γνώρισα συγγραφικά μέσα από το δεύτερο βιβλίο του, το συναρπαστικό ιστορικό μυθιστόρημα «Αγνότητα & Αμαρτία», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή. Με καθήλωσε η πρωτότυπη πλοκή, οι άπειρες ιστορικές λεπτομέρειες αλλά και σημαντικότατα γεγονότα, η πειστική και γλαφυρή αναβίωση της ατμόσφαιρας της εποχής και των τόπων όπου αυτό διαδραματίζεται, αλλά και η ομολογουμένως χαρισματική πένα του συγγραφέα. Το σχετικά μικρό μέγεθος του βιβλίου –αφού αριθμεί μονάχα 228 σελίδες– δεν προδιαθέτει τον αναγνώστη για την τεράστια αναγνωστική περιπλάνηση που θα βιώσει· κι όμως, ο ταλαντούχος συγγραφέας καταφέρνει με λόγο λιτό, παραστατικό και περιεκτικό, να συμπεριλάβει στο έργο του πρόσωπα υπαρκτά ή φανταστικά, γεγονότα ιστορικά και μη, καταστάσεις, τόπους και χρονικές περιόδους που άλλοι ίσως χρειάζονταν τόμους ολόκληρους για να το κατορθώσουν. Εάν σας αρέσει η κλασική ρωσική λογοτεχνία των αξεπέραστων μετρ του είδους, τότε θα σας πρότεινα ανεπιφύλακτα να διαβάσετε το καθηλωτικό βιβλίο του κ. Ζαχαρία και θα έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε ένα μυθιστόρημα που αποπνέει εκείνο το μοναδικό ρωσικό «άρωμα», όπως επίσης να «συναντήσετε» ακόμα και τον ίδιο τον Τολστόι!
          Με αφορμή την κυκλοφορία του πρόσφατου ιστορικού μυθιστορήματός του, ο συγγραφέας είχε την καλοσύνη να ανταποκριθεί στην πρόσκλησή μου για να παρουσιάσει ο ίδιος το εξαιρετικό βιβλίο του στους «Φίλους της Λογοτεχνίας». Τον ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο που μας διέθεσε, του εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στο τελευταίο πόνημά του αλλά και στο συνολικό συγγραφικό του έργο και σας προσκαλώ να διαβάσετε όσα μας εκμυστηρεύεται ο Κωνσταντίνος Ζαχαρία, για να γνωρίσετε κι εσείς λίγο περισσότερο το μεγαλειώδες «μικρό» αριστούργημά του «Αγνότητα & Αμαρτία»!
 
    Αγνότητα & Αμαρτία… Δύο λέξεις που χαρακτηρίζουν μια εποχή γεμάτη ρομαντισμό, μεγάλες ιδέες, ανάπτυξη του πολιτισμού, αλλά και μια εποχή γεμάτη πολέμους, καταπίεση ανθρώπων, επιβολή συμφερόντων μεγάλων δυνάμεων… Αλλά, ας το πάρουμε από την αρχή.
    Η ιστορία μας ξεκινά κατά τη διάρκεια της εισβολής του Ναπολέοντα στη Ρωσία, ένα γεγονός που επηρέασε τα μέγιστα την ανθρωπότητα εκείνη της εποχής. Η κατά κράτος ήττα του Ναπολέοντα και η αντεπίθεση των Συμμάχων θα θέσουν τέλος στην αυτοκρατορία Γαλλία, ωστόσο, οι επαναστατικές ιδέες του Διαφωτισμού και τα ναπολεόντεια συστήματα θα παραμείνουν ισχυρά στην Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια της εισβολής θα γεννηθεί ο πρωταγωνιστής μας, Ντμίτρι – μια σημείωση σ’ αυτό το σημείο: στα ρωσικά, ο Ντμίτρι έχει δύο υποκοριστικά, Ντίμα και Μίτια, ωστόσο, δεδομένης της ρωσικής/σλαβόφιλης ανατροφής που λαμβάνει από τη γιαγιά του και του μετέπειτα θεολογικού διδασκαλικού προσανατολισμού, επιλέχθηκε το αρχαίο ρωσικό υποκοριστικό, Μίτια. Ο πατέρας του, Ανατόλι, πεθαίνει στη μάχη του Μποροντινό, ενώ η μητέρα του, Άννα, θα γλιτώσει από τη Μόσχα πριν αυτή καεί από τους Ρώσους ως μέτρο ανελέητης αντίστασης στον εχθρό.
    Στο πρώτο μέρος του βιβλίου δίνεται έμφαση σε δύο ρεύματα που κυριαρχούν και διχάζουν ακόμα και σήμερα τη Ρωσία, το σλαβόφιλο (με το ιδεώδες της Μητέρας Ρωσίας, του συνθήματος «Υπέρ Θεού, Τσάρου και Πατρίδος») και το δυτικόφιλο (προσανατολισμός που εκθειάζει τον δυτικό τρόπο ζωής και προσπαθεί να το μεταφέρει στη Ρωσία). Το σλαβόφιλο μεταδίδεται στον Μίτια μέσω της γιαγιάς του, Σόφιας Αντριέγιεβνας, ενώ το δυτικόφιλο μεταδίδεται στον Κιρίλ, μεγαλύτερο αδερφό του Μίτια, μέσω του πατριού τους, Γκεόργκι. Η εξέγερση των Δεκεμβριστών, το 1825, μετά την άνευ προηγουμένου σύγχυση στη διαδοχή του ρωσικού θρόνου, θα διχάσει εντελώς την οικογένεια και θα στείλει μετέπειτα τον Κιρίλ στη φυλακή. Ο Μίτια θα προλάβει να δει τον Κιρίλ λίγα λεπτά πριν ο τελευταίος αυτοκτονήσει στη φυλακή της Σιβηρίας, με τον Κιρίλ να τον αναγκάζει να ορκιστεί πως θα ταξιδέψει στη μητέρα των επαναστάσεων, Γαλλία.
    Στο δεύτερο μέρος, ο Μίτια θα γνωρίσει τον ολοένα αναπτυσσόμενο τεχνολογικά κόσμο της Αγγλίας και της Βιομηχανικής Επανάστασης και θα θέσει τους αρχικούς προβληματισμούς που αφορούν τις κοινωνικές αλλαγές και το περιβάλλον, αναγνωρίζοντας ωστόσο τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου. Στη Γαλλία, θα γνωρίσει από κοντά επαναστάτες και θα βιώσει την Ιουλιανή Εξέγερση του 1832, στην οποία θα χάσει τον γείτονα του, Αντουάν. Στο επαναστατικό Παρίσι θα γνωρίσει τη Μέλανι και τον γιο της, Νικολά. Η Μέλανι εργάζεται ως πόρνη στα στενά προκειμένου να συντηρήσει τον γιο της, μια μητέρα που κάνει τα πάντα, ακόμα και τα πιο αμαρτωλά πράγματα, προκειμένου να προσφέρει τη μητρική αγνότητα στον γιο της. Ο έρωτας του Μίτια και της Μέλανι θα οδηγήσει σταδιακά στον γάμο τους και στην υιοθεσία του Νικολά, με τη Μέλανι να βαφτίζεται ως Αλεξάνδρα και τον Νικολά να τροποποιεί το όνομα του σε Νικολάι. Ο Μίτια ολοκληρώνει τις σπουδές του και γίνεται διδάσκαλος στο γειτονικό σχολείο, ωστόσο, θα βιώσει την ολική καταστροφή της αρχικής του οικογένειας, με τον θάνατο της μητέρας του και της γιαγιάς του, ενώ έπειτα θα χάσει και την ίδια του τη σύζυγο.
    Στο τρίτο μέρος, μεταφερόμαστε σε μια δεκαετία πολέμων, κάνοντας αρχή με τον Κριμαϊκό, ο οποίος κρίνεται στη Σεβαστούπολη. Εκεί, ο Μίτια και ο Νικολάι θα γνωρίσουν από κοντά τον Λέοντα Τολστόι, νεαρό αξιωματικό και στην αρχή της συγγραφικής του σταδιοδρομίας, και θα συζητήσουν τη λογική, ή κατ’ ακρίβεια την ηλιθιότητα της αφορμής των πολέμων. Μετά, ο Μίτια θα ταξιδέψει μόνος στην Κίνα και θα μελετήσει τον αρχαίο κινέζικο πολιτισμό και φιλοσοφία εν συγκρίσει με την παρακμή που βιώνει η χώρα μέσω της επιβολής του δυτικού εμπορίου οπίου. Ο τελευταίος πόλεμος που θα ζήσει ο Μίτια είναι ο Αμερικανικός Εμφύλιος, όπου τίθεται στο προσκήνιο η δουλεία και η ανηθικότητά της, μέσω του παραδείγματος του Τζακ.
    Στο τέλος, ο Μίτια επιστρέφει στην πατρίδα του, πεθαίνοντας ειρηνικά την ημέρα των πεντηκοστών γενεθλίων του, όντας πλέον παππούς. Από την περίοδο του Κριμαϊκού Πολέμου, ο Μίτια θα αλληλογραφεί με τον μεγάλο Ρώσο συγγραφέα, Λέοντα Τολστόι, παρά τις κάκιστες σχέσεις του τελευταίου με τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία. Καθώς οι δύο τους είναι διδάσκαλοι και παιδαγωγοί, συζητούν την αντιμετώπιση των παιδιών στην τάξη και το πρωσικό εκπαιδευτικό σύστημα που προωθείται στην Ευρώπη στις απαρχές της υποχρεωτικής σχολικής εκπαίδευσης. Προς το τέλος της ιστορίας, ο Τολστόι εκμυστηρεύεται στο τελευταίο του γράμμα προς τον Μίτια, πως επιθυμεί να γράψει ένα μυθιστόρημα για το 1825 (Δεκεμβριστές), ωστόσο, νιώθει πως χρειάζεται να επιστρέψει στο 1812 – αυτό που μετέπειτα θα γίνει το μεγαλειώδες «Πόλεμος και Ειρήνη». Ως εκ τούτου, η ιστορία ολοκληρώνει τον κύκλο της κι επιστρέφει στο 1812…
    Ευελπιστώ να απολαύσετε την ανάγνωση του βιβλίου μου και για περισσότερες πληροφορίες για τα ιστορικά γεγονότα, τους χαρακτήρες και τα ρεύματα της εποχής που παρουσιάζονται στο σχετικά σύντομο βιβλίο μου μπορείτε να ελέγξετε τον σύνδεσμο https://constantinos-zacharia-the-booklover.webnode.gr/blog/
 
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ!
Κωνσταντίνος Ζαχαρία
 
Βιογραφικό σημείωμα συγγραφέα:
 
Ο Κωνσταντίνος Ζαχαρία γεννήθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου 1996, στη Λεμεσό της Κύπρου. Από Μικρός, αγάπησε το βιβλίο και ασχολήθηκε ερασιτεχνικά µε τη συγγραφή. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου (Λευκωσία), µε ειδικότητα δασκάλου Δημοτικής Εκπαίδευσης το 2019, ενώ συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές στο ίδιο τμήμα, στον τομέα της Συγκριτικής Παιδαγωγικής και των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Το 2020 εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο, µε τίτλο Ιέ, παιάν!. Είναι φυσικός ομιλητής της ελληνικής και της ρωσικής γλώσσας.

 
Πρόσφατη εργογραφία Κωνσταντίνου Ζαχαρία:
 
«ΑΓΝΟΤΗΤΑ & ΑΜΑΡΤΙΑ»
Εκδόσεις: Πηγή (2021)
Σελίδες: 228
Τιμή με έκπτωση: 12,57€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο των «Φίλων της Λογοτεχνίας»: http://filoithslogotexnias.blogspot.com/2021/06/blog-post_25.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Σεπτέμβριος του 1812.
 
Πρόσφυγες απομακρύνονται από τη Μόσχα και σύντομα βλέπουν έντρομοι την αρχαία πρωτεύουσα να φλέγεται. Η Άννα Πετρόβνα Ιβανόβα μαθαίνει για τον θάνατο του αγαπημένου της στο πεδίο της μάχης του Μποροντινό, λίγο πριν γεννήσει τον δεύτερό της γιο, Ντμίτρι. Παιδί ενός πολέμου και συμμετέχων ως ιατρός και παρατηρητής σε άλλους πολέμους της Ρωσίας και άλλων χωρών, ο Ντμίτρι, αναθρεμμένος με το ορθόδοξο χριστιανικό πνεύμα από τη γιαγιά του, Σόφια Αντριέγιεβνα, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τα διάφορα πολιτικά και πολιτιστικά ρεύματα της εποχής του. Πολιτικές επαναστάσεις, δολοπλοκίες, η αυτοκτονία του αδερφού του στη Σιβηρία, η Βιομηχανική Επανάσταση, τα κοινωνικά προβλήματα της πορνείας, της δουλείας και του εμπορίου ναρκωτικών διαμορφώνουν τις βλέψεις του πρωταγωνιστή για τον κόσμο, ενώ η ανατροφή ενός καλλιτέχνη και η γνωριμία με τον Λέοντα Τολστόι οδηγεί σε συζητήσεις για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό. Ένα ιστορικό μυθιστόρημα για μια από τις πιο συγκλονιστικές εποχές της σύγχρονης Ιστορίας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου