Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

Συνέντευξη με την ΙΩΑΝΝΑ ΝΟΤΑΡΑ - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

Ιωάννα Νοταρά
            Το σημαντικό συγγραφικό έργο της αγαπητής Ιωάννας Νοταρά το παρακολουθώ από την αρχή του και το πρώτο αλησμόνητο για μένα μυθιστόρημά της «Χαμένες Αγάπες». Έκτοτε ακολουθώ κάθε νέο της πόνημα και διαπιστώνω με μεγάλη μου ικανοποίηση πως κάθε φορά μας επιφυλάσσει και κάτι καλύτερο. Η θεματολογία της ποικίλει αν και πάντοτε βρίσκεται εντός των ορίων του κοινωνικού μυθιστορήματος. Η γραφή της μεστή, ολοζώντανη, παραστατική και προσεγμένη κατορθώνει να συγκινήσει και να συμπαρασύρει τον αναγνώστη μέσα στην καλοστημένη πλοκή του κάθε βιβλίου της. Το πέμπτο μυθιστόρημά της, που κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό από τις εκδόσεις Διόπτρα με τίτλο «Πριν Χαράξει», είναι ένα εξαιρετικό δείγμα του έργου της συγγραφέως, ίσως το ωριμότερο. Ευχαριστώ θερμά, λοιπόν, την συγγραφέα για τον χρόνο που διέθεσε απαντώντας στο ερωτηματολόγιο των «Φίλων Της Λογοτεχνίας», της εύχομαι από καρδιάς καλή επιτυχία σε κάθε πόνημά της και σας προσκαλώ να διαβάσετε τις απαντήσεις της, ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο καλύτερα την εξαίρετη Ιωάννα Νοταρά.

1) Αγαπητή κ. Νοταρά, το πιο πρόσφατο πέμπτο μυθιστόρημά σας κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, με τίτλο «Πριν Χαράξει». Ποιό ήταν το έναυσμα για την ενασχόλησή σας με τον κόσμο της λογοτεχνίας και το αντικείμενο της συγγραφής;

Τώρα που με ρωτάτε, συνειδητοποιώ ότι δεν επρόκειτο για κάποιο συγκεκριμένο έναυσμα, αλλά για μια ανάγκη να εκφραστώ γράφοντας. Νομίζω μάλιστα ότι υπήρχε κρυμμένη μέσα μου πολλά χρόνια και έψαχνε την κατάλληλη στιγμή να γίνει πράξη.

2) Από πού αντλείτε την έμπνευση για κάθε έργο σας και κάθε χαρακτήρα και πόσο δύσκολο είναι να σταχυολογήσετε τις απαραίτητες πληροφορίες, όταν αυτές απαιτούνται, ώστε να συνδυάσετε τυχόν ιστορικά γεγονότα, τόπους και μυθοπλασία στα βιβλία σας;

Έμπνευσή μου είναι η καθημερινότητα, την οποία παρατηρώ σιωπηλά με μεγάλη προσοχή και περισυλλογή. Με κάθε άνθρωπο που συνομιλώ, λαμβάνω, άθελα μου, στοιχεία του χαρακτήρα του, τα οποία μου χρησιμεύουν όταν αρχίζω να πλάθω τις προσωπικότητες των ηρώων μου. Όσον αφορά τα ιστορικά γεγονότα, στα οποία αναφέρεστε, δεν καταπιάνομαι στα βιβλία μου, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, με εποχές που δεν έχω βιώσει η ίδια. Οι ιστορίες μου είναι σύγχρονες και αναφέρομαι σε εποχές και γεγονότα που, κατά κάποιο τρόπο, έχω βιώσει.

3) Συνήθως, οι περισσότεροι συγγραφείς είτε έχουν σπουδάσει κάποιο αντικείμενο, είτε ασκούν ως επάγγελμα κάτι εντελώς διαφορετικό από την συγγραφική τους ιδιότητα. Θα θέλατε να μας μιλήσετε σχετικά με αυτό και να μας πείτε πόσο αρμονικός είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και κατά πόσο αλληλοεπηρεάζονται οι επιμέρους ιδιότητές σας;

Πράγματι πολλοί συγγραφείς έχουμε εξασκήσει ή εξασκούμε κάποιο επάγγελμα άσχετο με τη συγγραφή. Όμως, θα έλεγα ότι η συγγραφή δεν είναι επάγγελμα. Η συγγραφή είναι το ταλέντο ή η ανάγκη να εκφράζεσαι γραπτώς. Παράλληλα είναι και μια μορφή απελευθέρωσης. Τώρα το πόσο αρμονικός είναι ο συνδυασμός του να ασκείς κάποιο άλλο επάγγελμα και παράλληλα να γράφεις, θεωρώ ότι εξαρτάται από τον χρόνο που σου αφήνει το κύριο επάγγελμα σου. Εγώ, προκειμένου να ασχοληθώ με τη συγγραφή και, φυσικά εφόσον μπορούσα, παραιτήθηκα από τις, για πολλά χρόνια, δραστηριότητες μου σε κάποιον άλλο χώρο. Αλλιώς δεν θα μου έμενε χρόνος και για τα δύο.

4) Έχετε συμπεριλάβει ποτέ στα βιβλία σας κάποια προσωπικά σας βιώματα; Στο νέο σας βιβλίο, το οποίο βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, πόσο εύκολη, ή επώδυνη ήταν η αντικειμενική προσέγγισή τους συγγραφικά;

Πιστεύω ότι μέσα από τους ήρωες των βιβλίων μου και δίχως να το συνειδητοποιώ, βγαίνουν, αν όχι προσωπικά βιώματα, κομμάτια του χαρακτήρα μου. Παραδείγματος χάριν, στα περισσότερα βιβλία μου η γυναίκα είναι μαχήτρια της ζωής, όπως εγώ. Αυτό όμως, όπως προανέφερα γίνεται ασυνείδητα και το καταλαβαίνω όταν πια το βιβλίο έχει φύγει από τα χέρια μου.
Αν ήμουν αντικειμενική στο «Πριν Χαράξει»; Αφορά τη ζωή της καλύτερης μου φίλης, όπως έχω πει και, φυσικά προσπάθησα όσο ήταν ανθρώπινα δυνατόν να είμαι αντικειμενική.

5) Στο βιβλίο σας έχετε καταπιαστεί με πολλά θέματα όπως οι κοινωνικές σχέσεις, ο έρωτας, η εκδίκηση, η ψυχική και σωματική κακοποίηση, η σύγχρονη οικονομική κρίση. Ποιά θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, "πηγή ιδεών" για έναν συγγραφέα;

Θεωρώ ότι ο κάθε συγγραφέας έχει τη δική του "πηγή ιδεών". Για μένα η σημαντικότερη και ανεξάντλητη πηγή, είναι οι ανθρώπινες σχέσεις στη σύγχρονη Ελλάδα. Με απασχολεί πολύ αυτό το θέμα, επειδή βλέπω ένα χάος να υψώνεται σε κάθε μορφή σχέσης. Είτε είναι ερωτική, φιλική, είτε οικογενειακή...

6) Πιστεύετε πως το επιστημονικό υπόβαθρο είναι απαραίτητο για τη συγγραφή ενός βιβλίου, ή αρκεί το έμφυτο συγγραφικό ταλέντο, η φαντασία και οι εμπειρίες του συγγραφέα;

Το επιστημονικό υπόβαθρο είναι απαραίτητο ίσως σε εξειδικευμένα βιβλία. Εννοώ απολύτως ιστορικά ή καθαρώς πολιτικά κ.λ.π. Αυτό που θεωρώ ωστόσο απαραίτητο, είναι η καλή χρήση της γλώσσας, κυρίως όμως το έμφυτο ταλέντο, αλλά και η μελέτη της λογοτεχνίας. Ο συγγραφέας πρέπει να διαβάζει πολύ, κατά τη γνώμη μου.

7) Υπάρχει κάποιο μοτίβο ως προς το πότε σας "επισκέπτεται" η συγγραφική σας  έμπνευση; Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ώρα, διάθεση, ή τόπος ίσως, που να σας προδιαθέτει να γράψετε, ή είναι κάτι που "ρέει" αβίαστα από μέσα σας συνέχεια;

Είναι φορές που κάποιο περιστατικό από τις ειδήσεις ή από τον φιλικό μου κύκλο με εντυπωσιάζει τόσο πολύ που, θέλω να γράψω γι' αυτό. Τότε, σιγά σιγά δημιουργείται στο μυαλό μου μια ιστορία. Αρχίζω να σκέφτομαι σενάρια. Δηλαδή πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί αυτό το περιστατικό, αν η γυναίκα ή ο άντρας που εμπλέκονται, ακολουθούσαν αυτή ή την άλλη λύση... Σκέφτομαι τα βράδια τις πιθανές σκέψεις τους ή τι θα έκανα αν ήμουν εγώ στη θέση τους και, κάπως έτσι ξετυλίγεται μια ιστορία.
Συνήθως γράφω τα πρωινά. Όσον αφορά τον τόπο, όχι απαραίτητα, αλλά αν είμαι στη θάλασσα ή αν διαβάζω ένα βιβλίο που με μαγεύει, τότε είναι οι καλύτερες μου δημιουργικές στιγμές.

8) Όταν ολοκληρώνετε ένα νέο μυθιστόρημά σας αρκείστε στη δική σας μόνο γνώμη και αξιολόγηση, πριν προχωρήσετε στην έκδοσή του, ή αναζητάτε πρώτα την άποψη κάποιου οικείου σας προσώπου την κρίση του οποίου εμπιστεύεστε;

Όχι, δεν αρκούμαι καθόλου στη δική μου αξιολόγηση. Είμαι πολύ ανασφαλής ως άτομο. Έτσι θα το δώσω να το διαβάσουν δύο άτομα που εμπιστεύομαι απόλυτα. Πρόκειται για τον σύζυγό μου και τον αδελφό μου.

9) Από τα μυθιστορήματά σας  υπάρχει κάποιο το οποίο ξεχωρίζετε, στο οποίο ίσως έχετε μεγαλύτερη αδυναμία και γιατί; Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τα βιβλία σας και, γιατί όχι, την ιστορία "πίσω από την ιστορία" κάποιων από αυτά;

Αν πρέπει να πιέσω λίγο τον εαυτό μου θα έλεγα ότι αδυναμία έχω στο μυθιστόρημά μου με τον τίτλο: «Στη Σκιά του Πάθους» και βέβαια στο: «Πριν Χαράξει».
Στο πρώτο επειδή με κούρασε πολύ. Πέρασα ώρες μέσα στα καζίνο για να μπω στην ψυχολογία του παίκτη. Παρακολουθούσα τα βλέμματα των παικτών όταν έχαναν ή κέρδιζαν, τη μανία τους ή καλύτερα τον εθισμό των ανθρώπων αυτών με τον τζόγο. Επίσης η ιστορία αυτή, για όσους έχουν διαβάσει το βιβλίο, συμβαίνει με μεγάλη συχνότητα σε όλες τις κοινωνίες και πάντοτε, απ' όταν ήμουν σχεδόν παιδί, με εντυπωσίαζε.
Το «Πριν Χαράξει»! Το λατρεύω φυσικά, επειδή δεν με κούρασε απλώς, με πόνεσε κιόλας. Μάλιστα, υπήρξαν μεγάλα διαστήματα που δεν έγραφα ή που έλεγα δεν θα το συνεχίσω. Χαίρομαι ωστόσο τώρα που είναι πια βιβλίο. Μπορώ να πω ότι είναι το μοναδικό μου βιβλίο, για το οποίο μέσα μου νιώθω υπερήφανη που το τόλμησα.

10) Η συγγραφέας Ιωάννα Νοταρά βρίσκει το χρόνο να διαβάζει για δική της ευχαρίστηση και όχι μόνο για έρευνα πάνω σε κάποιο μελλοντικό βιβλίο της; Εφόσον συμβαίνει αυτό, ποιό είδος λογοτεχνίας προτιμάτε περισσότερο ως αναγνώστρια και γιατί;

Φυσικά και βρίσκω τον χρόνο να διαβάζω. Δεν υπάρχει ημέρα που να μη διαβάσω τουλάχιστον δύο ώρες ένα βιβλίο για τη δική μου ευχαρίστηση.
Κατ' αρχάς μου αρέσει η σύγχρονη λογοτεχνία. Διαβάζω καλή αστυνομική λογοτεχνία, επειδή πιστεύω ότι εκεί βρίσκεις πολλά ενδιαφέροντα. Πρώτα πρώτα με σαγηνεύει η διαχείριση της πλοκής, ο τρόπος που ο συγγραφέας ανεβάζει την αδρεναλίνη, ο τρόπος που περιγράφει τα συναισθήματα.
Επίσης, διαβάζω βιβλία με θέματα κοινωνικά και ψυχολογικά θρίλερ. Ωστόσο, μέσα στον χρόνο θα διαβάσω σίγουρα και πολλούς από τους λατρεμένους μου κλασσικούς λογοτέχνες. Με λίγα λόγια διαβάζω πολύ.

11) Ποιά είναι τα αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς; Θεωρείτε ότι έχετε δεχθεί επιρροές από κάποιους ομότεχνούς σας, έλληνες ή ξένους, σύγχρονους ή κλασσικούς, στο δικό σας τρόπο γραφής, ύφους ή θεματολογίας;

Αγαπημένα βιβλία και συγγραφείς είναι πολλά και πολλοί, αλλά δεν θα πω ονόματα. Ναι, επιρροές δέχομαι από συγγραφείς που βρίσκω στη γραφή τους αυτό που μου αρέσει. Δηλαδή την αμεσότητα και την αποφυγή της επανάληψης που ξέρω ότι κουράζει τον αναγνώστη. Σχετικά με τη θεματολογία, θα έλεγα ότι, όχι, δεν δέχομαι επιρροές, επειδή επιλέγω θέματα που προβληματίζουν προσωπικά εμένα.

12) Από την ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνία υπάρχει κάποιο βιβλίο το οποίο έχετε λατρέψει,  το οποίο "ζηλεύετε" ως λογοτεχνικό έργο και θα θέλατε, ή ονειρεύεστε να έχετε συγγράψει εσείς;

Φυσικά και υπάρχουν από την ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνία βιβλία που έχω λατρέψει και λατρεύω και που τα διαβάζω ξανά και ξανά. Όσο αν τα έχω "ζηλέψει"; Θα σας απαντήσω πολύ ειλικρινά: Δεν τα έχω ζηλέψει, κι ούτε έχω ονειρευτεί να τα έχω γράψει. Τα έχω όμως θαυμάσει. Και δεν τα έχω ζηλέψει όχι επειδή είμαι υπεράνω, αλλά επειδή πατάω πολύ καλά τα πόδια μου στη γη. Δεν ίπταμαι, ευτυχώς...

13) Πιστεύετε πως ο συγγραφέας πρέπει να ταξιδεύει ώστε να έχει κάποια βιώματα από τις χώρες και τις τοποθεσίες τις οποίες, τυχόν, περιγράφει στα βιβλία του και πόσο εφικτό είναι αυτό στην πράξη κατά τη γνώμη σας; Είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, απλά και μόνο, για την "διεύρυνση των οριζόντων" του;

Νομίζω πως το "πρέπει" και το "απαραίτητο" δεν ισχύουν. Από την άλλη βέβαια, τα ταξίδια βοηθούν στο να ανοίγει το μυαλό μας ή να παρακολουθούμε γενικότερα άλλες συμπεριφορές και κουλτούρες. Πάντως, ας μην ξεχνάμε περασμένους αιώνες όπου συγγραφείς και ποιητές έγραψαν αριστουργήματα διαχρονικά ή τελειοποίησαν έργα μεγάλοι ζωγράφοι, δίχως να έχουν ταξιδέψει, μια και δεν υπήρχε η σημερινή ευκολία της μετακίνησης από χώρα σε χώρα.

14) Θεωρείτε ότι ο συγγραφέας θα πρέπει να ασχολείται με διαφορετικά είδη λογοτεχνίας και να "πειραματίζεται" θεματολογικά, ρισκάροντας το υπάρχον αναγνωστικό του κοινό, ή θα όφειλε να εμμένει στο είδος που τον έχει καθιερώσει;

Θα απαντήσω μόνο για μένα. Εγώ δεν πειραματίζομαι ούτε σκέφτομαι να ρισκάρω. Γράφω αυτό που βγαίνει από μέσα μου. Άλλωστε, παρότι λατρεύω την αστυνομική λογοτεχνία, ξέρω πως, αν τολμούσα να γράψω ένα αστυνομικό μυθιστόρημα, ο αναγνώστης θα καταλάβαινε τον δολοφόνο από το πρώτο κεφάλαιο. Ε, λοιπόν, αυτό δεν θα το έκανα σεβόμενη πρώτα τον εαυτό μου, έπειτα τους μεγάλους συγγραφείς αυτού του είδους λογοτεχνίας και βέβαια το κοινό.

15) Πιστεύετε πως οι συγγραφείς οφείλουν να προβληματίζουν τους αναγνώστες "αφυπνίζοντας" τη σκέψη τους, ή ο σκοπός των βιβλίων τους θα έπρεπε να είναι απλά και μόνο ψυχαγωγικός; Εσείς, ποιά μηνύματα επιδιώκετε να "περάσετε" στους αναγνώστες σας και σε ποιό είδος αναγνωστικού κοινού, συνήθως, απευθύνεστε μέσα από το συγγραφικό έργο σας;

Ναι, πιστεύω ότι σκοπός του βιβλίου είναι να αφυπνίζει τη σκέψη μας. Το "ψυχαγωγικός" σκοπός του βιβλίου, ως αναγνώστρια, εμένα προσωπικά δεν με καλύπτει. Κάθε βιβλίο θα πρέπει να έχει μήνυμα ή μηνύματα.
Κατ' αρχάς στα  βιβλία μου επιδιώκω την κάθαρση στέλνοντας παράλληλα μηνύματα σχετικά με τη διαχείριση των παθών μας, τον ρόλο της οικογένειας, της φιλίας...

16) Θεωρείτε πως η σύγχρονη πραγματικότητα μπορεί να αποτελέσει  πηγή έμπνευσης για έναν συγγραφέα και, ειδικότερα, οι τόσο δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε τελευταία στην πατρίδα μας; Ή μήπως το ζητούμενο από τους αναγνώστες είναι ακριβώς η "φυγή" από αυτήν την ζοφερή πραγματικότητα;

Η σύγχρονη πραγματικότητα αποτελεί πράγματι πηγή έμπνευσης. Άλλωστε αυτό συνέβαινε πάντα. Ωστόσο, ναι, συχνά ο αναγνώστης βομβαρδισμένος καθημερινά από τα δελτία "τρόμου", όπως ονομάζω τις ειδήσεις τα τελευταία έξι χρόνια, ψάχνει συχνά στιγμές χαλάρωσης μέσα από το μυθιστόρημα.

17) Στην σύγχρονη πραγματικότητα και στην εποχή της άκρατης τεχνολογίας ποιά θεωρείτε πως είναι η θέση του λογοτεχνικού βιβλίου; Περνάει τελικά το βιβλίο κρίση στη χώρα μας ή διεθνώς και τί θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να γίνει πιο προσιτό στο αναγνωστικό κοινό και ιδιαίτερα στους νέους;

Ε, ναι, νομίζω η τεχνολογία επιτίθεται στο λογοτεχνικό βιβλίο. Όσον αφορά την κρίση του βιβλίου, θα έλεγα ότι η κρίση πλέον έχει τραυματίσει τον καταναλωτή και άρα το εμπόριο. Δεν είναι μόνο το βιβλίο που υποφέρει. Για τους νέους, θα έλεγα ότι πρέπει να γίνει μια μεγάλη προσπάθεια υπέρ του βιβλίου από το σπίτι, τα ΜΜΕ και το σχολείο που, κατά τη γνώμη μου δεν γίνεται ή τουλάχιστον όχι επαρκώς.

18) Είχατε κάποιους "ενδοιασμούς" όταν αποφασίσατε να δώσετε το πρώτο σας βιβλίο προς έκδοση; Αγωνιούσατε ως προς την αποδοχή που θα τύχαινε αυτό από το αναγνωστικό κοινό; Η θεματολογία των βιβλίων σας, πιστεύετε πως παίζει τον δικό της ρόλο στην αποδοχή αυτή;

Ναι, ενδοιασμούς είχα τότε κι αν δεν με παρότρυναν αγαπημένοι φίλοι, ίσως να μην το έδινα ποτέ προς αξιολόγηση. Σχετικά με τις αγωνίες του συγγραφέα ως προς την αποδοχή του από το κοινό, περνάω κι εγώ κάθε φορά τις δικές μου αγωνίες, αλλά όταν εκτίθεσαι αυτό είναι φυσιολογικό.

19) Εσείς, με  την έως τώρα πείρα σας στον χώρο της συγγραφής, τί θα συμβουλεύατε όλους τους νέους επίδοξους συγγραφείς, που ονειρεύονται να δουν κάποτε ένα βιβλίο τους στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και, ιδιαίτερα, εν μέσω αυτής της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας;

Θα τους συμβούλευα να διαβάζουν πολλή λογοτεχνία, για την ακρίβεια να τη μελετούν. Επίσης, μεγάλη υπομονή και επιμονή.

20) Κλείνοντας και, αφού σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή της παραχώρησης  αυτής της συνέντευξης, θα ήθελα να σας ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλα σας τα βιβλία και ειδικότερα, στο νέο  μυθιστόρημά σας «Πριν Χαράξει», και να σας ρωτήσω για τα άμεσα συγγραφικά σας σχέδια. Τί να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;

Κατ' αρχάς η τιμή ήταν δική μου και σας ευχαριστώ από καρδιάς για τον χρόνο σας. Όσον αφορά τα συγγραφικά μου σχέδια, βρίσκομαι ήδη μέσα σε μια νέα ιστορία, ενδιαφέρουσα ελπίζω. Πρόκειται πάλι για ένα θέμα που με απασχολεί συχνά και είναι σχετικό με τις σχέσεις των ανθρώπων. Τις συμπεριφορές του άντρα και της γυναίκας σε ένα πολύ συγκεκριμένο θέμα που, δεν θα ήθελα να σας αποκαλύψω ακόμη.
Και πάλι σας ευχαριστώ πολύ.

Βιογραφία Ιωάννας Νοταρά:

Η Ιωάννα Νοταρά γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από τη Μικρά Ασία. Αποφοίτησε από το Τοσίτσειο Αρσάκειο Εκάλης και έχει παρακολουθήσει μαθήματα ψυχολογίας σε πανεπιστήμιο της Γερμανίας. Μιλάει γερμανικά, γαλλικά και αγγλικά. Για αρκετά χρόνια εργάστηκε ως υπεύθυνη πωλήσεων σε γνωστό ελβετικό οίκο κοσμημάτων και ρολογιών. Το 2009 παραιτήθηκε από τη δουλειά της για να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή. Κυκλοφορούν τα βιβλία της «Χαμένες Αγάπες», «Στη σκιά του πάθους», «Μια συγγνώμη για την Εύα» και «Ψηλά τα χέρια σ’ αγαπώ».

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την συγγραφέα και το έργο της στον ακόλουθο σύνδεσμο του επίσημου προφίλ της στην ιστοσελίδα των εκδόσεων Διόπτρα:

Βιβλιογραφία Ιωάννας Νοταρά:

«ΠΡΙΝ ΧΑΡΑΞΕΙ» (2016)
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 480
Τιμή: 14,94 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Άννα, κατάλαβες;
Όχι, η εξάχρονη Άννα δεν είχε καταλάβει, αλλά δεν τολμούσε να ρωτήσει... Η Άννα δεν τολμούσε γενικώς! Μεγαλώνοντας, θα αποπειραθεί να θάψει μέσα της βαθιά τις θλιμμένες μνήμες και να κυνηγήσει τα όνειρά της.
Από την Αθήνα ως τη Φρανκφούρτη κι από τη Φρανκφούρτη πάλι στην Αθήνα και στο γραφικό Ναύπλιο, η Άννα ακροβατεί ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, στο σωστό και το λάθος, στην αγάπη, τον εγωισμό και την αμφισβήτηση. Φτάνει ψηλά, χτίζει και γκρεμίζει, κερδίζει και χάνει. Θέλει να ξεχάσει το παρελθόν που την πληγώνει.
Και... ο Ματίας! Ερωτευμένος μαζί της από την πρώτη μέρα που τη γνώρισε στη Φρανκφούρτη. Αν και απών, δεν την εγκαταλείπει ποτέ. Σχεδόν ποτέ...
Όνειρα, μητρότητα, εγωισμός καθώς και η τελική αναμέτρηση με τον ίδιο της τον εαυτό πλέκουν μια ιστορία τόσο απρόβλεπτη όσο απρόβλεπτη μπορεί να είναι και η ίδια η ζωή. Και η λύση θα έρθει στο σκοτεινότερο μέρος της νύχτας, λίγο πριν χαράξει.»

Η Ιωάννα Νοταρά ξέρει πώς να μεταδώσει μια διαφορετική μαγεία, τη μαγεία του έρωτα και του πάθους για τη ζωή που θέλεις να ζήσεις και να είσαι ο μεγάλος πρωταγωνιστής.
Χρήστος Κιούπης , δημοσιογράφος ΕΡΤ

Διαβάστε ολόκληρη την κριτική μου για το βιβλίο «Πριν Χαράξει» στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://filoithslogotexnias.blogspot.gr/2016/11/blog-post_28.html

«ΨΗΛΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ, Σ’ ΑΓΑΠΩ» (2015)
Εκδόσεις: Μίνωας
Σελίδες: 496

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Ποιος είναι ο «μοναχικός ληστής» που αναστατώνει την ελληνική κοινωνία; Είναι πράγματι ο γνωστός τρομοκράτης; Η ανερχόμενη δημοσιογράφος Λήδα Αργυρίου, τη ζωή της οποίας σκιάζει η εγκατάλειψη της μητέρας της, καλείται να λύσει το μυστήριο μέσα από το ρεπορτάζ της. Άθελά της όμως θα βρεθεί μπλεγμένη στα δίχτυα της ιστορίας που η ίδια ψάχνει…

Ο φιλόδοξος Χάρης Μπάλτσας, ξεκινώντας από ένα χωριό της Αργολίδας, θα αποσπάσει τον τίτλο του διδάκτορα των οικονομικών. Όμως, δυσάρεστες εκπλήξεις θα ανατρέψουν τα σχέδιά του, ταράζοντας τη μέχρι τότε ομαλή πορεία, τόσο τη δική του όσο και της δημοσιογράφου. Ο νεαρός Αριστείδης Γκίκας θα επιστρέψει από τη μακρινή Βραζιλία στην Ελλάδα. Η παρουσία του θα συγκλονίσει την οικογένεια της Λήδας, την ίδια στιγμή που η δημοσιογράφος συγκρούεται μετωπικά με την Εριέττα, μια γυναίκα που ζει κλέβοντας τις ζωές των άλλων.

Ποιο δρόμο όμως θα ακολουθήσει ο έρωτας στις ζωές τους και πώς θα καταφέρουν να επιβιώσουν σε μια χώρα που μέρα με τη μέρα αλλάζει;

Ένα μυθιστόρημα μήνυμα αισιοδοξίας, που θα φωτίσει τα αδιέξοδα και θα ζεστάνει τις παγωμένες καρδιές.»

Διαβάστε ολόκληρη την κριτική μου για το βιβλίο «Ψηλά Τα Χέρια, Σ’ Αγαπώ» στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://filoithslogotexnias.blogspot.gr/2015/05/blog-post_15.html

«ΜΙΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ» (2014)
Εκδόσεις: Μίνωας
Σελίδες: 560

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Η εξηνταπεντάχρονη ψυχίατρος Νικολέτα Δαβρή αναπολεί τη ζωή της… Το ταξίδι της στο παρελθόν ξεκινάει τη δεκαετία του ’60, όταν σε ηλικία δεκαεπτά ετών ζει τον πρώτο της έρωτα με τον Σταύρο Σιδέρη, γιο πλούσιας οικογένειας, στη διάρκεια των διακοπών της στη Λευκάδα.

Τι θα συμβεί όταν κάμποσα χρόνια μετά μια απρόσμενη εγκυμοσύνη θα συγκλονίσει τη σχέση τους λίγο πριν από την απόκτηση του πολυπόθητου πτυχίου της; Τώρα ο έρωτάς τους θα πρέπει να μετρήσει τις αντοχές του.

Πώς θα αντιδράσει ο αμείλικτος Ιάσονας Σιδέρης, πατέρας του Σταύρου, στον γάμο του γιου του με μια κοπέλα κατώτερης κοινωνικής τάξης; Πού θα οδηγηθεί η Νικολέτα; Πώς θα θωρακίσει συναισθηματικά την ψυχή της;

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 μια μοιραία συνάντηση θα ταράξει ξανά τη ζωή της Νικολέτας. Ποια είναι η μυστηριώδης Εύα; Πόσα πρόσωπα μπορεί να έχει η εκδίκηση;

Ένα μυθιστόρημα για το μίσος, τη συγχώρεση, τη λυτρωτική δύναμη της αγάπης και την απενοχοποίηση της γυναίκας.»

Διαβάστε ολόκληρη την κριτική μου για το βιβλίο «Μια Συγγνώμη Για Την Εύα» στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://filoithslogotexnias.blogspot.gr/2014/07/blog-post_22.html

«ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ» (2013)
Εκδόσεις: Ωκεανός
Σελίδες: 784

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Ο Κωστής, ο ωραίος και πολλά υποσχόμενος οδοντίατρος, έχει βαφτίσει το ψέμα σε αλήθεια, το πάθος σε αγάπη, τον τζόγο σε μαγκιά, την κόλαση σε παράδεισο...
Τολμηρός και ριψοκίνδυνος, δεν βλέπει τον κίνδυνο που παραμονεύει... Η σαγηνευτική Βάσια, το όνειρο κάθε άνδρα, ψάχνει την ευτυχία στο χρήμα, κυριευμένη από το πάθος της για τη μεγάλη ζωή και τη δημοσιότητα...
Ένα τροχαίο ατύχημα θα ρίξει τη Μελίνα, την πλούσια κληρονόμο που πασχίζει να διώξει από πάνω της το βαρύ όνομα που κουβαλάει, στα πόδια του Κωστή.
Στο μεταξύ, ο Τίμος, ο εξηντάχρονος μεγαλοκαναλάρχης πιστεύει ότι βρήκε στη Βάσια τον απόλυτο έρωτα στη δύση της ζωής του...

Τέσσερεις διαφορετικοί άνθρωποι θα επιλέξουν να γίνουν ζευγάρια, οδηγώντας τη ζωή τους στην πιο επικίνδυνη περιπέτεια που μπορεί να ορίσει ο νους του ανθρώπου.»

«ΧΑΜΕΝΕΣ ΑΓΑΠΕΣ» (2012)
Εκδόσεις: Ωκεανός
Σελίδες: 704

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«H Αλίκη και η Άννα είναι φίλες αχώριστες από μικρές. Η μια μεγαλώνει μέσα στα πλούτη και στη χλιδή κι η άλλη κορίτσι μιας απλής μικρομεσαίας οικογένειας που αγωνίζεται για τον επιούσιο. Η Αλίκη, αλλοτριωμένη από τον πλούτο, θα χαθεί στους σκοτεινούς δρόμους της κοκαΐνης και των αδιέξοδων ερώτων, ενώ η Άννα αγωνίζεται σκληρά για μια καλύτερη θέση στην κοινωνία. Η ζωή και των δυο θα ανατραπεί, από απρόβλεπτες καταστάσεις και από ανθρώπους μοιραίους που θα βρεθούν στον δρόμο τους... Μια παράξενη γυναίκα, στοιχειωμένη απ τα λάθη της, αναγνωρισμένη ζωγράφος, κρατάει καλά φυλαγμένα κομμάτια απ τις ζωές τους... Ένα μυστικό που η Άννα θα μάθει τυχαία από την Αλίκη, θα αλλάξει τα πάντα... Ο κόσμος της θα γκρεμιστεί κι εκείνη θα μείνει μετέωρη στο κενό... Μόνο της στήριγμα ο Νικόλας....


Ένα μυθιστόρημα για τα ανθρώπινα πάθη, τα κοριτσίστικα όνειρα, τους χαμένους έρωτες, τα μοιραία λάθη, που συνθέτουν τη ζωή σε όλο της το μεγαλείο.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου