Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

«ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ», παρουσιάζει η Ελευθερία Μεταξά - Συστήνει η Κλειώ Τσαλαπάτη

          Με ένα  αξιόλογο συγγραφικό έργο, που αριθμεί πλέον οκτώ μυθιστορήματα, θα μπορούσαμε να πούμε με σχετική βεβαιότητα πως το αγαπημένο λογοτεχνικό είδος της χαρισματικής Ελευθερίας Μεταξά είναι το αστυνομικό μυθιστόρημα, αφού τα περισσότερα βιβλία της ανήκουν σε αυτή την απαιτητική κατηγορία. Υποθέσεις πρωτότυπες και άκρως ενδιαφέρουσες, γραφή στιβαρή, παραστατική και περιεκτική και ολοζώντανοι χάρτινοι ήρωες που έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα από το αναγνωστικό κοινό, είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του πλούσιου συγγραφικού της έργου.
          Με αφορμή την πρόσφατη έκδοση του νέου αστυνομικού της μυθιστορήματος από τις εκδόσεις Μίνωας, με τίτλο «Το χέρι του Θεού», η εξαίρετη συγγραφέας αποδέχτηκε την πρόσκλησή μου για να παρουσιάσει η ίδια το έργο της στους «Φίλους της Λογοτεχνίας». Την ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο που μας διέθεσε, της εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στο νέο της βιβλίο αλλά και στο συνολικό συγγραφικό της έργο και σας προσκαλώ να διαβάσετε όσα μας εκμυστηρεύεται η Ελευθερία Μεταξά ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο καλύτερα το καθηλωτικό «Χέρι του Θεού»!
 
        «Αλήθεια, πιστεύετε πως υπάρχουν άνθρωποι με το χάρισμα της ενόρασης;»
      Κάπως έτσι ξεκίνησε πριν από αρκετό καιρό μια συζήτηση με φίλους, με αφορμή ένα ρεπορτάζ στο δελτίο ειδήσεων σχετικά με μια γυναίκα που εξαπατούσε τον κόσμο παριστάνοντας το μέντιουμ και αποκομίζοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για να μαντέψει το μέλλον, να λύσει μάγια, να «δέσει» το ταίρι κάποιου/κάποιας και πάει λέγοντας. Αυτή η συζήτηση μού ξύπνησε μια ανάμνηση παλιά, που αποτέλεσε την έμπνευση για να γράψω το τελευταίο μου μυθιστόρημα, «Το χέρι του Θεού».
       Να ξεκαθαρίσω, καταρχάς, ότι δεν πιστεύω σε μέντιουμ, χαρτορίχτρες, καφετζούδες, μελλοντολόγους, αστρολόγους και τα συναφή. Αφήστε που δεν θέλω να γνωρίζω τι πρόκειται να μου συμβεί (αν είναι κάτι κακό, θα με γεμίσει φόβο και ανησυχία, ενώ αν είναι καλό, θα στερηθώ τη χαρά της έκπληξης). Ανέκαθεν, όμως, είχα την πεποίθηση ότι υπάρχουν κάποια άτομα, ελάχιστα βέβαια, που για κάποιον ανεξήγητο λόγο διαθέτουν το χάρισμα της ενόρασης. Πριν, λοιπόν, από πολλά-πολλά χρόνια, καθόμουν με την αδελφή μου και μερικούς φίλους σε ένα παραλιακό ταβερνάκι. Κάποια στιγμή μας πλησιάζει μια τσιγγάνα και μου ζητάει να μου πει τη μοίρα μου. Εγώ αρνούμαι ευγενικά (όπως ευγενική ήταν κι εκείνη), ανοίγω το πακέτο μου και την κερνάω ένα τσιγάρο. «Δεν καπνίζω, κοπελιά» μου λέει. «Αλλά για την κίνηση που έκανες, θα σου πω κάτι». Κι αρχίζει, που λέτε, να μου διηγείται γεγονότα από το παρελθόν μου, με μια ακρίβεια που με κάνει να ανατριχιάσω. Ως άνθρωπος της λογικής, προσπαθώ να σκεφτώ μήπως με ξέρει από κάπου… αλλά από πού; Στη συνέχεια μου αναφέρει και κάποια πράγματα που θα μου συμβούν στο μέλλον (και… σας ορκίζομαι ότι όντως συνέβησαν!) και λίγο πριν φύγει, γυρίζει στην αδερφή μου και της λέει: «Εσύ, κοπελιά, θα δεις σήμερα κάποιον που έρχεται από θάλασσα και δεν τον περιμένεις». Εκεί ήταν που κυριολεκτικά τα χρειάστηκα! Μου κόπηκαν τα γόνατα! Γιατί, μπορεί η αδερφή μου να μονολογούσε «Εγώ δύο άτομα περιμένω από θάλασσα, αλλά και τα δύο είναι μακριά. Ο ένας είναι ο μπαμπάς –καθότι ο πατέρας μας ήταν ναυτικός– που βρίσκεται στη μέση του Ατλαντικού και ο άλλος είναι ο Κώστας –τότε σύντροφος, νυν σύζυγός της– που υπηρετεί στη Ρόδο», αλλά… έλα που ο Κώστας μού είχε τηλεφωνήσει το πρωί για να μου ανακοινώσει ότι πήρε άδεια κι έρχεται με το πλοίο για να της κάνει έκπληξη! (Θεωρώ περιττό να αναφέρω ότι την κάρτα που μου έδωσε η τσιγγάνα φεύγοντας την έκανα κομματάκια και την πέταξα!)
    Αυτή η ανάμνηση, λοιπόν, αποτέλεσε το έναυσμα για το «Χέρι του Θεού». Συγκεκριμένα, γέννησε στο μυαλό μου τον χαρακτήρα του Γρηγόρη Σταθόπουλου, ενός περίεργου ανθρώπου με όψη ασκητή, που γεννήθηκε με το χάρισμα της ενόρασης κι εξαιτίας του βασανίστηκε σε ολόκληρη τη σύντομη ζωή του. Όλοι τον περνούσαν για τρελό, ενώ η ίδια του η μητέρα, μια γυναίκα αυταρχική και βαθιά θρησκόληπτη, έκοψε κάθε σχέση μαζί του γιατί τον θεωρούσε ψευδοπροφήτη και υβριστή του Θεού. Όταν, όμως, ο Σταθόπουλος προβλέπει με απόλυτη επιτυχία τον ίδιο του τον θάνατο, θα δώσει άθελά του το έναυσμα για έναν χορό θανάτου. Ο άγνωστος δολοφόνος καίει τα θύματά του ζωντανά, αφήνοντας δίπλα τους έναν πύρινο σταυρό, τη φωτογραφία του προηγούμενου θύματος και μια Βίβλο ανοιγμένη σε συγκεκριμένη σελίδα, με υπογραμμισμένο ένα απόσπασμα. Ο αστυνόμος Βαρσάμης, που αναλαμβάνει την υπόθεση με τη βοήθεια της Έλσας Γληνού, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια υπόθεση σκοτεινή που ολοφάνερα έχει ως κίνητρο την τιμωρία των αμαρτωλών. Ο κατάλογος των υπόπτων είναι μεγάλος: η Κυριακή Σταθοπούλου, η δεσποτική μητέρα του Γρηγόρη, που ζει μαζί με την κόρη της Ευθυμία, ένα κορίτσι με παραμορφωμένο πρόσωπο, άβουλο και τρομαγμένο ο εμβληματικός πατήρ Χρυσόστομος, που βγάζει πύρινους λόγους κατά των αμαρτωλών ο φαινομενικά πράος πατήρ Νικόδημος, που όταν το καλεί η ανάγκη καταστρώνει ύπουλα σχέδια η αινιγματική γερόντισσα Φεβρωνία, της οποίας το παρελθόν έχει άμεση σχέση με την υπόθεση. Όλοι αυτοί, κυνηγημένοι απ’ τους προσωπικούς τους δαίμονες, έχουν κάθε λόγο να επιθυμούν την κάθαρση της κοινωνίας από την αμαρτία. Ο Βαρσάμης και η Έλσα ξεκινούν έναν αγώνα δρόμου για να προλάβουν τον αυτόκλητο τιμωρό, ο οποίος όμως πάντα βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από αυτούς…
        Γράφοντας το συγκεκριμένο βιβλίο χρειάστηκε –για πρώτη φορά στη ζωή μου– να διαβάσω όλη την Αγία Γραφή, αναζητώντας το κατάλληλο εδάφιο που ταίριαζε σε κάθε δολοφονία. Ήταν μια διαδικασία ιδιαίτερα κοπιώδης, αλλά πολύ εποικοδομητική. Με εντυπωσίασε η διαφορά ανάμεσα στον Θεό-τιμωρό της Παλαιάς Διαθήκης και στον Θεό της Αγάπης της Καινής, θέμα που είχα την ευκαιρία να συζητήσω εκτενώς με έναν πραγματικά φωτισμένο ιερέα, έναν ιερέα που αξίζει όσο λίγοι –κατά την ταπεινή μου γνώμη– τον τίτλο του. Ο πατήρ Γεώργιος Κονσολάκης μού παρείχε πολύτιμες συμβουλές σε θρησκευτικά θέματα και γι’ αυτό του είμαι ευγνώμων. Μιλήσαμε για πολλές ώρες σχετικά με τη θρησκοληψία, την αμαρτία, τη συγχώρηση και την κάθαρση.
        Ελπίζω το «Χέρι του Θεού» να σας κρατήσει ωραία συντροφιά και να σας παρασύρει στο μυστήριο και την αγωνία που κρύβει στις σελίδες του. Ο Μάνος Βαρσάμης και η Έλσα Γληνού, ένα δίδυμο που αγαπώ ιδιαίτερα και χαίρομαι αφάνταστα που έχει αγαπηθεί και από τους αναγνώστες, θα σας πάρουν από το χέρι και θα σας οδηγήσουν βήμα-βήμα στη λύση, αποκαλύπτοντας τον ένοχο και αποδίδοντας για μια ακόμα φορά δικαιοσύνη…
Ελευθερία Μεταξά
 
Βιογραφικό σημείωμα Ελευθερίας Μεταξά:
 
Η Ελευθερία Μεταξά γεννήθηκε στο Αιγάλεω το 1970. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, της Δραματικής Σχολής Διομήδη Φωτιάδη και του τμήματος Δημοσιογραφίας του Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών ΑΝΤ1. Εργάστηκε ως ηθοποιός, λαμβάνοντας μέρος σε θεατρικές παραστάσεις και τηλεοπτικές σειρές, ως ασκούμενη δημοσιογράφος στο δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και ως φιλόλογος σε φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης.
 
Σήμερα ασχολείται με τη συγγραφή αστυνομικών μυθιστορημάτων, με τη μετάφραση και την επιμέλεια βιβλίων και με μεταγλωττίσεις ξένων τηλεοπτικών σειρών. Είναι μέλος της Π.Ε.Λ. (Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών) και μιλάει Αγγλικά. Το διήγημά της με τίτλο «Το τελευταίο ταξίδι» απέσπασε έπαινο στον 34ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό της Π.Ε.Λ. Από τις εκδόσεις Ωκεανός κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά της «Όταν μιλούν τα φεγγάρια», «Μαύρα, σαν τον έβενο, μαλλιά», «Μην κοιτάξεις πίσω», «Σπασμένος Καθρέφτης» και «Ποιος σκότωσε την Ιφιγένεια;», ενώ από τις εκδόσεις Μίνωας τα μυθιστορήματα «Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης», «Αθώοι Ένοχοι», «Μαύρα σαν τον έβενο μαλλιά» (επανέκδοση) και «Το χέρι του Θεού».
 
Πρόσφατη εργογραφία Ελευθερίας Μεταξά:
 
«ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»
Εκδόσεις: Μίνωας (2021)
Σελίδες: 392
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
«Καλημέρα σας. Ονομάζομαι Γρηγόρης Σταθόπουλος και ήρθα να καταγγείλω τη δολοφονία μου. Είδα σε όραμα ότι κάποιος με έκαψε ζωντανό, αφήνοντας πλάι μου έναν πύρινο σταυρό».
 
Τα λόγια αυτά, βγαλμένα από το στόμα του νεαρού άντρα με την ασκητική μορφή, θα προκαλέσουν ένα συγκαταβατικό χαμόγελο στον αστυνόμο Βαρσάμη, ο οποίος, θεωρώντας τον τρελό, θα τον αποπέμψει ευγενικά από το τμήμα. Το χαμόγελό του, όμως, θα σβήσει και οι τύψεις θα τον κατακλύσουν, όταν λίγο αργότερα η προφητεία του Σταθόπουλου θα επαληθευτεί και δύο ακόμα θύματα θα προστεθούν στον μακάβριο κατάλογο του παρανοϊκού δολοφόνου.
 
Τι είναι αυτό που συνδέει τους τρεις νεκρούς; Ποιος είναι εκείνος που καίει ανθρώπους ζωντανούς, αφήνοντας πλάι τους έναν πύρινο σταυρό, φωτογραφίες και υπογραμμισμένα αποσπάσματα από την Αγία Γραφή; Ποια σχέση έχουν με τα αποτρόπαια εγκλήματα η άρρωστα θρησκευόμενη μητέρα του Σταθόπουλου, η φρικτά παραμορφωμένη αδελφή του, ο εμβληματικός πατήρ Χρυσόστομος και η αινιγματική γερόντισσα Φεβρωνία;
 
Καθώς ο Μάνος Βαρσάμης και η συνεργάτιδά του, Έλσα Γληνού, θα προσπαθήσουν να δώσουν απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα, θα έρθουν αντιμέτωποι με τον θανάσιμο κίνδυνο που κρύβουν η θρησκοληψία, το πάθος για εκδίκηση και οι προσωπικοί δαίμονες των ηρώων.
 
«ΜΑΥΡΑ ΣΑΝ ΤΟΝ ΕΒΕΝΟ ΜΑΛΛΙΑ»
Εκδόσεις: Μίνωας (2020)
Σελίδες: 404
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
«Απήγαγαν την κόρη μας.
Ο Ηλίας λέει ότι μόνο εσείς μπορείτε να τη βρείτε».
 
Με αυτά τα λόγια ο Μιχάλης και η Στεφανία Βαρλάμη προσπαθούν να πείσουν την Έλσα Γληνού, την άλλοτε διακεκριμένη ψυχολόγο και στενή συνεργάτιδα του αστυνόμου Ηλία Παππά, να επιστρέψει στην ενεργό δράση και να βοηθήσει στις έρευνες για την ανεύρεση της κόρης τους, Λένας.
 
Η Έλσα, όμως, αρνείται να βγει απ’ τη σκοτεινή άβυσσο στην οποία έχει εδώ και χρόνια βυθιστεί. Θεωρώντας τον εαυτό της υπεύθυνο για τη δολοφονία του συζύγου και της κόρης της, προσπαθεί να ξεχαστεί στο αλκοόλ και δεν θυμίζει πλέον σε τίποτα τη δυναμική γυναίκα που συνέβαλε στην εξιχνίαση αποτρόπαιων εγκλημάτων.
 
Όταν τελικά αποφασίζει, εξαιτίας ενός μοιραίου γεγονότος, να συμμετάσχει στις έρευνες, θα βρεθεί αντιμέτωπη όχι μόνο με τους απαγωγείς αλλά και με το ίδιο της το παρελθόν. Ένα θανάσιμο παιχνίδι ξεκινάει, φέρνοντας στο προσκήνιο καλά κρυμμένα μυστικά, λάθη και πάθη που απειλούν τη ζωή της Λένας, του μικρού κοριτσιού με τα μαύρα σαν τον έβενο μαλλιά…
 
«ΑΘΩΟΙ ΕΝΟΧΟΙ»
Εκδόσεις: Μίνωας (2020)
Σελίδες: 480
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
«Το αχλάδι της αγωνίας!» ψελλίζει έκπληκτη η Έλσα Γληνού, αντικρίζοντας το πτώμα της νεαρής Ζωής Κομνηνού, που πριν από λίγες ώρες δήλωνε υπεύθυνη για μια σειρά άλυτων φόνων.
 
Η φράση αυτή θα οδηγήσει την ίδια και τον αστυνόμο Μάνο Βαρσάμη σε μια αποτρόπαια διαπίστωση: Κάποιος δολοφονεί ανθρώπους χρησιμοποιώντας μεθόδους που ανάγονται στον Μεσαίωνα. Ποιος σπέρνει τον θάνατο με φρικτά βασανιστήρια; Ποιο είναι το κίνητρό του; Τι συνδέει τα θύματά του; Τι ρόλο παίζουν σ’ αυτή την υπόθεση ο Στάθης Κομνηνός, ο καθηγητής Μεσαιωνικής Ιστορίας Ιορδάνης Φωκάς και ο δημοσιογράφος Φώτης Μπακιρτζής; Τι σημαίνει η φράση Memento mortis που ανακάλυψε η Έλσα στο ημερολόγιο της Ζωής;
 
Προσπαθώντας να δώσουν απάντηση στα ερωτήματα αυτά, η Έλσα και ο Βαρσάμης θα ξετυλίξουν το κουβάρι μιας τρομακτικής ιστορίας που θα βάλει σε κίνδυνο τη ζωή δύο αθώων παιδιών. Θα προλάβουν να τα σώσουν πριν είναι αργά;
 
Ο χρόνος τρέχει αμείλικτα κι εκείνοι ρίχνονται στο κυνήγι του άγνωστου δολοφόνου με μοναδικό στοιχείο το συμπέρασμα του αστυνόμου Γιαβρόγλου:
«Ήταν όλοι τους αθώοι».
 
«ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΚΑΤΗΣ»
Εκδόσεις: Μίνωας (2019)
Σελίδες: 440
Τιμή με έκπτωση: 13,60€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Ο Απόλλωνας Ροδόπουλος, λάτρης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και μανιώδης συλλέκτης αρχαιοτήτων, πατώντας κυριολεκτικά επί πτωμάτων από μικρή ηλικία, κατορθώνει να εξελιχθεί σε έναν επιχειρηματία με τεράστια περιουσία, δύναμη και κύρος. Στόχος του να γίνει κυρίαρχος όλου του κόσμου. Για τον σκοπό αυτό δημιουργεί μία αίρεση πιστών στην αρχαία καταχθόνια θεότητα Εκάτη και δεν διστάζει να θυσιάσει αθώους ανθρώπους στο όνομα μιας ξεχασμένης από αιώνες θρησκείας.
 
Ο αστυνόμος Βαρσάμης, προϊστάμενος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών, μαζί με την Ελληνοαυστραλή ανθρωπολόγο Μάρθα Τζόουνς προσπαθούν να ξετυλίξουν τη μυστηριώδη υπόθεση τελετουργικών φόνων…
 
Με φόντο το νησί της Αίγινας, το άγαλμα της τριπρόσωπης Εκάτης θα σπείρει τον θάνατο, στήνοντας με μαεστρία έναν θανατηφόρο ιστό γύρω από τη Μάρθα και τον Βαρσάμη, που θα κάνουν τα πάντα για να ματαιωθεί η αρχαία προφητεία: «Όταν ματώσει η Μεγάλη Σελήνη, θα πεθάνει το παιδί με τα μάτια του λύκου που δεν βλέπουν, για να δώσει τη δύναμη στον Απόλλωνα να λούσει το σύμπαν με το φως του…».
 
Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ με συνεχές σασπένς, ένταση και ανατροπές που θυμίζει κινηματογραφική ταινία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου