Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Κυριακή 14 Απριλίου 2024

«ΣΙΒΗΡΙΑ», παρουσιάζει ο Μανώλης Παλαβούζης - Συστήνει η Κλειώ Τσαλαπάτη

           Είναι εκπληκτικό το πόσο πιο πλούσιος γίνεται ο κόσμος μας όταν γνωρίζουμε – και διά ζώσης, αλλά και μέσω των έργων τους– νέους και χαρισματικούς ανθρώπους. Αυτό ισχύει χωρίς αμφιβολία στην περίπτωση του αγαπημένου συγγραφέα Μανώλη Παλαβούζη, τον οποίο «γνώρισα» μέσα από το εμβληματικό μυθιστόρημά του «Ο τέταρτος καβαλάρης Ι – η Επώαση», το πρώτο μέρος της διλογίας του που ανήκει στην κατηγορία του βιολογικού τρόμου, η οποία ολοκληρώθηκε την επόμενη χρονιά με τον δεύτερο τόμο με τίτλο «Ο τέταρτος καβαλάρης ΙΙ – Ο όλεθρος». Αυτά τα δύο βιβλία αποτέλεσαν για μένα ορόσημο στην αναγνωστική επαφή μου με το έργο του συγγραφέα, αφού διεύρυναν τους ορίζοντές μου σε ένα νέο είδος λογοτεχνίας το οποίο αγνοούσα και τελικά με κέρδισε διά παντός.
        Εξαρχής συνειδητοποίησα πως ένας συγγραφέας τόσο νέος σε ηλικία, όσο εκτεταμένες και εξειδικευμένες σπουδές κι αν έχει κάνει, θα πρέπει πρώτιστα και πάνω απ’ όλα να διαθέτει γνήσιο συγγραφικό ταλέντο, εντυπωσιακή ωριμότητα, πλούσια φαντασία και εξαιρετικό κριτήριο αξιολόγησης όσων ερεθισμάτων προσλαμβάνει από το περιβάλλον του, ώστε να μπορεί να αποδώσει την εκάστοτε μυθοπλασία του με τόσο ρεαλισμό και πειστικότητα. Η επαλήθευση πολλών από όσα αναφέρονταν σε εκείνα τα δύο πρώτα μυθιστορήματα του συγγραφέα, κατά την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, απέδειξε την ορθότητα της αρχικής εκτίμησής μου, η οποία επαληθεύεται με κάθε νέο πόνημά του.
          Έκτοτε, ο ταλαντούχος συγγραφέας συνέχισε να μας εκπλήσσει και να μας
καθηλώνει με τα εξαιρετικά βιβλία του που ακολούθησαν, όπως το εντελώς διαφορετικό σε θέμα περιβαλλοντικό θρίλερ του με τίτλο
«Έτος χωρίς καλοκαίρι», το εκπληκτικό μυθιστόρημά του με τίτλο «Αττική καταιγίδα» –που, αν και ειλικρινά το απεύχομαι, πολύ φοβάμαι πως θα αποδειχτεί προφητικό, αφού ήδη έχει αρχίσει να διαφαίνεται από τα γεγονότα πόσο διορατικός ήταν ο συγγραφέας όταν το εμπνεύστηκε–, καθώς και το πιο πρόσφατο επικό μυθιστόρημα φαντασίας με τίτλο «Το Τραγούδι των Σκλάβων».
          Χωρίς να αναφέρω τις πολυάριθμες συμμετοχές του σε συλλογικές εκδόσεις διηγημάτων, αλλά και τη συγγραφή άρθρων για λογοτεχνικούς ιστοτόπους, ο συγγραφέας μάς αποδεικνύει πως αυτό το τόσο πλούσιο και αξιόλογο έργο του δεν είναι καθόλου τυχαίο ή περιστασιακό, αλλά αποτέλεσμα της αξιοποίησης ενός πηγαίου χαρίσματός του, αλλά και της εντυπωσιακής ικανότητάς του να αφουγκράζεται, να επιλέγει και να μετουσιώνει, με τον δικό του μοναδικό τρόπο, όσα συμβαίνουν γύρω του σε απαράμιλλα λογοτεχνικά έργα. Προσωπικά, αυτό που με ενθουσιάζει ιδιαίτερα στα βιβλία του είναι ο αρμονικός συνδυασμός του παρελθόντος με το παρόν και η χρησιμοποίηση γνωστών αλλά και άγνωστων ιστορικών γεγονότων με τέτοιον ευρηματικό τρόπο ώστε να αξιοποιεί την ατόφια Ιστορία και να τη συνδυάζει εξαιρετικά με τη δική του πρωτότυπη μυθοπλασία.
          Φέτος, ο χαρισματικός Μανώλης Παλαβούζης επιστρέφει με μία νουβέλα φαντασίας με τίτλο «Σιβηρία», από τις εκδόσεις Πηγή και πάλι, η οποία διαβάζεται απνευστί, παρασύροντάς μας σε ένα καθηλωτικό ταξίδι στον απόμακρο, άγνωστο και άγονο Βορρά της Ρωσίας. Θα επιλέξω συνειδητά να μην αναλύσω περισσότερο την προσωπική άποψή μου για το εξαιρετικό αυτό βιβλίο, καθώς την έχω ήδη αναρτήσει στο παρόν ιστολόγιο, προτιμώντας να αφήσω τον ίδιο τον συγγραφέα να μας «μιλήσει» για το έργο του. Τον ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο που μας διέθεσε για ακόμα μία φορά, του εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στο νέο αξιόλογο βιβλίο του αλλά και στο σύνολο του πλούσιου συγγραφικού του έργου και σας προσκαλώ να διαβάσετε όσα έχει να μας καταθέσει ο εξαίρετος Μανώλης Παλαβούζης, ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο καλύτερα τη «Σιβηρία» του!
 
    Ποια «νοητά βοηθήματα» χρησιμοποιεί ένας συγγραφέας για να σχεδιάσει το επόμενο
βιβλίο του; Ποια είναι εκείνα τα βασικά ερωτήματα στα οποία δίνει απαντήσεις; Επιλέγει να τοποθετήσει την πλοκή του σε μια μακρινή γωνιά του κόσμου, που για κάποιον λόγο προσελκύει τα φώτα των ΜΜΕ και ως αποτέλεσμα και την προσοχή του αναγνώστη; Μήπως χρησιμοποιεί γνώσεις που έχει αποκτήσει πάνω σε μια πολύ συγκεκριμένη θεματική, πιθανότατα ως μέρος των σπουδών που έχει κάνει; Μήπως πάλι επιλέγει να ασχοληθεί με ένα ζήτημα το οποίο, με κάποιον τρόπο, στο κοντινό ή απώτερο μέλλον θα απασχολήσει τη διεθνή κοινότητα με τρόπο πρωτόγνωρο και άρα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου; Και σε τελική ανάλυση, μήπως μέσω της φαντασίας θέλει να μιλήσει για ζητήματα βαθύτερα, πανανθρώπινα, καθολικά και διαχρονικά;
    Οφείλω να ομολογήσω πως δεν χρησιμοποίησα τυχαία τα παραπάνω ερωτήματα. Η υπόθεση της «Σιβηρίας», του έκτου προσωπικού μου έργου, τοποθετείται στη σύγχρονη Σιβηρία, αυτήν την απόμερη, αχανή και αραιοκατοικημένη γωνιά του πλανήτη, περιοχή την οποία δεν συναντούμε συχνά στη λογοτεχνία. Πλούσια σε φυσικούς πόρους, Ιστορία και οικολογική αξία, γίνεται θύμα εκμετάλλευσης και υποβαθμίζεται. Ταυτόχρονα, οι επιπτώσεις της πλανητικής υπερθέρμανσης αναβαθμίζουν τον περιβαλλοντικό κίνδυνο. Μέσα στον κυκεώνα της πολύπλευρης κρίσης, έρχεται να προστεθεί ο κοινωνικός μαρασμός που σαρώνει τη σύγχρονη Ρωσία στον απόηχο του πολέμου, αλλά και από το όχι και τόσο μακρινό ’91.
    Μέσα σε αυτό το αντίξοο περιβάλλον, ο Πάβελ Βορόνιν, ο κεντρικός χαρακτήρας της νουβέλας, ένας νέος άνθρωπος που προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της ζωής, παλεύει για την επιβίωσή του. Η γη τριγύρω μοιάζει με φυλακή δίχως τοίχους, έχει χάσει την οικογένειά του, είναι απελπισμένος, παγιδευμένος σε μια κατάσταση την οποία δεν επέλεξε και δεν μπορεί να διαχειριστεί. Και κάπου εκεί, ο Πάβελ έρχεται σε επαφή με κάτι σκοτεινό, το οποίο θα τον αλλάξει ως άνθρωπο. Θα τον μετατρέψει σε κάτι επικίνδυνο, κάτι θανάσιμο για τους ανθρώπους, σε κάτι απειλητικό ακόμα και για κείνον. Θα τον μετατρέψει σε αρπακτικό…
    Στην επιστήμη του περιβάλλοντος, την οποία έχω σπουδάσει και αγαπώ, υπάρχει ένας ιδιαίτερος επιστημονικός όρος, το λεγόμενο «πέρμαφροστ». Πέρμαφροστ ονομάζεται το αιώνια παγωμένο έδαφος, το οποίο συναντάται σε μεγάλα γεωγραφικά πλάτη ή/και μεγάλα υψόμετρα, όπως στον Αρκτικό Κύκλο και στα Ιμαλάια. Αυτά τα εδάφη παραμένουν παγωμένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα που διαρκούν, ανάλογα με τις συνθήκες, ακόμα και για εκατομμύρια έτη, ενώ στις εκτάσεις τους αποθηκεύονται αρχαίοι μικροοργανισμοί. Καθώς η υπερθέρμανση του πλανήτη οδηγεί σε αύξηση της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας και άρα σε τήξη του πέρμαφροστ, δεν είναι απίθανο κάποιοι μικροοργανισμοί, με τους οποίους ο σύγχρονος άνθρωπος πιθανότατα δεν έχει έρθει ποτέ σε επαφή και άρα δεν διαθέτει καμία μορφή ανοσίας, να επανέλθουν στη ζωή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια.
    Η επανεμφάνιση ενός παθογόνου, η απόψυξή του καθώς το έδαφος θερμαίνεται και η νόσηση ανθρώπων και ζώων, είναι κάτι που συμβαίνει συχνά στη Σιβηρία με ασθένειες όπως ο άνθρακας. Με δεδομένο ότι στα εδάφη της βρίσκονται «κατεψυγμένα» βακτήρια και ιοί που ευθύνονται στο παρελθόν για πανδημίες όπως η ευλογιά, η ισπανική γρίπη και η βουβωνική πανώλη, ο κίνδυνος της υπερθέρμανσης αποκτά άλλη βαρύτητα για τη δημόσια υγεία.
    Κι εδώ επανερχόμαστε στη νουβέλα, καθώς ο Πάβελ θα βρεθεί αντιμέτωπος με υπέρτερες δυνάμεις. Δυνάμεις που πηγάζουν από τη γη της Σιβηρίας, αλλά και από τον ίδιο τον εαυτό του. Ο φιλήσυχος νεαρός αρχίζει να αλλάζει εκ των έσω, να μεταστρέφεται. Μια «υπερφυσική» μεταστροφή που θα τον φέρει στα όρια των αντοχών του, θα τον αποξενώσει από εκείνους που αγαπάει, θα τον αναγκάσει να αναθεωρήσει πολλά για τη ζωή του, για το μέλλον του, αλλά κυρίως για την ταυτότητά του.
    Στο βιβλίο έδωσα βαρύτητα στη διαδικασία της μεταστροφής ενός ανθρώπου από μια κατάσταση σε μια άλλη, και κυρίως στη διαδικασία αυτοαποδοχής της νέας πραγματικότητας. Την προσπάθεια, τον αγώνα και το βάρος που δέχτηκε ο Πάβελ ώστε να αποδεχτεί τον νέο εαυτό του, να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες. Άλλωστε, όλες και όλοι μας δεν καλούμαστε κάποτε στη ζωή μας να επιλέξουμε ποιοι θα είμαστε; Ποια είναι η θέση μας στον κόσμο; Υπό αυτό το πρίσμα η φαντασία χρησιμοποιείται αλληγορικά. Η αυτοαποδοχή του Πάβελ, και η προσπάθεια να κατανοήσει τις αλλαγές που συντελούνται μέσα του, είναι μια διαφορετική απεικόνιση της δικής μας προσωπικής πραγματικότητας. Θέλοντας να δώσω πιο προσωπικό και εξομολογητικό τόνο, το βιβλίο είναι γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο. Ο Πάβελ ξετυλίγεται μπροστά στον αναγνώστη, ξεγυμνώνεται με τρόπο άμεσο, πολλές φορές συναισθηματικά φορτισμένο, συντελώντας στη δημιουργία ενός πλήρους ψυχογραφήματος, ακόμα κι αν το βιβλίο μόλις που ξεπερνάει τις εκατό σελίδες.
    Πέραν της ψυχοσύνθεσης του Πάβελ, στη νουβέλα αναπαράστησα, όσο πιο πειστικά γίνεται, μια περιοχή που δεν έχω επισκεφτεί ποτέ και μια κοινωνία για την οποία δεν είναι πολλά γνωστά όπως, για παράδειγμα, για τις χώρες της Δύσης. Έκανα έρευνα για μια σειρά ζητημάτων, για τη γεωγραφία της Σιβηρίας, για τους ανθρώπινους πληθυσμούς που διαβιούν εκεί, για το παρελθόν τους, για την καθημερινότητά τους, για το πώς βιοπορίζονται. Έκανα εκτεταμένη έρευνα για τους φυσικούς πόρους της περιοχής, για τα αυτοκίνητα που οδηγούν οι ντόπιοι, για την κουζίνα τους, για τη μουσική που ακούν.
    Το βιβλίο είναι μια ιστορία φαντασίας και τρόμου, αλλά και μια προσπάθεια κλιματικού προβληματισμού. Περιγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό και τη διαδικασία της αυτοαποδοχής. Ταυτόχρονα, δίνεται έμφαση στη δύναμη της ελπίδας, στην προσπάθεια του ήρωα να περάσει από το στάδιο της άρνησης στην αποδοχή και, γιατί όχι, στην πιθανότητα να χτίσει κάπου μακριά ένα καλύτερο μέλλον για εκείνον.
    Η «Σιβηρία» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πηγή κι αν κάποιος δοκιμάσει να ταξιδέψει στα παγωμένα εδάφη της, ελπίζω η νουβέλα να εκπληρώσει τον μέγιστο ρόλο της: να προσφέρει στον αναγνώστη μία ολοκληρωμένη αναγνωστική εμπειρία, μικρή σε μέγεθος, αλλά μεγάλη σε νοήματα…
 
ΥΓ: Θα ήθελα στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω την αγαπητή Κλειώ για την τόσο ευγενική φιλοξενία στο blog της. Έναν διαδικτυακό χώρο που εδώ και καιρό έχει φιλοξενήσει τόσο τα βιβλία μου όσο κι εμένα τον ίδιο, μέσα από συνεντεύξεις και αυτοπαρουσιάσεις. Κλειώ, εύχομαι κάθε καλό σ’ εσένα και στους αναγνώστες σου!
 
Μανώλης Παλαβούζης
 
 
Βιογραφικό συγγραφέα:
 
Ο Μανώλης Παλαβούζης γεννήθηκε το 1994 στον ακριτικό Έβρο. Σπούδασε την
Επιστήμη του Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Διατήρηση και Αποκατάσταση Χερσαίων Οικοσυστημάτων, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Διαβάζει βιβλία σε καθημερινή βάση από τα μαθητικά του χρόνια, γράφει με την πρώτη ευκαιρία, φτιάχνει παζλ, παρακολουθεί φανατικά ξένες σειρές και ταινίες και ζωγραφίζει φανταστικούς χάρτες και φυσικά τοπία.
Έργα του η επίκαιρη διλογία βιολογικού τρόμου «Ο Τέταρτος Καβαλάρης» (2018-2019), το κλιματικό θρίλερ «Έτος Χωρίς Καλοκαίρι» (2020) και το τρομοκρατικό θρίλερ «Αττική Καταιγίδα» (2021). Διηγήματά του έχουν βραβευθεί και συμπεριληφθεί σε πλήθος συλλογικών ανθολογιών και λογοτεχνικών περιοδικών, ενώ ανήκει στη συγγραφική ομάδα του ηλεκτρονικού περιοδικού για το φανταστικό «Will o’ Wisps». Το βιβλίο του «Το τραγούδι των σκλάβων» (2023) είναι το πέμπτο προσωπικό του μυθιστόρημα, ενώ φέτος κυκλοφόρησε η νουβέλα φαντασίας «Σιβηρία» (2024).
 
Προσωπικά έργα Μανώλη Παλαβούζη:
 
«ΣΙΒΗΡΙΑ»
Εκδόσεις: Πηγή
Σελίδες: 112
Τιμή με έκπτωση: 10,44€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2024/02/blog-post_15.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Στα παγωμένα εδάφη της Σιβηρίας, ένα αρχαίο κακό παραμονεύει στην έρημη γη, πανίσχυρο και αθέατο στο πέρασμα χιλιετιών και αιώνων. Ο Πάβελ Βορόνιν, ένας νέος που βλέπει τα όνειρά του να διαλύονται και τη ζωή του να πέφτει σε τέλμα, θα αφυπνίσει άθελά του το αρχέγονο κακό της αχανούς πεδιάδας και πολύ σύντομα θα αντιληφθεί πως τίποτα δεν θα είναι το ίδιο ξανά. Κι αυτό γιατί ο ίδιος δεν θα είναι ο άνθρωπος που κάποτε ήταν. Κάτι αλλάζει μέσα του, μέρα με τη μέρα, ώρα με την ώρα, μετατρέποντάς τον σ’ ένα πλάσμα θανάσιμο, βγαλμένο από τους πιο σκοτεινούς ανθρώπινους εφιάλτες.
 
Ένα κακό ξύπνησε και γυρεύει να τραφεί. Κι όταν το κακό πεινάει, μόνο άσχημα πράγματα μπορούν να συμβούν…
 
Μια νουβέλα φαντασίας για μια μοιραία συνάντηση με κάτι αλλόκοτο που καιροφυλακτούσε, προσμένοντας να επιστρέψει στη ζωή, κι ένας ήρωας σε αδιέξοδο. Για να επιβιώσει, οφείλει να αποδεχτεί τη νέα πραγματικότητα, ακόμα κι αν πρέπει ν’ αφήσει πίσω του όλα όσα αγαπάει.
 
«ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΣΚΛΑΒΩΝ»
Εκδόσεις: Πηγή (2023)
Σελίδες: 544
Τιμή με έκπτωση: 19,40€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Ένα συγκλονιστικό ταξίδι στον ανθρώπινο πόνο και στην αδικία. Είναι το πάθος για ελευθερία ικανό να σπάσει τις αλυσίδες της υποδούλωσης;
 
Θα καταφέρουν οι σκλάβοι να σπάσουν τα δεσμά τους; Ένα διαφορετικό βιβλίο φαντασίας ήρθε να σε ταξιδέψει σε μια συναρπαστική περιπέτεια!
 
Το όνομά µου είναι Άρμιν. Γεννήθηκα νόθος και υπέμεινα τη χλεύη του κόσµου. Πωλήθηκα σκλάβος από δουλεμπόρους και μάτωσα τραβώντας κουπί. Ταξίδεψα σε επικίνδυνα νερά και κατέληξα στις ερημιές του Βορρά, να μοχθώ σ’ ένα ορυχείο καταναγκαστικής εργασίας. Γνώρισα τη φιλία και τον έρωτα, πάλεψα με τις κακουχίες και τον φόβο. Ένιωσα το φονικό χάδι των μαστιγίων των αφεντάδων στη ράχη μου και το δριμύ ψύχος στα κόκαλά μου. Η μοίρα μου φάνταζε δυσοίωνη, το μέλλον µου προδιαγεγραμμένο και το τέλος αναπόφευκτο.
 
Όμως είχα δώσει μια υπόσχεση κι έναν όρκο: να επιζήσω και να πάρω εκδίκηση.
 
Αυτή είναι η συγκινητική ιστορία ενός νεαρού σκλάβου που πήρε τη ζωή του στα χέρια του, η δική μου ιστορία. Κι έφτασε η ώρα να τη διηγηθώ…
 
«ΑΤΤΙΚΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ»
Εκδόσεις: Υδροπλάνο (2021)
Σελίδες: 732
Τιμή με έκπτωση: 16,11€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2021/11/blog-post.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Όταν ο ναός της Δημοκρατίας καταρρέει, κανείς δεν είναι ασφαλής. Στην Αίθουσα της Ολομέλειας του Ελληνικού Κοινοβουλίου πέφτουν, σε ζωντανή σύνδεση, πυροβολισμοί. Ένοπλοι τρομοκράτες έχουν εισβάλει στον ναό της δημοκρατίας και απειλούν τις ζωές εκατοντάδων ανθρώπων.
Ένας αγώνας ξεκινάει για την απελευθέρωση των ομήρων. Οι αστυνομικές δυνάμεις, με τη βοήθεια του αστυνομικού διαπραγματευτή Μαυρίδη, θα προσπαθήσουν να ξεπεράσουν τα τεράστια εμπόδια για να σωθούν οι ζωές των εγκλωβισμένων πολιτικών, εργαζομένων και ανήλικων επισκεπτών της Βουλής, ενώ, στην πλατεία Συντάγματος, βρίσκεται σε εξέλιξη η μαζικότερη διαδήλωση της δεκαετίας. Αυτό όμως που αρχικά μοιάζει με κοινή ομηρία αποδεικνύεται κάτι πολύ πιο επικίνδυνο και σκοτεινό με παγκόσμιο αντίκτυπο κι αυτό γιατί οι τρομοκράτες δεν σκοπεύουν να βγουν ζωντανοί από το κτίριο.
Στο καταιγιστικό αυτό τρομοκρατικό θρίλερ, ακολουθώντας τα σημεία των καιρών, αναβιώνει η μακραίωνη σύγκρουση δύο άσπονδων εχθρών, της Ανατολής και της Δύσης. Ανάμεσα στις αντικρουόμενες κοσμοθεωρίες, μια γκρίζα ζώνη απλώνεται, εκεί όπου το δίκαιο, το άδικο και το ηθικό πολλές φορές είναι δύσκολο να διακριθούν. Η προσφυγική κρίση έρχεται στο προσκήνιο με έναν εντελώς αναπάντεχο τρόπο. Μέσα στον χαώδη συρφετό των κατατρεγμένων, οι σπίθες της εκδίκησης περιμένουν υπομονετικά αθέατες, έτοιμες να θεριέψουν και να κατακάψουν τα πάντα στο διάβα τους σαν πύρινη καταιγίδα.
 
«ΕΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ»
Εκδόσεις: Πηγή (2020)
Σελίδες: 652
Τιμή με έκπτωση: 16,20€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2020/10/blog-post_19.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Καλοκαίρι 1815
Τα κανόνια του Βατερλώ έχουν µόλις σιγήσει. Ο Γάλλος στρατιώτης Πιερ Λεγκέ πιάνεται αιχµάλωτος των Άγγλων, όµως η αιχμαλωσία του παίρνει μια εντελώς αναπάντεχη τροπή. Στη µακρινή Ανατολή ξυπνάει ο τρόμος, µε τη μορφή ενός ηφαιστείου. Ο Πιερ θα γνωρίσει τη Φρέγια, θα πολεμήσουν για τη ζωή τους και θα προσπαθήσουν να επιβιώσουν μέσα σε έναν κόσμο που βυθίζεται συνεχώς στο σκοτάδι.
 
Καλοκαίρι 2020
Ο Φίλιππος και ο αδερφός του Μάρκος βρίσκονται σε διακοπές στη Σκωτία, όταν ο κόσμος σκεπάζεται από την ηφαιστειακή τέφρα. Η κολοσσιαία ηφαιστειακή έκρηξη καταποντίζει την παγκόσμια θερμοκρασία, φέρνοντας σκοτάδι και θάνατο. Η μόνη διέξοδος, ο θερμότερος Νότος. Τα δύο αδέρφια θα συναντήσουν την Μπεατρίς µε τον γιο της. Θα βρεθούνε κυνηγημένοι από µια φονική συμμορία που έχει ως στόχο να τους εξοντώσει, θα διασχίσουν τη μισή Ευρώπη, όµως ο αληθινός τους εχθρός είναι το ίδιο το κλίμα.
 
Ένα σενάριο που επαναλαμβάνεται ανά τους αιώνες, µε την ίδια φονικότητα, ένα φυσικό φαινόμενο που κλονίζει τα θεμέλια του ανθρώπινου πολιτισμού, οδηγώντας τους ήρωες στα άκρα, εκεί όπου ο χρόνος κυλάει αντίστροφα προς το Έτος Χωρίς Καλοκαίρι.
 
«Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ ΙΙ– Ο όλεθρος»
Εκδόσεις: Πηγή (2019)
Σελίδες: 558
Τιμή με έκπτωση: 16,20€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2019/09/blog-post_10.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Θεσσαλονίκη 1347 μ.Χ.: Ο Πάμφιλος έχει έρθει αντιμέτωπος με την πανούκλα και έχει επιβιώσει. Κατατρεγμένος από τη θανατηφόρα ασθένεια, γνωρίζει τον Μέλουας και την Άλουελ, δύο ανθρώπους που θα αλλάξουν ριζικά τη ζωή του. Και όλα αυτά καθώς ο θάνατος βασιλεύει στη βυζαντινή πόλη, στο αποκορύφωμα του Μεσαίωνα και του σκοταδισμού.
 
Θεσσαλονίκη 2017 μ.Χ.: Οι προσπάθειες του Άλεξ και της Σκάρλετ να περιορίσουν την εξάπλωση της ασθένειας δεν καρποφορούν. Ολοένα και περισσότερες χώρες μολύνονται, ενώ το παγκόσμιο σύστημα υγείας καταρρέει. Νέα εμπόδια, που θα πρέπει να υπερπηδήσουν, έρχονται στο φως, μέσα στη νοσηρή καθημερινότητά τους.
 
Οι νεκροί αυξάνονται. Η επιβίωση ξεθωριάζει. Κανείς δεν βρίσκεται στο απυρόβλητο.
 
Ο «Τέταρτος Καβαλάρης» φτάνει σε ένα αναπάντεχο τέλος, σε δύο κόσμους που βαδίζουν στο χάος· η επιστήμη αδυνατεί να βρει τη λύση, ενώ η θρησκεία και η λεγόμενη «εθνική ασφάλεια» γίνονται εργαλεία που υποσκάπτουν τα θεμέλια της σύγχρονης κοινωνίας, ωθώντας τούς ήρωες να αναρωτηθούν τι είναι αυτό που αξίζει τελικά.
 
«Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ Ι– Η επώαση»
Εκδόσεις: Πηγή (2018)
Σελίδες: 520
Τιμή με έκπτωση: 16,20€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2018/09/blog-post_23.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Χειμώνας 1347 μ.Χ.: Στις στέπες της Κιργισίας γεννιέται ένας θανάσιμος εχθρός. Ο Πάμφιλος, ένας Βυζαντινός πολεμιστής, βρίσκεται στο επίκεντρο της καταστροφής. Μία πολιορκημένη πόλη καίγεται συθέμελα, και οι επιζώντες, αγωνιζόμενοι για την επιβίωσή τους, καταφεύγουν για σωτηρία στην Κωνσταντινούπολη, μεταφέροντας μαζί τους κάτι που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας.
 
Χειμώνας 2017 μ.Χ.: Σε ένα εργοτάξιο του μετρό της Θεσσαλονίκης, ένας εργάτης ανακαλύπτει μία υπόγεια κρύπτη. Άθελά του, θα ξυπνήσει τον μεγαλύτερο βιολογικό εχθρό της ιστορίας. Η πανδημία εξαπλώνεται ταχύτατα σε όλο τον κόσμο, κι ο Άλεξ, επιδημιολόγος του ΚΕΕΛΠΝΟ, βρίσκεται αντιμέτωπος με υπέρτερες δυνάμεις, έχοντας στο πλευρό του την Σκάρλετ, απεσταλμένη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
 
Καθημερινοί άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με την απειλή σε ένα θανάσιμο παιχνίδι. Οι κανόνες διαχρονικοί. Η επιβίωση μονόδρομος.
 
Το πρώτο μέρος της διλογίας «Ο Τέταρτος Καβαλάρης» πραγματεύεται ένα θανάσιμο σενάριο στον σύγχρονο κόσμο του υπερπληθυσμού και της άμεσης αεροπορικής σύνδεσης κάθε γωνιάς του πλανήτη, όπου τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας μοιάζουν λεπτότερα από κάθε άλλη φορά.
 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου