Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020

«ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΕΣ», παρουσιάζει ο Γιάννης Φιλιππίδης - Συστήνει η Κλειώ Τσαλαπάτη

          Ο Γιάννης Φιλιππίδης είναι ένας χαρισματικός συγγραφέας που δεν σταματά ποτέ

να εκπλήσσει και να κατακτά διά παντός τους αναγνώστες του με κάθε νέο έργο του. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για μένα, ενώ είναι ιδιαίτερη τιμή η πολύτιμη φιλία του καθώς και το γεγονός ότι με εμπιστεύεται για τη διόρθωση των χειρογράφων του. Κατά συνέπεια, είχα τη μοναδική χαρά να διαβάσω και να απολαύσω το νέο εξαιρετικό του μυθιστόρημα με τίτλο «Το σπίτι με τις κλειδαριές» πριν ακόμα αυτό κυκλοφορήσει από την Άνεμος Εκδοτική. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο και καθηλωτικό βιβλίο που διαβάζεται απνευστί και το οποίο αναλαμβάνει να μας παρουσιάσει ο ίδιος ο συγγραφέας του, εγκαινιάζοντας έτσι μία νέα κατηγορία αυτοπαρουσιάσεων του έργου των συγγραφέων στους «Φίλους της Λογοτεχνίας». Τον ευχαριστώ ολόψυχα για τον χρόνο που μου διέθεσε, του εύχομαι καλή επιτυχία στο νέο του πόνημα, αλλά και στο σύνολο του πλούσιου συγγραφικού του έργου, και σας προσκαλώ να διαβάσετε όσα μας «εκμυστηρεύεται» ο Γιάννης Φιλιππίδης για το υπέροχο «Σπίτι με τις κλειδαριές»!

Το δωδέκατο βιβλίο που φέρει την υπογραφή μου είναι και πάλι μυθιστόρημα. Ωστόσο, είναι ίδιον του χαρακτήρα μου να μη γράφω βιβλία που μοιάζουν μεταξύ τους. «Το σπίτι με τις κλειδαριές» επιβεβαιώνει αυτόν τον χρυσό για μένα κανόνα. Με κάποιες λέξεις-κλειδιά, θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω ως βαθιά συναισθηματικό κι ίσως αυτό το κάνει να μοιάζει με κάποια άλλα μυθιστορήματά μου. Η δράση όμως, η πλοκή, οι ανατροπές, οι αντιξοότητες στις ζωές των βασικών ηρώων, αλλά και το έντονα καυστικό χιούμορ, επιφυλάσσουν για τον αναγνώστη του εκπλήξεις που ίσως δεν χαρακτηρίζουν άλλα βιβλία μου.

Η ιστορία ξεκινάει με τη γέννηση ενός κοριτσιού, της Κατερίνας, στα τέλη της

δεκαετίας του ’50. Η γέννα ωστόσο θα ’ναι δύσκολη με αποτέλεσμα το βρέφος να επιζήσει, η μητέρα του όμως όχι. Έτσι, γι’ αυτό το άτυχο πλάσμα, που θα βιώσει τη βία και τη χλεύη μιας επαρχιακής πόλης, αφού και τα δυο μεγαλύτερα αδέρφια της, που ’χουν μείνει ορφανά από την απώλεια της μάνας τους, θα της κολλήσουν το παρατσούκλι της «φόνισσας»· μια εφιαλτική λέξη που γρήγορα θα υιοθετήσουν γείτονες και ξένοι, αφού και η μάνα της, η Καλομοίρα, ήταν μια γυναίκα αγαπητή σε όλους. Μ’ έναν πατέρα μέθυσο και απομονωμένο λόγω της απώλειας της αγαπημένης του συντρόφου, τα δυο μεγαλύτερα αδέρφια θα την υποβάλλουν στο βασανιστήριο του να εργάζεται για το αγροτόσπιτο από τα οχτώ της χρόνια, κάτι που αναγκαστικά πρώτοι κλήθηκαν να κάνουν αυτοί, υποβάλλοντας το μικρό κορίτσι σε κάθε είδους προσβολές και ασχήμιες στη συμπεριφορά τους απέναντί της.

Στα δεκαεπτά της χρόνια, θα βρεθεί με δόλιο τρόπο στην Αθήνα ως ψυχοκόρη σ’ ένα σπίτι γεμάτο από κλειδαριές, αφού εκεί ζει ο Παύλος, ένα διπολικό αγόρι δύο χρόνια μόλις μεγαλύτερό της, υπό την επίβλεψη δυο γονιών πλούσιων σε χρήμα, που απολαμβάνουν τη μεγαλοαστική ζωή τους κρύβοντας τον γιο τους στο ίδιο του το σπίτι, έχοντάς τον σταματήσει από το σχολείο στα δεκατέσσερά του χρόνια, μιας και η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από τη νόσο και το στίγμα αυτής.

Ο ερχομός της Κατερίνας σ’ αυτό το πλούσιο σπίτι θα αλλάξει άρδην το μέλλον, τόσο του Παύλου, όσο και της οικογένειάς του. Τα δυο παιδιά θα σμίξουν γρήγορα στο ξεψύχισμα της επταετούς δικτατορίας κι η σχέση τους θ’ αποκτήσει σύντομα χαρακτήρα φιλικό και κατόπιν ερωτικό, μιας και τα δύο έχουν πολλά να μοιραστούν από τα δύσκολα χρόνια της παιδικής κι εφηβικής ηλικίας.

Όταν ερωτεύεται κανείς, προσπαθεί να γίνεται καλύτερος για το χατίρι του ζευγαριού του κι αυτό θα συμβεί πρώτιστα στον Παύλο, που θα περιορίσει στο ελάχιστο τα χαρακτηριστικά της νόσου του, ακολουθώντας κατά γράμμα τη φαρμακευτική αγωγή αλλά και τις συμβουλές του γιατρού του.

Λίγο καιρό αργότερα, οι κλειδαριές του σπιτιού τίθενται σε αχρηστία, αφού ένα αξιοζήλευτο κι ολόδροσο ζευγάρι θα περιφέρεται με πάμπολλες ελευθερίες κι η επανεμφάνιση του αγοριού στις δημόσιες συναθροίσεις του κύκλου τους αγκαλιά μ’ ένα κορίτσι, θα προκαλέσουν την έντονη κατάπληξη και τον θαυμασμό των συνδαιτυμόνων τους.

Η ζωή, ωστόσο, δεν ξημερώνει κάθε μέρα το ίδιο ρόδινη. Έτσι, από τη μία ο ανορθόδοξος τρόπος με τον οποίο έχει μπει στο σπίτι των Βαρλάσηδων η Κατερίνα –με τη μεσολάβηση ενός σκοτεινού κυκλώματος άλλοτε εμπορίας κι άλλοτε εκπόρνευσης άγουρων ψυχών– κι από την άλλη η λατρεία του πατέρα Βαρλάση για το χρήμα, θα μπλέξουν την οικογένεια σε περιπέτειες που περιλαμβάνουν παρακολουθήσεις, σφαίρες και νταηλίκια και εν τέλει την ίδια την απαγωγή της κοπέλας.

Η ζωή όμως αυτών των δυο πλασμάτων, που προστατεύονται από τους δικούς τους άγγελους, θα κάνει τη διαφορά. Ακόμα κι αν ο κύρης του σπιτιού και γνωστός εργολάβος οικοδομών και απατεώνας, τόσο κάτω από την ανοχή της γυναίκας του, όσο και των όμοιων του, επιμείνει να κερδίσει όσα ξόδεψε αγοράζοντας το κορίτσι, θα ’χει ένα αβέβαιο μέλλον, κατά το οποίο τα χρήματα κι οι πλάκες χρυσού που συγκεντρώνει από τη νεαρή του ηλικία, θα φανούν παντελώς, μα παντελώς άχρηστα.

Το μυθιστόρημά μου αυτό, έρχεται να καταδείξει τη διαφορετικότητα όχι ως στίγμα, αλλά ως αξία, πέρα από τις πολιτικοοικονομικές αντιλήψεις της κάθε εποχής και τον κοινωνικό περίγυρο. Κι έρχεται να μας αποδείξει πως η έννοια του κακού δεν βασιλεύει στον κόσμο μας, αλλά και πως τα αυθεντικά και δυνατά συναισθήματα που είναι δυνατόν να νιώσουν οι άνθρωποι, μπορούν μέσα σε λίγα χρόνια να κάνουν τη ζωή τους καλύτερη, πραγματώνοντας την έννοια της οριστικής τους ευτυχίας.

Κι αν σχηματίσατε μέσα σας την πεποίθηση πως σας διηγήθηκα όλη την ιστορία, έχω να σας πω πως κάθε χαρακτήρας κρύβει άσους απρόβλεπτους στο μανίκι του και μυστικά, που ελπίζω να κάνουν την ανάγνωση του νέου μου μυθιστορήματος ενδιαφέρουσα και συναρπαστική.

 

«ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΕΣ», του Γιάννη Φιλιππίδη

Εκδόσεις: Άνεμος (2020)

Σελίδες: 472

Τιμή με έκπτωση: 15,60€

Δείτε το ολιγόλεπτο βίντεο της παρουσίασης της υπόθεσης του βιβλίου στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.facebook.com/Yannis.Filippidis.anemosekdotiki/videos/593910174843244/

Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο όπως αυτή αναρτήθηκε στους «Φίλους της Λογοτεχνίας», στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2020/07/blog-post_57.html

 

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

Στην ελληνική επαρχία των τελών της δεκαετίας του ’50, γεννιέται η Κατερίνα σηματοδοτώντας ταυτόχρονα την απώλεια της μάνας της εξαιτίας της δύσκολης γέννας. Το άτυχο κορίτσι, έχοντας νιώσει μονάχα μια φορά τη θαλπωρή του μητρικού κόρφου, θα μεγαλώσει μέσα στην απόρριψη, την επίρριψη δυσανάλογων ευθυνών και τον εκφοβισμό όχι μόνο από τον κοινωνικό περίγυρο, αλλά και από την ίδια της την οικογένεια με εξαίρεση τον πατέρα της.

Στα χρόνια της δικτατορίας, σε μια καθεστωτική, μεγαλοαστική οικογένεια μεγαλώνει ο Παύλος, ένας έφηβος στερημένος από τη γονική στοργή, βυθισμένος στις αντιφάσεις και τα ξεσπάσματα του διπολικού χαρακτήρα του, περιορισμένος μέσα σ’ ένα σπίτι γεμάτο κλειδαριές, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Όμως η ζωή που χαμογελάει μόνο στις φωτεινές ψυχές, θα οδηγήσει τις μοίρες των δύο εφήβων, ενώνοντάς τους με τρόπο απρόβλεπτο και ενάντια σε όλες τις πιθανότητες, ωθώντας τους να ερωτευτούν με απόλυτη σφοδρότητα, μέσα σε ένα απειλητικό περιβάλλον όπου ελλοχεύουν απρόβλεπτοι κίνδυνοι. Οι δυο τους θα χρειαστεί να παλέψουν με τα φαντάσματα του παρελθόντος για να δημιουργήσουν την κοινή ζωή που ονειρεύονται. Θα κατορθώσουν να λειάνουν τις παλιές προσωπικές τους πληγές και ν’ αφεθούν στο μέλλον που η καλή Μοίρα έχει ορίσει γι’ αυτούς;

Ένα καθηλωτικό μυθιστόρημα από τον Γιάννη Φιλιππίδη με εκρηκτικούς χαρακτήρες, καταιγιστική πλοκή, άφθονο σασπένς και καυστικό χιούμορ, που μένει αλησμόνητο.

 

Βιογραφικό σημείωμα συγγραφέα:

Ο Γιάννης Φιλιππίδης είναι συγγραφέας και υπεύθυνος εκδόσεων της Άνεμος Εκδοτική. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Βασίλη Ρίτσου. Είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και επώνυμες ιστοσελίδες. Από το 2013 αρθρογραφεί κι είναι αρχισυντάκτης στο www.anemosmagazine.gr

Εργογραφία

Aπό την Άνεμος εκδοτική κυκλοφορούν τα βιβλία του:

«Η μυρωδιά σου στα σεντόνια μου», μυθιστόρημα, 2006.

«Ο εραστής, η μέλισσα κι ένα μικρούλι “αχ”», μυθιστόρημα, 2008.

«Μα, το ψάρι είναι φρούτο», οχτώ απρόβλεπτες ιστορίες για ενήλικους αναγνώστες, 2011.

«Κρατάς μυστικό;», μυθιστόρημα, 2011.

«Ζωή με λες», παιχνίδια πεζογραφίας, 2011.

«Λούσιfair, η βασίλισσα της Κυψέλης», μυθιστόρημα, 2012.

«Ο Απρίλης στάθηκε αλήτης», μυθιστόρημα, 2014.

«Το ασανσέρ των οκτώμισι», θεατρικό, 2015.

«Κωδικός ελευθερία», παιχνίδια πεζογραφίας, 2015.

«Εκείνος που άκουγε τις επιθυμίες των άλλων», μυθιστόρημα, 2017.

«Είχε λιακάδα σήμερα», μυθιστόρημα, 2019.

«Το σπίτι με τις κλειδαριές» μυθιστόρημα, 2020.

Πολυσυμμετοχικά

«Το προσωπικό μου θέατρο σκιών» (ιδιωτική έκδοση Black Duck multiplarte, 2011).

«Προσωπογραφίες» (ιδιωτική έκδοση Black Duck multiplarte, 2011). 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου