Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

"Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΗ - ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΕΣ", της Βασιλικής Λεβεντάκη


"Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΗ - ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΕΣ", της Βασιλικής Λεβεντάκη - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

Εκδόσεις: Λιβάνη
Σελίδες: 352
Τιμή: 11,20 €

Το βιβλίο αυτό το είχα αγοράσει εδώ και καιρό, αλλά όλο και κάποιο άλλο έπιανα στα χέρια μου για να διαβάσω. Τώρα που τελείωσα την ανάγνωσή του, έχω να δηλώσω πως κακώς το καθυστερούσα..! 
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αστυνομικό μυθιστόρημα εποχής, αν μπορώ να το χαρακτηρίσω έτσι. Η συγγραφέας μας μεταφέρει με μεγάλη δεξιοτεχνία στη Σύρο και συγκεκριμένα στην αρχοντική Ερμούπολη του 1908, όπου εκτυλίσσεται η πρωτότυπη και περίπλοκη υπόθεση του βιβλίου της. 
Οι χαρακτήρες πολλοί, ο καθένας άρτια παρουσιασμένος, τόσο που νιώθεις πως τους έχεις ολοζώντανους μπροστά σου. Η αναπαράσταση της εποχής εξαιρετική τόσο που σε κάνει να αισθάνεσαι πώς ο χρόνος γύρισε πίσω, στην εποχή της μεγάλης ακμής της πρωτεύουσας των Κυκλάδων. 
Η πλοκή της υπόθεσης έντεχνα δοσμένη, έτσι ώστε να μη μπορείς να υποψιαστείς εύκολα ποιό είναι το μυστήριο, πίσω από τα γεγονότα. Η αγωνία κορυφώνεται σελίδα τη σελίδα, για να επέλθει η λύτρωση και η κάθαρση με απρόσμενο τρόπο, λίγο πριν τις τελευταίες σελίδες του βιβλίου. 
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στην αγαπητή Βασιλική για αυτό το υπέροχο πρώτο μυθιστόρημά της, το οποίο μας υπόσχεται πολλά ακόμα εξαιρετικά βιβλία!

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

"Ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι βρίσκεται εγκαταλειμμένο σε μια αποθήκη στο λιμάνι του Πειραιά, μόνο, άρρωστο και με αμνησία. Στο λαιμό της κρέμεται μια τσίγκινη ταυτότητα: ΕΛΕΝΗ - 21 Μαΐου 1887.
Ο δικηγόρος Θεόδωρος Παναγιώτου την περιθάλπει, της σώζει τη ζωή και την υιοθετεί. 
Έξι χρόνια μετά, τη μέρα των γενεθλίων της Ελένης, ένας φόνος θα ταράξει τα νερά. Ο Παναγιώτου αναλαμβάνει την υπεράσπιση. Προσπαθώντας να λύσει το μυστήριο του εγκλήματος, ταξιδεύει στη Σύρο του 1908 με την κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα. Ποτέ όμως δε φανταζόταν πως έμπλεκε σε ένα παζλ του οποίου και ο ίδιος ήταν ένα από τα κομμάτια που έλειπαν. Μυστικά κρυμμένα στο χρόνο, που καραδοκούν να φανερωθούν.
Τι κοινό έχει η τσίγκινη ταυτότητα της Ελένης με τις ταυτότητες που φορούσαν οι ορφανές του ορφανοτροφείου της Σύρου;
Ποια είναι η Ασπασία Σαγιά και τι ρόλο έχει διαδραματίσει στη ζωή του Παναγιώτου;
Σε αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα καλείται να αναζητήσει τις απαντήσεις ο αναγνώστης διαβάζοντας το συναρπαστικό μυθιστόρημα της Βασιλικής Λεβεντάκη, που μας μεταφέρει στην ατμοσφαιρική, γεμάτη μυστήρια και πάθη Σύρο στις αρχές του προηγούμενου αιώνα."

2 σχόλια:

  1. Το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα που διάβασα και πραγματικά εντυπωσιάστηκα από την γραφή της κας Λεβεντάκη. Η υπόθεση και η ατμόσφαιρά του με έκαναν να δω με άλλο μάτι το συγκεκριμένο είδος που πριν από το 'η μοναξιά δεν έρχεται μόνη" το κοίταζα καχύποπτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δήμητρά μου, ναι, και για μένα ήταν το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα από ελληνίδα συγγραφέα που διάβασα και νομίζω πως ήταν και καταλυτικό!

      Διαγραφή