Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Παρασκευή 21 Μαΐου 2021

«ΟΛΙΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΚΑΡΔΙΑΣ», παρουσιάζει η Μαρία Παναγοπούλου - Συστήνει η Κλειώ Τσαλαπάτη

          Για όσους γεννήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας ’70 και έζησαν την εφηβεία τους μέσα στην αλησμόνητη δεκαετία του ’80, το τραγούδι της εμβληματικής ξανθιάς με τη βραχνή φωνή, την ατίθαση χαίτη και τα καταγάλανα μάτια Μπόνι Τάιλερ, με τον ασυνήθιστο τίτλο «
Total eclipse of the heart», «Ολική έκλειψη καρδιάς» στα ελληνικά, αποτέλεσε ορόσημο και στα μουσικά δεδομένα της εποχής αλλά και στη μετέπειτα ζωή τους. Προσωπικά, το τραγούδι αυτό θα το θυμάμαι για πάντα αφού υπό τους ήχους του χόρεψα το πρώτο μπλουζ της ζωής μου ως έφηβη, ενώ υπήρξε και η αφορμή για να γνωρίσω και άλλα εξίσου αλησμόνητα τραγούδια της αξιόλογης καλλιτέχνιδας στο μέλλον. Για τους τωρινούς νέους ίσως εκείνη η δεκαετία, του ’80, να μοιάζει μακρινή, αδιάφορη και κακόγουστη, παράξενη και παλιομοδίτικη, με τα τζιν-σωλήνες, τις βάτες στους ώμους και τη σχεδόν «διαστημική» μόδα με τα στρας και τα λαμέ, τα κουρέματα χαίτη με τις ανύπαρκτες φαβορίτες στους άντρες, τις ασφυκτικά γεμάτες ντισκοτέκ με την έντονη μουσική υπόκρουση της ποπ και τα μουσικά βίντεο κλιπ που συναγωνίζονταν ταινίες, όπως το «Thriller» του Μάικλ Τζάκσον, ή τις διεθνείς συναυλίες με ανθρωπιστικό σκοπό για τον Τρίτο κόσμο, όπως την ιστορική Live Aid του 1985… Για όλους εμάς όμως, που κατά τη διάρκειά της ζήσαμε τα ομορφότερα χρόνια της ζωής μας, περνώντας σταδιακά από την παιδική ηλικία στην εφηβική και μετέπειτα στην ενηλικίωση, θα αποτελεί πάντα ένα ολοζώντανο κομμάτι της ψυχής μας συνδεδεμένο με μερικές από τις ωραιότερες αναμνήσεις μας.
          Αυτόν τον εμβληματικό τίτλο του αλησμόνητου τραγουδιού διάλεξε η εξαίρετη Μαρία Παναγοπούλου για το νέο μυθιστόρημά της, που κυκλοφορεί από τις αγαπημένες εκδόσεις Ψυχογιός. Ευχαριστώ θερμά τη συγγραφέα για τον χρόνο που διέθεσε ώστε να μας παρουσιάσει το νέο της βιβλίο, της εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία και σας προσκαλώ να διαβάσετε τα όσα μας εκμυστηρεύεται η αγαπητή κ. Παναγοπούλου ώστε να πάρετε κι εσείς μια μικρή γεύση από την «Ολική έκλειψη καρδιάς» της!
 
    H «Ολική έκλειψη καρδιάς» είναι ένα περιπετειώδες ταξίδι στην αστραφτερή και νοσταλγική δεκαετία του ’80 και σε όλα εκείνα που την καθιστούν «αθάνατη». Οι θρυλικές ατάκες, τα τραγούδια και οι ταινίες, οι βάτες και τα ξεβαμμένα τζιν, οι περμανάντ και οι φράντζες, μας μεταφέρουν σε μια εποχή χωρίς κινητά τηλέφωνα, διαδίκτυο και social media.
    Τότε που τα απλά πράγματα είχαν «και πολλή φάση, δικέ μου». Τα φιλαράκια «τη βρίσκαμε» να τα λέμε από κοντά. Οι ερωτευμένοι επικοινωνούσαμε με τραγούδια «αφιερωμένα εξαιρετικά». Οι άνθρωποι, «βασικά», κοιταζόμασταν στα μάτια…
Η αληθινή ιστορία, πάνω στην οποία βασίστηκε το μυθιστόρημα, ξεκινάει τον Ιούλιο του 1983. Μια παρέα, φιλαράκια από τον Πειραιά από την παιδική τους ηλικία, ταξιδεύει για την Τήνο. Ενώ βρίσκονται εν πλω, ο Αντρέας, ο σύντροφος της Αρετής, εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Οι έρευνες των Αρχών αποβαίνουν άκαρπες και όλοι θεωρούν πως ο νεαρός άντρας έπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες στη θάλασσα και πνίγηκε. Πέντε χρόνια μετά, η Αρετή παντρεύεται αιφνιδιαστικά με έναν συνάδελφό της και προσκαλεί τους παιδικούς φίλους της στο νέο της σπίτι στην Πειραϊκή για να γνωρίσουν τον σύζυγό της. Ένα έκτακτο δελτίο ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης, ανατρέπει μέσα σε μια στιγμή τις ζωές όλων καθώς στην οθόνη εμφανίζεται κάποιος που μοιάζει εκπληκτικά με τον νεκρό Αντρέα! Τα θαμμένα ψέματα βγαίνουν ορμητικά στην επιφάνεια. Οι λανθασμένες επιλογές του χθες στοιχειώνουν το σήμερα. Η φιλία συγκρούεται μετωπικά με τον έρωτα, σε μια μάχη που σπανίως καταλήγει ισόπαλη.
    Οι φίλοι, στη διάσταση που τους προσδίδαμε τη δεκαετία του ’80, κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο βιβλίο. Στην κορυφή των αξιών μας εκείνα τα χρόνια η φιλία, η προδοσία από τον κολλητό ισοδυναμούσε με τη συντέλεια του κόσμου και το σκοτάδι στο οποίο βυθιζόμασταν έμοιαζε με την «ολική έκλειψη καρδιάς» που περιγράφει ο ύμνος της Μπόνι Τάιλερ «Total eclipse of the heart».
    Το ρεαλιστικό σκηνικό μέσα στο οποίο ξεδιπλώνεται η ιστορία, συντίθεται από πραγματικά γεγονότα που σφράγισαν, άλλα λιγότερο και άλλα περισσότερο, τη δεκαετία του ’80. Το θρυλικό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στην πλαζ της Βουλιαγμένης. Το λούνα παρκ Ροντέο στο Καλαμάκι. Η τρομοκρατική επίθεση στο κρουαζιερόπλοιο City of Poros στα ανοιχτά του Παλαιού Φαλήρου. Η «Πασαρέλα» στο Πασαλιμάνι του Πειραιά. Η ανεπανάληπτη υποδοχή του Λάγιος Ντέταρι από τον κόσμο του Ολυμπιακού. Το πατρινό καρναβάλι και ανώνυμη λαϊκή μπάντα των «παιδιών από την Πάτρα» που τότε έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο «Χάραμα». Η ιστορική συναυλία της Διεθνούς Αμνηστίας στο ΟΑΚΑ. Η «αλλαγή» του ΠΑΣΟΚ. Το σκάνδαλο Κοσκωτά. Η επέμβαση ανοιχτής καρδιάς του πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου στο Χέρφιλντ και το ιστορικό νεύμα του προς τη μετέπειτα σύζυγό του Δήμητρα Παπανδρέου. Μαζί τους και τα «ουφάδικα», η Παταπούφα της Ελ Γκρέκο, η αργκό και τα περιοδικά της εποχής, τα τηλέφωνα με τους κερματοδέκτες, η δραχμούλα, τα walkman και τα πελώρια φορητά στερεοφωνικά...
    Η «Ολική έκλειψη καρδιάς» είναι ένα βιβλίο-φόρος τιμής στα ’80s, για εμάς τους τυχερούς που τα ζήσαμε αλλά και ένα «κλείσιμο του ματιού» προς όλους εκείνους που θέλουν να γνωρίσουν μια εποχή τόσο κοντινή χρονικά και τόσο αλλιώτικη στην ουσία της.
Μαρία Παναγοπούλου
 
Βιογραφικό Μαρίας Παναγοπούλου:
 
Η ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Το πραγματικό της επίθετο είναι Παναγοηλιοπούλου, αλλά, όταν σε ηλικία 19 ετών άρχισε να εργάζεται στο ραδιόφωνο, αναγκάστηκε να το περικόψει αφού ήταν γλωσσοδέτης για τους παραγωγούς των εκπομπών. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Εργάστηκε ως ρεπόρτερ στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και συνεργάστηκε με
περιοδικά και με την πρωινή τηλεοπτική εκπομπή του STAR, «Star Cafe». Ο γάμος και η γέννηση του γιου της έβαλαν για κάποια χρόνια σε δεύτερη μοίρα την καριέρα, καθώς επέλεξε συνειδητά τον ρόλο της full time μαμάς, ξεδίνοντας μέσα από το καθημερινό γράψιμο ιστοριών που κατέληγαν πάντα στα συρτάρια της. Όταν ο γιος της μεγάλωσε αρκετά, επέστρεψε στη δουλειά της επιλέγοντας «το πιο μαγικό κομμάτι των Μέσων Ενημέρωσης», όπως το αποκαλεί, δηλαδή αυτό που βρίσκεται πίσω από τις κάμερες. Σήμερα δραστηριοποιείται στον χώρο των δημοσίων σχέσεων και της επικοινωνίας, αρθρογραφεί και διατηρεί το προσωπικό της blog thisimarias.com. Είναι παντρεμένη με τον δημοσιογράφο Κώστα Χαρδαβέλλα και περήφανη μανούλα του Κωνσταντίνου Χαρδαβέλλα, που είναι διαιτολόγος-διατροφολόγος. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο της Η ΠΕΝΘΕΡΑ.
 
Πρόσφατη εργογραφία Μαρίας Παναγοπούλου:
 
«ΟΛΙΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΚΑΡΔΙΑΣ» (2021)
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Σελίδες: 368
Τιμή με έκπτωση: 13,95€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Μερικές φορές αισθάνομαι κι εγώ κουρασμένη ακούγοντας τον ήχο των δακρύων μου. Άλλες, φοβάμαι πως τα καλύτερά μας χρόνια έχουν ήδη περάσει. Μα δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Βιώνω μια ολική έκλειψη καρδιάς. A total eclipse of the heart.
 
Ιούλιος 1983. Μια παρέα, φίλοι από τον Πειραιά από την παιδική τους ηλικία, ταξιδεύει για την Τήνο. Ενώ βρίσκονται εν πλω, ο σύντροφος της Αρετής εξαφανίζεται μυστηριωδώς και οι αρχές θεωρούν πως έπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες στη θάλασσα και πνίγηκε.
 
Ιούλιος 1988. Η Αρετή παντρεύεται αιφνιδιαστικά με έναν συνάδελφό της και προσκαλεί τους φίλους της στο νέο της σπίτι. Το έκτακτο δελτίο ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης ανατρέπει μέσα σε μια στιγμή τα πάντα! Τα θαμμένα ψέματα βγαίνουν ορμητικά στην επιφάνεια. Οι λανθασμένες επιλογές τού χθες στοιχειώνουν το σήμερα. Η φιλία συγκρούεται μετωπικά με τον έρωτα…
 
Μια καταιγιστική περιπέτεια με φόντο την αστραφτερή δεκαετία του ’80. Το θρυλικό πάρτι του Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη και το λούνα παρκ Ροντέο στο Καλαμάκι. Οι πούλιες και τα ξεβαμμένα τζιν. Οι περμανάντ, οι φράντζες και οι χαίτες-λασπωτήρες. Οι θρυλικές ατάκες, οι μουσικές και οι ταινίες. Όλα μαζί μάς μεταφέρουν σε μια εποχή χωρίς κινητά τηλέφωνα, διαδίκτυο και σόσιαλ μίντια. Τότε που τα απλά πράγματα ήταν «και πολλή φάση, δικέ μου». Τα φιλαράκια «την έβρισκαν» να τα λένε από κοντά. Οι ερωτευμένοι επικοινωνούσαν με τραγούδια «αφιερωμένα εξαιρετικά». Και οι άνθρωποι, «βασικά», κοιτάζονταν στα μάτια…
 
«Η ΠΕΝΘΕΡΑ» (2020)
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Σελίδες: 312
Τιμή με έκπτωση: 13,95€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
«Τι διαφορά έχει η πενθερά από την πεθερά»;
«Καμία!»
«Τότε προς τι αυτό το παραπανίσιο νι;»
«Δεν ξέρω. Κατά μία εκδοχή, η λέξη προέρχεται από τη σύνθεση των όρων πένθος και έρως και υποδηλώνει τον θάνατο του έρωτα».
«Μεγαλειώδες! Πενθερά: ο θάνατος του έρωτα!»
 
Δύο ηλικιωμένες γυναίκες δέχονται δολοφονική επίθεση την ίδια μέρα και ώρα, σε δύο διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας. Άγνωστες μεταξύ τους, τις ενώνει ένα αόρατο νήμα: είναι πεθερές που αντιπαθούν τις νύφες τους.
Η Αγορίτσα, μια σκληρή Μανιάτισσα από το Οίτυλο, βλέπει τα όνειρά της να γκρεμίζονται όταν ο γιος της, ο δικηγόρος Σαράντος Πιερόγιαννης, παντρεύεται με μια χειρουργό, αφοσιωμένη στην καριέρα της.
Η Μόσχω, μια καλοκάγαθη Πόντια από την Καλαμαριά, ζει κάτω από την ίδια στέγη με τον μοναχογιό της, τον οδηγό νταλίκας Ηρακλή Τερκενλεκίδη, και την καλλονή σύζυγό του.
 
Δύο πεθερές, που κάποιοι τις θέλουν νεκρές. Δύο νύφες, που εύχονται να είχαν ορφανούς συζύγους. Δύο γιοι, που συνθλίβονται στις συμπληγάδες της μητρικής αγάπης και του έρωτα. Οικογενειακές συνωμοσίες και μιαρά μυστικά. Άγραφοι νόμοι κι αγδίκιωτα αισθήματα. Κι ένας γρίφος-φωτιά: η πεθερά σκότωσε τον έρωτα ή ο έρωτας την πεθερά;
 
Ένα κοινωνικό-αστυνομικό μυθιστόρημα που επιχειρεί να ρίξει φως σε ένα διαχρονικό στερεότυπο της ελληνικής κοινωνίας: υπάρχουν πεθερές-αράχνες ή πρόκειται για ένα άλλοθι των ζευγαριών που δεν καταφέρνουν να κατακτήσουν το «για πάντα»; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου