Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Κυριακή 2 Ιουνίου 2019

«Η ΑΓΚΑΘΑ ΣΤΟ ΟΡΙΑΝ ΕΞΠΡΕΣ», της Lindsay Jayne Ashford – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

«Η ΑΓΚΑΘΑ ΣΤΟ ΟΡΙΑΝ ΕΞΠΡΕΣ», της Lindsay Jayne Ashford – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Σελίδες: 464
Τιμή με έκπτωση: 15,93€

          Αγκάθα Κρίστι: ένα όνομα συνυφασμένο με την αστυνομική λογοτεχνία και, μάλλον, η συγγραφέας της οποίας τα περισσότερα βιβλία έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο. Πώς όμως ήταν σαν προσωπικότητα αυτή η χαρισματική γυναίκα, τι είδους ζωή έζησε που της ενέπνευσε τόσες αλησμόνητες ιστορίες για δολοφόνους κατ’ εξακολούθηση, για Βέλγους ντετέκτιβ-μπον βιβέρ που θυμώνουν όταν τους αποκαλούν Γάλλους, για ηλικιωμένες Αγγλίδες κυρίες που αρέσκονται να χώνουν τη μύτη τους στη ζωή των άλλων και να λύνουν άλυτα μυστήρια; Το εξαιρετικό μυθιστόρημα της Lindsay Jayne Ashford, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο με τίτλο «Η Αγκάθα Στο Οριάν Εξπρές», φιλοδοξεί να ρίξει λίγο περισσότερο φως σε αυτήν τη μοναδική προσωπικότητα της λογοτεχνίας, βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα και ταιριάζοντάς τα με μια ευρηματική μυθοπλασία. Επικεντρώνεται σε μία δύσκολη περίοδο της ζωής της συγγραφέως, όταν ο πρώτος σύζυγός της, ο Άρτσι Κρίστι, τη χώρισε με συνοπτικές διαδικασίες ώστε να παντρευτεί την ερωμένη του, αφήνοντάς τη με την έφηβη κόρη τους και με ανεκπλήρωτους και απόλυτα διαψευσμένους τους γαμήλιους όρκους του για παντοτινή αγάπη. Την περίοδο που πλησίαζε η «αποφράδα ημέρα» του δεύτερου γάμου του πρώην άντρα της, εκείνη αποφάσισε να κάνει ένα νέο και τολμηρό βήμα στη ζωή της: να επιβιβαστεί στο θρυλικό Οριάν Εξπρές, ώστε να ταξιδέψει έως την Κωνσταντινούπολη με τελικό προορισμό της τη Βαγδάτη.
          Η Αγκάθα Κρίστι θα προσπαθήσει να ξεχάσει για λίγο την προδοσία του Άρτσι, επικεντρώνοντας το μυαλό και τα μάτια της στις νέες εικόνες ενός κόσμου πρωτόγνωρου γι’ αυτήν. Η τύχη θα τα φέρει έτσι ώστε πάνω στο τρένο να γνωριστεί με δύο άλλες συνταξιδιώτισσές της εντελώς συμπτωματικά. Η μία είναι η Κάθριν Κίλινγκ, μια γοητευτική ανεξάρτητη χήρα η οποία επιστρέφει στη Βαγδάτη, όπου εργάζεται σε μια αρχαιολογική ανασκαφή χωρίς καν να είναι αρχαιολόγος. Η δεύτερη είναι η νιόπαντρη Νάνσι Νέλσον, η οποία αν και έχει πρόσφατα ξεκινήσει την κοινή ζωή της με έναν πλούσιο, γοητευτικό και ισχυρό άντρα, φαίνεται να ντρέπεται για την εγκυμοσύνη της που οφείλεται σε έναν παράνομο έρωτα με έναν παντρεμένο. Η κάθε μία από τις δύο γυναίκες κουβαλά τα δικά της μυστικά, τις ενοχές και τα πάθη της, ενώ φοβούνται να αποκαλύψουν οτιδήποτε στη συντηρητική και μοναχική συνταξιδιώτισσά τους με το όνομα κυρία Μίλερ, την πλαστή ονομασία που επέλεξε η Αγκάθα, θέλοντας να προστατέψει την ιδιωτικότητά της.
          Καθώς το ταξίδι προχωρά και το τρένο –έχοντας ξεκινήσει από τη Γαλλία– κατευθύνεται ολοταχώς προς την Ανατολή και τη μαγευτική Ιστανμπούλ, η Αγκάθα θα δεθεί ολοένα και περισσότερο με τις γυναίκες αυτές, διατηρώντας πάντα τις επιφυλάξεις της για την κρυμμένη δική της ταυτότητα, αλλά και την πραγματική ιστορία που κρύβει η καθεμιά από τις άλλες δύο. Έχοντας πληγωθεί ανεπανόρθωτα από τον Άρτσι, δεν μπορεί καν να διανοηθεί ότι θα υπάρξει κάποιος άλλος άντρας στη ζωή της, έχει διαρκή ανησυχία και φόβο πως η κόρη της θα την εγκαταλείψει επιθυμώντας να ζήσει με τον πατέρα της και τη νέα μητριά της, ενώ παντού υποψιάζεται πως κρύβονται γυναίκες ύπουλες και ανήθικες που δε διστάζουν να ξελογιάσουν και να κλέψουν έναν παντρεμένο άντρα από τη γυναίκα του και το παιδί του.
Κι όμως, καθώς η Αγκάθα έχει απομακρυνθεί από τα πάτρια εδάφη της συντηρητικής Αγγλίας –και οδεύει ολομόναχη προς την εξωτική και μυστηριώδη Βαγδάτη–, οι άμυνές της αρχίζουν να καταρρέουν και οι ορίζοντές της να διευρύνονται. Αρχίζει να συνειδητοποιεί ολοένα και περισσότερο πως σε ένα ερωτικό τρίγωνο δε φέρει ευθύνες ποτέ μόνο ο ένας αλλά και οι τρεις. Καταλαβαίνει πως μια ανεξάρτητη και σαγηνευτική γυναίκα που μοιάζει να έχει βγει από τις σελίδες με τα φιγουρίνια του Vogue, μπορεί να κρύβει τα δικά της αδιανόητα μυστικά που την έχουν οδηγήσει στη συγκεκριμένη ελευθεριάζουσα και ετερόκλητη συμπεριφορά. Τέλος, αντιλαμβάνεται πως στη ζωή ίσως να μην υπάρχει μονάχα ένας ερωτικός σύντροφος που θα μας οδηγήσει στην ευτυχία αλλά περισσότεροι, οι οποίοι μπορούν –ενάντια σε κάθε πρόβλεψη και συνήθεια της εποχής– να διαψεύδουν τις προβλέψεις και να είναι γοητευτικοί και νεότεροί μας, χωρίς να υστερούν καθόλου σε ωριμότητα, αποφασιστικότητα και διάθεση να δεσμευτούν για όλη τους τη ζωή και πως ο καθένας μας έχει αναφαίρετο δικαίωμα στην αγάπη και τη συντροφικότητα.
Το συναρπαστικό μυθιστόρημα «Η Αγκάθα στο Οριάν Εξπρές» είναι ένα ατμοσφαιρικό ανάγνωσμα που μας ταξιδεύει κυριολεκτικά και μεταφορικά, αφού μαζί με την πασίγνωστη ηρωίδα του θα γνωρίσουμε κι εμείς τα μέρη και τις καταστάσεις που πιθανότατα ενέπνευσαν κάποιες από τις τόσες αλησμόνητες ιστορίες στην επιτυχημένη συγγραφέα, αλλά θα έχουμε και την ευκαιρία να κρυφοκοιτάξουμε για λίγο στα ενδότερα της προσωπικής της ζωής. Διαβάστε το, Φίλοι μου!

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

Προδοσίες και μυστικά σ’ ένα ταξίδι που άλλαξε τρεις ζωές για πάντα.

Σε µια προσπάθεια να ξεπεράσει το τραυματικό της διαζύγιο µε τον Άρτσι Κρίστι, η Αγκάθα Κρίστι ταξιδεύει µε το Οριάν Εξπρές µε προορισµό τη Βαγδάτη. Σε αντίθεση, όµως, µε τον διάσημο ήρωά της, τον Ηρακλή Πουαρό, δεν µπορεί να διευθετήσει µε τόση τάξη τα μυστήρια που συναντά σε αυτό το μοιραίο ταξίδι.
Η Αγκάθα δεν είναι η μόνη στο τρένο που έχει μυστικά. Οι δύο συνταξιδιώτισσές της έχουν κι εκείνες τα δικά τους βάρη. Ο γάμος της Κάθριν Κίλινγκ κατέληξε σε τραγωδία, σπρώχνοντάς τη σε µια δεύτερη σχέση βυθισμένη στο ψέμα. Η νιόπαντρη Νάνσι Νέλσον παραπαίει απεγνωσμένη καθώς προσπαθεί να κρύψει το γεγονός ότι είναι έγκυος από άλλο άντρα.
Οι τρεις γυναίκες δεν αποκαλύπτουν το παρελθόν τους η µία στην άλλη. Καθώς όµως το τρένο κατευθύνεται προς τη Μέση Ανατολή, οι παράλληλες τροχιές των ζωών τους θα διασταυρωθούν µε απρόβλεπτες συνέπειες…

Ατμοσφαιρικές εικόνες, σασπένς και βαθύ συναίσθημα είναι τα χαρακτηριστικά αυτής της συγκινητικής ιστορίας για τη δύναμη των μυστικών και τον αδελφικό δεσμό που αναπτύσσεται ανάµεσα στους ανθρώπους όταν μοιράζονται τον πόνο τους.

Περιπέτεια, μυστήριο και µια δόση ρομάντζου – ιδανικό ανάγνωσμα.
historicalnovelsociety.org

Ένα σαγηνευτικό ιστορικό μυθιστόρημα.
www.thelitbuzz.com

«Η Aγκάθα ένιωσε το μέσα της να διαλύεται σαν καμένο χαρτί. Ο Άρτσι είχε αθετήσει όλες αυτές τις υποσχέσεις μέσα σε λίγα χρόνια από τη στιγµή που τις είχε δώσει. Την είχε αγαπήσει µόνο στην αρχή της γνωριμίας τους, προτού επέμβει η ζωή και του χαλάσει την εξιδανικευμένη εικόνα για το πώς έπρεπε να είναι ο έγγαμος βίος. Αλλά, όταν τον χρειάστηκε, όταν ήταν έγκυος στη Ρόζαλιντ, φοβισμένη και ευάλωτη, όταν ο θάνατος της μητέρας της τη διέλυσε, εκείνος δεν στάθηκε στο πλάι της. Ούτε της έδειξε την αγάπη του ούτε την παρηγόρησε. Εξάλλου, ποτέ δεν την είχε προστατέψει: Πάντα αποζητούσε να τον προστατεύει εκείνη. Δεν άντεχε την αρρώστια των άλλων και τη δυστυχία τους, επειδή του διατάρασσαν την ισορροπία. Όσο για τα περί τιμής, κάθε ίχνος της εξαφανίστηκε όταν ερωτεύτηκε μιαν άλλη γυναίκα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου