Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

Συνέντευξη με την ΜΑΡΙΑ ΤΖΙΡΙΤΑ - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

Μαρία Τζιρίτα
            Η πρώτη αναγνωστική επαφή μου με το αξιόλογο έργο της αγαπητής Μαρίας Τζιρίτα έγινε μέσα από το εξαιρετικό βιβλίο της «Η Γυναίκα Που Ήξερε Μόνο Να Αγαπάει», ένα μυθιστόρημα βασισμένο σε αληθινή ιστορία, το οποίο με κράτησε "δέσμια" όσο χρόνο το διάβαζα και με συγκίνησε πραγματικά με το συναίσθημα και την υπέροχη γραφή της συγγραφέως. Μπόρεσα να συναντήσω και προσωπικά τη συγγραφέα σε μία παρουσίαση όπου προλόγιζε βιβλίο ομότεχνής της και ήταν ιδιαίτερη η χαρά μου όταν διαπίστωσα ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο προσιτό, ευπροσήγορο, γλυκύτατο και καταδεκτικό. Έκτοτε ακολούθησαν πολλά ακόμα επιτυχημένα βιβλία της αγαπητής κ. Τζιρίτα, με πιο πρόσφατο το νέο της μυθιστόρημα «Το Ταξίδι Της Ελπίδας», που κυκλοφορεί όπως και τα υπόλοιπα οκτώ βιβλία της από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Την ευχαριστώ ιδιαίτερα για το χρόνο που διέθεσε απαντώντας στο ερωτηματολόγιο των «Φίλων Της Λογοτεχνίας», της εύχομαι ολόψυχα κάθε επιτυχία στην πορεία του νέου πονήματός της και σας προσκαλώ να διαβάσετε τη συνέντευξή της ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο καλύτερα την ταλαντούχα συγγραφέα!

1) Αγαπητή κ. Τζιρίτα,  μας έχετε ήδη χαρίσει εννέα εξαιρετικά μυθιστορήματα, με διαφορετική και πρωτότυπη θεματολογία το καθένα, με πιο πρόσφατο το best seller «Το Ταξίδι Της Ελπίδας».  Ποιό ήταν το έναυσμα για την ενασχόλησή σας με τον κόσμο της λογοτεχνίας και το αντικείμενο της συγγραφής;

Από μικρό παιδί μου άρεσε να γράφω, ήταν ο τρόπος μου να εκφράζω τα συναισθήματα μου. Το 2005 έζησα από κοντά την ιστορία του Στέλιου και το τραγικό του τέλος, γεγονός που με συγκλόνισε τόσο πολύ που αποφάσισα να το γράψω. Από κει ξεκίνησαν όλα!

2) Από πού αντλείτε την έμπνευση για κάθε έργο σας και κάθε χαρακτήρα και πόσο δύσκολο είναι να  συγκεντρώσετε τις απαραίτητες πληροφορίες, όταν αυτές απαιτούνται, ώστε να συνδυάσετε τυχόν ιστορικά γεγονότα, τόπους και μυθοπλασία στα βιβλία σας;

Η έμπνευση έρχεται από την ίδια τη ζωή και τους ανθρώπους. Ευτυχώς η τεχνολογία πλέον μας βοηθά πολύ και στο διαδίκτυο βρίσκουμε πολλές πληροφορίες. Το πιο σημαντικό για μένα όμως είναι οι μαρτυρίες των ανθρώπων που έχουν ζήσει σε μια συγκεκριμένη εποχή που περιγράφω και έχουν βιώσει αντίστοιχες καταστάσεις.

3) Η επιστημονική σας ιδιότητα είναι Ψυχολόγος, έχετε ασχοληθεί με τη διδασκαλία ενώ, πέρα από την πολύ επιτυχημένη συγγραφική σας πορεία, σας έχει κερδίσει ο κόσμος των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ. Πόσο αρμονικός είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και κατά πόσο αλληλοεπηρεάζονται οι επιμέρους ιδιότητές σας;

Η συγγραφή είναι η τέχνη μου και οι επιχειρήσεις είναι η δουλειά μου. Δεν τα συγχέω κι ούτε το ένα μου στερεί χρόνο από το άλλο. Τουναντίον, ζώντας μέσα στον κόσμο και συναντώντας καθημερινά ανθρώπους και καταστάσεις, εμπλουτίζω τις ιδέες και τη φαντασία μου κι όταν έρχεται η ώρα να γράψω έχω ακόμα περισσότερα ερεθίσματα για να το κάνω.

4) Έχετε συμπεριλάβει ποτέ στα βιβλία σας κάποια προσωπικά σας βιώματα; Πόσο εύκολο, ή επώδυνο ήταν αυτό και πόσο εφικτή ήταν η αντικειμενική προσέγγισή τους συγγραφικά;

Το έκανα σε ένα μόνο βιβλίο κι ομολογουμένως ήταν αρκετά επώδυνο. Θεωρώ όμως ότι επειδή είχε περάσει καιρός από την εμπειρία μου αυτή, κατάφερα να είμαι αντικειμενική και να περάσω τα σωστά μηνύματα στους αναγνώστες μου. Μιλάω για το βιβλίο μου «Κλεισμένη Πύλη Παραδείσου».

5) Στα βιβλία σας έχετε καταπιαστεί με πολλά και διαφορετικά θέματα, αλλά συχνά και με την εξιστόρηση αληθινών ιστοριών. Θεωρείτε, ίσως, ότι η ζωή ξεπερνά συχνά και την πιο ζωηρή φαντασία, άρα αποτελεί και μια ανεξάντλητη "πηγή ιδεών";

Σαφώς το πιστεύω αυτό, γι αυτό και με συναρπάζουν τόσο πολύ οι αληθινές ιστορίες. Θεωρώ επίσης ότι και για τον αναγνώστη είναι ακόμα  πιο συναρπαστικό να διαβάζει κάτι που ξέρει πως έχει συμβεί πραγματικά.

6) Πιστεύετε πως το επιστημονικό υπόβαθρο είναι απαραίτητο για τη συγγραφή ενός βιβλίου, ή αρκεί το έμφυτο συγγραφικό ταλέντο, η φαντασία και οι εμπειρίες του συγγραφέα;

Το επιστημονικό υπόβαθρο δεν είναι απαραίτητο σε καμία περίπτωση. Μια καλή χρήση της γλώσσας όμως ναι. Και σαφώς το ταλέντο, η φαντασία και οι "ευαίσθητες κεραίες" μας.

7) Υπάρχει κάποιο μοτίβο ως προς το πότε σας "επισκέπτεται" η συγγραφική σας  έμπνευση; Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ώρα, διάθεση, ή τόπος ίσως, που να σας προδιαθέτει να γράψετε, ή είναι κάτι που "ρέει" αβίαστα από μέσα σας συνέχεια;

Ξεκινάω να γράφω το επόμενο βιβλίο μου, όταν έχω τελειώσει με την προώθηση του προηγούμενου, παρουσιάσεις, εκδηλώσεις κλπ. Αυτό συμβαίνει συνήθως τον Ιούνιο. Το καλοκαίρι είναι η εποχή που γράφω, εκμεταλλευόμενη και τις ημέρες των διακοπών. Ο τόπος δεν παίζει κανένα ρόλο για μένα, ούτε η ώρα. Όταν γράφω χάνομαι μέσα στον κόσμο των ηρώων μου και ζω εκεί μαζί τους, αδιαφορώντας για το τι γίνεται γύρω μου.

8) Όταν ολοκληρώνετε ένα νέο μυθιστόρημά σας αρκείστε στη δική σας μόνο γνώμη και αξιολόγηση, πριν προχωρήσετε στην έκδοσή του, ή αναζητάτε πρώτα την άποψη κάποιου οικείου σας προσώπου του οποίου την κρίση εμπιστεύεστε;

Μέχρι και το προηγούμενο βιβλίο μου, την «Ιόλη», είχα πάντα τον πατέρα μου ο οποίος διάβαζε πρώτος το έργο μου και μου έκανε σημαντικές παρατηρήσεις και διορθώσεις. Πέρυσι όμως τον έχασα κι έτσι τώρα πλέον τον ρόλο αυτόν ανέλαβε η αδελφή μου. Στο «Ταξίδι Της Ελπίδας» έχουν γίνει διορθώσεις κατόπιν δικής της επισήμανσης.

9) Από τα εννέα μυθιστορήματά σας  υπάρχει κάποιο το οποίο ξεχωρίζετε, στο οποίο ίσως έχετε μεγαλύτερη αδυναμία και γιατί; Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για το καθένα και, γιατί όχι, την ιστορία "πίσω από την ιστορία" του καθενός;

Μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου θα έχει πάντα το πρώτο μου βιβλίο, «Το Παιδί Της Αγάπης», γιατί ουσιαστικά ήταν η τελευταία επιθυμία του ήρωα μου, του Στέλιου. Είχε ζητήσει να κάνει κάποιος τη ζωή του βιβλίο. Όταν εγώ έγραψα την ιστορία του αυτό ήταν κάτι που δεν το γνώριζα καν. Το έμαθα πολύ αργότερα κι ήταν το κίνητρο μου να απευθυνθώ σε εκδοτικό οίκο προκειμένου να εκπληρώσω την επιθυμία του αυτή. Από κει και πέρα κάθε βιβλίο μου κρύβει όντως μια δική του ιστορία, αλλά όπως καταλαβαίνετε θα μου έπαιρνε πολλές σελίδες για να τις αφηγηθώ εδώ και τώρα!

10) Η συγγραφέας  Μαρία Τζιρίτα βρίσκει το χρόνο να διαβάζει και για δική της ευχαρίστηση και όχι μόνο για έρευνα πάνω σε κάποιο μελλοντικό βιβλίο της; Εφόσον συμβαίνει αυτό, ποιό είδος λογοτεχνίας προτιμάτε περισσότερο ως αναγνώστρια και γιατί;

Πάντα υπάρχει χρόνος για διάβασμα. Τα τελευταία χρόνια επιλέγω Έλληνες συγγραφείς, ομότεχνους, επειδή βρισκόμαστε πλέον στην ίδια οικογένεια, γνωριζόμαστε προσωπικά και το θεωρώ χρέος μου να είμαι ενημερωμένη για το έργο τους.

11) Ποιά είναι τα αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς; Θεωρείτε ότι έχετε δεχθεί επιρροές από κάποιους ομότεχνούς σας, έλληνες ή ξένους, σύγχρονους ή κλασσικούς, στο δικό σας τρόπο γραφής, ύφους ή θεματολογίας;

Επιρροές θεωρώ πως έχω δεχτεί από την μοναδική Πόλυ Μηλιώρη, της οποίας τα βιβλία διάβαζα μανιωδώς πριν επιχειρήσω να γράψω κάτι δικό μου. Άλλοι αγαπημένοι μου είναι η Ιζαμπέλ Αλιέντε, ο Πάολο Κοέλο και η Μάρω Βαμβουνάκη.

12) Από την ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνία υπάρχει κάποιο βιβλίο το οποίο έχετε λατρέψει,  το οποίο "ζηλεύετε" ως λογοτεχνικό έργο και που  θα θέλατε, ή ονειρεύεστε να έχετε συγγράψει εσείς;

Ναι, βέβαια. Είναι ο «Μικρός Πρίγκιπας», το ωραιότερο βιβλίο που έχει γραφτεί ποτέ στην ιστορία!

13) Πιστεύετε πως ο συγγραφέας πρέπει να ταξιδεύει ώστε να έχει κάποια βιώματα από τις χώρες και τις τοποθεσίες τις οποίες, τυχόν, περιγράφει στα βιβλία του και πόσο εφικτό είναι αυτό στην πράξη κατά τη γνώμη σας; Είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, απλά και μόνο, για την "διεύρυνση των οριζόντων" του;

Απαραίτητο δεν είναι σίγουρα. Αν κάποιος έχει τη δυνατότητα να το κάνει, σίγουρα θα τον βοηθήσει. Όμως η φαντασία μας είναι που κάνει τα θαύματα πραγματικά.

14) Θεωρείτε ότι ο συγγραφέας θα πρέπει να ασχολείται με διαφορετικά είδη λογοτεχνίας και να "πειραματίζεται" θεματολογικά, ρισκάροντας το υπάρχον αναγνωστικό του κοινό, ή θα όφειλε να εμμένει στο είδος που τον έχει καθιερώσει;

Δεν υπάρχει "πρέπει" σε αυτά τα πράγματα. Η συγγραφή είναι τέχνη κι ο καθένας την ασκεί όπως τον ευχαριστεί κι όπως γεμίζει την ψυχή του. Κάποιοι πειραματίζονται, κάποιοι όχι. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετράει.

15) Πιστεύετε πως οι συγγραφείς οφείλουν να προβληματίζουν τους αναγνώστες "κεντρίζοντας" τη σκέψη τους, ή ο σκοπός των βιβλίων τους θα έπρεπε να είναι καθαρά και μόνο ψυχαγωγικός; Εσείς, ποιά μηνύματα επιδιώκετε να "περάσετε" στους αναγνώστες σας και σε ποιό είδος αναγνωστικού κοινού, συνήθως, απευθύνεστε μέσα από το συγγραφικό έργο σας;

Προσωπικά δεν επιδιώκω τίποτα, γιατί όταν γράφω καταθέτω τη δική μου ψυχή, τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τα αισθήματα μου. Αν όλα αυτά ταυτίζονται με τα αντίστοιχα των αναγνωστών μου και καταφέρνω τόσο να τους προβληματίσω, όσο και να δώσω λύσεις στα προβλήματα τους, είναι κάτι που γίνεται με μαγικό τρόπο και με κάνει πολύ ευτυχισμένη. Τα βιβλία μου δεν έχουν καθορισμένο αναγνωστικό κοινό και κατά δική τους ομολογία αρέσουν εξίσου και σε γυναίκες και σε άντρες.

16) Θεωρείτε πως η σύγχρονη πραγματικότητα μπορεί να αποτελέσει  πηγή έμπνευσης για ένα συγγραφέα και, ειδικότερα, οι τόσο δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε τελευταία στην πατρίδα μας; Ή μήπως το ζητούμενο από τους αναγνώστες είναι ακριβώς η "φυγή" από αυτήν την ζοφερή πραγματικότητα;

Πηγή έμπνευσης αποτελεί σίγουρα, με την μορφή που κι ο πόνος είναι πάντα πηγή έμπνευσης για έναν καλλιτέχνη. Κάποιοι ενδεχομένως να καταγράφουν τα όσα σήμερα βιώνουμε, αλλά θεωρώ ότι ένα τέτοιο βιβλίο θα είναι πολύ πιο δημοφιλές μετά από πολλά χρόνια, παρά στις μέρες μας. Σαφώς οι περισσότεροι από μας επιλέγοντας ένα βιβλίο επιδιώκουμε να ταξιδέψουμε μακριά από όσα ζούμε στην καθημερινότητα μας.

17) Είχατε κάποιους "ενδοιασμούς" όταν αποφασίσατε να δώσετε το πρώτο σας βιβλίο προς έκδοση; Αγωνιούσατε ως προς την αποδοχή που θα τύχαινε από το αναγνωστικό κοινό; Η θεματολογία των περισσοτέρων βιβλίων σας, πιστεύετε πως παίζει τον δικό της ρόλο στην αποδοχή αυτή;

Όπως είπα και παραπάνω, έχει τόσο ιδιαίτερη ιστορία το πρώτο μου βιβλίο, που το μόνο που δεν σκεφτόμουν ήταν η αποδοχή του κοινού και για να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα καν να ήταν τόσο μεγάλη! Στη συνέχεια προχώρησα έτσι ακριβώς όπως άρχισα: επιλέγοντας θέματα που συγκλόνιζαν την ψυχή μου, που ενδιέφεραν εμένα πρώτα απ’ όλα, χωρίς να σκέφτομαι τι θα αρέσει και τι όχι. Στην πορεία διαπίστωσα πως τελικά τόσο ο δημιουργός όσο και ο αναγνώστης, έχουμε κοινούς προβληματισμούς και μοιραζόμαστε τα ίδια συναισθήματα, γι’ αυτό και υπάρχει αυτή η εξαιρετική σχέση ανάμεσα μας.

18) Εσείς, με  την έως τώρα πείρα σας στον χώρο της συγγραφής, τί θα συμβουλεύατε όλους τους νέους επίδοξους συγγραφείς, που ονειρεύονται να δουν κάποτε ένα βιβλίο τους στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και, ιδιαίτερα, εν μέσω αυτής της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας;

Θα τους συμβούλευα να μην ονειρεύονται τυπωμένα βιβλία, χρήμα και δόξα. Είναι λάθος κίνητρο και λάθος λόγος για να γράψεις. Η συγγραφή πρέπει να είναι αυθόρμητη, να είναι κατάθεση ψυχής, όπως κάθε τέχνη. Αν αυτό που γράφεις είναι αξιόλογο και αγγίζει τους ανθρώπους, όλα θα πάρουν τον δρόμο τους. Ακόμα και σε περίοδο οικονομικής κρίσης, ένα πολύ καλό βιβλίο θα αναγνωριστεί και θα διαβαστεί από πολύ κόσμο. Η επιθυμία της καρδιάς του συγγραφέα θα πρέπει να είναι το βιβλίο του να διαβάζεται, όχι να πουλιέται.

19) Κλείνοντας και, αφού σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή της παραχώρησης  αυτής της συνέντευξης, θα ήθελα να σας ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλα σας τα βιβλία αλλά, ειδικότερα, στο ολοκαίνουριο εκπληκτικό  μυθιστόρημά σας «Το Ταξίδι Της Ελπίδας», και να σας ρωτήσω για τα άμεσα συγγραφικά σας σχέδια. Τί να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;

Το επόμενο βιβλίο μου είναι και πάλι μια αληθινή ιστορία, με κεντρικό θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ και πως αυτή ανέτρεψε τις ισορροπίες μιας ολόκληρης οικογένειας. Σας ευχαριστώ κι εγώ!

Βιογραφία Μαρίας Τζιρίτα:

Η Μαρία Τζιρίτα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Από μικρή ηλικία έγραφε διηγήματα, εμπνευσμένα από την καθημερινότητα, και στο σχολείο αρκετές εκθέσεις της είχαν διακριθεί και βραβευτεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Σπούδασε ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Ασχολήθηκε με τη διδασκαλία, αλλά τα τελευταία χρόνια την κέρδισε ο κόσμος των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ. Σήμερα εργάζεται ως υπεύθυνη πωλήσεων σε κατασκευαστική εταιρεία στη Γλυφάδα. Έχει δική της στήλη στο ηλεκτρονικό περιοδικό Flowmagazine με τίτλο «Ταξίδι στην αυτογνωσία». Έχει μια κόρη και το χόμπι της είναι τα ενυδρεία. Λατρεύει τα ζώα και πολύ συχνά γράφει ιστορίες με πρωταγωνιστές τα αγαπημένα της χρυσόψαρα. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν εννέα μυθιστορήματά της.

Περισσότερες πληροφορίες για τη συγγραφέα στο επίσημο προφίλ της στο site των εκδόσεων Ψυχογιός: http://www.psichogios.gr/site/Authors/show/469/maria-tzirita

Βιβλιογραφία Μαρίας Τζιρίτα:

«ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2016)
Σελίδες: 448
Τιμή: 14,94 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Πειραιάς 1967. Το πλοίο Ελπίς σαλπάρει για Αυστραλία, μεταφέροντας εκατοντάδες διαφορετικούς ανθρώπους με μια κοινή ελπίδα. μια καλύτερη ζωή. Ανάμεσά τους και η Ελπίδα, που ταξιδεύει με πλαστή ταυτότητα, κουβαλώντας μαζί της το φρικτό μυστικό της. Ένας ώριμος επιχειρηματίας, πρώην ναυτικός, ο γοητευτικός γιατρός του πλοίου, μια απελπισμένη γυναίκα που αναζητά το παιδί της στη μακρινή ήπειρο, μια νεαρή κοπέλα που πηγαίνει στην Αυστραλία να παντρευτεί χωρίς τη θέλησή της είναι μερικά από τα πρόσωπα που θα γνωρίσει κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού και που θα σημαδέψουν τη ζωή της για πάντα. 

Άραγε θα καταφέρει να φτάσει στο λιμάνι της λύτρωσης και της ευτυχίας ύστερα από τριάντα ολόκληρες μέρες μέσα σ’ αυτό το πλοίο; Διασχίζοντας ωκεανούς, γνωρίζοντας για πρώτη φορά εξωτικά μέρη και άγνωστους πολιτισμούς, θα καταφέρει να απαλλαγεί από όσα την κρατούν δέσμια στο σκοτεινό παρελθόν της;

Θα το ανακαλύψετε σαλπάροντας μαζί με την Ελπίδα στο συναρπαστικό της ταξίδι…»

«ΙΟΛΗ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2015)
Σελίδες: 368
Τιμή: 14,94 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Κανέναν δεν ξεχνώ. Ούτε τους ζωντανούς, ούτε τους πεθαμένους. Τον παππού σου, τον Παντελή, τη γιαγιά Ιόλη… Όλοι τους κάτι μου έδωκαν, κάτι μου πήραν. Μα μη γελιέσαι κόρη μου… Αν γραφότανε ποτές ένα βιβλίο για τη δική μου ζωή, έναν τίτλο θα είχε, έναν και μόνο. Μια λέξη μοναχά… Ιόλη»

«Όλη της η ζωή πέρασε μπροστά από τα μάτια της τη νύχτα εκείνη… Σε κάθε στιγμή, σε κάθε περίσταση, σημαντική κι ασήμαντη, η γιαγιά της βρισκόταν δίπλα της. Και τότε η Ιόλη συνειδητοποίησε ότι σε όποια εικόνα κι αν έβλεπε τον εαυτό της, σε κάθε ηλικιακή της περίοδο, είχε γύρω της δυο τεράστιες φτερούγες που την έκαναν να νιώθει σιγουριά και ζεστασιά. Ναι, ήταν φτερούγες, δεν έκανε λάθος. Λευκές, απαλές φτερούγες, σαν αυτές που έχουν οι άγγελοι…
Πώς το ’κανε αυτό το θαύμα η γυναίκα αυτή; Ένα κορίτσι που δεν είπε καμία φορά τη λέξη «μαμά» να μη νιώσει ποτέ την έλλειψή της; Πόσο μοναδικός, πόσο ιδιαίτερος άνθρωπος ήταν η κυρα-Αγγέλω; Όσες ζωές κι αν περνούσε μαζί της η Ιόλη, ποτέ δε θα της έφταναν. Κι όσα ευχαριστώ κι αν της έλεγε, ποτέ δε θα ήταν αρκετά…»

«ΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ΠΥΛΗ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2014)
Σελίδες: 448
Τιμή: 12,39 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Όταν η Δανάη γνωρίζει τον Αντρέα, πιστεύει πως ανακάλυψε τον παράδεισο. Ύστερα από πολλές αποτυχημένες σχέσεις, στα τριάντα τρία της χρόνια βρήκε το άλλο της μισό. Είναι ο πρώτος και μοναδικός άντρας που ερωτεύεται κι αγαπά με τόσο πάθος. Και είναι απόλυτα αμοιβαίο. Δε θα μπορούσε να είναι περισσότερο ευτυχισμένη. 
Μέχρι που μια μέρα μαθαίνει την αλήθεια: είναι παντρεμένος και έχει μια κόρη. Γκρεμίζεται ο κόσμος της, παρ’ όλα αυτά τον αγαπά τόσο πολύ, που τον συγχωρεί και συνεχίζει την παράνομη σχέση μαζί του, ελπίζοντας πως σύντομα εκείνος θα χωρίσει και θα μπορούν να ζήσουν ελεύθερα τον έρωτά τους. 
Όμως η μοίρα τα φέρνει αλλιώς και μια αναπάντεχη ανατροπή στη ζωή της κοπέλας θα την κάνει να δει τα πράγματα εντελώς διαφορετικά. Ξαφνικά θα βρεθεί παγιδευμένη ανάμεσα στο σωστό και το λάθος, το πρέπει και το θέλω. 
Άραγε θα καταφέρει ν’ ανοίξει την κλεισμένη πύλη του παραδείσου της και να ζήσει με αυτό τον άντρα ευτυχισμένη; Ή μήπως τελικά θα διαπιστώσει πως ο πραγματικός παράδεισος δεν έχει ποτέ τις πύλες του κλειστές;»

«ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2013)
Σελίδες: 416
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Ο Αχιλλέας Πανόπουλος, μαθητής της τρίτης λυκείου, μια μέρα εξαφανίζεται από προσώπου γης χωρίς καμία προειδοποίηση. Η μητέρα του, η Νατάσα, με τη βοήθεια του διοικητή Δημήτρη Δρίβα, κινεί γη και ουρανό για να βρει τα ίχνη του γιου της. Στην πορεία της έρευνας τραγικά μυστικά, πάθη και λάθη βγαίνουν στο φως και περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα.
Λίγο καιρό αργότερα, η Νατάσα, από μια τραγική στροφή της μοίρας, θα βρεθεί κατηγορούμενη για την πιθανή δολοφονία του ίδιου της του παιδιού. Ο διοικητής, που έχει αρχίσει να τρέφει ερωτικά αισθήματα γι’ αυτήν, θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να την απαλλάξει από τις κατηγορίες που τη βαρύνουν.
Πού βρίσκεται ο Αχιλλέας; Ποιο τραγικό μυστικό τού αποκαλύφθηκε τη μέρα που εξαφανίστηκε και ποιος είναι ο πραγματικός ένοχος γι’ αυτό; Θα καταφέρει η Νατάσα να βρει το παιδί της και να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος που τους οδήγησαν ως εδώ; Ή μήπως είναι ήδη πολύ αργά και δε θα έχει την ευκαιρία για μια ζωή από την αρχή;»

«Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΓΑΠΑΕΙ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2012)
Σελίδες: 464
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Ήταν δέκα ετών η Αλέκα όταν ανακάλυψε την καρτέλα της στην παιδόπολη Καβάλας. Επίθετο δίπλα στο όνομά της δεν υπήρχε. Υπήρχε όμως η λέξη «νόθο» να χαρακτηρίζει την ίδια, και η άγνωστη λέξη «ιερόδουλος» για τη μητέρα της. Εκείνη έχει αφήσει την Αλέκα, έξι χρόνων παιδί, στην παιδόπολη, χωρίς να δώσει ξανά σημεία ζωής, παρά πολλά χρόνια αργότερα. Η Αλέκα πέρασε όλη της τη ζωή παλεύοντας ν’ αποδείξει ότι από αγκάθι βγαίνει ρόδο. Όσο κι αν την πλήγωσαν, όσο κι αν την απέρριψαν, εκείνη είχε πάντα μια χρυσή καρδιά γεμάτη αγάπη για όλους. Ο πατέρας που δε γνώρισε ζούσε πάντα μέσα στην ψυχή της, μαζί με τη λαχτάρα της κάποτε να τον συναντήσει.
Ένας αέναος αγώνας επιβίωσης, με συνταρακτικές αλήθειες ζωής στα χρόνια μιας πληγωμένης Ελλάδας. Η Αλέκα, μέσα σε αντίξοες συνθήκες, μέσα σε φτώχεια, μοναξιά, εγκατάλειψη και κάθε είδους δυσκολίες, θα παλέψει να επιβιώσει και να πραγματοποιήσει όλα της τα όνειρα· ανάμεσα σε αυτά, να ξαναβρεί τον πατέρα της.
Όλοι όσοι τη γνώρισαν την ίδια κουβέντα είχαν να πουν γι’ αυτήν: η Αλέκα δεν ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Ήταν ένας άγγελος που έπεσε στη Γη κατά λάθος, μια γυναίκα που ήξερε μόνο να αγαπάει…»
 

«ΟΤΑΝ ΑΓΑΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2011)
Σελίδες: 456
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Αυτά τα δύο παιδιά, η Αφροδίτη και η Νίκη, από το καλοκαίρι των δέκα τους χρόνων, έμελλε ν’ αγαπηθούν και να γίνουν φίλες αχώριστες. Τι ήταν αυτό που έφερε κοντά δυο τόσο διαφορετικά πλάσματα και τα κράτησε μαζί για τόσο πολλά χρόνια; Η δύναμη ή η αδυναμία; Ήταν αγάπη πραγματική ή απλώς μια προσπάθεια να ξεπεράσει η μία την άλλη; Κι ήταν πράγματι διαφορετικές ή μήπως τελικά ήταν τόσο ίδιες, όσο δε θέλησαν ποτέ να παραδεχτούν;
Η ιστορία της παράλληλης ζωής δυο γυναικών, που απέδειξαν πως όταν αγαπάς, είναι για πάντα...»









«ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΥΡΙΟ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2010)
Σελίδες: 408
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Η Κατερίνα μένει μόνη με δύο παιδιά, όταν ο άντρας της την εγκαταλείπει για μια άλλη γυναίκα, έπειτα από είκοσι χρόνια γάμου. Ο Γιάννης, πλούσιος και όμορφος στα σαράντα πέντε του χρόνια, δεν έχει γνωρίσει ποτέ την αγάπη. Ο Μιχάλης, φιλοχρήματος και αγχώδης σε όλη του τη ζωή, μαθαίνει ότι πάσχει από καρκίνο. Η Μαριλένα, μια εικοσιδυάχρονη κοπέλα, περιμένει τον άντρα των ονείρων της για να ξεφύγει από την καταπιεστική οικογένειά της. Την 1η Απριλίου 2009 αυτοί οι τέσσερις άνθρωποι εγκλωβίζονται στα χαλάσματα του κτιρίου μιας αμερικανικής τράπεζας ύστερα από  βομβιστική επίθεση. Μαζί τους κι ένας μυστηριώδης άντρας, ο οποίος, λίγο πριν ξεψυχήσει, τους εξομολογείται ένα τραγικό όσο και απίστευτο μυστικό. Για να τους βοηθήσει να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους; Για να τους παρηγορήσει; Ή μήπως για να τους δώσει μια τελευταία ευκαιρία να βρουν την προσωπική τους ευτυχία; Κανείς δε θα μάθει  ποτέ… Αυτό το μυστικό όμως, που τους δένει με έναν όρκο σιωπής, τους αναγκάζει να δουν τη ζωή τους με άλλο μάτι και να προσπαθήσουν να βρουν την ευτυχία, ακόμα κι αν γι’ αυτούς αλλά και για ολόκληρη τη Γη δεν υπάρχει αύριο…»



«ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2009)
Σελίδες: 472
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Εκείνο το απόγευμα, κάθονταν στο μόλο, πάνω στα δίχτυα των ψαράδων. Της είχε προτείνει ο Λουκάς να καθίσουν να απολαύσουν το ηλιοβασίλεμα. Η Λένα μύριζε τον αέρα, ανάσαινε την αλμύρα της θάλασσας και ρουφούσε τα λόγια του με ακόρεστη δίψα. «Μακάρι να μπορούσες να το δεις, Λενιώ…». «Το βλέπω, Λουκά. Το βλέπω μέσα από σένα. Εσύ είσαι τα μάτια μου».
Ο Λουκάς και η Λένα, η τυφλή φίλη του, αγαπιόνταν από παιδιά. Ονειρεύονταν να παντρευτούν και να ζήσουν ευτυχισμένοι στο χωριό τους. Αλλιώς, όμως, τα ’φερε η τύχη… Τριάντα χρόνια αργότερα, οι ίδιοι πρωταγωνιστές θα ξανασυναντηθούν κάτω από πολύ ιδιόμορφες συνθήκες, σε διαφορετικούς ρόλους αυτή τη φορά. Άραγε, άντεξε στο χρόνο εκείνη η αγάπη; Μια συγκλονιστική ιστορία αγάπης, έρωτα και πάθους, μέσα από δυο μάτια που δεν είδαν ποτέ το φως του ήλιου.»



«ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2008)
Σελίδες: 384
Τιμή: 13,95 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Έτσι απλά, τον πέταξαν στο ίδρυμα νεογέννητο μωρό κι ύστερα τον πήγαν πίσω στη φυσική του οικογένεια δυο χρονών παιδάκι. Έτσι απλά, τον έφεραν στην Αθήνα στα τέσσερά του κι ύστερα τον έδωσαν σε ανάδοχη οικογένεια στα δέκα του. Έτσι απλά, τώρα τον φέρνουν πάλι πίσω στο ίδρυμα, δώδεκα χρονών παιδί. Πόσο απλό ακούγεται, μα την αλήθεια! Με τη διαφορά ότι δε μιλάμε για βαλίτσα, αλλά για έναν άνθρωπο, για ένα αθώο παιδί. Η αληθινή ιστορία του Στέλιου και της μοναδικής μητέρας που γνώρισε ποτέ.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου