Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022

«ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ – Το πρώτο πέταγμα», της Μελίνας Τσαμπάνη – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

«ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ – Το πρώτο πέταγμα», της Μελίνας Τσαμπάνη – Γράφει η Κλειώ
Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Ωκεανός
Σελίδες: 480 
Τιμή με έκπτωση: 16,10€

          Σήμερα που η τηλεοπτική σειρά-φαινόμενο φτάνει στο τέλος της, αισθάνομαι ανάμικτα συναισθήματα και πιστεύω πως το ίδιο νιώθουν και αμέτρητοι ακόμα τηλεθεατές, που παρακολουθούν ανελλιπώς τα τρία τελευταία χρόνια τις «Άγριες Μέλισσες». Ονόματα όπως Σταμίραινες, Σεβαστοί, Τουρνίκηδες, Διαφάνι και πολλά άλλα σημαίνουν πλέον οικεία πρόσωπα, γνώριμα μέρη και μια διαφορετική, παράλληλη, αλλά ολοζώντανη πραγματικότητα του πρόσφατου παρελθόντος της χώρας μας. Είναι δύσκολο πολύ να συνειδητοποιήσεις πως όλο αυτό το τηλεοπτικό σύμπαν που μας μάγεψε και μας καθήλωσε την τελευταία τριετία δεν υπάρχει στα αλήθεια, παρά μόνο στη μικρή οθόνη. Οι ήρωες της σειράς έγιναν δικοί μας άνθρωποι, οι τοποθεσίες και οι εικόνες μοιάζουν να έχουν βγει από δικές μας αναμνήσεις και βιώματα. Μας συντρόφευαν καθημερινά και μας εντυπωσίαζαν με την αστείρευτη ευρηματικότητα του σεναριογραφικού διδύμου Τσαμπάνη-Καλκόβαλη, με την αριστουργηματική κινηματογραφική σκηνοθεσία του Λευτέρη Χαρίτου, με την εξαιρετική φωτογραφία και τις καθηλωτικές ερμηνείες όλων των ηθοποιών, που στην πλειονότητά τους δεν τους γνωρίζαμε όχι γιατί δεν ήταν αξιόλογοι ή ενεργοί έως τότε, αλλά γιατί δεν τους είχε δοθεί η ευκαιρία για συμμετοχή σε τηλεοπτική σειρά. Μαζί όμως με τους πολλούς και άγνωστους σε εμάς εξαιρετικούς ηθοποιούς, εμφανίστηκαν και κάποιοι ήδη πολύ γνώριμοι και αγαπημένοι, που τους είχαμε δει στο παρελθόν σε άλλες αξιόλογες παραγωγές, όπως ο Γιάννης Στάνκογλου με τον Αιμίλιο Χειλάκη οι οποίοι συμμετείχαν και πάλι μαζί στη σειρά «Το νησί», παρά το γεγονός ότι στις «Άγριες Μέλισσες» οι δύο χαρισματικοί ηθοποιοί εμφανίστηκαν χωριστά και σε διαφορετικούς κύκλους.
Κι ενώ το σύνηθες και το αναμενόμενο είναι να μεταφέρονται επιτυχημένα μυθιστορήματα στην τηλεόραση ή τον κινηματογράφο, εδώ συνέβη το αντίστροφο και αξιοσημείωτο: μία επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά αποτέλεσε την έμπνευση για τη συγγραφή του αντίστοιχου μυθιστορήματος. Όμως και πάλι, η αγαπημένη συγγραφέας –που μας έχει ήδη δώσει με επιτυχία τα ακλόνητα διαπιστευτήριά της με το προηγούμενο λογοτεχνικό της έργο με τίτλο «Ο πρώτος αμέθυστος»–, απόλυτα ειλικρινής και έντιμη προς το αναγνωστικό και τηλεοπτικό κοινό της, μας πρόσφερε ένα μυθιστόρημα-συμπλήρωμα το οποίο καλύπτει όλα εκείνα τα γεγονότα πριν από το σημείο απ’ όπου ξεκινά η ιστορία της σειράς, ενώ κάνει ένα μεγάλο χρονικό άλμα και καταλήγει στο μέλλον όταν πια όλα έχουν πάρει τον δρόμο τους, όταν όλα τα μυστικά έχουν έρθει στο φως και όταν έχει επέλθει η δικαίωση και η λύτρωση για τους πολύπαθους ήρωες των «Άγριων Μελισσών». Η συγγραφέας μάς έχει ήδη αποδείξει πως διαθέτει ιδιαίτερο ταλέντο στο να συνδυάζει την Ιστορία με τη μυθοπλασία, κάτι που καταλαβαίνει αμέσως όποιος έχει διαβάσει το πρώτο της μυθιστόρημα. Έτσι κι εδώ, πέρα από την ιστορία των ηρώων μας τα χρόνια πριν από αυτά που είδαμε στην τηλεοπτική σειρά, η συγγραφέας κάνει αναφορές και σε σημαντικά κομμάτια της Ιστορίας, αφού αυτή αποτελεί το φόντο μέσα στο οποίο ζουν και δραστηριοποιούνται οι χαρακτήρες της.
Έχοντας παρακολουθήσει τη ζωή και τις πράξεις των κύριων πρωταγωνιστών των «Άγριων Μελισσών», σίγουρα μας κινεί το ενδιαφέρον το παρελθόν τους, αυτά που τους συνέβησαν και δεν τα είδαμε στη σειρά. Έτσι, εδώ η συγγραφέας πιάνει την ιστορία τους από την αρχή και μας αποκαλύπτει όλα αυτά που ακροθιγώς αναφέρθηκαν σε κάποια επεισόδια αλλά και πολλά ακόμα που θέλαμε διακαώς να μάθουμε. Ξεδιπλώνεται μπροστά μας η παιδική ζωή του Δούκα Σεβαστού, τα αγιάτρευτα τραύματα και τα μοιραία σφάλματα, τα δικά του και των οικείων του, που τον διαμόρφωσαν έτσι όπως τον γνωρίσαμε εμείς, ως έναν άκαμπτο, αδίστακτο, ανελέητο και σκληρό άντρα, που βάζει το συμφέρον το δικό του και της οικογένειάς του πάνω απ’ όλα, ενώ όποτε απαιτείται δεν διστάζει να στραφεί ακόμα και ενάντια στο ίδιο του το αίμα. Βλέπουμε από κοντά τις ζωές του Μιλτιάδη και της Ανέτ, και τις πορείες τους στον χρόνο, μέχρι το σημείο που τους πρωτογνωρίσαμε στη σειρά. Επικεντρωνόμαστε στις σχέσεις με τον αυταρχικό αδερφό τους, στις κόντρες, στα μίση και στις αντιπαλότητές τους, όπως και στους λόγους που πυροδοτήθηκαν όλα αυτά. Συναντούμε τον Γιώργη και τη Βαλεντίνη από την αρχή ακόμη της γνωριμίας τους, πριν αυτοί παντρευτούν και αποκτήσουν τις τρεις «άγριες μέλισσές» τους. Γινόμαστε μάρτυρες στα πρώτα σκιρτήματα ενός ασίγαστου έρωτα που μας συγκίνησε και θα μείνει στο μυαλό μας ως ένας από τους πιο πολύπαθους αλλά και τους πιο δικαιωμένους, αυτού της Ελένης και του Λάμπρου, όπως και τη σχέση εκείνης στη συνέχεια με τον Ζάχο Λυκογιάννη. Όλα τα παραπάνω, αλλά και πολλά ακόμη παραλειπόμενα των «Άγριων Μελισσών» της μικρής οθόνης, θα τα βρούμε σε αυτό το συναρπαστικό βιβλίο που έρχεται να συμπληρώσει και να ολοκληρώσει την εκπληκτική και αγαπημένη τηλεοπτική σειρά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Προσωπικά, θα ήθελα όσο τίποτε άλλο να υπάρξουν και άλλα «πετάγματα» των «Άγριων Μελισσών» πέρα από αυτό το εξαιρετικό πρώτο· βιβλία που να καλύπτουν περισσότερο το παρελθόν όλων των ηρώων και όχι το παρόν τους, αυτό δηλαδή που παρακολουθήσαμε ήδη στην τηλεόραση και μας είναι γνωστό. Θα ήθελα να υπάρχει μία σειρά βιβλίων που να διατηρήσει ζωντανή στο μυαλό μου τη μαγεία των αλησμόνητων «Μελισσών» και να μπορώ να ανατρέχω σε εκείνα κάθε φορά που αισθάνομαι «σύνδρομο στέρησης» από την έλλειψή τους. Γιατί, κακά τα ψέματα, όταν για τρία ολόκληρα χρόνια έχεις μάθει να περνάς τα βράδια σου συντροφιά με μια τόσο εκλεκτή παρέα, δεν είναι εύκολο να ξαναμάθεις να ζεις χωρίς αυτήν, ιδιαίτερα όταν σου πρόσφερε μία ανέλπιστη διέξοδο από τη ζοφερή ατμόσφαιρα της πανδημίας του κορονοϊού. Θα ήθελα να διαβάσω κι άλλα για το παρελθόν των Σεβαστών, των Σταμίρηδων, των Τουρνίκηδων, των αδελφών Μεγαρίτη, της οικογένειας του Νέστορα Φαναριώτη, του Θωμά Κυπραίου, του Περικλή Τόλλια, του Βασίλη Προύσαλη, του Κυριάκου Βαμβακά αλλά και όλων των υπολοίπων αγαπημένων χαρακτήρων της σειράς. Αυτός όμως ίσως είναι μονάχα ο δικός μου ευσεβής πόθος, αφού μπορεί η συγγραφέας να έχει ήδη ανοίξει τα φτερά της με άλλον προορισμό για να μας δώσει κάτι εντελώς διαφορετικό, είτε συγγραφικά είτε σεναριακά.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό το εξαιρετικό μυθιστόρημα μάς χαρίζει μια μικρή δόση από τη ζωή των τόσο οικείων πλέον σε εμάς ηρώων, ώστε να μη χρειαστεί να τους αποχωριστούμε εντελώς και για πάντα. Είναι ένα βιβλίο ολοκληρωμένο και καθηλωτικό από μόνο του, ακόμα και αν κάποιος δεν έχει δει ποτέ ούτε ένα επεισόδιο της σειράς που όντως άφησε ιστορία στα τηλεοπτικά δεδομένα. Οι «Άγριες Μέλισσες – Το πρώτο πέταγμα», της Μελίνας Τσαμπάνη, είναι ένα συναρπαστικό λογοτεχνικό έργο για το οποίο αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στη συγγραφέα και το οποίο σας προτείνω ανεπιφύλακτα να διαβάσετε, Φίλοι μου!

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

Έτσι ήρθε στον κόσμο η Ελένη Σταμίρη. Την πέμπτη ημέρα του Αυγούστου του 1930. Την ίδια στιγμή στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, γεννιόταν ο Νηλ Άρμστρονγκ και τριάντα εννιά χρόνια αργότερα θα γινόταν ο πρώτος άνθρωπος που θα πατούσε στο φεγγάρι. Τη Λενιώ Σταμίρη, όμως, την ένοιαζε να πατάει μόνο στη γη. Αυτήν καταλάβαινε, αυτήν αγαπούσε, αυτή της έδινε δύναμη και πείσμα. Κι ό,τι αγαπούσε η Λενιώ, το αγαπούσε με πάθος. Άλλον τρόπο δεν ήξερε και δεν την ενδιέφερε να μάθει.

H ιστορία των Σταμίρηδων και των Σεβαστών –των οποίων το μίσος και η βεντέτα που ξέσπασε ανάμεσά τους κλόνισε το Διαφάνι, ένα ήσυχο χωριό της Θεσσαλίας– ξεδιπλώνεται στις σελίδες αυτού του βιβλίου, πηγαίνοντας τον χρόνο πίσω, εκεί που ξεκίνησαν όλα. Στη γέννηση της Ελένης. Μέσα από τη δική της ζωή, βλέπουμε την πορεία των μοιραίων γεγονότων που έφεραν αντιμέτωπες τις δύο οικογένειες.

Η ιστορία πριν τις Άγριες Μέλισσες της διάσημης τηλεοπτικής σειράς του Πέτρου Καλκόβαλη και της Μελίνας Τσαμπάνη, που καθήλωσε εκατομμύρια τηλεθεατές, οδηγεί τον αναγνώστη στις άγνωστες πλευρές των δύο οικογενειών. Και σε μυστικά που ακόμα και οι πρωταγωνιστές αυτής της βεντέτας δεν θα μάθουν ποτέ.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου