Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

«Η ΩΡΑΙΟΤΑΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΝΕΑ ΜΟΥΣΕΣ», της Ευαγγελίας Παπανίκου – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

«Η ΩΡΑΙΟΤΑΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΝΕΑ ΜΟΥΣΕΣ», της Ευαγγελίας Παπανίκου – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Πηγή
Σελίδες: 74
Τιμή: 10€

          Η Ωραία Ελένη είναι, ίσως, η πιο αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της αρχαιότητας, καθώς πέρα από την παροιμιώδη και αξεπέραστη φυσική ομορφιά της έγινε και η αφορμή του μακροβιότερου πολέμου της αρχαιότητας, αφού η αρπαγή της από τον Πάρη, με την συγκατάθεσή της φυσικά, έδωσε το πολυπόθητο πρόσχημα στους συνασπισμένους Έλληνες με ηγέτη τους τον φιλόδοξο Αγαμέμνονα να ξεκινήσουν τον δεκάχρονο Τρωικό Πόλεμο. Η έμπνευση της χαρισματικής συγγραφέως Ευαγγελίας Παπανίκου να δημιουργήσει μία νέα εκδοχή της ζωής της περίφημης Ελένης μέχρι την στιγμή που εγκατέλειψε τα πάντα για να ακολουθήσει τον Πάρη στην Τροία, είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Συνδυάζει την αστείρευτη ελληνική μυθολογία με ιστορικά πρόσωπα σε ένα σαγηνευτικό παραμύθι για νέους και ενηλίκους, δίνοντας σε αυτό μία χροιά επικής ποίησης, αφού οι διάλογοι μεταξύ των ηρώων είναι σε έμμετρο λόγο. Μία παραμυθένια ιστορία με αρχαίους ήρωες, παντοδύναμους θεούς και, πάνω απ’ όλα, κυρίαρχο τον έρωτα που καθορίζει τις πράξεις των ανθρώπων και αλλάζει το πεπρωμένο τους.
          Η Ελένη, αδερφή των Διόσκουρων Κάστορα και Πολυδεύκη και της Κλυταιμνήστρας, έρχεται στον κόσμο μέσα σε ένα αυγό, αφού σύμφωνα με τον μύθο είναι και αυτή, όπως και τα δύο δίδυμα αδέρφια της, το αποτέλεσμα της ένωσης της μητέρας της Λήδας με τον πανέμορφο λευκό κύκνο στον οποίο είχε μεταμορφωθεί ο Δίας. Η θεϊκή ομορφιά της έμεινε ξακουστή ανά τους αιώνες και προκάλεσε πάθη σε αρκετούς εκ των ισχυρών της εποχής της, όπως στον Θησέα που την απήγαγε σε νεαρή ηλικία. Όμως εδώ, η πανέμορφη Ελένη δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο τους εκάστοτε επίδοξους μνηστήρες, αλλά και μια μητριά ζηλόφθονη, εγωπαθή και βλάσφημη η οποία, ακολουθώντας τα χνάρια άλλων γνωστών μητριών όπως εκείνη της Χιονάτης, δεν αντέχει την συνύπαρξη με μία τόσο όμορφη προγονή. Η Εριφύλη, η κατατρεγμένη βασίλισσα του Άργους, μία γυναίκα απαράμιλλης ομορφιάς, έρχεται ως ικέτιδα στον Τυνδάρεω μαζί με το χρυσοποίκιλτο σεντούκι της, ο οποίος επιστρέφει από το μαντείο των Δελφών μετά από την εξαφάνιση της γυναίκας του Λήδας με έναν διφορούμενο χρησμό ως απάντηση στο ερώτημά του αν θα πρέπει να την αναζητήσει, να την περιμένει ή να ξαναπαντρευτεί. Η Ελένη, πλέον, μπαίνει στο στόχαστρο της υποψήφιας μητριάς της η οποία δεν αργεί να βρει δόλιους τρόπους για να την εξολοθρεύσει, όχι μόνο μία αλλά πολλές φορές, αφού δεν μπορεί να ανεχτεί κάποια ομορφότερη από την ίδια.
          Η συγγραφέας με γνώμονά της την πλούσια ελληνική μυθολογία μας και με μέσο την ευρηματική φαντασία της υφαίνει έναν ολόδικό της μύθο γύρω από την ζωή της Ελένης πριν αυτή καταφύγει στην Τροία. Μυθολογικές θεότητες, θρύλοι αλλά και ιστορικά πρόσωπα μπλέκονται έντεχνα σε ένα παραμυθένιο γαϊτανάκι που μας παρασύρει μέσα του, γοητεύοντάς μας. Οι εννέα Μούσες, η Σφίγγα, η Πυθία, η Ήρα, η Αφροδίτη και ο γητευτής Δίας συγχρωτίζονται με την Ελένη, την Λήδα, τον Τυνδάρεω, τον Πάρη, τον Θησέα, τον Μενέλαο και τόσους άλλους για να προσφέρουν μία άλλη εκδοχή των γεγονότων που οδήγησαν στην εκούσια αρπαγή της όμορφης Σπαρτιάτισσας από τον Τρώα εραστή της. Συγχαρητήρια στην αγαπητή Ευαγγελία Παπανίκου για το σαγηνευτικό και εμπνευσμένο αυτό παραμύθι της, με τίτλο «Η Ωραιοτάτη & Οι Εννέα Μούσες», το οποίο θα απολαύσουν οι αναγνώστες κάθε ηλικίας!

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Η βασίλισσα Λήδα, η πανέμορφη γυναίκα του βασιλιά Τυνδάρεω της Σπάρτης, εξαφανίζεται μυστηριωδώς από τους καλαμιώνες του Ευρώτα ενώ βρίσκεται εκεί για προσφορές στον ποτάμιο θεό.
Ο Τυνδάρεως πηγαίνει στο μαντείο των Δελφών. Του δίνεται ένας διφορούμενος χρησμός που τον βάζει σε πολλές σκέψεις. Όταν όμως επιστρέφει στο παλάτι του, βρίσκεται μπροστά σε ένα γεγονός που τον κάνει να ξεχάσει για λίγο τα προβλήματά του. Η πανέμορφη Εριφύλη, βασίλισσα του Άργους, τον περιμένει ως ικέτιδα στο βωμό της Εστίας, στην αίθουσα του θρόνου. Δίπλα της ένα μοναδικής ομορφιάς χρυσοποίκιλτο μπαούλο. Η προσωρινή διαμονή της Εριφύλης στο παλάτι μετατρέπεται σε μόνιμη όταν ο βασιλιάς την παντρεύεται.
Η Εριφύλη, βασίλισσα πλέον, με τη βοήθεια της θεάς Ήρας καταστρώνει σχέδια για να απομακρύνει από το παλάτι τους πρίγκιπες και τις πριγκίπισσες. Τα καταχθόνια σχέδιά της στρέφονται κατά της Ελένης περισσότερο, επειδή το επίθετο «Ωραία» τη συνοδεύει.
Η Ελένη βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι των εννέα Μουσών. Η Εριφύλη όμως μέσα από δολοπλοκίες και ψέματα, φτάνει στο σημείο να απειλεί την ίδια τη ζωή της Ελένης.

Θα βρεθεί η Λήδα; Τι περιέχει το χρυσοποίκιλτο μπαούλο; Θα πετύχει τα σχέδιά της η Εριφύλη; Τι θα απογίνει με την Ελένη;» 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου