«Η
ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ – Η ΜΑΧΡΙΑ ΤΗΣ ΛΗΘΗΣ Βιβλίο 2ο», της Ρένας
Πετροπούλου – Κουντούρη – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις:
Λιβάνη
Σελίδες:
416
Τιμή:
14,40 €
Έχοντας διαβάσει ήδη το πρώτο μέρος της
υπέροχης τριλογίας «Η Μάχρια Της Λήθης»
της εξαίρετης συγγραφέως Ρένας Πετροπούλου – Κουντούρη, είχα προετοιμαστεί για
τη συνέχειά της, το δεύτερο μέρος της με τίτλο «Η Αγάπη Είναι Δύναμη». Όμως, τίποτε δεν με είχε προετοιμάσει
για το αριστουργηματικό αυτό βιβλίο, το οποίο θεωρώ ακόμα πιο ενδιαφέρον και
συναρπαστικό και από το πρώτο! Το λάτρεψα κυριολεκτικά, "χάθηκα" μέσα στις σελίδες του διαβάζοντας την πορεία της
ζωής καθενός από τους ήρωες και, ειλικρινά, συγκινήθηκα καθώς κάποιοι από αυτούς,
πολύ αγαπημένοι μου, έφτασαν στο τέλος της δικής τους χάρτινης ζωής… Ένα βιβλίο απολύτως αντάξιο του πρώτου,
στο οποίο η συγγραφέας μας ταξιδεύει από την ευρωπαϊκή κουλτούρα και την ψυχρή
ομορφιά της Αυστρίας, στην μεσογειακή γοητεία της Μασσαλίας και της Σαρδηνίας μέχρι
την Άπω Ανατολή, τον μυστηριακό πολιτισμό της μακρινής Ιαπωνίας και τις εξωτικές
ομορφιές της. Αν ένα μυθιστόρημα μπορεί να χαρακτηριστεί ως καθαρά "ταξιδιάρικο", τότε ασυζητητί
η τριλογία της κ. Κουντούρη κατέχει αυτόν τον τίτλο, καθώς είναι «ο ορισμός της περιπλάνησης»!
Η πολύπαθη ηρωίδα μας Μάχρια,
κυριευμένη από το ασυγκράτητο πάθος της για την επικίνδυνη "ουσία της λήθης" και την απύθμενη αγάπη της για τον Ζακ,
αναγκάζεται να αποχωριστεί όλα τα αγαπημένα της πρόσωπα, προκειμένου να παλέψει
για την ίδια της τη ζωή και όχι μόνον γι’ αυτήν. Οι δύο κεντρικοί ήρωές μας ακολουθούν
πλέον χωριστούς δρόμους και περιπλανώνται σε στεριά και θάλασσα, επιδιώκοντας
να ορίσουν την μοίρα τους και να ξεπεράσουν πολλά ανυπέρβλητα εμπόδια, παλεύοντας
με μοναδικό έπαθλο την επιβίωσή τους. Η συγγραφέας μας εξιστορεί με απίστευτη
πειστικότητα, ζωντάνια και παραστατικότητα τις ημέρες και τα έργα όλων των ηρώων
που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε στο πρώτο βιβλίο της τριλογίας της, ενώ μας συστήνει νέους ήρωες που θα λατρέψουμε. Αυτή τη φορά η περιπλάνηση ξεκινά από τα πανέμορφα,
ήρεμα, χιονισμένα τοπία της Αυστρίας στο Ίνσμπρουκ και στην Βιέννη του τέλους
του 19ου αιώνα, συνεχίζεται στην πολύβουη Μασσαλία και στα γραφικά
ψαροχώρια της Σαρδηνίας με τα αυστηρά μοναστήρια της και τα πηγάδια της που φυλάνε
τραγικά μυστικά, για να φτάσει μέχρι το απώτερο άκρο της Ανατολής στην εξωτική
Ιαπωνία του μεταξιού, του τσαγιού και των πιο εκλεπτυσμένων γυναικών της ιαπωνικής
κουλτούρας, των μυστηριωδών γκεϊσών.
Η συγγραφέας υιοθετεί και σε αυτό το
βιβλίο της την πρωτοπρόσωπη αφήγηση κι εμείς "ταξιδεύουμε" μέσα από τα μάτια, τις αισθήσεις και τα βιώματα
κάθε ήρωα σε αποστειρωμένες κλινικές αποτοξίνωσης, όπου οι αδυναμίες, ο πόνος
και οι εθισμοί παλεύουν με νύχια και με δόντια με την λογική, την δύναμη και
την θέληση για ζωή. Σε γραφικά και απομονωμένα ψαροχώρια της Σαρδηνίας, όπου οι
απλοϊκοί κάτοικοι διάγουν τους δικούς τους συνηθισμένους, ευτυχισμένους ή ενίοτε
δυστυχισμένους και μαρτυρικούς βίους, χωρίς να μπορούν να βρουν αληθινό καταφύγιο
παρά μόνο στα όνειρά τους. Στο ονομαστό Οριάν Εξπρές και το μαγικό, σαγηνευτικό
ταξίδι του από το Παρίσι στη Βιέννη, όπου ένας ολόκληρος, μικρός, εκλεπτυσμένος
"κόσμος" ακολουθεί την σωστή
ή λανθασμένη πορεία του πάνω στις ράγες του σιδηροδρόμου. Στην εξωτική Γιοκοχάμα
και το, ακόμη τότε αλώβητο, Ναγκασάκι της Ιαπωνίας, όπου οι απροστάτευτες νεαρές
κοπέλες που προορίζονται τυπικά για γκέισες, ουσιαστικά καταλήγουν ακριβοπληρωμένες
εταίρες ή σύζυγοι κατά παραγγελία. Για να καταλήξουμε σε μία Μασσαλία του
φανατισμού και του μίσους, όπου οι ομοεθνείς μπορούν να αποδειχτούν ενίοτε πιο
φανατισμένοι και αδιάλλακτοι από τους αλλοεθνείς, οι οποίοι ίσως προσφέρουν άσυλο
έστω και για την τελευταία κατοικία κάποιων κατατρεγμένων αλλόθρησκων.
Το δεύτερο μέρος της συγκλονιστικής αυτής
και πρωτότυπης τριλογίας της «Μάχρια Της
Λήθης» είναι ένα βιβλίο που με συγκίνησε ιδιαίτερα, καθώς η αγάπη είναι
κυρίαρχη με όλες της τις μορφές σε κάθε σελίδα. Η αγάπη για την ίδια τη ζωή, η
αγάπη για τον συνάνθρωπο που υποφέρει και μπορείς να του προσφέρεις τη βοήθειά
σου, η αγάπη της μάνας για το παιδί που είναι ίσως η δυνατότερη όλων και είναι
ικανή να "στάξει" βάλσαμο στις
τυραννισμένες καρδιές, η αγάπη που αναγκαστικά μένει στο παρελθόν αλλά ποτέ δε
λησμονιέται πραγματικά και η αγάπη που ξεκινάει από φιλία, σεβασμό και αφοσίωση
αλλά καταλήγει σε μία στέρεη και ισχυρή αλληλοεκτίμηση και τρυφερότητα, βαθύτερη κάποιες φορές και
από τον ίδιο τον έρωτα. Εξαιρετικά συγκινητικές στιγμές για μένα ήταν οι ιστορίες
της αδικοχαμένης Φραντζέσκας και των αγαπημένων μου ηρώων από το πρώτο μέρος
Καπετάν Σουκρού και Μιχριμπάν. Σε αυτούς, όμως, ήρθαν να προστεθούν και άλλοι, άρτια
σκιαγραφημένοι ήρωες, όπως ο βασανισμένος δάσκαλος Τζάκομο Λα Ρόσα, η
παραστρατημένη Αουρόρα, η άκαμπτη και θεοσεβούμενη σινιόρα Φελίτσια, η κατατρεγμένη
και αδικημένη Γιούκι, οι φανατικοί και διπρόσωποι Νεβάρτ, Γιουσούφ και Ναζίμ,
οι ευσεβείς και φιλάνθρωποι πατήρ Ιγνάτιο και ηγουμένη Τερέζα, αλλά και τόσοι άλλοι,
οι οποίοι θα μείνουν για πάντα χαραγμένοι στη μνήμη μου.
Πολλά, θερμά συγχαρητήρια και πάλι στην
αγαπητή Ρένα Πετροπούλου – Κουντούρη για ένα ακόμη εξαιρετικό μυθιστόρημα, την
εμπνευσμένη συνέχεια της τριλογίας της με τίτλο «Η Αγάπη Είναι Δύναμη», ένα βιβλίο πραγματικά αξέχαστο, το
οποίο "κλείνει" μέσα του όλη
την αγάπη, τον έρωτα, την φιλία, το μίσος, τον θρησκευτικό φανατισμό, τον αλτρουισμό
και την αφοσίωση, την στενόμυαλη κοινωνία και τις προκαταλήψεις του 19ου
αιώνα, τον πόνο, τις αδυναμίες, τα αρρωστημένα πάθη, αλλά και το αναφαίρετο δικαίωμα
κάθε ανθρώπου στην ευτυχία. Περιμένω με αφάνταστη αγωνία και ανυπομονησία το τρίτο
και τελευταίο μέρος το οποίο θα ολοκληρώσει την ανεπανάληπτη τριλογία «Η Μάχρια Της Λήθης». Μέχρι τότε,
βιαστείτε Φίλοι μου να διαβάσετε τα δύο πρώτα μέρη και δεν θα το μετανιώσετε!
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Μασσαλία
1889. Η Μάχρια και ο Ζακ είναι δεμένοι μ’ ένα βασανιστικό ερωτικό πάθος που
τους φέρνει στα άκρα.
Τι ρόλο θα παίξει στη συνέχεια ο καλύτερός τους φίλος, ο Φρανσουά;
Και πώς συνδέονται τα γεγονότα κι οι παράλληλοι βίοι της εύπορης και καλλιεργημένης Μάχρια με τη ζωή της Ιταλίδας αγρότισσας Αουρόρα και της Γιαπωνέζας γκέισας Γιούκι;
Ένα πολυφωνικό, σαγηνευτικό μυθιστόρημα, που συνυφαίνει τις ιστορίες και τον αγώνα τριών διαφορετικών γυναικών, παγιδευμένων στις προκαταλήψεις της εποχής τους, ένα βιβλίο-ταξίδι ολόκληρο, που ανοίγεται σε τρία μέτωπα διατρέχοντας δύο ηπείρους, με αξέχαστους ήρωες, καθοριστικές αποκαλύψεις και ανατροπές που κόβουν την ανάσα.
Από το Οριάν Εξπρές, την όπερα της Βιέννης, κλινικές αποτοξίνωσης σε αυστριακά θέρετρα, μεγαλόπρεπα ξενοδοχεία και επαύλεις μέχρι τις αίθουσες διαλέξεων και το ντιβάνι του Φρόιντ, από την απλή ζωή του νότου και τα σκοτεινά βάθη της επιθυμίας, καλά κρυμμένα σ’ ένα ψαροχώρι κι ένα γυναικείο μοναστήρι της Σαρδηνίας, μέχρι την Ιαπωνία στα χρόνια της απώτατης μαγείας της ανατολής, μέσα από τους δρόμους του μεταξιού και του τσαγιού, ο αναγνώστης ανακαλύπτει ένα βιβλίο-ύμνο στην ακαταμάχητη δύναμη της αγάπης, τη μητρότητα, τη φιλία, την αφοσίωση, αλλά και το θρησκευτικό φανατισμό, τις κοινωνικές συμβάσεις του δέκατου ένατου αιώνα, την αρρώστια, το πένθος, τη σχέση με το χρόνο, το δικαίωμα στην ευτυχία. Μια κατάδυση στα βάραθρα της ανθρώπινης ψυχής που εξαναγκάζεται να γνωρίσει τα έσχατα όρια της αντοχής της.»
Τι ρόλο θα παίξει στη συνέχεια ο καλύτερός τους φίλος, ο Φρανσουά;
Και πώς συνδέονται τα γεγονότα κι οι παράλληλοι βίοι της εύπορης και καλλιεργημένης Μάχρια με τη ζωή της Ιταλίδας αγρότισσας Αουρόρα και της Γιαπωνέζας γκέισας Γιούκι;
Ένα πολυφωνικό, σαγηνευτικό μυθιστόρημα, που συνυφαίνει τις ιστορίες και τον αγώνα τριών διαφορετικών γυναικών, παγιδευμένων στις προκαταλήψεις της εποχής τους, ένα βιβλίο-ταξίδι ολόκληρο, που ανοίγεται σε τρία μέτωπα διατρέχοντας δύο ηπείρους, με αξέχαστους ήρωες, καθοριστικές αποκαλύψεις και ανατροπές που κόβουν την ανάσα.
Από το Οριάν Εξπρές, την όπερα της Βιέννης, κλινικές αποτοξίνωσης σε αυστριακά θέρετρα, μεγαλόπρεπα ξενοδοχεία και επαύλεις μέχρι τις αίθουσες διαλέξεων και το ντιβάνι του Φρόιντ, από την απλή ζωή του νότου και τα σκοτεινά βάθη της επιθυμίας, καλά κρυμμένα σ’ ένα ψαροχώρι κι ένα γυναικείο μοναστήρι της Σαρδηνίας, μέχρι την Ιαπωνία στα χρόνια της απώτατης μαγείας της ανατολής, μέσα από τους δρόμους του μεταξιού και του τσαγιού, ο αναγνώστης ανακαλύπτει ένα βιβλίο-ύμνο στην ακαταμάχητη δύναμη της αγάπης, τη μητρότητα, τη φιλία, την αφοσίωση, αλλά και το θρησκευτικό φανατισμό, τις κοινωνικές συμβάσεις του δέκατου ένατου αιώνα, την αρρώστια, το πένθος, τη σχέση με το χρόνο, το δικαίωμα στην ευτυχία. Μια κατάδυση στα βάραθρα της ανθρώπινης ψυχής που εξαναγκάζεται να γνωρίσει τα έσχατα όρια της αντοχής της.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου