Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Συνέντευξη με την ΓΙΩΤΑ ΓΟΥΒΕΛΗ - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

κ. Γιώτα Γουβέλη
          Επτά μυθιστορήματα με διαφορετικά, πρωτότυπα θέματα, επτά μοναδικές ιστορίες που πηγάζουν από την μαθηματική σκέψη, την αστείρευτη φαντασία και την χαρισματική πένα της εξαίρετης κ. Γιώτας Γουβέλη. Το πιο πρόσφατο, έβδομο βιβλίο της με τον καθηλωτικό τίτλο «Ματωμένα Εντελβάις» κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Διόπτρα τον περασμένο Μάιο και μας υπόσχεται δυνατές συγκινήσεις, όπως και τα προηγούμενα πονήματα της συγγραφέως. Κυρίως, όμως, έγινε η αφορμή για να της απευθύνω τις ερωτήσεις των «Φίλων Της Λογοτεχνίας» για την λογοτεχνία, για την συγγραφή, αλλά και για τόσα άλλα. Την ευχαριστώ ολόψυχα για το χρόνο που μου διέθεσε απαντώντας στο ερωτηματολόγιό μου, της εύχομαι καλή επιτυχία στο σύνολο του συγγραφικού της έργου και σας προσκαλώ να διαβάσετε τις απαντήσεις της, ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο καλύτερα την αγαπητή κ. Γουβέλη!

1) Αγαπητή κ. Γουβέλη, τις θερμές μας ευχές για το νέο μυθιστόρημά σας που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, με τίτλο «Ματωμένα Εντελβάις». Ποιό ήταν το έναυσμα για την ενασχόλησή σας με τον κόσμο της λογοτεχνίας και το αντικείμενο της συγγραφής;

Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας. Τα «Ματωμένα Εντελβάις» είναι το έβδομο βιβλίο μου και νιώθω ευγνώμων απέναντι στη ζωή που μου επέτρεψε να πραγματοποιήσω το όνειρό μου. Ήμουν φανατική αναγνώστρια της λογοτεχνίας από τότε που έμαθα να διαβάζω και προφανώς το μικρόβιο της συγγραφής μπήκε αθόρυβα στο μυαλό μου και δεν με άφηνε να ησυχάσω. Όταν οι συνθήκες μου το επέτρεψαν, ρίχτηκα στη μάχη και κυνήγησα το όνειρό μου. Είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι κι εύχομαι να κρατήσει για πολύ ακόμα.

2) Από πού αντλείτε την έμπνευση για κάθε έργο σας και κάθε χαρακτήρα και πόσο δύσκολο είναι να σταχυολογήσετε τις απαραίτητες πληροφορίες, όταν αυτές απαιτούνται, ώστε να συνδυάσετε τυχόν ιστορικά γεγονότα, τόπους και μυθοπλασία στα βιβλία σας;

Με ενδιαφέρουν πολύ οι άνθρωποι γύρω μου, αυτοί είναι η πηγή της έμπνευσής μου, τα πάθη τους, οι καημοί τους, ο αγώνας τους. Αλλά για να μιλήσω για όλα αυτά, χρειάζεται να επιστρατεύσω τη φαντασία μου, να στήσω το σκηνικό, να ζωντανέψω τους ήρωες που περιμένουν υπομονετικά σε μια γωνιά του μυαλού μου και να τους ακολουθήσω στο δρόμο τους. Υποχρεωτικά, πρέπει να μάθω για τις συνθήκες της ζωής τους, την εποχή και τα ιστορικά γεγονότα που έζησαν, τον τόπο τους, την καθημερινότητά τους. Όλα αυτά με ενδιαφέρουν στο βαθμό που επιδρούν στους ήρωές μου, γι’ αυτό και κάνω όσο το δυνατόν λιγότερες ιστορικές αναφορές στα βιβλία μου. Ο άνθρωπος με ενδιαφέρει και το βίωμά του.  

3) Συνήθως, οι περισσότεροι συγγραφείς είτε έχουν σπουδάσει κάποιο αντικείμενο, είτε ασκούν ως επάγγελμα κάτι εντελώς διαφορετικό από την συγγραφική τους ιδιότητα. Θα θέλατε να μας μιλήσετε σχετικά με αυτό και να μας πείτε πόσο αρμονικός είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και κατά πόσο αλληλοεπηρεάζονται οι επιμέρους ιδιότητές σας;

Πράγματι, το βιογραφικό μου μοιάζει ασύμβατο με τη συγγραφή, εκ πρώτης όψεως όμως. Ό,τι με διαμόρφωσε, ό,τι με προσδιόρισε υπάρχει μέσα στο έργο μου. Σπούδασα μαθηματικά κι αυτό με διευκολύνει στο στήσιμο της πλοκής, έχω εκπαιδευτεί στη σαφήνεια και στην καθαρότητα της σκέψης. Εργάστηκα για χρόνια στον ιδιωτικό τομέα, σε πολυεθνικές εταιρίες επικοινωνίας, κι εκεί έμαθα να ψυχολογώ τους ανθρώπους, η αγορά είναι μεγάλο σχολείο. Είμαι μάνα και το θεϊκό βίωμα της μητρότητας διατρέχει μονίμως το έργο μου. Με δυο λόγια, είμαι ό,τι γράφω. 

4) Έχετε συμπεριλάβει ποτέ στα βιβλία σας κάποια προσωπικά σας βιώματα; Στο νέο σας βιβλίο, το οποίο βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, πόσο εύκολη, ή επώδυνη ήταν η αντικειμενική προσέγγισή τους συγγραφικά;

Στα «Ματωμένα Εντελβάις», το έναυσμα ήταν το ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και το γεγονός ότι κανείς δεν τιμωρήθηκε γι’ αυτό στην ουσία. Όταν έκανε η κόρη μου το αγροτικό της στην περιοχή, αναδύθηκε ξανά μέσα μου αυτή η ασύλληπτη τραγωδία και βάλθηκα να ακολουθήσω με το νου μου έναν από τους υπαίτιους. Έτσι βρέθηκα μαζί με τους ήρωές μου στη μεταπολεμική Ελβετία και "έζησα" τις ιστορίες τους. Όσο για την αντικειμενικότητα, ήμουν ανέκαθεν συναισθηματικός τύπος και παρασύρομαι, αλλά ως μαθηματικός οφείλω να είμαι ρεαλίστρια.   

5) Στο νέο μυθιστόρημά σας «Ματωμένα Εντελβάις», όπως και στα προηγούμενα βιβλία σας, καταπιαστήκατε με πολλά ενδιαφέροντα θέματα ενώ, συνήθως, η μυθοπλασία σας πλαισιώνεται και από αρκετά ιστορικά γεγονότα. Ποιά θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, "πηγή ιδεών" για έναν συγγραφέα;

Ασφαλώς η Ιστορία φέρνει ανατροπές στις ζωές των ανθρώπων και αποτελεί μια πλούσια πηγή για τη μυθοπλασία, αλλά προσωπικά, όπως ανέφερα ήδη, δεν υπεισέρχομαι εκτενώς στα ιστορικά στοιχεία, δεν επιδιώκω να κάνω μάθημα Ιστορίας. Πάντα όμως, λαμβάνω υπ’ όψιν μου τα ιδιαίτερα στοιχεία κάθε εποχής και απαιτώ η αφήγηση να είναι συνεπής με τα γεγονότα. Ωστόσο, οι ανθρώπινες αγωνίες είναι διαχρονικές. Ο έρωτας, ο θάνατος, τα δυνατά συναισθήματα, θετικά και αρνητικά, θεωρώ ότι είναι η ανεξάντλητη πηγή ιδεών που αναφέρετε.  

6) Πιστεύετε πως το επιστημονικό υπόβαθρο είναι απαραίτητο για τη συγγραφή ενός βιβλίου, ή αρκεί το έμφυτο συγγραφικό ταλέντο, η φαντασία και οι εμπειρίες του συγγραφέα;

Η συγγραφή απαιτεί δουλειά, πολλή δουλειά, αν σέβεται κανείς τον εαυτό του και τον αναγνώστη. Οι γνώσεις του συγγραφέα, η έρευνά του, οι εμπειρίες του βοηθούν πολύ στην ποιότητα του έργου του. Αλλά όλα αυτά χωρίς ψυχή δεν λένε τίποτα, ειδικά στο μυθιστόρημα. Εκεί κυριαρχεί η αλήθεια των συναισθημάτων και η "δηθενιά" φαίνεται αμέσως, προκαλεί αναξιοπιστία και απογοήτευση. 

7) Υπάρχει κάποιο μοτίβο ως προς το πότε σας "επισκέπτεται" η συγγραφική σας  έμπνευση; Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ώρα, διάθεση, ή τόπος ίσως, που να σας προδιαθέτει να γράψετε, ή είναι κάτι που "ρέει" αβίαστα από μέσα σας συνέχεια; 

Η έμπνευση είναι αλήτισσα, δεν υπακούει σε κανόνες. Προσωπικά, ό,τι με συγκινεί με εμπνέει κι αυτό δεν έχει συγκεκριμένο μοτίβο, ούτε τόπο και χρόνο.  

8) Όταν ολοκληρώνετε ένα νέο βιβλίο σας αρκείστε μόνο στη δική σας γνώμη και αξιολόγηση, πριν προχωρήσετε στην έκδοσή του, ή αναζητάτε πρώτα την άποψη κάποιου οικείου σας προσώπου την κρίση του οποίου εμπιστεύεστε;

Έτσι κι αλλιώς κάθε βιβλίο μου πρέπει πρώτα να έχει την έγκριση του υπεύθυνου δικαιωμάτων του εκδοτικού οίκου. Συνήθως, εμπιστεύομαι την κρίση μου γιατί αυτό που γράφω είναι η δική μου αλήθεια. Ωστόσο, υπάρχει πάντα η αγωνία για το αν αυτή η αλήθεια αφορά, αγγίζει και τους άλλους. Είμαι ευγνώμων που μέχρι στιγμής αυτό συμβαίνει. 

9) Από τα μυθιστορήματά σας  υπάρχει κάποιο το οποίο ξεχωρίζετε, στο οποίο ίσως έχετε μεγαλύτερη αδυναμία και γιατί; Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τα βιβλία σας και, γιατί όχι, την ιστορία "πίσω από την ιστορία" κάποιων από αυτά;

Θα απαντήσω στερεότυπα, γιατί έτσι αισθάνομαι: Τα αγαπώ όλα το ίδιο, όπως μια μάνα τα παιδιά της. Αλλά κάθε φορά εστιάζομαι στο καινούργιο, ακριβώς όπως μια μάνα λαχταρά περισσότερο για το νεογέννητο που απαιτεί περισσότερη φροντίδα. Πάντως, σε όλα μου σχεδόν τα βιβλία συμβαίνουν κάποιες μυστηριακές συμπτώσεις που επιβεβαιώνουν την ιστορία μου, με κορυφαία την «Πρώτη Κυρία». Λίγους μήνες αφότου εκδόθηκε, συνέβησαν τα γεγονότα που περιέγραφε: Μια γυναίκα έγινε αρχηγός κόμματος –η κυρία Γεννηματά, και μια γυναίκα έγινε πρωθυπουργός της Ελλάδας –η κυρία Θάνου. Φυσικά, καμιά σχέση με τα πραγματικά πρόσωπα. Η δική μου αφήγηση αφορά στην ερωτική ζωή των ηρωίδων μου και στη σχέση τους με την εξουσία.   

10) Η συγγραφέας Γιώτα Γουβέλη βρίσκει το χρόνο να διαβάζει για δική της ευχαρίστηση και όχι μόνο για έρευνα πάνω σε κάποιο μελλοντικό βιβλίο της; Εφόσον συμβαίνει αυτό, ποιό είδος λογοτεχνίας προτιμάτε περισσότερο ως αναγνώστρια και γιατί;

Προσπαθώ να ξεκλέψω χρόνο και να διαβάσω για τη δική μου ευχαρίστηση, αλλά τον περισσότερο καιρό είμαι βυθισμένη στον κόσμο των ηρώων του βιβλίου που γράφω εκείνη την περίοδο, ψάχνοντας για πραγματολογικά και ιστορικά στοιχεία. Τώρα όμως που είμαι σε διακοπές, επιτρέπω στον εαυτό μου την πολυτέλεια να βυθιστεί στον μαγικό κόσμο άλλων συγγραφέων και το απολαμβάνω όσο δεν περιγράφεται. Είμαι λάτρης των κλασσικών της παγκόσμιας λογοτεχνίας και των Ελλήνων τραγωδών, αλλά τώρα τελευταία μου αρέσει να διαβάζω (και να γράφω) κοινωνικά μυθιστορήματα μυστηρίου. Άλλωστε, η ένταση και το σασπένς ήταν από την αρχή στοιχεία των έργων μου.   

11) Θυμάστε το πρώτο σας ανάγνωσμα το οποίο σας "παρέσυρε" στον κόσμο της λογοτεχνίας; Υπάρχει κάποιο απόφθεγμα από βιβλίο το οποίο να καθόρισε την μετέπειτα ζωή σας; Έχετε δεχθεί κάποιες επιρροές από κάποιους ομότεχνούς σας, έλληνες ή ξένους, σύγχρονους ή κλασσικούς, στο δικό σας τρόπο γραφής, ύφους ή θεματολογίας;

Το καλοκαίρι της Α’ Δημοτικού διάβασα «Τα Ψηλά Βουνά» κατόπιν υπόδειξης του δασκάλου μας και από τότε δεν μου αρκεί μόνο μια ζωή.  Θέλω να ζήσω μαζί με τους ήρωες των μυθιστορημάτων πολλές άλλες ζωές και να μάθω από τις δικές τους. Δε μπορώ να ξεχωρίσω τώρα κάποιο απόφθεγμα, αλλά οτιδήποτε έχω διαβάσει προφανώς και με επηρέασε σαν άνθρωπο και σαν συγγραφέα.   

12) Ποιά είναι τα αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς; Από την ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνία υπάρχει κάποιο βιβλίο το οποίο έχετε λατρέψει,  το οποίο "ζηλεύετε" ως λογοτεχνικό έργο και θα θέλατε, ή ονειρεύεστε να είχατε συγγράψει εσείς;

Λατρεύω πολλά βιβλία, αλλά δεν ζηλεύω κανένα. Εκείνα είναι ο νους και η ψυχή άλλων, κορυφαίων ανθρώπων με τη δική τους αλήθεια και μόνο θαυμασμό και συγκίνηση μπορούν να μου προκαλέσουν. Αγαπώ τους Γάλλους και τους Ρώσους κλασσικούς και από τους κεντροευρωπαίους ο αγαπημένος μου είναι ο Κάφκα και η «Δίκη» του. Από τα αναγνώσματα της εφηβείας μου έχει μείνει στην ψυχή μου «Η Λυγερή» του Καρκαβίτσα και η «Άννα Καρένινα» του Τολστόι, μεταξύ άλλων. Επίσης, ένα βιβλίο που επιδρά συνεχώς στη ζωή μου και στον τρόπο που βλέπω τα πράγματα είναι ο «Μόμπυ Ντικ» του Μελβίλ. 

13) Πιστεύετε πως ο συγγραφέας πρέπει να ταξιδεύει ώστε να έχει κάποια βιώματα από τις χώρες και τις τοποθεσίες τις οποίες, τυχόν, περιγράφει στα βιβλία του και πόσο εφικτό είναι αυτό στην πράξη κατά τη γνώμη σας; Είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, απλά και μόνο, για την "διεύρυνση των οριζόντων" του;

Νομίζω πως τα ταξίδια του νου είναι τα πιο συναρπαστικά, αλλά ναι, ο συγγραφέας καλό είναι να έχει την αίσθηση του τόπου όπου τοποθετεί τα γεγονότα. Ωστόσο, ο Σαιντ Εξυπερύ δεν πήγε ποτέ στον πλανήτη Αστεροειδή, αλλά διαβάζοντας τον «Μικρό Πρίγκηπα» όλοι μας μεταφερθήκαμε εκεί και ζήσαμε τις εμπειρίες του. Πάνω από όλα,  σημασία έχει η ψυχή που βάζει ο συγγραφέας στο έργο του.

14) Θεωρείτε ότι ο συγγραφέας θα πρέπει να ασχολείται με διαφορετικά είδη λογοτεχνίας και να "πειραματίζεται" θεματολογικά, ρισκάροντας το υπάρχον αναγνωστικό του κοινό, ή θα όφειλε να εμμένει στο είδος που τον έχει καθιερώσει;

Μόνο για την περίπτωσή μου μπορώ να απαντήσω, δεν νομίζω πως  υπάρχει ένας κανόνας για όλους. Εγώ κάνω αυτό που με ευχαριστεί, γράφω απολαμβάνοντας την ιστορία μου κάθε φορά. Κι επειδή πλήττω πολύ εύκολα, το κάθε μυθιστόρημά μου είναι πολύ διαφορετικό από τα άλλα, όπως μου λένε συχνά και οι αναγνώστες μου. Το τελευταίο, τα «Ματωμένα Εντελβάις», έχει διακριτά στοιχεία νουάρ μυθιστορήματος, αλλά δεν μπορώ και δεν θέλω να το κατηγοριοποιήσω. Είναι διαφορετικό από τα προηγούμενά μου, αυτό έχει σημασία. 

15) Πιστεύετε πως οι συγγραφείς οφείλουν να προβληματίζουν τους αναγνώστες "αφυπνίζοντας" τη σκέψη τους, ή ο σκοπός των βιβλίων τους θα έπρεπε να είναι απλά και μόνο ψυχαγωγικός; Εσείς, ποιά μηνύματα επιδιώκετε να "περάσετε" στους αναγνώστες σας και σε ποιό είδος αναγνωστικού κοινού, συνήθως, απευθύνεστε μέσα από το συγγραφικό έργο σας;

Έχω ωραίους αναγνώστες και το παινεύομαι, συχνά ακούω από αυτούς σχόλια που δείχνουν παιδεία και νόηση. Δεν επιδιώκω να τους μάθω τίποτα, αλλά ελπίζω πως μαθαίνουν κάτι από τους ήρωές μου και από τις καταστάσεις που αντιμετωπίζουν στην εξέλιξη της πλοκής. Εγώ προσωπικά, έχω καταλάβει πολλά για τη ζωή και τον άνθρωπο μέσα από τα λογοτεχνικά μου αναγνώσματα και με βοηθούν σημαντικά στην κατανόηση και των δικών μου βιωμάτων. Πάντως πιστεύω πως αν δεν απολαμβάνει κάποιος το βιβλίο που διαβάζει δε μπορεί να μάθει τίποτα από αυτό.  

16) Θεωρείτε πως η σύγχρονη πραγματικότητα μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για έναν συγγραφέα και, ειδικότερα, οι τόσο δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε τελευταία στην πατρίδα μας; Ή μήπως το ζητούμενο από τους αναγνώστες είναι ακριβώς η "φυγή" από αυτήν την ζοφερή πραγματικότητα;

Δεν μου αρέσει η δημοσιογραφική λογοτεχνία. Θεωρώ πως ο συγγραφέας πρέπει να παίρνει αποστάσεις από τα γεγονότα και γι’ αυτό χρειάζεται χρόνο, δε μπορεί να τα προσεγγίσει εν θερμώ. Όσο για τη "φυγή" δεν βρίσκω τίποτα κακό. Ο νους που ταξιδεύει παίρνει οξυγόνο για να σκεφτεί καλύτερα όσα του συμβαίνουν. 

17) Στην σύγχρονη πραγματικότητα και στην εποχή της άκρατης τεχνολογίας ποιά θεωρείτε πως είναι η θέση του λογοτεχνικού βιβλίου; Περνάει τελικά το βιβλίο κρίση στη χώρα μας ή διεθνώς και τί θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να γίνει πιο προσιτό στο αναγνωστικό κοινό και ιδιαίτερα στους νέους;

Το αν το βιβλίο περνάει κρίση, θα το απαντήσουν καλύτερα οι εκδότες, αλλά κι αυτοί είναι επιχειρηματίες και είναι φυσικό να ανησυχούν με ή χωρίς λόγο. Σίγουρα τα νέα παιδιά έχουν μάθει να πορεύονται με εικόνες από το Instagram και λεζάντες από τα sites. Για να ασχοληθούν με τη λογοτεχνία πρέπει να τους δώσουμε κάτι που να τους αφορά κι αυτό ειλικρινά δεν έχω ιδέα τι μπορεί να είναι.

18) Είχατε κάποιους "ενδοιασμούς" όταν αποφασίσατε να δώσετε το πρώτο σας βιβλίο προς έκδοση; Αγωνιούσατε ως προς την αποδοχή που θα τύχαινε αυτό από το αναγνωστικό κοινό; Η θεματολογία των βιβλίων σας, πιστεύετε πως παίζει τον δικό της ρόλο στην αποδοχή αυτή;

Αγωνιούσα και πάντα θα αγωνιώ, αλλά μετά τη συγγραφή του συγκεκριμένου έργου. Όταν γράφω είμαι πολύ εγωίστρια, θέλω να το απολαμβάνω εγώ και να με συνεπαίρνει η διαδικασία. Αλλά, αν δεν είχε αποδοχή το έργο μου δεν θα συνέχιζα, δεν θα είχε νόημα. Θέλω να μοιράζομαι με τους συνανθρώπους μου τη φαντασία μου, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου, όχι να γράφω ένα ιδιωτικό ημερολόγιο που δεν αφορά κανέναν. 

19) Εσείς, με  την έως τώρα πείρα σας στον χώρο της συγγραφής, τί θα συμβουλεύατε όλους τους νέους επίδοξους συγγραφείς, που ονειρεύονται να δουν κάποτε ένα βιβλίο τους στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και, ιδιαίτερα, εν μέσω αυτής της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας;

Θα έλεγα να δουλεύουν πάνω στη λογοτεχνία και να διαβάζουν πολύ, να γράφουν την αλήθεια τους και να παλεύουν για τη δικαίωσή τους. Είναι δύσκολοι οι καιροί ασφαλώς, αλλά ένα έργο που ενδιαφέρει ένα κομμάτι του αναγνωστικού κοινού θα βρει αργά ή γρήγορα την εκδοτική του στέγη.

20) Κλείνοντας και, αφού σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή της παραχώρησης  αυτής της συνέντευξης, θα ήθελα να σας ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλα σας τα βιβλία και ειδικότερα, στο νέο μυθιστόρημά σας «Ματωμένα Εντελβάϊς», και να σας ρωτήσω για τα άμεσα συγγραφικά σας σχέδια. Τί να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;

Ευχαριστώ κι εγώ για το ενδιαφέρον σας. Τα άμεσα σχέδιά μου αφορούν σε μια αναζωογονητική βουτιά στα νερά της Πάρου και στη συνέχεια περισυλλογή στη σκιά της ομπρέλας για να εξιχνιάσω το μυστήριο μιας παράξενης ιστορίας που τριγυρίζει συγγραφικά στο μυαλό μου. Περισσότερα την επόμενη χρονιά, όταν θα έχω βρει κι εγώ την άκρη του νήματος.

Βιογραφία Γιώτας Γουβέλη:

Η Γιώτα Γουβέλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μεσολόγγι. Είναι απόφοιτος του Μαθηματικού Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στην πληροφορική και τη διοίκηση επιχειρήσεων. Αρχικά εργάστηκε στον χώρο της εκπαίδευσης και στη συνέχεια σε πολυεθνικές εταιρείες επικοινωνίας, ως υπεύθυνη Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Έχει τρία παιδιά και ζει με την οικογένειά της στην Αθήνα. Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά της Η Μουσική του Κόσμου (2010), Το Σκίτσο (2011), Το Κεντρί της Πεταλούδας (2013), Το Μαγεμένο Ποτάμι (2014), Η Πρώτη Κυρία (2015), Η Νύφη της Μασσαλίας (2016) και Ματωμένα Εντελβάις (2017).

Περισσότερες πληροφορίες για την συγγραφέα Γιώτα Γουβέλη μπορείτε να βρείτε στα προσωπικά της προφίλ στα ακόλουθα κοινωνικά δίκτυα:
facebook.com/giota.gouveli twitter.com/GiotaGouveli

Εργογραφία Γιώτας Γουβέλη:

«ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΕΝΤΕΛΒΑΪΣ» (2017)
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 488
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Μέσα στην ομίχλη των ελβετικών Άλπεων, στήνεται η παγίδα που θα μετατρέψει το όνειρο μιας γυναίκας σε εφιάλτη.

Η Μαργκό, μια Ελληνίδα αντικέρ στη μεταπολεμική Γενεύη, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μυστηριώδη υπόθεση φόνων, με θύματα τους μνηστήρες της καλύτερής της φίλης.
Στην προσπάθειά της να τη βοηθήσει, η Μαργκό ξεκινάει μια επικίνδυνη περιπλάνηση στα βαθιά αλπικά δάση, έχοντας στο πλευρό της τον γοητευτικό πάστορα Σερζ.
Ψάχνοντας την αλήθεια πίσω από μια σκοτεινή ερωτική ιστορία, θα οδηγηθεί στο σαλέ ενός παρανοϊκού ωρολογοποιού και της αινιγματικής μητέρας του, θα εγκλωβιστεί στο ερειπωμένο κάστρο που κρύβει έναν φυγόδικο Ναζί και, αναπόφευκτα, θα αναγκαστεί να ακολουθήσει τα βήματά τους στα σκοτεινά μονοπάτια του μυαλού και της ψυχής.»



«Η ΝΥΦΗ ΤΗΣ ΜΑΣΣΑΛΙΑΣ» (2016)
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 512
Τιμή: 15,93 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Η αυγή του εικοστού αιώνα βρίσκει τον Σταύρο, έναν ομογενή έμπορο της Μασσαλίας, κοντά στα σαράντα του και με αξιοζήλευτη για την εποχή περιουσία σε Αθήνα και Μασσαλία.
Σ’ ένα ταξίδι του στην Ελλάδα, παντρεύεται με προξενιό μια κοπέλα από ξεπεσμένη αστική οικογένεια και τη φέρνει νύφη στο γαλλικό λιμάνι, ένα από τα κοσμοπολίτικα κέντρα της Μεσογείου. Η νέα τους ζωή ξεκινά στο σπίτι με τις κόκκινες καμέλιες, σ’ έναν κήπο όπου ανθίζει η ομορφιά, η ευτυχία αλλά και μια ένοχη σχέση, με τραγικές συνέπειες για τις ζωές όλων τους.
Η ενοχή, υπόγεια αλλά μοιραία, ακολουθεί και τις επόμενες γενιές στο πέρασμα των χρόνων. Κάποιος από τους γεννήτορες έχει φέρει την κατάρα στην οικογένεια και αλίμονο σε όποιον πέσει. Όλοι τους είναι ίσοι απέναντι στα καπρίτσια της μοίρας. Ή μήπως όχι;»


«Η ΠΡΩΤΗ ΚΥΡΙΑ» (2015)
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 504
Τιμή: 15,86 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Η ονειρική Ήρια…
η φλογερή Ερατώ…
η λογική Νίκη…
η ατίθαση Μαρίνα…
Τέσσερις γυναίκες μεγαλώνουν με έντονες εμπειρίες όλων των αποχρώσεων απ’ τα καλοκαίρια τους στο παραθαλάσσιο οικογενειακό εξοχικό. Καθεμία φιλοδοξεί να χαράξει τη δική της πορεία. Καθεμία θα ριχτεί σε μια κούρσα μυστικών και μηχανορραφιών. Καθεμία θα γνωρίσει τον θυελλώδη έρωτα. Σάρκα και αισθήσεις παίρνουν φωτιά, οι αντιστάσεις κάμπτονται, και ξανά και ξανά θα προτιμήσουν την κολασμένη ευτυχία από την ξαστεριά.
Μα πάνω απ’ όλα, το πεπρωμένο τους έχει κεντηθεί με κλωστές υφασμένες με πόθο, μίσος και εκδίκηση. Καθώς τα χρόνια περνούν, οι ζωές τους σημαδεύονται από ίντριγκες και ανηλεή ανταγωνισμό, ενώ η κορυφή πλησιάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Μία από τις τέσσερις θα φτάσει να γίνει πρωθυπουργός της Ελλάδας. Όμως, παρά τη σαρωτική επιτυχία της, το μυαλό της πάντα θα επιστρέφει στον άντρα που τη σημάδεψε…

Στο παιχνίδι της εξουσίας δεν αρκεί να κόψεις πρώτος το νήμα. Πραγματικός νικητής γίνεσαι μόνο αν δεν προδώσεις τον εαυτό σου.»

«ΤΟ ΜΑΓΕΜΕΝΟ ΠΟΤΑΜΙ» (2014)
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 472
Τιμή: 9,90 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Οι τρεις αινιγματικοί ξένοι που έφτασαν στα μέρη του Λάδωνα εκείνο το μοιραίο καλοκαίρι του 2010 ξεσήκωσαν θύελλες από κοιμισμένα πάθη που ξύπνησαν και σάρωσαν ζωές...
Όλα ξεκίνησαν όταν η δεκαεφτάχρονη Μαρία-Λουίζα μαζί με τη μητέρα της και τον παππού της εγκατέλειψαν τη μακρινή Μαδρίτη και εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, ελπίζοντας ότι άφησαν για πάντα πίσω τους το σκοτεινό παρελθόν τους και τα μυστικά του. Μα όπως πλέχτηκε ως τώρα το υφαντό, να ξεπλεχτεί δεν είναι μπορετό. Η γνωριμία τους με την παραδοσιακή οικογένεια των Λιακάσηδων παρασύρει τη νεαρή κοπέλα σ’ ένα ανίερο ερωτικό τρίγωνο που φέρνει αντιμέτωπους μάνα με κόρη, αδερφή με αδερφό, γιο με εγγονό και αναγκάζει τον γέροντα ιερέα της περιοχής να παραβεί τον όρκο του και να αποκαλύψει μυστικά της θείας εξομολόγησης.
Στις γλιστερές ποταμόπετρες οι Μοίρες στήνουν χορό ζωής και θανάτου...»



«ΤΟ ΚΕΝΤΡΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ» (2013)
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 464
Τιμή: 9,90 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Η σύζυγος, η αδερφή, η ερωμένη… Τρεις γυναίκες στα άκρα.
Τον Ιούλιο του 2005 ένας μυστηριώδης φόνος θα αφήσει τη χαρακιά του σε μια κλειστή κοινωνία. Τα κίνητρά του βρίσκονται στο παρελθόν τριών γυναικών, βαθιά κρυμμένα όσο κι οι ψυχές τους…
Η δεκαοχτάχρονη Σόνια, σαγηνευμένη από τις υποσχέσεις του νεαρού Σπύρου, ζει ένα φλογερό έρωτα. Αναπάντεχα, η δεσποτική μητέρα του Σπύρου επισκέπτεται το σπίτι της Σόνιας με μια πρόταση που φέρνει αναστάτωση και πόνο. Η ασυγχώρητη προδοσία αναγκάζει τη Σόνια να φύγει μακριά στην Αθήνα για να μην καταστρέψει δύο οικογένειες. Όμως η μοίρα δεν ξεγελιέται και θα περιμένει υπομονετικά τα χρόνια να περάσουν για να ολοκληρώσει το σχέδιό της.
Σόνια, Φωτεινή, Καίτη… Τρεις γυναίκες αποφασισμένες.
Στο νέο συγκλονιστικό βιβλίο της Γιώτας Γουβέλη, υφαίνονται ιστορίες που θα μπορούσαν να είναι κομμάτια της δικής σου ζωής.»

«ΤΟ ΣΚΙΤΣΟ» (2011)
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 440
Τιμή: 9,86 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Ο Αγαμέμνονας Δωριάδης, ο επονομαζόμενος Αγάς, επωμίστηκε το βαρύγδουπο όνομά του σε ηλικία τριών χρονών, οπότε και υιοθετήθηκε από το άκληρο αλλά φιλόστοργο ζεύγος Δωριάδη… Πενήντα χρόνια μετά, ο Αγάς στεκόταν απέναντι στον Πάνο Τσιαφίδη, τον δίδυμο αδερφό του, τον καθρέφτη του…
Οι πορείες των δύο αντρών βίοι παράλληλοι και ξένοι. Μοναδικό κοινό τους σημείο το ταλέντο τους στο σκίτσο.
Ο Αγάς, ανίδεος για την καταγωγή του, θα ανδρωθεί στα σοκάκια της Κυψέλης. Τη ζωή του θα σηματοδοτήσουν ένοχα μυστικά, ένας γάμος συμβιβασμού αλλά και ένας μεγάλος έρωτας.
Ο Πάνος θα ξανασμίξει με τη γυναίκα που τον γέννησε και δεν θα την αποχωριστεί ποτέ. Κοσμοπολίτης, γυναικάς, ανήσυχος, αναζητά ακατάπαυστα και ασυνείδητα τον άλλο του μισό εαυτό. Θεσσαλονίκη, Βουκουρέστι, Μαρούσι, Παρίσι, Νέα Υόρκη… μια ζωή διαρκώς σε κίνηση.
Και οι δύο θα αγαπήσουν και θα αγαπηθούν, αλλά θα βιώσουν τόσο διαφορετικά τη μαγεία και την οδύνη του έρωτα. Ζωές παράλληλες, διαφορετικές, με μόνο συνδετικό κρίκο ένα σκίτσο…»

Πώς γίνεται όταν διαβάζεις ένα βιβλίο να ξεπηδάνε εικόνες, ήχοι, αγγίγματα, μυρωδιές, γεύσεις; Γίνεται. Εδώ γίνεται και είναι υπέροχο. Όπως η ιστορία.
Γιώργος Νινιός, ηθοποιός

Ένα συναρπαστικό ηθογράφημα. Η ταλαντούχα συγγραφέας, στο δεύτερό της βιβλίο, έχει «σκιτσάρει» πρόσωπα, χαρακτήρες και εποχές με τρόπο μοναδικό.
Μαρία Καλοπούλου, αρχισυντάκτρια των περιοδικών real taste & style, Woman’s Look (Real Press)

«Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» (2010)
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 480
Τιμή: 9,90 €

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«…από ένα γάμο στο ξωκλήσι του Αϊ-Λια θα ξεκινήσω να σου λέω την ιστορία, ένα γάμο που τον θυμάμαι σαν να ’ταν τώρα κι ας περάσανε κοντά σαράντα χρόνια από τότε».

Δύο νέοι που σχεδιάζουν μια καλύτερη ζωή αφήνοντας πίσω το παρελθόν που τους στιγμάτισε. Όνειρα και προσδοκίες που ανατρέπονται πολλές φορές...
Σε κάποια γωνιά της ελληνικής υπαίθρου στα τέλη της δεκαετίας του ’50, όπου η κλειστή κοινωνία καθρεφτίζει τη μιζέρια αλλά και την ισχύ της ανθρώπινης ύπαρξης, η 17χρονη Αρτεμισία γνωρίζει τη βίαιη όψη της ζωής και στιγματίζεται για πάντα. Θα ξαναβρεί το χαμόγελό της στα μάτια του νεαρού Κωστή και μαζί θα ονειρευτούν και θα σχεδιάσουν μια καλύτερη ζωή που θα τους οδηγήσει στην πόλη, αφήνοντας για πάντα πίσω το παρελθόν.

Ωστόσο, τα όνειρα και οι προσδοκίες τους θα ανατραπούν πολλές φορές ακόμα.

Τα σκαμπανεβάσματα της ζωής τους ακολουθούν τα κρεσέντα της μουσικής του κόσμου, της μουσικής που συνθέτει το σύμπαν ζυμώνοντας το καλό με το κακό, το μεγαλείο με τη μικρότητα, τις μονοδιάστατες κοσμικές χορδές τη μια με την άλλη…


Το best seller του καλοκαιριού!

Ένα βιβλίο που θα συζητηθεί πολύ και που θα διαβαστεί ακόμη περισσότερο.» 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου