Κάποιες
φορές, υπάρχουν αόρατες δυνάμεις που κινούν τα νήματα της ζωής μας, ή της
μοίρας μας, όπως θέλετε πέστε το. Αυτές μας οδηγούν στη λήψη συγκεκριμένων
αποφάσεων που με τη σειρά τους θα μας οδηγήσουν σε άλλες κι έτσι θα
διαμορφώσουν την πορεία μας στη ζωή. Όταν, λοιπόν, πριν από πολλά χρόνια –
κοντεύει πια σχεδόν εικοσαετία – πήρα στα χέρια μου το βιβλίο του κ. Πολυράκη «Χορεύοντας Στη Σιωπή», ένα
βιβλίο – σταθμός για μένα, καθώς ήταν αυτό που έστρεψε την προσοχή μου στους
σύγχρονους Έλληνες λογοτέχνες, δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα ήταν δυνατό να
συνομιλήσω κάποια στιγμή μαζί του, να του εκφράσω το θαυμασμό μου για το
αξιόλογο και ευρύ συγγραφικό του έργο, αλλά και ότι θα διέθετε ευχαρίστως
κάποιον από τον δυσεύρετο ελεύθερο χρόνο του για να απαντήσει στο ερωτηματολόγιο
των «Φίλων Της Λογοτεχνίας».
Τα
λόγια, νομίζω, δεν αρκούν για να περιγράψω έναν συγγραφέα του βεληνεκούς του κ.
Γιώργου Πολυράκη. Τα μυθιστορήματα τα οποία μας έχει, μέχρι στιγμής, προσφέρει
φτάνουν τα 16, ενώ τα θέματα με τα οποία έχει ασχοληθεί είναι πολλά και
διαφορετικά μεταξύ τους. Με κυρίαρχο το ιστορικό μυθιστόρημα ο χαρισματικός
συγγραφέας, του οποίου η κύρια ιδιότητα είναι διδάκτωρ ιατρός χειρουργός, έχει
ασχοληθεί με κοινωνικά, δραματικά, ερωτικά και αστυνομικά θέματα, χαρίζοντας
στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό βιβλία αξιομνημόνευτα. Είμαι πραγματικά ευγνώμων
για την μοναδική αυτή ευκαιρία που μου δόθηκε να "φιλοξενήσω" τον αγαπητό κ. Πολυράκη στο ιστολόγιό μου
και αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή και χαρά για την ανάρτηση αυτής της συνέντευξης. Πρόκειται
για έναν εξαίρετο συγγραφέα "παλαιάς κοπής",
θα μπορούσαμε να πούμε, αφού εξακολουθεί να γράφει κάθε βιβλίο του με την πένα,
χειρόγραφα, και όχι σε κάποιον ηλεκτρονικό υπολογιστή, και έναν άνθρωπο
καλλιεργημένο, προσηνή και ευγενέστατο, ο οποίος δικαίως έχει διακριθεί στο
χώρο της ελληνικής λογοτεχνίας και του οποίου τα έργα θα διαβάζονται εσαεί.
Του
εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία, όχι μόνο στο τελευταίο εξαιρετικό μυθιστόρημά
του «Όταν Υπάρχουν Άνθρωποι»
αλλά σε κάθε έργο του, καθώς περιμένουμε ανυπόμονα το επόμενο βιβλίο του με τίτλο «Δικαίωμα Στο Αύριο», και τον
ευχαριστώ θερμά για την προθυμία του να απαντήσει στις ερωτήσεις μου άμεσα και
περιεκτικά και να μας δώσει έτσι την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε λίγο καλύτερα!
Κλειώ Ι. Τσαλαπάτη
Κλειώ Ι. Τσαλαπάτη
1)
Αγαπητέ κ. Πολυράκη, μας έχετε ήδη "χαρίσει"
δεκαέξι εξαιρετικά μυθιστορήματα με διαφορετική θεματολογία το καθένα. Ποιό
ήταν το έναυσμα για την ενασχόλησή σας με τον κόσμο της λογοτεχνίας και το
αντικείμενο της συγγραφής;
Η αγάπη για το γράψιμο υπήρχε από τότε που ήμουν
παιδί. Άρχισα να γράφω όταν ήμουν στην τρίτη γυμνασίου. Έγραφα σ΄ένα περιοδικό
που εξέδιδε το γυμνάσιό μας και επίσης στη «Στήλη Των Νέων» μιας εφημερίδας στα
Χανιά. Στην τρίτη λυκείου έκανα την πρώτη σοβαρή προσπάθεια, γράφοντας δύο
θεατρικά έργα, τα οποία με συμμαθητές μου ανεβάσαμε στη σκηνή ενός θεάτρου στα
Χανιά. Αργότερα, όταν ήμουν στο δεύτερο έτος της Ιατρικής, έγραψα ένα ακόμα
θεατρικό έργο που ανέβηκε στη σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης από
φοιτητές. Ακολούθησε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα "νεκρό" από συγγραφικής πλευράς, ένα διάστημα που
αφοσιώθηκα στην προσπάθεια να τελειώσω το Πανεπιστήμιο, να πάρω ειδικότητα και
να μετεκπαιδευτώ στο εξωτερικό, αλλά και με μεγάλο φόρτο δουλειάς στο
νοσοκομείο στη συνέχεια. Ωστόσο, η αγάπη για το γράψιμο δεν είχε σβήσει από την
ψυχή μου. Απλώς "λαγοκοιμόταν"
μέσα μου. Πριν από είκοσι χρόνια άρχισα να γράφω συστηματικά. Πολλές φορές
αναρωτήθηκα γιατί πριν από είκοσι χρόνια και όχι νωρίτερα. Ή αργότερα. Δεν ξέρω
γιατί. Ίσως τότε είχε έρθει η κατάλληλη ώρα. Αλλά, επιτρέψατέ μου να πω κάτι
ακόμα: Από τότε που άρχισα να γράφω, αισθάνομαι μία πληρότητα, η οποία δεν έχει
όρια. Κι όταν τελειώνω το γράψιμο ενός βιβλίου, αισθάνομαι μια ικανοποίηση, η
οποία μπορεί να συγκριθεί μόνο με την ικανοποίηση που αισθάνομαι έπειτα από μία
δύσκολη εγχείρηση. Κι αν ο Θεός θα με έχει γερό, δεν θα αισθανθώ ποτέ
συνταξιούχος, όταν θα σταματήσω να εργάζομαι ως γιατρός.
2)
Από πού αντλείτε την έμπνευση για κάθε έργο σας και πόσο δύσκολο είναι να συγκεντρώσετε τις απαραίτητες πληροφορίες,
ώστε να συνδυάσετε τυχόν ιστορικά γεγονότα, τόπους και μυθοπλασία στα βιβλία
σας;
Η έμπνευση μπορεί να αντληθεί από οτιδήποτε. Από μια
είδηση στην τηλεόραση ή σε μια εφημερίδα, από κάποια συζήτηση ή ακόμα και από
ένα τυχαίο γεγονός στο δρόμο ή σε κάποιο ταξίδι. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω από
πού μου ήρθε η έμπνευση γα να γράψω το «Χορεύοντας
Στη Σιωπή». Ήταν, θυμάμαι, μια πολύ κρύα ημέρα του Φεβρουαρίου με
θερμοκρασία κάτω από το μηδέν, όταν σ΄έναν κεντρικό δρόμο της Θεσσαλονίκης –
στην Τσιμισκή – με έπιασε το κόκκινο σε μια διάβαση και ένα παιδί ως οκτώ-δέκα
χρονών ήρθε να καθαρίσει το τζάμι του αυτοκινήτου μου. Ήταν ξυπόλητο και πολύ
ελαφρά ντυμένο. Καθώς απομακρυνόμουν φεύγοντας, το έβλεπα μέσα από το
καθρεπτάκι να στέκεται ακίνητο, σαν να μην το ένοιαζε για το κρύο. Τότε
σκέφτηκα ότι, αν ένα από τα δικά μου παιδιά το έβαζε κανείς να κάνει τη δουλειά
αυτή ξυπόλητο και ντυμένο όπως το γυφτάκι εκείνο, θα άρπαζε σίγουρα πνευμονία.
Αν όμως – σκέφτηκα στη συνέχεια – ένα από τα δικά μου παιδιά μεγάλωνε από τότε
που γεννιόταν σε τσαντίρι, θα γινόταν το ίδιο ανθεκτικό στο κρύο με το γυφτάκι.
Έτσι άρχισα να γράφω το «Χορεύοντας
Στη Σιωπή», όπου κάποιος αρπάζει ένα νεογέννητο από την κούνια του και
το παραδίδει σ΄ένα γύφτο, για να μεγαλώσει στο τσαντίρι μαζί με τα δικά του
παιδιά. Τώρα, όσον αφορά στα ιστορικά μυθιστορήματα, το δυσκολότερο και
περισσότερο χρονοβόρο είναι η συγκέντρωση των ιστορικών στοιχείων. Για τα «Ηράνθεμα», μου πήρε δύο χρόνια
να συγκεντρώσω τα ιστορικά στοιχεία και μόνο έξι μήνες για να πλάσω το μύθο και
να γράψω το μυθιστόρημα.
3)
Πιστεύετε πως ο συγγραφέας πρέπει να ταξιδεύει ώστε να έχει κάποια βιώματα από
τις χώρες τις οποίες τυχόν περιγράφει στα βιβλία του και πόσο εφικτό είναι αυτό
στην πράξη κατά τη γνώμη σας; Θεωρείτε πως είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, απλά
και μόνο, για την "διεύρυνση των οριζόντων" του;
Είναι αυτονόητο ότι ο συγγραφέας πρέπει να ταξιδεύει
για να γνωρίζει χώρες, ανθρώπους, ήθη και έθιμα των κοινωνιών, ώστε να τα
αποδίδει σωστά και με ακρίβεια στα βιβλία του. Αν αυτό είναι εφικτό, εξαρτάται
πρωτίστως από την αγάπη του συγγραφέα για ταξίδια, αλλά και από την οικονομική
του κατάσταση. Συνεπώς, μπορεί να είναι ανέφικτο κάτω από τις συνθήκες που
βιώνουμε την τελευταία πενταετία.
4)
Έχετε συμπεριλάβει ποτέ σε βιβλία σας κάποια προσωπικά σας βιώματα; Πόσο εύκολο,
ή επώδυνο ήταν αυτό και πόσο εφικτή ήταν η αντικειμενική προσέγγισή τους
συγγραφικά;
Ναι, πολλές φορές. Στο «Χορεύοντας Στη Σιωπή» ο τρόπος που μεγάλωνε ο Πετράκης στο
χωριό του στα Σφακιά είναι ακριβώς ο τρόπος που ζούσαμε ως παιδιά στο χωριό
μου, το οποίο απέκτησε συγκοινωνία μόλις το 1988. Για μένα δεν ήταν καθόλου
επώδυνο το να μεταφέρω σ΄εκείνο το βιβλίο τον τρόπο με τον οποίο μεγάλωσα και ο
ίδιος. Αντιθέτως, ήταν εύκολο και προσέγγισα το θέμα απολύτως αντικειμενικά.
5)
Στα βιβλία σας έχετε καταπιαστεί με ποικίλα θέματα κοινωνικού, ιστορικού,
πολεμικού και αισθηματικού περιεχομένου. Πιστεύετε πως το επιστημονικό υπόβαθρο
είναι απαραίτητο για τη συγγραφή ενός βιβλίου, ή αρκεί το έμφυτο συγγραφικό
ταλέντο;
Το έμφυτο συγγραφικό ταλέντο είναι απαραίτητο, κατά
τον ίδιο τρόπο που είναι απαραίτητο και για ό,τι ασχολείται ένας άνθρωπος. Αν
έχεις έμφυτο ταλέντο, μπορείς να το βελτιώσεις, αν δεν το έχεις, δεν θα το
αποκτήσεις ποτέ. Ωστόσο, το επιστημονικό υπόβαθρο με την έννοια της μόρφωσης,
θα βοηθήσει πολύ στην βελτίωση του έμφυτου ταλέντου, εν προκειμένω του
συγγραφικού, αλλά και όποιου άλλου.
6)
Υπάρχει κάποιο μοτίβο ως προς το πότε σας "επισκέπτεται"
η συγγραφική σας έμπνευση; Υπάρχει
κάποια συγκεκριμένη ώρα, διάθεση, ή τόπος ίσως, που να σας προδιαθέτει να
γράψετε, ή είναι κάτι που "ρέει"
αβίαστα από μέσα σας συνέχεια;
Η
έμπνευση μπορεί να έρθει οποιαδήποτε ώρα. Σας είπα ήδη πώς και πότε μου ήρθε η
έμπνευση για το «Χορεύοντας Στη Σιωπή».
Υπήρξαν φορές που μου ήρθε η έμπνευση καθώς οδηγούσα για τη Χαλκιδική. Στη
Σίβηρη της Χαλκιδικής έχω γράψει, χωρίς υπερβολή, το 90% των βιβλίων μου. Το
σπίτι μου είναι μπροστά στη θάλασσα και εκεί απομονώνομαι και γράφω, μέσα σε
απόλυτη ησυχία τα Σαββατοκύριακα, ιδίως το χειμώνα, όταν δεν υπάρχουν παρά
ελάχιστοι άνθρωποι γύρω. Πολλές φορές μου έχει έρθει έμπνευση για τη συνέχεια
αυτού που γράφω την ώρα που κολυμπώ. Να σημειώσω ότι κολυμπώ στη θάλασσα όλο το
χειμώνα, ανεξαρτήτως καιρού. Εκεί ηρεμώ, χαλαρώνω, τα αφήνω όλα πίσω μου και
αφοσιώνομαι σ΄αυτό που κάνω, το οποίο δεν αγαπώ απλώς, αλλά κυριολεκτικώς το
λατρεύω.
7)
Όταν ολοκληρώνετε ένα νέο μυθιστόρημά σας αρκείστε στη δική σας μόνο
αξιολόγηση, πριν προχωρήσετε στην έκδοσή του, ή αναζητάτε πρώτα τη γνώμη
κάποιου οικείου σας προσώπου του οποίου την κρίση εμπιστεύεστε;
Όλα τα
βιβλία μου τα διαβάζει η γυναίκα μου πριν τα στείλω στον εκδότη μου. Η γυναίκα
μου έχει διαβάσει πάρα πολύ λογοτεχνία και εμπιστεύομαι την κρίση της. Είναι
όμως πολύ αυστηρός κριτής, κρίνει αυστηρά αλλά αντικειμενικά αυτά που γράφω και
ποτέ δεν μου "χαϊδεύει" τα
αυτιά. Οι παρατηρήσεις της είναι πάντα πολύ εύστοχες.
8)
Από τα δεκαέξι μυθιστορήματά σας υπάρχει κάποιο το οποίο ξεχωρίζετε, στο οποίο
ίσως έχετε μεγαλύτερη αδυναμία και γιατί; Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για
το καθένα και, γιατί όχι, την ιστορία "πίσω
από την ιστορία" του καθενός;
Είναι
αυτονόητο ότι τα μυθιστορήματά μου τα αγαπώ όλα, ως "πνευματικά παιδιά
μου". Ωστόσο, μεγαλύτερη αδυναμία έχω στους «Μακρινούς Ορίζοντες», στο «Τα Ηράνθεμα Θα Ανθίσουν Ξανά» και στο τελευταίο, το «Όταν Υπάρχουν Άνθρωποι». Ο λόγος
είναι ότι χρειάσθηκε πολύ μεγάλη προσπάθεια και έρευνα για τη συγκέντρωση των
ιστορικών στοιχείων και διότι τα ιστορικά αυτά στοιχεία δέθηκαν και ταίριαξαν
με το μύθο που έπλασα, κάτι που έγινε ευμενώς δεκτό από τους αναγνώστες. Πολλές
φορές άκουσα από νέα παιδιά στις παρουσιάσεις βιβλίων μου – ή μου είπαν με
μηνύματά τους – ότι διαβάζοντας τα βιβλία αυτά έμαθαν πράγματα από την ιστορία,
τα οποία δεν τους είχαν διδάξει ποτέ στο σχολείο και αυτό αποτελεί μεγάλη
ικανοποίηση για μένα. Τώρα, λίγα λόγια για το κάθε βιβλίο μου.
Στο «Εκείνη Η Στιγμή», είναι η ιστορία μίας νεαρής πολιτικού
μηχανικού, η οποία διασώζεται μετά από το αεροπορικό δυστύχημα που έγινε το
1976 στο Σαραντάπορο, κοντά στην Κοζάνη, και η οποία έχει χάσει τη μνήμη της,
την οποία «ξαναβρίσκει» κατά το μεγάλο σεισμό της Θεσσαλονίκης, το 1978. Για το
«Χορεύοντας Στη Σιωπή» είπα
ήδη. Το «Συνάντηση Με Το Χθες»
έχει ως υπόθεση την ιστορία νεογέννητων που αρπάζονταν από κάποια κλινική και
δίνονταν για υιοθεσία από κάποιο κύκλωμα, με σκοπό την απόκτηση χρημάτων
φυσικά. Στο «Η Κόρη Της Ανεμώνης»,
είναι η ιστορία και ο έρωτας ενός διάσημου Ελληνοαμερικανού ηθοποιού με μια
Αθηναία νεαρή δημοσιογράφο, η οποία ιστορία τελειώνει δραματικά στην Επίδαυρο,
ενώ στο «Με Την Πνοή Του Ανέμου»
συνεχίζεται η ιστορία του προηγούμενου βιβλίου και τελειώνει με την καταστροφή
των διδύμων πύργων στη Νέα Υόρκη. Στους «Μακρινούς
Ορίζοντες» ο μύθος εκτυλίσσεται από το 1888 έως το 1942 – επιμένω ότι
είναι το καλύτερό μου βιβλίο – και στο «Σιωπηλές
Κραυγές» ο μύθος εκτυλίσσεται στην Κωνσταντινούπολη, την εποχή του
Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς. Στο «Σαν
Να Μην Πέρασε Μια Μέρα», υπάρχουν δώδεκα διηγήματα από τα οποία τα επτά
είναι προϊόντα μυθοπλασίας και τα πέντε προσωπικά μου βιώματα. Η «Λύτρωση» είναι το πρώτο –
χρονολογικά – μυθιστόρημά μου, με ήρωα έναν χειρουργό και με πάρα πολλά
προσωπικά βιώματά μου. Το «Οι Αετοί
Πεθαίνουν Ελεύθεροι» εκτυλίσσεται σε Αθήνα, Αλεξάνδρεια, Κάιρο, Κρήτη
και σε ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως κατά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ενώ το «Δωροθέα Ντε Ροπ» είναι η αληθινή
ιστορία της Λετονής βαρόνης Δωροθέας ντε Ροπ με το βασιλιά της Αλβανίας Ζώγου.
Το «Έγκλημα Στην Παλαιών Πατρών
Γερμανού» και το «Ασυνήθιστη Πρόταση»
είναι αστυνομικά μυθιστορήματα, στα «Ηράνθεμα» ο μύθος εκτυλίσσεται στην
Ισπανία της Ιεράς Εξέτασης, το «Αντίστροφη
Διαδρομή» είναι η ιστορία ενός ολυμπιονίκη που εκλέγεται βουλευτής την
εποχή της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας και το τελευταίο, το «Όταν Υπάρχουν Άνθρωποι» είναι
βασισμένο σε μια αληθινή ιστορία του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου.
9)
Ο συγγραφέας Γιώργος Πολυράκης βρίσκει
το χρόνο να διαβάζει και για δική του ευχαρίστηση και όχι μόνο για έρευνα πάνω
σε κάποιο μελλοντικό βιβλίο του; Όταν συμβαίνει αυτό, ποιό είδος λογοτεχνίας
προτιμάτε περισσότερο ως αναγνώστης και γιατί;
Βεβαίως
βρίσκω χρόνο να διαβάζω, άλλωστε το διάβασμα μου άρεσε από τότε που ήμουν
παιδί, μόνο που τότε δεν είχα τη δυνατότητα να έχω δικά μου βιβλία. Προτιμώ
μυθιστορήματα ιστορικού περιεχομένου, επειδή πέρα από την απόλαυση της
ανάγνωσης, μαθαίνω και πράγματα που δεν γνώριζα.
10)
Ποιά είναι τα αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς; Θεωρείτε ότι έχετε δεχθεί
επιρροές από κάποιους ομότεχνούς σας, έλληνες ή ξένους, σύγχρονους ή
κλασσικούς, στο δικό σας τρόπο γραφής, ύφους ή θεματολογίας;
Έχω
διαβάσει πολλούς συγγραφείς – Έλληνες και ξένους – ωστόσο, δεν νομίζω ότι έχω
επηρεασθεί από κανέναν στον τρόπο γραφής μου. Προσπαθώ το ύφος της γραφής μου
να είναι καθαρά δικό μου. Από τότε που ήμουν μαθητής γυμνασίου, αγαπημένος μου
Έλληνας συγγραφέας ήταν ο Καζαντζάκης. Και παραμένει. Από τους σύγχρονους
ξένους προτιμώ το Ζιλμπέρ Σινουέ, επειδή τα βιβλία του είναι ιστορικού
περιεχομένου. Αγαπημένα μου βιβλία: όλα του Καζαντζάκη, ο «Ερωτόκριτος» του
Βιτσέντζου Κορνάρου, «Η Αιγυπτία»
και «Το Ζαφείρι του Θεού» του
Σινουέ, το «Μαγεμένη Ψυχή» του
Ρομαίν Ρολάν…
11)
Από την ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνία υπάρχει κάποιο βιβλίο το οποίο έχετε
λατρέψει και το οποίο "ζηλεύετε"
ως λογοτεχνικό έργο και θα θέλατε να έχετε συγγράψει εσείς;
Πολλοί
θεωρούν ως κορυφαίο έργο του Καζαντζάκη το «Βίος
και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά». Ωστόσο, εκείνο το οποίο πραγματικά
ζηλεύω και θα ήθελα να έχω γράψει είναι το «Ο
Καπετάν Μιχάλης». Επίσης, θα ήθελα να ήμουν συγγραφέας του «Όσα Παίρνει Ο Άνεμος». Κι αν
ήμουν ποιητής, θα ήθελα να είχα γράψει το «Αν».
Πιστεύω ότι ο Κίπλινγκ θα ήταν μεγάλος και μόνο με το ποίημα αυτό. Έστω κι αν
δεν είχε γράψει τίποτα άλλο.
12)
Πιστεύετε πως οι συγγραφείς οφείλουν να προβληματίζουν τους αναγνώστες "κεντρίζοντας" τη σκέψη τους,
ή ο σκοπός των βιβλίων τους θα έπρεπε να είναι καθαρά και μόνο ψυχαγωγικός;
Εσείς, ποιά μηνύματα επιδιώκετε να "περάσετε" στους αναγνώστες σας και σε ποιό
είδος αναγνωστικού κοινού, συνήθως, απευθύνεστε μέσα από το συγγραφικό έργο
σας;
Πιστεύω
ότι ο συγγραφέας πρέπει να κάνει και τα δύο: και να προβληματίζει τους
αναγνώστες του περνώντας τους κάποια μηνύματα, αλλά και να τους ταξιδεύει. Όλοι
οι άνθρωποι που διαβάζουν αισθάνονται την ανάγκη να ταξιδεύουν μέσα από τις
σελίδες του βιβλίου που κρατούν, να ταξιδεύουν παρέα με τους ήρωές του. Τώρα,
ένα μήνυμα που θέλω πάντα να περάσω στους αναγνώστες μου είναι ότι, όταν
υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν σε υψηλές ανθρώπινες αξίες, δεν μπορούμε παρά
να ελπίζουμε σε μια άνοιξη πραγματική ύστερα από τη δίνη του χειμώνα. Αλλά και
άλλο ένα: ότι ο άνθρωπος είναι πολύ ωραίος, όταν είναι άνθρωπος. Πιστεύω ότι
και το ένα και το άλλο «βγαίνουν» μέσα από τις σελίδες των βιβλίων μου. Και
απευθύνομαι στο αναγνωστικό κοινό που προτιμά το ιστορικό μυθιστόρημα, το
μυθιστόρημα με κοινωνικές προεκτάσεις, αλλά και στο κοινό που δεν του αρέσει να
διαβάζει βωμολοχίες μέσα σ΄ένα μυθιστόρημα.
13)
Θεωρείτε ότι ο συγγραφέας θα πρέπει να ασχολείται με διαφορετικά είδη
λογοτεχνίας και να πειραματίζεται θεματολογικά, ρισκάροντας το υπάρχον
αναγνωστικό του κοινό, ή θα όφειλε να εμμένει στο είδος που τον έχει
καθιερώσει;
Είναι
θέμα που εναπόκειται στο κάθε συγγραφέα και μόνο. Έχω γράψει ιστορικά
μυθιστορήματα, αισθηματικά, αστυνομικά, διηγήματα, αλλά όλα με κοινωνικές
προεκτάσεις. Και τα μηνύματα που παίρνω είναι ότι το αναγνωστικό κοινό δεν έχει
επηρεασθεί από το διαφορετικό είδος των μυθιστορημάτων που γράφω. Επομένως,
πιστεύω ότι είναι θέμα επιλογής του συγγραφέα το είδος ή τα είδη των
μυθιστορημάτων που θα γράψει.
14)
Είχατε κάποιους "ενδοιασμούς"
όταν αποφασίσατε να δώσετε το πρώτο σας βιβλίο προς έκδοση; Αγωνιούσατε ως προς
την αποδοχή που θα τύχαινε από το αναγνωστικό κοινό; Το ιστορικό περιεχόμενο
και οι κοινωνικές σχέσεις που δεσπόζουν στα περισσότερα βιβλία σας, πιστεύετε
πως παίζουν το δικό τους ρόλο στην αποδοχή αυτή;
Ναι, είχα πολλούς ενδοιασμούς. Φοβόμουν την
απόρριψη. Πριν εκδοθεί το πρώτο μου βιβλίο, το «Εκείνη Η Στιγμή» είχα απευθυνθεί σχεδόν σ΄όλους τους
εκδοτικούς οίκους Αθηνών και Θεσσαλονίκης, και κανείς δεν με δέχτηκε. Επί δύο
χρόνια προσπαθούσα μάταια. Τελικώς απευθύνθηκα στις εκδόσεις Ψυχογιός, έχοντας
αποφασίσει να σταματήσω αν έπαιρνα και απ΄εκεί αρνητική απάντηση. Να μην
προσπαθήσω να γράψω ξανά. Ο Ψυχογιός μέχρι τότε δεν «έβγαζε» Έλληνες συγγραφείς
αλλά μόνο ξένους. Και έτσι όταν απευθυνόμουν στο Θάνο Ψυχογιό, δεν έτρεφα και
πολλές ελπίδες. Ο Ψυχογιός όμως με δέχτηκε αμέσως και μέσα σε ένα μήνα υπέγραψα
το πρώτο μου συμβόλαιο. Από τότε συνεργαζόμαστε αρμονικά, έχοντας αναπτύξει και
στενή φιλική σχέση ανάμεσά μας. Ωστόσο, δεν θα ξεχάσω ποτέ τις απαξιωτικές
απαντήσεις που είχα λάβει από τους μεγάλους εκδοτικούς οίκους των Αθηνών όταν
απευθυνόμουν σ΄αυτούς, πριν καταλήξω στον Ψυχογιό. Και βεβαίως αγωνιούσα για το
αν θα γινόμουν αποδεκτός από το αναγνωστικό κοινό. Τελικά έγινα αποδεκτός και,
αν κρίνω από τα μηνύματα που παίρνω, σ΄αυτό συνετέλεσε αποφασιστικά ο τρόπος
γραφής μου.
15)
Θεωρείτε πως η πραγματικότητα μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για έναν συγγραφέα και,
ειδικότερα, οι τόσο δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε τελευταία στην πατρίδα
μας;
Ασφαλώς και μπορεί. Η κάθε πραγματικότητα μπορεί να
αποτελέσει πηγή έμπνευσης. Ιδίως η κατάσταση που βιώνει εδώ και πέντε χρόνια η
χώρα μας. Άλλωστε, το μυθιστόρημά μου «Αντίστροφη
Διαδρομή» από τη σημερινή πραγματικότητα το εμπνεύστηκα. Ο βασικός
ήρωας είναι χρυσός ολυμπιονίκης, ο οποίος όταν εξελέγη βουλευτής την εποχή της
οικονομικής κρίσης, ακολούθησε αντίστροφη διαδρομή, θαμπωμένος από το εύκολο
χρήμα και τις «μίζες».
16)
Η ιδιότητά σας, ως διδάκτωρ γιατρός – χειρουργός, κατά πόσο σας επηρεάζει στην
αντίστοιχη συγγραφική σας ιδιότητα; Έχει ποτέ κάποιο περιστατικό αποτελέσει
πηγή έμπνευσης για να δημιουργήσετε κάποιον από τους ήρωες των βιβλίων
σας; Οι ασθενείς σας γνωρίζουν την
ενασχόλησή σας με την λογοτεχνία και πώς την αντιμετωπίζουν;
Με
επηρεάζει πολύ και θετικά πάντα. Ως χειρουργός βιώνω συχνά τον ανθρώπινο πόνο
και υπήρξαν φορές που αισθάνθηκα να με συνθλίβει η επίγνωση της αδυναμίας μου
να βοηθήσω έναν άνθρωπο που πάσχει από ανίατο νόσημα. Ιδίως αν πρόκειται για
παιδί. Ποτέ δεν μπόρεσα να συμβιβασθώ με την ιδέα του ανίατα άρρωστου παιδιού.
Γράφοντας λοιπόν, αποφορτίζομαι. Και ναι, πολλά περιστατικά από τα νοσοκομεία
αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης, γι΄αυτό και σε πολλά από τα βιβλία μου ο βασικός
ήρωας είναι χειρουργός.
17)
Εσείς, με την μεγάλη πείρα σας στον χώρο της συγγραφής, τί θα συμβουλεύατε
όλους τους νέους επίδοξους συγγραφείς, οι οποίοι ονειρεύονται να δουν κάποτε
ένα βιβλίο τους στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και ιδιαίτερα εν μέσω αυτής της
δύσκολης οικονομικής συγκυρίας;
Θα τους
συμβούλευα να μην απογοητευθούν από την αρνητική απάντηση κάποιου εκδοτικού
οίκου. Αλλά να επιμείνουν, ξανά και ξανά. Αν τον βιβλίο τους είναι καλό, κάποια
στιγμή θα βρει το δρόμο του.
18)
Κλείνοντας και, αφού σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή της παραχώρησης αυτής της συνέντευξης, θα ήθελα να σας ευχηθώ
ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλα σας τα βιβλία αλλά, ειδικότερα, στο πιο πρόσφατο
εξαιρετικό μυθιστόρημά σας, το «Όταν
Υπάρχουν Άνθρωποι» και να σας ρωτήσω για τα άμεσα συγγραφικά σας
σχέδια. Τι να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;
Την προσεχή άνοιξη, από τις εκδόσεις Ψυχογιός πάντα,
θα κυκλοφορήσει το τελευταίο βιβλίο μου με τίτλο «Δικαίωμα Στο Αύριο». Ο μύθος βασίζεται και σε πολλά
πραγματικά περιστατικά και εκτυλίσσεται στο Θεσσαλικό κάμπο την περίοδο
1900-10, την εποχή του μεγάλου αγροτικού ζητήματος.
Με
τη σειρά μου θέλω να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξη με τις τόσο εύστοχες
ερωτήσεις και να σας ευχηθώ από καρδιάς υγεία πάνω απ΄όλα. Ως γιατρός, γνωρίζω
πολύ καλά ότι είναι η καλύτερη ευχή. Επίσης, εύχομαι καλές γιορτές σ΄εσάς και
στους αναγνώστες μου, να είναι ευτυχισμένο το 2016. Αλλά επαναλαμβάνω, εύχομαι
πάνω απ΄όλα υγεία σε όλους.
Βιογραφία Γιώργου Πολυράκη :
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ
ΠΟΛΥΡΑΚΗΣ γεννήθηκε στα Σφακιά της Κρήτης. Σπούδασε Στρατιωτική
Ιατρική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, του οποίου είναι διδάκτωρ.
Πήρε την ειδικότητα του χειρουργού και στη συνέχεια εξειδικεύτηκε στη
χειρουργική των αγγείων στο νοσοκομείο Hammersmith του Λονδίνου. Σήμερα
εργάζεται ως χειρουργός στη Θεσσαλονίκη, όπου και ζει. Έχει δημοσιεύσει ογδόντα
τρεις επιστημονικές εργασίες σε ελληνικά και ξένα ιατρικά περιοδικά, έχει κάνει
δεκάδες ανακοινώσεις σε ιατρικά συνέδρια και έχει πάρει μέρος στη διοργάνωση
πολλών συνεδρίων. Είναι μέλος της Ελληνικής Χειρουργικής Εταιρείας, της
Χειρουργική Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, της Ιατρικής Εταιρείας Θεσσαλονίκης, της
Εταιρείας Ιατρών Λογοτεχνών και της Εταιρείας Συγγραφέων Βορείου Ελλάδος, ενώ
έχει διατελέσει μέλος του Διεθνούς Κολεγίου των Χειρουργών. Στα μαθητικά του
χρόνια ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με τη δημοσιογραφία στα Χανιά και είχε γράψει δύο
θεατρικά έργα που παίχτηκαν σε μαθητικές παραστάσεις. Ακόμη ένα θεατρικό έργο
έγραψε όταν ήταν φοιτητής, το οποίο παίχτηκε από φοιτητές κατά τη διάρκεια της
φοιτητικής εβδομάδας. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν 16 βιβλία του
συγγραφέα.
Για
απευθείας επικοινωνία με το συγγραφέα μπορείτε να καλέσετε στα τηλέφωνα:
6944691013, 2310275270
Βιβλιογραφία
Γιώργου Πολυράκη:
«ΟΤΑΝ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ» (2015)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
488
Τιμή:
14,94 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Με
πάντρεψαν πριν από οχτώ χρόνια… και μόλις τη νύχτα που πέρασε έζησα, για πρώτη
φορά, τη θύελλα των συναισθημάτων που με συντάραξαν και με μεταμόρφωσαν σε
αληθινή γυναίκα. Κι αναλογίζομαι ότι στο βάθος του φύλου μου, μέσα στις ρίζες
του ενστίκτου, βρισκόταν η γυναίκα σε ύπνωση, περιμένοντας τον κατάλληλο άντρα,
που θα την ξυπνούσε, εμφυσώντας τη συνείδηση μαζί και την πνοή του σ’ ένα
καινούργιο ον. Αυτό το καινούργιο ον είμαι τώρα εγώ!
Αυτά
γράφει στο ημερολόγιό της η Ισμήνη Κονταξή έναν χρόνο πριν από την κήρυξη του
Ελληνοϊταλικού Πολέμου. Αργότερα, κατά τη διάρκεια της Κατοχής, θα σταθεί
πολλές φορές αβέβαιη ανάμεσα στη νύχτα και στο φως και θα αναζητήσει
απεγνωσμένα έναν λόγο για να ακουμπήσει… Μα ποτέ δε θα πάψει να κοιτάζει το
φεγγάρι με μάτια γεμάτα όνειρα.
Εφτά
χρόνια μετά το τέλος του πολέμου θα βρεθεί μπροστά σε μια καινούργια αρχή. Και
τότε θα προσπαθήσει να κατανοήσει τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστράφηκε
τις άγριες μέρες της Κατοχής, όταν η ανθρώπινη ζωή δεν είχε καμιά αξία.
Ένα
συναρπαστικό μυθιστόρημα, που στέλνει το μήνυμα πως, όταν υπάρχουν άνθρωποι με
σεβασμό και πίστη σε υψηλές αξίες, δεν μπορούμε παρά να ελπίζουμε σε μια άνοιξη
πραγματική, ύστερα από τη δίνη του χειμώνα.»
«ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ
ΔΙΑΔΡΟΜΗ» (2014)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
368
Τιμή:
11,62 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Το
βράδυ της δεξίωσης για την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004, ο
βουλευτής και παλιός χρυσός ολυμπιονίκης Δημήτρης Αγγέλου γνωρίζεται με τον
μεγαλοεπιχειρηματία Μιλτιάδη Κωνσταντίνου και την εκρηκτική κόρη του, Υβόννη. Η
συνάντησή τους θα αποτελέσει την απαρχή μιας θυελλώδους σχέσης.
Εννιά
χρόνια αργότερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά. Ο Δημήτρης αναλογίζεται
ότι το μακρινό εκείνο βράδυ έδωσαν τα χέρια αυτός και η Μοίρα. Αναθυμάται την
εποχή που ζούσε σαν μέσα σε όνειρο και προσπαθεί να δει τον εαυτό του όπως
είναι πραγματικά κι όχι σαν το είδωλο που θαύμαζε ο κόσμος στο παρελθόν. Μόνο
που πια αυτός ο εαυτός είναι μια μορφή ξένη, μοναχική, μέσα σε μια παράξενη
κηλίδα φωτός, τριγυρισμένη από σκοτάδι, που αγωνίζεται να σηκώσει το βάρος που
του φόρτωσε η Μοίρα.
Μια
ιστορία για τη φωτιά του έρωτα, που είναι τόσο δυνατή ώστε μπορεί να κάψει
ακόμα και τη μεγαλύτερη απληστία. Και για την εσωτερική ομορφιά μιας γυναίκας,
που μπορεί να αποδειχτεί τόσο καθοριστική για έναν άντρα ώστε να τον κάνει να
απαρνηθεί ακόμα και την πιο εκτυφλωτική εξωτερική εμφάνιση.»
«ΤΑ
ΗΡΑΝΘΕΜΑ ΘΑ ΑΝΘΙΣΟΥΝ ΞΑΝΑ» (2013)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
480
Τιμή:
15,93 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Ηράνθεμο
είναι το νυχτολούλουδο. Στη Βαλένθια του 1492, τη χρονιά που οι Εβραίοι
εκδιώκονται από την Ισπανία και ο Χριστόφορος Κολόμβος ξεκινά για την
εξερεύνηση που θα τον οδηγήσει στην Αμερική, οι κήποι είναι γεμάτοι ηράνθεμα.
Σε μια εποχή που η Ιερά Εξέταση στέκεται αμείλικτη απέναντι σ’ εκείνους που έχουν διαφορετικές πεποιθήσεις, η ισπανική νομοθεσία προβλέπει ότι η γυναίκα εξακολουθεί να παραμένει παντρεμένη μέχρι να περάσουν είκοσι πέντε χρόνια από την εξαφάνιση του άντρα της και επιβάλλει την ποινή του θανάτου στους μοιχούς. Σ’ αυτή την εποχή του σκοταδισμού, η Σαρίτα και ο Αλφόνσο πλάθουν όνειρα, χωρίς να υποψιάζονται ότι η ανθρώπινη μισαλλοδοξία είναι αυτή που κρατά το κλειδί του πεπρωμένου τους.
Δίπλα τους ο Πάμπλο, πρωτοξάδελφος της Σαρίτα, και η Μαρισόλ, η καλύτερή της φίλη, ερωτεύονται παράφορα. Οι νύχτες τους μυρίζουν ηράνθεμo, ενώ από πάνω τους αιωρείται η απειλή της Ιεράς Εξέτασης, επειδή ο Πάμπλο είναι παπάς και για τη Μαρισόλ έχουν περάσει μόνο δέκα χρόνια από την εξαφάνιση του άντρα της, ένα μήνα μετά το γάμο τους. Ωστόσο, η πίστη ότι ο άνθρωπος μπορεί να υπομείνει το αβάσταχτο τους κάνει να κοιτάζουν προς τον ορίζοντα των επόμενων χρόνων και να ελπίζουν ότι θα έρθει η στιγμή που ο χρόνος δε θα έχει πια όρια.
Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα που φανερώνει ότι «αν δεν ελπίζεις, δε θα βρεις το ανέλπιστο, που είναι ανεξερεύνητο και απλησίαστο».
Σε μια εποχή που η Ιερά Εξέταση στέκεται αμείλικτη απέναντι σ’ εκείνους που έχουν διαφορετικές πεποιθήσεις, η ισπανική νομοθεσία προβλέπει ότι η γυναίκα εξακολουθεί να παραμένει παντρεμένη μέχρι να περάσουν είκοσι πέντε χρόνια από την εξαφάνιση του άντρα της και επιβάλλει την ποινή του θανάτου στους μοιχούς. Σ’ αυτή την εποχή του σκοταδισμού, η Σαρίτα και ο Αλφόνσο πλάθουν όνειρα, χωρίς να υποψιάζονται ότι η ανθρώπινη μισαλλοδοξία είναι αυτή που κρατά το κλειδί του πεπρωμένου τους.
Δίπλα τους ο Πάμπλο, πρωτοξάδελφος της Σαρίτα, και η Μαρισόλ, η καλύτερή της φίλη, ερωτεύονται παράφορα. Οι νύχτες τους μυρίζουν ηράνθεμo, ενώ από πάνω τους αιωρείται η απειλή της Ιεράς Εξέτασης, επειδή ο Πάμπλο είναι παπάς και για τη Μαρισόλ έχουν περάσει μόνο δέκα χρόνια από την εξαφάνιση του άντρα της, ένα μήνα μετά το γάμο τους. Ωστόσο, η πίστη ότι ο άνθρωπος μπορεί να υπομείνει το αβάσταχτο τους κάνει να κοιτάζουν προς τον ορίζοντα των επόμενων χρόνων και να ελπίζουν ότι θα έρθει η στιγμή που ο χρόνος δε θα έχει πια όρια.
Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα που φανερώνει ότι «αν δεν ελπίζεις, δε θα βρεις το ανέλπιστο, που είναι ανεξερεύνητο και απλησίαστο».
«ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΗ
ΠΡΟΤΑΣΗ» (2012)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
456
Τιμή:
15,93 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Στη
Θεσσαλονίκη του σήμερα, του Μνημονίου, του ΔΝΤ, του Μεσοπρόθεσμου και της
μεγάλης ανεργίας, ο Μιχάλης Βλαντής, πολιτικός μηχανικός που πλέον κερδίζει τα
προς το ζην κάνοντας τον οδηγό σε ταξί, δέχεται μια ασυνήθιστη πρόταση από τον
επιχειρηματία Αριστείδη Κοντογιώργη. Η πρόταση φαντάζει ανήθικη στον Βλαντή,
όμως η αμοιβή που προσφέρει ο επιχειρηματίας είναι δελεαστική: πενήντα χιλιάδες
ευρώ.
Ο
νεαρός μηχανικός αποδέχεται την πρόταση και μπλέκει σε έναν παράφορο έρωτα με
την αινιγματική Ελίζα Κοντογιώργη. Πολύ γρήγορα θα διαπιστώσει ότι έχει βρεθεί
έξω από τον κόσμο του και θα βιώσει την ένταση του έρωτα, τον πόνο και την
πρωτόγνωρη ευτυχία, την αλήθεια και το ψέμα, την αγάπη και το μίσος, τη θυσία
και τον κίνδυνο του θανάτου. Κι όλα αυτά εναλλάσσονται διαδοχικά στους δρόμους
και στις πλατείες τής πάντα ερωτικής Θεσσαλονίκης, που, όσο κι αν αλλάζουν οι
εποχές, η φυσιογνωμία της παραμένει αναλλοίωτη.
Ένα
μυθιστόρημα με απροσδόκητο τέλος που φανερώνει ότι τη ζωή δεν την καθορίζουν οι
δυσκολίες που συναντάμε, αλλά η ικανότητά μας να τις προσπερνάμε.
«ΕΓΚΛΗΜΑ
ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΥ» (2011)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
400
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Στη
Θεσσαλονίκη τού σήμερα, μια νύχτα κοντά στο ξημέρωμα που η Παλαιών Πατρών
Γερμανού είναι βυθισμένη στο σκοτάδι, ο στρατιωτικός γιατρός Άγγελος Μάνεσης
βλέπει, από το μπαλκόνι του, στο απέναντι πεζοδρόμιο την ακίνητη σιλουέτα ενός
άντρα˙ ο Άγγελος Μάνεσης πιστεύει ότι ο άγνωστος παρακολουθεί το διαμέρισμά
του. Λίγο αργότερα συναντιέται μπροστά στο ασανσέρ με μια νέα γυναίκα, που του
θυμίζει έντονα την Κιμ Νόβακ, την πρωταγωνίστρια της ταινίας «Δεσμώτης του
Ιλίγγου» του Χίτσκοκ. Όταν ξημερώνει, ένας επιχειρηματίας που μένει στον ίδιο
όροφο με το γιατρό βρίσκεται άγρια δολοφονημένος στο κρεβάτι του. Από εκείνη τη
στιγμή και η δική του ζωή μπαίνει σε θανάσιμο κίνδυνο.
Έτσι
αρχίζει μια συναρπαστική ιστορία μυστηρίου, αγωνίας και έρωτα, που εκτυλίσσεται
στους δρόμους και στις πλατείες της ερωτικής Θεσσαλονίκης, στα «Λουλουδάδικα»
με τις μυρωδιές του φρεσκοκομμένου καφέ και στις ακτές της Αγίας Τριάδας.
Μια ιστορία με συγκλονιστική εξέλιξη και απρόσμενο τέλος, που φανερώνει ότι για τον κάθε άνθρωπο είναι προσωπική επιλογή και ευθύνη του ο δρόμος που θα ακολουθήσει.»
Μια ιστορία με συγκλονιστική εξέλιξη και απρόσμενο τέλος, που φανερώνει ότι για τον κάθε άνθρωπο είναι προσωπική επιλογή και ευθύνη του ο δρόμος που θα ακολουθήσει.»
«ΔΩΡΟΘΕΑ
ΝΤΕ ΡΟΠ» (2010)
Σελίδες:
616
Τιμή:
12,96 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Στην
Αθήνα του μεσοπολέμου, μιας εποχής ρομαντισμού, κοινωνικών αντιθέσεων αλλά και
διπλωματικών ζυμώσεων λόγω της επικείμενης υπογραφής του Βαλκανικού Συμφώνου, η
Λετονή βαρόνη Δωροθέα ντε Ροπ βιώνει με πάθος την κάθε στιγμή της ζωής της.
Ρωσικής καταγωγής, ατίθαση, αγέρωχη και φιλόδοξη, άφησε τη Βιέννη όπου ζούσε με
τον άντρα της και βρέθηκε στα Τίρανα, ερωμένη του βασιλιά της Αλβανίας, Αχμέτ
Ζώγου. Θαρραλέα και ριψοκίνδυνη, πίστευε ότι δεν την άγγιζε τίποτα, μέχρι τη
στιγμή που ερωτεύτηκε, έτσι όπως μόνο μία φορά στη ζωή της ερωτεύεται μια
γυναίκα· και τότε μπλέχτηκε με τη θέλησή της στα δίχτυα της τουρκικής
κατασκοπείας, προκειμένου να ακολουθήσει στην Αθήνα τον μεγάλο και μοναδικό
έρωτά της. Στο πλάι της, πολύτιμη φίλη και συμπαραστάτριά της η Ελληνογαλλίδα
Κολέτ, δασκάλα γαλλικών στην πολυτελή βίλα της οικογένειας Σερέτη, ζει τον δικό
της έρωτα με τον γοητευτικό Αλέξανδρο, χωρίς να υποψιάζεται ότι και η ίδια έχει
πέσει θύμα ενός σατανικού σχεδίου… Μια αληθινή ιστορία, ένα συγκλονιστικό
ερωτικό, διπλωματικό και αστυνομικό θρίλερ στην Αθήνα του 1934, που δείχνει ότι
όσο κι αν αλλάζουν οι εποχές οι άνθρωποι παραμένουν πάντα ίδιοι.»
«ΛΥΤΡΩΣΗ» (2009)
Σελίδες:
360
Τιμή:
14,94 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Ο
Φώτης Θαλασσινός είναι ένας νέος γιατρός, ρομαντικός και ιδεολόγος, δοσμένος
ολόψυχα στο υψηλό λειτούργημά του. Μέσα από την άσκηση της ιατρικής θα βιώσει
πολλές φορές την άμετρη ικανοποίηση, την ομορφιά, την αξία και το μεγαλείο της
προσφοράς, μα και την αγνωμοσύνη, την πίκρα και τη θυσία. Σύντροφός του πιστός
και μεγάλος έρωτας της ζωής του είναι η Άννα. Μαζί θα βιώσουν καταστάσεις που
θα τους πείσουν ότι το παρελθόν δε σβήνει ποτέ κι ότι όσο ζεις το κουβαλάς μαζί
σου. Καταστάσεις που φωνάζουν πως ό,τι είσαι σήμερα εξαρτάται απ’ όσα βίωσες
χθες. Κι ό,τι αποδέχεσαι ή απορρίπτεις σήμερα θα σε διαμορφώσει αύριο. Δε θα
λυγίσουν, όμως, και τελικά θα νιώσουν τη ΛΥΤΡΩΣΗ.
Ένα μυθιστόρημα από τις σελίδες του οποίου αναδύεται η βεβαιότητα πως το ξημέρωμα της κάθε μέρας μπορεί να είναι η αρχή μιας καινούργιας ζωής. »
Ένα μυθιστόρημα από τις σελίδες του οποίου αναδύεται η βεβαιότητα πως το ξημέρωμα της κάθε μέρας μπορεί να είναι η αρχή μιας καινούργιας ζωής. »
«ΟΙ
ΑΕΤΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ» (2008)
Σελίδες:
568
Τιμή:
15,93 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Το
Μάιο του 1941, μετά την κατάληψη της Κρήτης από τους Γερμανούς, ο ίλαρχος Άρης
Παπαδάκης και η Έρρικα Ρόζενμπεργκ ακολουθούν την ελληνική βασιλική οικογένεια
και τον πρωθυπουργό στην Αίγυπτο και κατόπιν στη Νότια Αφρική. Οι άνεμοι του
πολέμου, όμως, χωρίζουν το ζευγάρι, φέρνοντας την Έρρικα στην Αγγλία, μπλεγμένη
σε μια απίστευτη όσο κι επικίνδυνη ιστορία κατασκοπείας, και τον Άρη στην
περήφανη πατρίδα του, την Κρήτη, όπου αυτός και οι σύντροφοί του έρχονται
αντιμέτωποι με έναν αδίστακτο Γερμανό επιστήμονα. Σε έναν κόσμο όπου κυριαρχούν
η ισοπεδωτική βία και ο όλεθρος του πολέμου, η φρίκη των στρατοπέδων
συγκεντρώσεως και η διεστραμμένη μισαλλοδοξία των ναζί, οι δυο νέοι θα χάσουν ο
ένας τα ίχνη του άλλου, θα δουν τις μοίρες τους να διασταυρώνονται με τις
μοίρες άλλων ανθρώπων, και θα αγωνιστούν με πάθος για τη ζωή και τις αξίες της.
Στις περιπέτειές τους θα τους συνοδεύει πάντοτε άσβηστη η ελπίδα ότι το τέλος
του πολέμου θα σημάνει και την αρχή μιας καινούργιας κοινής ζωής. Ένα
μυθιστόρημα όπου ζωντανεύει ένας ανελέητος κόσμος από κατασκόπους, πλεκτάνες
και αδίστακτους βασανιστές, μα και ένας μεγάλος έρωτας. Ένας έρωτας που αντέχει
στις θύελλες και που περιβάλλεται από ένα φωτοστέφανο πίστης σε ό,τι σημαίνει η
λέξη άνθρωπος.»
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
456
Τιμή:
15,93 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Κωνσταντινούπολη,
1536. Ο Ιωάννης Νοταράς στραγγαλίζεται επειδή φυγάδευσε το γιο του Νικηφόρο
στην Ενετοκρατούμενη Κέρκυρα, αντί να τον παραδώσει στο σουλτάνο Σουλεϊμάν για
να ικανοποιεί τις ορέξεις του. Κι ενώ η γυναίκα και η κόρη του Νοταρά
οδηγούνται στο χαρέμι, τα παράλια της Μεσογείου λεηλατούνται από τον
αρχιπειρατή Μπαρμπαρόσσα. Σε αυτό το ιστορικό πλαίσιο ξετυλίγεται μια
συναρπαστική αφήγηση όπου η ιστορία και ο μύθος συνδυάζονται με τρόπο μοναδικό,
προσφέροντάς μας ένα αξέχαστο μυθιστόρημα! Μια ωδή στον έρωτα σε σύνθεση
Γιώργου Πολυράκη!»
«ΣΑΝ
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ» (2006)
Σελίδες:
296
Τιμή:
13,95 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Δώδεκα
διηγήματα παρμένα από τη ζωή. Αληθινά και τρυφερά σαν τη ζωή, μα μπορεί και
υπερβολικά σκληρά, όπως είναι πολλές φορές η ίδια η ζωή. Τα διηγήματα του
πρώτου μέρους αποτελούν δημιουργήματα της φαντασίας του συγγραφέα - θα
μπορούσαν, όμως, να είναι και αληθινά γεγονότα. Τα διηγήματα του δεύτερου
μέρους είναι προσωπικά βιώματα του συγγραφέα. Θα μπορούσαν, όμως, και να είναι
δημιουργήματα της φαντασίας του. Το βέβαιο είναι ότι πολλοί αναγνώστες στα
διηγήματα του δεύτερου μέρους θα βρουν κάτι κι από τα δικά τους μαθητικά ή
φοιτητικά χρόνια. Κι αυτό θα είναι τόσο ζωντανό, σαν να ''ταν χτες. Σαν να μην
πέρασε μια μέρα από τότε… Μια διαδρομή σε χρόνους τωρινούς και περασμένους, με
δυνατές συγκινήσεις!»
«ΜΑΚΡΙΝΟΙ
ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» (2005)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
704
Τιμή:
17,91 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Μάιος
1888. Επτά χρόνια μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλίας, ο κάμπος μοιάζει με
καζάνι που σιγοβράζει· τα τσιφλίκια των Τούρκων μπέηδων αγοράζονται από
βαθύπλουτους Έλληνες, ενώ η γύρω από τον κάμπο περιοχή ληστοκρατείται. Στο
κονάκι του Άρη Χατζηπαυλή, ένα τρυφερό ειδύλλιο πλέκεται ανάμεσα στην
Μπονιφάθεια, κόρη του γαιοκτήμονα, και στον Κωστή Αραβαντινό, γιο του
αρχιεπιστάτη του. Οι δύο νέοι απολαμβάνουν την ευτυχία χωρίς να υποψιάζονται τα
παιχνίδια της Μοίρας. Σιγά σιγά θα συνειδητοποιήσουν ότι έχουν πέσει θύματα
μιας δεσποτικής δύναμης, και, μέσα από τις φλόγες των πολέμων που θα κάψουν
πρώτα τα Βαλκάνια κι ύστερα δύο φορές τον κόσμο όλο, θα προσπαθήσουν να
ξαναπλάσουν τη ζωή με την απόλυτη ακτινοβολία της Ένα μυθιστόρημα-ταξίδι στην
Ιστορία της Ελλάδας!»
«ΜΕ
ΤΗΝ ΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΥ» (2003)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
416
Τιμή:
15,93 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Η
Ισαβέλα Λαμπρινού είναι δυναμική, όμορφη, κόρη πλούσιας οικογένειας της Αθήνας
και κληρονόμος του διάσημου και πάμπλουτου Ελληνοαμερικανού ηθοποιού Άντριου
Σαμπάνις. Πολύ νέα ακόμη, θα γνωρίσει τον μεγάλο έρωτα στο πρόσωπο του άντρα
που θα γίνει ο σύντροφος της ζωής της, μα και θα βιώσει καταστάσεις που θα την
κάνουν να πειστεί ότι το παρελθόν δε σβήνει ποτέ κι ότι όσο ζει ο άνθρωπος, το
κουβαλάει μαζί του. Καθώς τα γεγονότα τόσο στον κόσμο, με το τρομοκρατικό
χτύπημα στους δίδυμους πύργους της Νέας Υόρκης, όσο και στο φιλικό της
περιβάλλον εκτυλίσσονται ραγδαία, η Ισαβέλα θα έχει την ευκαιρία να σκεφτεί
πόσο άδικο είναι όταν φτάνει κανείς στο τέλος της διαδρομής να γυρίζει πίσω και
να βλέπει τις ομορφιές της ζωής που δεν έγιναν ποτέ δικές του, επειδή
ακολούθησε λάθος δρόμο. Ένα βιβλίο αληθινό σαν την ίδια τη ζωή που θα σας
παρασύρει σ'' έναν ανεμοστρόβιλο έντονων συναισθημάτων.»
«Η
ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΑΝΕΜΩΝΗΣ» (2001)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
472
Τιμή:
15,93 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«ΑΝΤΕΧΟΝΤΑΣ
ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ Τον Απρίλη του 1972, ο διάσημος Ελληνοαμερικανός ηθοποιός Άντριου
Σαμπάνις ταξιδεύει ινκόγκνιτο από Νέα Υόρκη για Αθήνα, για να γνωρίσει την
περιοχή όπου πρόκειται να γυριστεί μια ταινία με πρωταγωνιστή τον ίδιο, αλλά
και για να απομονωθεί στη βίλα του, στον τόπο καταγωγής του, και να μελετήσει
το ρόλο του. Δίπλα του ταξιδεύει μία Αθηναία δημοσιογράφος, ιδιοκτήτρια ενός
κοσμοπολίτικου περιοδικού, η οποία τον αναγνωρίζει αλλά δεν του φανερώνει την
ιδιότητά της. Η δημοσιογράφος στέλνει μία νεαρή συνάδελφό της στο θέρετρο όπου
διαμένει ο διάσημος ηθοποιός, προκειμένου να πετύχει ένα ρεπορτάζ για το
περιοδικό της που θα κάνει πάταγο. Έτσι αρχίζει μια συναρπαστική ιστορία, με
συγκλονιστικά γεγονότα και απρόβλεπτη εξέλιξη. Οι ήρωες, κατάφορτοι από υψηλές
αρετές αλλά και από απάνθρωπα πάθη, κινούνται στη Νέα Υόρκη, στην Αθήνα και στη
Θεσσαλονίκη, στην πανέμορφη Κέρκυρα και στα γραφικά Ζαγοροχώρια της Ηπείρου,
στα άγρια βουνά και στις μαγευτικές παραλίες της Κρήτης. Μία ιστορία που
αρχίζει δειλά δειλά έναν Απρίλη, σαν πρελούδιο μιας συμφωνίας που θα ξεσπάσει
σε κρεσέντο ένα βράδυ στην Επίδαυρο, είκοσι τρία χρόνια αργότερα.»
«ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΜΕ ΤΟ ΧΘΕΣ» (2000)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
304
Τιμή:
12,96 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΜΕ ΤΟ ΧΘΕΣ Ο Ορφέας Κομνηνός, πετυχημένος δημοσιογράφος και συγγραφέας,
γνωρίζει στη διάρκεια των διακοπών του στη Χαλκιδική τις αδελφές Μαντά. Νιώθει
μια ανεξήγητη οικειότητα και τρυφερότητα για τη Ναυσικά και ερωτεύεται με την
πρώτη ματιά την Αλκυόνη. Οι δυο νέοι αποφασίζουν να παντρευτούν. Ο πατέρας της
Αλκυόνης, όμως, έχει διαφορετική γνώμη και είναι αποφασισμένος να κάνει τα
πάντα για να εμποδίσει το γάμο αυτόν. Ανεξήγητα γεγονότα αρχίζουν να
συμβαίνουν. Συγκλονιστικές αποκαλύψεις θα οδηγήσουν τον Ορφέα σ’ ένα παρελθόν
που εκείνος αγνοούσε ενώ κάποιος άλλος το θεωρούσε ξεχασμένο. Αργά και
βασανιστικά, θα διαπιστώσει ότι ό,τι είσαι σήμερα εξαρτάται απ’ όσα είδες,
έζησες, ένιωσες κι άκουσες χθες. Ο Γιώργος Πολυράκης μάς δίνει ένα βιβλίο
δυνατό όπου η περιπέτεια, η αγάπη, το μίσος και η ελπίδα εναλλάσσονται με
γρήγορους ρυθμούς ώσπου τελικά οδηγούν τον πρωταγωνιστή, και μαζί του και τον
αναγνώστη, στην κάθαρση.»
«ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ
ΣΤΗ ΣΙΩΠΗ» (1998)
Σελίδες:
432
Τιμή:
14,94 €
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Θέμα
του βιβλίου είναι ένας μεγάλος έρωτας και ένας επικίνδυνος κακοποιός που έχει
βάλει στόχο στη ζωή του να τον καταστρέψει. Έτσι αρχίζει η δραματική ιστορία
μιας πλούσιας οικογένειας στη Θεσσαλονίκη που η μοίρα θα την αναγκάσει να
παλέψει για να αντιμετωπίσει το σκληρό πεπρωμένο: την απαγωγή του μικρού γιου,
το ατύχημα της υιοθετημένης κόρης, τη φυλάκιση και το θάνατο του πατέρα.
Κυρίαρχες
μορφές σε όλο το βιβλίο δύο δυνατές γυναίκες, μητέρες με πυγμή και πάθος που
αγωνίζονται για τα παιδιά τους. Όλοι οι ήρωες ξεχωρίζουν για την έντονη
προσωπικότητα και το δυναμισμό τους. Ο έρωτας, η αγάπη, η ελπίδα και η θέληση
για ζωή δεσπόζουν από την αρχή ως το τέλος της ιστορίας.
Με
δυνατές περιγραφές, συγκινητικούς διαλόγους και ένα κείμενο που ρέει, ο
συγγραφέας παρασύρει τον αναγνώστη σε μια αγωνιώδη πλοκή που συναρπάζει και
οδηγεί σε ένα απροσδόκητο τέλος που λυτρώνει.»
«ΕΚΕΝΗ
Η ΣΤΙΓΜΗ» (1996)
Εκδόσεις:
Ψυχογιός
Σελίδες:
304
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«ΔΕΝ
ΞΕΦΕΥΓΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ Μια πτήση που αρχίζει κανονικά και τελειώνει
απρόσμενα είναι η αφορμή να γνωριστούν δυο νέοι άνθρωποι, ο Μάριος και η
Νατάσα. Εκείνος είναι γιατρός κι εκείνη η μοναδική επιζήσασα. Ο Μάριος σώζει τη
ζωή της νέας κοπέλας και της παραδίδει την καρδιά του. Ο έρωτάς του είναι
απελπισμένος, καθώς η Νατάσα μεταφέρεται στο εξωτερικό για ολοκλήρωση της
θεραπείας της πριν ο Μάριος προλάβει να μάθει καν το όνομά της. Κι όμως.
"ΠΟΤΕ ΜΗ ΛΕΣ ΠΟΤΕ". Οι δύο νέοι θα ξανασυναντηθούν στο Λονδίνο και η
ιστορία τους θα αρχίσει κάτω από τις καλύτερες των προϋποθέσεων. Αλλά, τα πράγματα
δεν είναι ρόδινα. Η κοπέλα είναι ένας άνθρωπος χωρίς παρελθόν, με τα ανάλογα
προβλήματα, απότοκα του δυστυχήματος. Τα προβλήματα δε σχετίζονται μονάχα με
προσωπικές της στιγμές, σχετίζονται και με εργασιακά θέματα και με συμφέροντα
εκατοντάδων εκατομμυρίων. Τι θα συμβεί όταν θα έρθει η κρίσιμη στιγμή; Μέχρι
τότε, δυο μπλε μάτια, αυτά που έσκυβαν πάνω της με λαχτάρα μέσα στον ορυμαγδό
και τον πόνο, φωτίζουν τη ζωή της. Πού θα καταλήξει η σχέση αυτή;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου