Εκδόσεις:
Διόπτρα
Σελίδες:
368
Τιμή:
14,96 €
Ομολογώ πως πριν προχωρήσω στην
ανάγνωση του συγκεκριμένου βιβλίου, κατά παράβαση της συνήθους τακτικής μου, αναζήτησα
και διάβασα τις διάφορες αντικρουόμενες κριτικές και αντιφατικά σχόλια που
είχαν δημοσιευτεί για το βιβλίο αυτό, το οποίο ακολουθεί την παράδοση της
αξεπέραστης Agatha Christie και τον πιο επιτυχημένο ήρωά της, αλλά γραμμένο από
την Sophie
Hannah. Σε αυτό με οδήγησε
περισσότερο η περιέργεια και όχι η ανάγκη μου να ασπαστώ την οποιαδήποτε άποψη,
καθώς είχα ήδη αποφασίσει να διαβάσω το βιβλίο αυτό και πολύ σωστά, όπως τελικά
αποδείχτηκε. Ο λατρεμένος χαρακτήρας που έπλασε με τόση μαεστρία η Christie, ο
Βέλγος Ηρακλής Πουαρό, ξαναβρήκε τον δρόμο του προς το αναγνωστικό κοινό του
καλού αστυνομικού μυθιστορήματος, συστήνοντας και στους νεότερους αναγνώστες
έναν ανεπανάληπτο, αξέχαστο, πανέξυπνο και, ενίοτε, γραφικό χάρτινο ήρωα.
Πραγματικά, θεωρώ πως θα ήταν "ιεροσυλία"
να προσπαθήσουμε να συγκρίνουμε την γραφή της μοναδικής Agatha Christie με την
φρέσκια και, ακόμα, υπό διαμόρφωση γραφή της Sophie Hannah, καθώς τα ανόμοια δεν μπορούν να
συγκριθούν. Δεν θα ήταν λογικό άλλωστε να προσδοκούμε μία αναβίωση του ασύγκριτου
πνεύματος της μεγάλης βασίλισσας του αστυνομικού μυθιστορήματος από μία νέα
σχετικά συγγραφέα, άρα κάθε σύγκριση σε αυτό το επίπεδο δε νομίζω πως έχει
κανένα νόημα. Μπορώ, όμως, να σας διαβεβαιώσω πως το αστυνομικό μυθιστόρημα της
Hannah «Έγκλημα Με Υπογραφή» είναι
μία αξιοπρεπέστατη και επιτυχημένη προσπάθεια, συνεπής προς τις διδαχές της
μεγάλης διδάξασας, χρησιμοποιώντας ίσες δόσεις χιούμορ, σασπένς, μυστηρίου και
ατμόσφαιρας ρετρό. Ένα βιβλίο, εξαρχής αφιερωμένο στην ανεπανάληπτη Agatha Christie, που δεν θα μπορείτε να αφήσετε από τα χέρια σας
πριν φτάσετε στο τέλος του και στη λύση του μυστηρίου των φόνων με το
μονόγραμμα, από ποιόν άλλον βεβαίως αν όχι από τον δαιμόνιο Ηρακλή Πουαρό.
Όλα ξεκινούν ένα κρύο φλεβαριάτικο
βράδυ Πέμπτης του 1929 στο λονδρέζικο Καφέ Πλέζαντ, όπου ο μοναδικός πελάτης απολαμβάνει
το γευστικότατο δείπνο του, με μόνη παρέα τους αδιάκριτους ψιθύρους των δύο
σερβιτόρων, οι οποίες αισθάνονται πλέον τόσο άνετα με τον πελάτη αυτόν, που σταθερά
συχνάζει κάθε βράδυ Πέμπτης για να απολαύσει τις υπέροχες σπεσιαλιτέ του Καφέ,
ώστε αδιαφορούν αν μπορεί να τις ακούσει ή όχι. Ο γκουρμέ αυτός πελάτης δεν
είναι άλλος από τον πασίγνωστο Ηρακλή Πουαρό, ο οποίος αναγνωρίζει –αν και μετά
μεγάλης εκπλήξεώς του– ότι κανένα άλλο μαγαζί στο Λονδίνο δεν φτιάχνει τόσο
νόστιμες σπεσιαλιτέ, ούτε τον αξεπέραστο γευστικότατο καφέ τον οποίο φροντίζει
να απολαμβάνει με κάθε ευκαιρία. Την προσοχή του δαιμόνιου ντετέκτιβ, ο οποίος
παραμένει για όλους τους εργαζομένους στο λονδρέζικο καφέ ο άγνωστος,
συνταξιούχος "Ξένος Κύριος",
αποσπά μία νέα γυναίκα η οποία εισέρχεται στο Καφέ πανικόβλητη και σχεδόν σε
κατάσταση υστερίας, σαν να έχει έρθει "μούρη
με μούρη με το διάβολο", όπως εύστοχα επισημαίνει η αναμαλλιασμένη Φι
Σπρινγκ, η μία εκ των σερβιτόρων. Ο Πουαρό με την παροιμιώδη έμφυτη περιέργεια
και την ροπή του προς την επίλυση δυσεπίλυτων μυστηρίων δεν χάνει την ευκαιρία
να ανταποκριθεί στην πρόκληση που του παρουσιάζεται και πλησιάζει την άγνωστη
αναστατωμένη γυναίκα με σκοπό να διαλευκάνει ένα ακόμα μυστήριο, ακόμα κι αν
δεν του έχει ζητηθεί.
Από εκεί και πέρα η ανάμιξη του
Βέλγου ντετέκτιβ στην διαλεύκανση των τριών φόνων στο πανάκριβο ξενοδοχείο Μπλόξχαμ,
όπου δολοφονήθηκαν με δηλητήριο δύο γυναίκες και ένας άντρας, ο καθένας στο
δωμάτιό του σε τρεις διαφορετικούς ορόφους, τελετουργικά τοποθετημένοι ανάσκελα,
ολόισια στο πάτωμα και με ένα μανικετόκουμπο μέσα στο στόμα τους με χαραγμένα
τα αρχικά Π.Α.Τ, είναι
επιβεβλημένη και αναγκαία. Ο αστυνόμος της Σκότλαντ Γιαρντ, Έντουαρντ Κάτσπουλ, φίλος του
Ηρακλή Πουαρό και συγκάτοικός του στην ζεστή πανσιόν της κ. Μπλανς Άνσγουορθ,
επιφορτίζεται με την επίλυση αυτού του μυστηριώδους τριπλού εγκλήματος που
συντάραξε τους πλούσιους και καλομαθημένους πελάτες του ακριβού ξενοδοχείου.
Μόνο που ο τριανταδυάχρονος αστυνόμος δεν έχει ιδέα από πού να ξεκινήσει για να
διαλευκάνει αυτούς τους φόνους, οι οποίοι μοιάζουν με άλυτα μυστήρια. Για καλή
του τύχη, όμως, αν και επίσημα σε διακοπές και ινκόγκνιτο, ο Πουαρό αποφασίζει
να τον βοηθήσει, ή μάλλον να του διδάξει πώς να σκέφτεται ως πραγματικός
ντετέκτιβ, αλλά και πώς να εξασκεί καλύτερα την "αγύμναστη φαιά ουσία του".
Η συγγραφέας Sophie Hannah στήνει ένα υπέροχο γαϊτανάκι γεγονότων που
άλλοτε αποκαλύπτονται μόνα τους, βολικά και προμελετημένα, και άλλοτε απαιτούν
πολύ προσπάθεια και έρευνα κάτω από τα επιφανειακά σημάδια για να αποκαλυφθούν όπως
πραγματικά είναι. Ο Κάτσπουλ, μαζί με τον παλαίμαχο Πουαρό ψάχνουν, ερευνούν,
απορρίπτουν και αποδέχονται πρόσωπα, καταστάσεις και συμβάντα μέχρι να φτάσουν
στον κύριο υπαίτιο, τον εγκέφαλο ενός καλοστημένου φονικού και εκδικητικού σχεδίου.
Ο αναγνώστης "κρέμεται" από
τα χείλη του Βέλγου ντετέκτιβ με τα άψογα γαλλικά, το περιποιημένο τσιγκελωτό
μουστάκι, το εκλεπτυσμένο γούστο γεύσεων και το αλάνθαστο savoir vivre, ο οποίος γίνεται κυριολεκτικά έξαλλος όταν
κάποιος αβίαστα και λανθασμένα υποθέτει πως είναι Γάλλος. Ο Ηρακλής Πουαρό, σε όλο
του το μεγαλείο, προχωρεί βήμα βήμα στην διαλεύκανση του τριπλού αυτού εγκλήματος,
χρησιμοποιώντας κάθε μικρό και μεγάλο στοιχείο, ακόμα και τις αθώες, αυθόρμητες
παρατηρήσεις του σχετικά άπειρου αστυνόμου φίλου του. Κάθε τι έχει την σημασία
και την θέση του στο παζλ των παράξενων φόνων με το μονόγραμμα και η εμπειρία της
ανάγνωσης του «Εγκλήματος Με Υπογραφή»
δεν μπορεί παρά να είναι απολαυστική και αξέχαστη! Διαβάστε το, Φίλοι μου!
Υπόθεση
Οπισθόφυλλου:
«Μετά
την έκδοση του πρώτου της βιβλίου το 1920, η Agatha Christie έγραψε 33
μυθιστορήματα, 2 θεατρικά έργα και περισσότερα από 50 διηγήματα με πρωταγωνιστή
τον Ηρακλή Πουαρό. Τώρα, για πρώτη φορά, οι διαχειριστές της διαθήκης της θρυλικής
συγγραφέως ενέκριναν ένα ολοκαίνουριο μυθιστόρημα με τον πιο αγαπημένο ήρωά
της.
Το ήσυχο δείπνο του Πουαρό σ' ένα λονδρέζικο καφέ διακόπτεται όταν μια νεαρή γυναίκα του εκμυστηρεύεται ότι η δολοφονία της επίκειται από στιγμή σε στιγμή. Είναι τρομοκρατημένη αλλά ικετεύει τον Πουαρό να μην ανακαλύψει ούτε να τιμωρήσει το δολοφόνο της· διότι με το θάνατό της, όπως ισχυρίζεται, θα αποδοθεί δικαιοσύνη.
Λίγο αργότερα, το ίδιο βράδυ, ο Πουαρό μαθαίνει ότι τρεις ένοικοι ενός πολυτελούς ξενοδοχείου του Λονδίνου έχουν δολοφονηθεί, κι ότι στο στόμα κάθε θύματος βρέθηκε από ένα μανικετόκουμπο με το ίδιο μονόγραμμα. Υπάρχει άραγε κάποια σύνδεση με την έντρομη γυναίκα στο καφέ; Μήπως, ενώ ο Πουαρό πασχίζει να συνταιριάξει τα αλλόκοτα κομμάτια αυτού του παζλ, ο δολοφόνος ετοιμάζει ένα ακόμη δωμάτιο στο ξενοδοχείο, για το τέταρτο κατά σειρά θύμα του;
Η νέα υπόθεση του Ηρακλή Πουαρό, άλλο ένα ιδιοφυές μυθιστόρημα μυστηρίου που καλείται να λύσει ο διάσημος Βέλγος ντετέκτιβ.»
Η #1 συγγραφέας όλων των εποχών.
Ο πιο διάσημος ντετέκτιβ του κόσμου.
Το λογοτεχνικό γεγονός της χρονιάς.
"Ο Ηρακλής Πουαρό είναι η ολοζώντανη απόδειξη ότι το χιούμορ είναι το απαραίτητο συστατικό του καλού αστυνομικού μυθιστορήματος" (Αύγουστος Κορτώ)
Το ήσυχο δείπνο του Πουαρό σ' ένα λονδρέζικο καφέ διακόπτεται όταν μια νεαρή γυναίκα του εκμυστηρεύεται ότι η δολοφονία της επίκειται από στιγμή σε στιγμή. Είναι τρομοκρατημένη αλλά ικετεύει τον Πουαρό να μην ανακαλύψει ούτε να τιμωρήσει το δολοφόνο της· διότι με το θάνατό της, όπως ισχυρίζεται, θα αποδοθεί δικαιοσύνη.
Λίγο αργότερα, το ίδιο βράδυ, ο Πουαρό μαθαίνει ότι τρεις ένοικοι ενός πολυτελούς ξενοδοχείου του Λονδίνου έχουν δολοφονηθεί, κι ότι στο στόμα κάθε θύματος βρέθηκε από ένα μανικετόκουμπο με το ίδιο μονόγραμμα. Υπάρχει άραγε κάποια σύνδεση με την έντρομη γυναίκα στο καφέ; Μήπως, ενώ ο Πουαρό πασχίζει να συνταιριάξει τα αλλόκοτα κομμάτια αυτού του παζλ, ο δολοφόνος ετοιμάζει ένα ακόμη δωμάτιο στο ξενοδοχείο, για το τέταρτο κατά σειρά θύμα του;
Η νέα υπόθεση του Ηρακλή Πουαρό, άλλο ένα ιδιοφυές μυθιστόρημα μυστηρίου που καλείται να λύσει ο διάσημος Βέλγος ντετέκτιβ.»
Η #1 συγγραφέας όλων των εποχών.
Ο πιο διάσημος ντετέκτιβ του κόσμου.
Το λογοτεχνικό γεγονός της χρονιάς.
"Ο Ηρακλής Πουαρό είναι η ολοζώντανη απόδειξη ότι το χιούμορ είναι το απαραίτητο συστατικό του καλού αστυνομικού μυθιστορήματος" (Αύγουστος Κορτώ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου