Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018

«ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΧΑΡΗ», της Darcey Bell – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη


«ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΧΑΡΗ», της Darcey Bell – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος
Σελίδες: 376
Τιμή: 13,95€  

          Φιλία… Πόσο πολύτιμο, δυσεύρετο και παρερμηνευμένο αγαθό είναι η αληθινή φιλία, απολύτως όμως απαραίτητο για να είναι ένας άνθρωπος ισορροπημένος στη ζωή του. Από τα παιδικά μας ακόμα χρόνια προσπαθούμε να βρούμε εκείνον τον φίλο τον ιδανικό για εμάς, τον "κολλητό", τον αδερφικό που θα μπορούμε να εμπιστευτούμε όλα μας τα μυστικά –ή τουλάχιστον τα περισσότερα–, με τον οποίο θα ταυτιζόμαστε όχι μόνο στα γούστα και τις προτιμήσεις αλλά θα έχουμε κι εκείνο το σπάνιο ψυχικό "δέσιμο", την επικοινωνία που δε χρειάζεται καν λόγια για να επιτευχθεί, απλά ένα βλέμμα. Όσοι είναι "ευλογημένοι" με μια τέτοια φιλία, ειδικά όταν αυτή ξεκινάει από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, καταλαβαίνουν πόσο δύσκολο είναι να επιτευχθεί κάτι ανάλογο και στην ενήλικη ζωή. Μπορεί να είναι δυσκολότερο και σπανιότερο αλλά όντως συμβαίνει ορισμένες φορές να γνωρίσεις κάποιον, όταν είσαι ενήλικος και έχεις ήδη δρομολογήσει τη ζωή σου, που οι περιστάσεις να σε κάνουν να τον νιώθεις σαν "κομμάτι" του εαυτού σου. Αυτό ακριβώς συνέβη και στη μία εκ των δύο ηρωίδων του εξαιρετικού  θρίλερ της Darcey Bell με τίτλο «Μια Μικρή Χάρη», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος και έχει ήδη μεταφερθεί στον κινηματογράφο με την πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες να είναι προγραμματισμένη για την Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου. Η Στέφανι, νεαρή "περήφανη" μαμά, blogger και χήρα, βρήκε την κολλητή φίλη που έψαχνε στο πρόσωπο της πανέμορφης, σικάτης, πλούσιας και επιτυχημένης καριερίστας Έμιλι. Ή μήπως τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι όπως τα είχε στο μυαλό της η αφελής, αιθεροβάμων και συνήθως καλοπροαίρετη Στέφανι και η αλήθεια απέχει παρασάγγας από την εξιδανικευμένη αυτή εικόνα που είχε σχηματίσει; 
          Η Έμιλι, στέλεχος στον κόσμο της μόδας, είναι παντρεμένη με τον Σον, έναν γοητευτικό Άγγλο που δουλεύει σε μια εταιρεία σχετική με τη Wall Street, και έχουν έναν πεντάχρονο, χαριτωμένο γιο, τον Νίκι. Ζουν στα προάστια του Κονέκτικατ –ή καλύτερα επαρχία κατά τη Στέφανι– σε ένα πλούσιο σπίτι γεμάτο ακριβά και εκλεπτυσμένα αντικείμενα. Η Στέφανι, πρόσφατη χήρα που έχασε άντρα και αδερφό σε αυτοκινητικό δυστύχημα, νοικοκυρά και blogger, έχει επίσης έναν χαριτωμένο πεντάχρονο γιο, τον Μάιλς που πάει στο ίδιο σχολείο με τον Νίκι. Η τύχη τα φέρνει, ή έτσι τουλάχιστον φαίνεται αρχικά, οι δύο μαμάδες να συναντηθούν μια βροχερή μέρα έξω από το σχολείο των παιδιών κατά το σχόλασμα. Η τεράστια, μοντέρνα ομπρέλα της Έμιλυ θα γίνει η αφορμή για να γνωριστούν οι δύο γυναίκες και να ξεκινήσει μια φιλία που έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις. Έχουν πάνω κάτω την ίδια ηλικία, συνομήλικα παιδιά που είναι ήδη καλοί φίλοι από το νηπιαγωγείο, ίδια περίπου ενδιαφέροντα και ανάγκη για μια ειλικρινή, γυναικεία φιλία και ψυχική επαφή. Το γεγονός ότι ο άντρας της Έμιλι συνήθως λείπει μέχρι αργά λόγω της απαιτητικής δουλειάς του και ότι ο Ντέιβις, ο άντρας της Στέφανι, δεν υπάρχει πλέον στη ζωή, προσφέρει στις δύο γυναίκες την αναγκαία "ελευθερία" γα να βρίσκονται συχνά-πυκνά για καφέ, φαγητό, ποτό, ταινίες και παιχνίδι των παιδιών, συνήθως στο σπίτι της Έμιλι ή και έξω σε διάφορους χώρους όπου μπορούν να απασχοληθούν και να ξεδώσουν οι γιοί τους. Έτσι, μετά από λίγο καιρό, έχουν πλέον δεθεί αρκετά, γνωρίζουν πολλά πράγματα η μία για το παρελθόν της άλλης αφού εκμυστηρεύονται τα μικρά ή και μεγαλύτερά τους μυστικά και, φυσικά, είναι απόλυτα συνηθισμένο και αναμενόμενο να κάνει η μία στην άλλη μικρές, συνηθισμένες εξυπηρετήσεις. Σαν αυτήν τη "μικρή χάρη" που ζητάει μια μέρα η Έμιλι από τη Στέφανι: να πάρει τον γιο της από το σχολείο και να τον κρατήσει στο σπίτι της μέχρι αργά το απόγευμα που θα επιστρέψει εκείνη από τη δουλειά της για να τον παραλάβει. Απρόσμενα, εκείνη δεν επιστρέφει ποτέ, ούτε ειδοποιεί με κάποιον τρόπο, ενώ ο σύζυγός της, ο Σον, δε φαίνεται να γνωρίζει τι συνέβη στη γυναίκα του. Μήπως, όμως, τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως ακριβώς φαίνονται και τα μυστικά που έχουν αποκαλυφθεί εσκεμμένα στη Στέφανι είναι πολύ λιγότερα από αυτά που πραγματικά υπάρχουν;   
          Το «Μια Μικρή Χάρη» είναι ένα μυθιστόρημα που "αιχμαλωτίζει" το ενδιαφέρον και την προσοχή του αναγνώστη από την αρχή, γεμάτο σασπένς, μυστήριο, κρυμμένα ένοχα μυστικά, μικρές και μεγάλες αμαρτίες, ενοχές, παράνοια και δολοπλοκίες, αλλά πάνω από όλα και πρωταρχικά είναι ένα μυθιστόρημα που καταπιάνεται με τις ανθρώπινες σχέσεις και επιθυμίες. Βλέποντας τα γεγονότα μέσα από τις αφηγήσεις του καθενός εκ των τριών βασικών ηρώων, ανακαλύπτουμε σιγά σιγά ένα "παζλ" από μυστικά και ψέματα, που άλλοτε αποκαλύφθηκαν ασυλλόγιστα, εκθέτοντας αυτόν που τα είπε ανεπανόρθωτα στον άλλο και καθιστώντας τον απόλυτα ευάλωτο, και άλλοτε αποκαλύφθηκαν υπολογισμένα και με ακριβή "δόση" ώστε να πείσουν, να διαστρεβλώσουν και να οδηγήσουν τα αφελή "θηράματα" εκεί ακριβώς όπου ο "θηρευτής" τους επιθυμούσε. Ένα ψυχολογικό θρίλερ για γερά νεύρα, βασισμένο σε ένα "αμαρτωλό" ερωτικό τρίγωνο, με απανωτές και απρόσμενες ανατροπές, προσεγμένο ακόμα και στην παραμικρή του λεπτομέρεια, το οποίο "ανασκαλεύει" σε βάθος την ανθρώπινη ψυχολογία, τους χαρακτήρες, τις σχέσεις, τις ανασφάλειες, τον εγωισμό, τη ματαιοδοξία, τις επιθυμίες, τους διακαείς πόθους και την αναπόφευκτη ζήλεια, χαρίζοντάς μας όχι μόνο αξιομνημόνευτους, ολοζώντανους χαρακτήρες αλλά και μια αλησμόνητη αναγνωστική εμπειρία. Διαβάστε το, Φίλοι μου!   

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Ένα συναρπαστικό, άγριο ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά της γυναικείας φιλίας

Όλα άρχισαν με μια μικρή χάρη: Η Στέφανι και η Έμιλι ζουν σε ένα προάστιο του Κονέκτικατ. Μητέρες και οι δυο, γίνονται φίλες και μοιράζονται τα μυστικά τους, αν και πολύ διαφορετικές: Η Στέφανι, χήρα και μητέρα, γράφει ένα μπλογκ για να αντιμετωπίσει τη μοναξιά της. Η Έμιλι έχει μια πετυχημένη καριέρα στο Μανχάταν και έναν αξιοζήλευτο γάμο.

Κάποια μέρα, η Έμιλι ζητάει από τη Στέφανι να πάρει τον γιο της από το σχολείο κι εκείνη δέχεται ευχαρίστως. Μόνο που οι ώρες –και, στη συνέχεια, οι μέρες– περνούν και η Έμιλι δεν εμφανίζεται. Όλα δείχνουν ότι μπορεί να είναι νεκρή… Το μυστήριο της εξαφάνισης γίνεται όλο και πιο πυκνό, καθώς περίεργα γεγονότα έρχονται στην επιφάνεια.

Αλλά η Στέφανι έχει κι αυτή τα δικά της μυστικά. Και, όταν ερωτεύεται τον άντρα της φίλης της, τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο.

Τρεις άνθρωποι παγιδευμένοι σ’ ένα αδυσώπητο παιχνίδι προδοσίας, ανατροπών, πάθους, αφοσίωσης, και εκδίκησης μέχρι θανάτου…»

Βιογραφικό Σημείωμα Συγγραφέως:

Η Ντάρσι Μπελ γεννήθηκε το 1981, μεγάλωσε στη δυτική Αϊόβα και εργάζεται ως νηπιαγωγός στο Σικάγο. Το «Μια μικρή χάρη» είναι το πρώτο της μυθιστόρημα. Αγοράστηκε εν ριπή οφθαλμού από τους εκδότες 26 χωρών και έχει ήδη μεταφερθεί στον κινηματογράφο.

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

«Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ – Η Επώαση», του Μανώλη Παλαβούζη – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

«Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ – Η Επώαση», του Μανώλη Παλαβούζη – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Πηγή
Σελίδες: 520
Τιμή: 18€

          Η λογοτεχνία φαντασίας είναι ένα είδος σαγηνευτικό, απαιτητικό και δύσκολο. Στους περισσοτέρους από εμάς αρέσει να διαβάζουμε για φανταστικά πλάσματα της νύχτας, πανέμορφα, απέθαντα και αιμοδιψή, που ζουν αιώνια και αναζητούν τις χαμένες τους αγάπες, ή για θεούς και δαίμονες που «κατεβαίνουν» στη Γη για να αναμειχθούν με τους ανθρώπους και τελικά αποδεικνύουν πως είναι πιο ευάλωτοι από τους απλούς θνητούς στα «βέλη» του έρωτα. Όπως επίσης και τόσα άλλα θαυμαστά, μυθικά σενάρια που γεννά η αστείρευτη ανθρώπινη φαντασία, τα οποία άλλοτε αγωνίζονται να μας πείσουν πως δεν είναι εντελώς απίθανα και άλλοτε μας σαγηνεύουν απόλυτα και καθηλωτικά με αυτήν ακριβώς την εξωπραγματική και απίθανη διάστασή τους. Τι γίνεται, όμως, όταν ένα μυθιστόρημα φαντασίας συνδυάζει ιστορικά γεγονότα της εποχής του Μεσαίωνα με γεγονότα στη σύγχρονη εποχή που ζούμε και αυτό το κάνει μέσω επιστημονικών δεδομένων και στοιχείων φαντασίας και τρόμου που μοιάζουν ανησυχητικά αληθοφανή; Ο δε αναγνώστης –ο οποίος προσπαθώντας να μάθει κάτι περισσότερο για τον συγγραφέα ενός βιβλίου τόσο συγκλονιστικού και αλησμόνητου, όπως αυτό του Μανώλη Παλαβούζη με τίτλο «Ο Τέταρτος Καβαλάρης – Η Επώαση» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή, ανακαλύπτει πως πρόκειται για έναν πολύ νέο άνθρωπο που κάνει την πρώτη του συγγραφική προσπάθεια με αυτό το έργο–, δεν μπορεί παρά να σταθεί εκστατικός μπροστά του. Οφείλω πραγματικά να του αποδώσω θερμά συγχαρητήρια, τα «εύσημα» που του αναλογούν για το εξαιρετικό αυτό πόνημά του, και αφενός να τον ενθαρρύνω να συνεχίσει την ολοκλήρωση της παρούσας διλογίας του το συντομότερο δυνατό και αφετέρου να τον παροτρύνω να συνεχίσει να γράφει, διότι διαθέτει σπάνιο ταλέντο, φαντασία και ιδιαίτερα χαρισματική πένα.
          Το πιο αγαπημένο μου λογοτεχνικό είδος, όπως συνηθίζω απερίφραστα να δηλώνω, είναι το ιστορικό μυθιστόρημα αν και έχω ανακαλύψει, μέσα από την ανάγνωση βιβλίων όλα αυτά τα χρόνια, αληθινά διαμάντια που ανήκουν σε όλες τις άλλες κατηγορίες. Έτσι, διαβάζοντας την υπόθεση του «Τέταρτου Καβαλάρη – Η Επώαση» ενθουσιάστηκα, καθώς διαπίστωσα ότι εμπεριέχει και ένα κομμάτι που μπορεί να ενταχθεί στην προσωπικά αγαπημένη μου κατηγορία. Ένας επιπλέον παράγοντας που με προσέλκυσε στο συγκεκριμένο βιβλίο ήταν το υποβλητικό και προσεκτικά μελετημένο εξώφυλλό του. Αν το παρατηρήσετε, θα δείτε πως καθετί σε αυτό έχει τη σημασία του: ο Πύργος της Θεσσαλονίκης που μας προδιαθέτει για τον τόπο όπου διαδραματίζεται η πλοκή του, οι σκαλωσιές με τα σίδερα που φέρνουν στο μυαλό εργοτάξια, τα οποία θα μπορούσαν σαφώς να ανήκουν στο υπό κατασκευή μετρό της ίδιας πόλης, η σκιά στο background του σήματος του βιολογικού κινδύνου και τα σχεδόν ασπρόμαυρα χρώματα που επικρατούν με ένα σκούρο κόκκινο χρώμα, σχεδόν αυτό της σκουριάς, να πλαισιώνει το περίγραμμα του εξωφύλλου, ένα χρώμα που προσωπικά μου θύμισε ξεραμένο, παλιό αίμα. Μετά από όλα αυτά, το μόνο που έμενε να κάνω ήταν να ανοίξω το εντυπωσιακότατο αυτό βιβλίο και να ξεκινήσω την ανάγνωσή του. Εκεί ήταν που ξεκίνησα πραγματικά να εντυπωσιάζομαι, ανακαλύπτοντας μία πλοκή πρωτότυπη, μια γραφή λιτή, στιβαρή και εμπνευσμένη, η οποία σαφώς υποδηλώνει ένα σπάνιο, χαρισματικό συγγραφικό ταλέντο και έναν συνδυασμό Ιστορίας, τρόμου και φαντασίας αριστοτεχνικά δοσμένο.
          Η ιστορία μας ξεκινάει από το μεσαιωνικό κομμάτι, τον χειμώνα του 1347 μ.Χ στις αφιλόξενες και παγωμένες στέπες της Κιργισίας. Ένας από τους ήρωές μας, ο βυζαντινός πολεμιστής Πάμφιλος, ο οποίος κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη, βρίσκεται στην πολιορκία της πόλης Κάφφα στην Ταυρίδα. Με τον σύντροφό του Χάμετ βρίσκουν καταφύγιο προσωρινά στις τάξεις των στρατιωτών του κάστρου, ενώ πριν ακόμα προλάβουν να ξεκουραστούν και να αναπληρώσουν τις δυνάμεις τους από την προηγούμενη μάχη, οι Μογγόλοι εξαπολύουν νέα επίθεση στους οχυρωμένους του κάστρου. Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες όλων των αξιόμαχων ανδρών, η πόλη θα πέσει και θα καεί συθέμελα, ενώ όσοι επιζούν καταφεύγουν μέσω θαλάσσης στην Κωνσταντινούπολη και κατόπιν στη Θεσσαλονίκη, κουβαλώντας μαζί τους ένα θανάσιμο μυστικό το οποίο θα επηρεάσει ολόκληρη την Ευρώπη, θα κοστίσει εκατομμύρια ζωές και θα αλλάξει πραγματικά τον ρου της Ιστορίας. Κάμποσους αιώνες μετά, την ίδια εποχή αλλά πλέον στο 2017 μ.Χ στη σύγχρονη Θεσσαλονίκη, ένας εργαζόμενος στο εργοτάξιο του μετρό θα ανακαλύψει τυχαία μια υπόγεια κρύπτη. Η περιέργεια και η απληστία, χαρακτηριστικά του ανθρωπίνου είδους που δεν πρόκειται να αλλάξουν όσα χρόνια και αν περάσουν, θα υπερισχύσουν της λογικής και ο Βασίλης θα μπει μέσα στην κρύπτη και θα φέρει στο φως και, κυρίως, στον αέρα το ίδιο θανάσιμο, θαμμένο μυστικό, τον μεγαλύτερο βιολογικό εχθρό της ανθρωπότητας, έναν εχθρό που όσοι αιώνες και αν πέρασαν δεν κατάφεραν να τον «αναχαιτίσουν» ούτε να τον αντιμετωπίσουν και ο οποίος παραμένει το ίδιο φονικός. Ο Άλεξ, καθηγητής επιδημιολόγος του ΚΕΕΛΠΝΟ, μαζί με την αμερικανίδα απεσταλμένη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, Σκάρλετ, θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν την πανδημία που εξαπλώνεται ραγδαία σε ολόκληρη την υφήλιο, ενάντια στον χρόνο και σε δυνάμεις ισχυρότερες από αυτούς.
          Ο συγγραφέας μάς παρασύρει σε ένα καθηλωτικό αναγνωστικό ταξίδι ανάμεσα στο παρόν, όπως θα μπορούσε να είναι, και στο μεσαιωνικό παρελθόν, όπως είναι ιστορικά εξακριβωμένο πως υπήρξε. Με κομμένη την ανάσα παρατηρούμε ήρωες με πανοπλίες να πολεμούν λυσσαλέα μέχρι θανάτου, γαλέρες που κουβαλούν τον θάνατο να πλέουν ακυβέρνητες μέχρι να προσαράξουν στις βυζαντινές ακτές, επανακαθορίζοντας το πεπρωμένο της ανθρωπότητας, πανδημίες να εξαπλώνονται και να αφανίζουν εκατομμύρια ζωές. Σαν να ξυπνάμε από έναν εφιάλτη, επιστρέφουμε στο παρόν μας μόνο για να ανακαλύψουμε πως τίποτε δεν άλλαξε ακόμα και μετά από τόση εξέλιξη, μετά από τόσα επιτεύγματα και ανακαλύψεις, αφού ο άνθρωπος παραμένει το ίδιο απελπιστικά ευάλωτος και ανίσχυρος απέναντι στις πανδημίες, απέναντι στον απρόσμενο βιολογικό κίνδυνο, ο οποίος μπορεί να «περιμένει» αδρανής στο σκοτάδι για αιώνες. Αμέτρητοι ήρωες παρελαύνουν από αυτό το συναρπαστικό μυθιστόρημα, ο καθένας με τον μικρόκοσμό του, τα όνειρα, τις ελπίδες και τις φιλοδοξίες του, νομίζοντας πως έχει όλο τον χρόνο στη διάθεσή του και πως είναι αλώβητος απέναντι στις εξωγενείς απειλές. Μόνο που αρκεί μία μικρή μετάλλαξη σε έναν απειροελάχιστο, «ναρκωμένο», φονικό μικροοργανισμό για να μας αποδείξει την πάντα παρούσα, προαιώνια αδυναμία μας και το φθαρτό της ύπαρξής μας. Πολλά και θερμά συγχαρητήρια στον εξαίρετο Μανώλη Παλαβούζη για τον «Τέταρτο Καβαλάρη – Η Επώαση», ένα πρώτο πόνημά του που προοιωνίζει την καλύτερη συνέχεια στη συγγραφική του πορεία, και ειλικρινά ανυπομονώ για το δεύτερο μέρος και την ολοκλήρωση της διλογίας του.

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Χειμώνας 1347 μ.Χ.: Στις στέπες της Κιργισίας γεννιέται ένας θανάσιμος εχθρός. Ο Πάμφιλος, ένας Βυζαντινός πολεμιστής, βρίσκεται στο επίκεντρο της καταστροφής. Μία πολιορκημένη πόλη καίγεται συθέμελα, και οι επιζώντες, αγωνιζόμενοι για την επιβίωσή τους, καταφεύγουν για σωτηρία στην Κωνσταντινούπολη, μεταφέροντας μαζί τους κάτι που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας.

Χειμώνας 2017 μ.Χ.: Σε ένα εργοτάξιο του μετρό της Θεσσαλονίκης, ένας εργάτης ανακαλύπτει μία υπόγεια κρύπτη. Άθελά του, θα ξυπνήσει τον μεγαλύτερο βιολογικό εχθρό της ιστορίας. Η πανδημία εξαπλώνεται ταχύτατα σε όλο τον κόσμο, κι ο Άλεξ, επιδημιολόγος του ΚΕΕΛΠΝΟ, βρίσκεται αντιμέτωπος με υπέρτερες δυνάμεις, έχοντας στο πλευρό του την Σκάρλετ, απεσταλμένη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Καθημερινοί άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με την απειλή σε ένα θανάσιμο παιχνίδι. Οι κανόνες διαχρονικοί. Η επιβίωση μονόδρομος.


Το πρώτο μέρος της διλογίας «Ο Τέταρτος Καβαλάρης» πραγματεύεται ένα θανάσιμο σενάριο στον σύγχρονο κόσμο του υπερπληθυσμού και της άμεσης αεροπορικής σύνδεσης κάθε γωνιάς του πλανήτη, όπου τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας μοιάζουν λεπτότερα από κάθε άλλη φορά.»