«ΤΟ
ΠΕΠΛΟ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ», του Robert Bryndza – Γράφει η Κλειώ
Τσαλαπάτη
Εκδόσεις:
Κλειδάριθμος
Σελίδες:
440
Τιμή
με έκπτωση: 14,94€
Ο χαρισματικός Robert Bryndza δε μου είναι
άγνωστος ως συγγραφέας. Τον πρωτοδιάβασα από το προηγούμενό του μυθιστόρημα με
τίτλο «Κορίτσι στον πάγο»,
που κυκλοφορεί επίσης από τις αγαπημένες εκδόσεις Κλειδάριθμος. Αν και
παραδοσιακά δεν τρελαίνομαι να διαβάζω αστυνομικά μυθιστορήματα, το
συγκεκριμένο βιβλίο το λάτρεψα, καθώς δεν ακολουθεί την πάγια τακτική των
περισσοτέρων του είδους, αλλά μέσα από τη βασική αστυνομική υπόθεση και το
κυνήγι του εκάστοτε δολοφόνου, ο συγγραφέας βρίσκει την ευκαιρία να περάσει
πολλά και ενδιαφέροντα μηνύματα σχετικά με τις ανθρώπινες σχέσεις, την κοινωνία
και τις σοβαρές παθογένειές της, την περιθωριοποίηση, την ενδοοικογενειακή βία,
την εγκληματικότητα και πολλά άλλα. Έτσι, η ανάγνωση του νέου μυθιστορήματός
του με τίτλο «Το
πέπλο της νύχτας», ήμουν βέβαιη πως θα μου
προσφέρει πολλά περισσότερα απ’ όσα συνήθως μας χαρίζει ένα αντιπροσωπευτικό
δείγμα της κατηγορίας αυτής. Το προαίσθημά μου επιβεβαιώθηκε και με το
παραπάνω, αφού το συγκεκριμένο βιβλίο διαβάζεται απνευστί, καθώς κρατάει τον
αναγνώστη σε συνεχή αγωνία για το τι θα ακολουθήσει, αλλά ταυτόχρονα
καταπιάνεται και με πολλά και άκρως φλέγοντα κοινωνικά θέματα όπως: οι σχέσεις
μεταξύ των ζευγαριών ίδιου ή διαφορετικού φύλου, η κακοποίηση γυναικών από τον
σύντροφό τους, η αποξένωση και συναισθηματική απομάκρυνση των ανθρώπων και οι
κίνδυνοι που ελλοχεύουν μέσα από τις εύκολες διαδικτυακές γνωριμίες, η εσφαλμένη
προβολή προτύπων μέσα από την Τέχνη και οι επιπτώσεις της στις ανθρώπινες σχέσεις
και τους εκάστοτε μιμητές.
Η γνωστή μας, από το προηγούμενο
βιβλίο του συγγραφέα, υπαστυνόμος Έρικα Φόστερ αναλαμβάνει μία νέα υπόθεση,
όπου ένας πολύ επιτυχημένος γιατρός βρίσκεται στραγγαλισμένος στο κρεβάτι του,
έχοντας τυλιγμένο το κεφάλι του μέσα σε μία «σακούλα αυτοκτονίας». Ένα
«αξεσουάρ» που, όσο αδιανόητο και αν μας φαίνεται, μπορεί κάποιος να το
προμηθευτεί εύκολα μέσα από διαδικτυακά καταστήματα, ενώ μπορεί να βρει και τις
απαραίτητες «οδηγίες χρήσης» επίσης μέσα από το ίντερνετ… Εν μέσω της ασφυκτικής
ζέστης του καλοκαιριού της Βρετανίας, η υπαστυνόμος μαζί με τους συνεργάτες της
καλείται να διαλευκάνει το έγκλημα, κάτω από τη συνεχή πίεση και αμφισβήτηση
των ανωτέρων της, αλλά και το συνεχές και ανελέητο «σφυροκόπημα» των δημοσιευμάτων
του Τύπου που βρήκε «τροφή» εν μέσω δημοσιογραφικής νηνεμίας. Για να γίνουν τα
πράγματα ακόμα χειρότερα, σε μερικές μέρες ανακαλύπτεται και δεύτερο θύμα, πάλι
άντρας δολοφονημένος με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, ενώ δε θα αργήσουν να
ακολουθήσουν και άλλοι νεκροί.
Ο δολοφόνος φαίνεται πως αρέσκεται να
καλύπτεται κάτω από το «πέπλο της νύχτας» –αφού δρα πάντοτε στο βαθύ σκοτάδι
των μικρών ωρών και της εσκεμμένης διακοπής ρεύματος στα σπίτια όσων επιλέγει–,
και να μελετάει για καιρό το κάθε υποψήφιο θύμα του, πριν προχωρήσει στη
δολοφονία του. Τα στοιχεία που μπορούν να συλλέξουν οι αστυνομικοί από την κάθε
σκηνή εγκλήματος είναι ελάχιστα και το θέμα ήδη προκαλεί πονοκέφαλο στην Έρικα,
καθώς οι ανώτεροί της δε χάνουν ευκαιρία να την αμφισβητήσουν και να την
υποβιβάσουν, είτε ανοιχτά και απροκάλυπτα είτε κεκαλυμμένα και πλάγια. Παρόλο
που η προσωπική ζωή της ηρωίδας μας είναι δραματικά ανούσια και ανύπαρκτη –και
οι μνήμες από την εποχή που ζούσε ευτυχισμένη δίπλα στον νεκρό πια σύζυγό της
την πονούν αφόρητα–, η Έρικα δεν το βάζει κάτω. Αγωνίζεται με νύχια και με
δόντια για να διαλευκάνει τα εγκλήματα και να ανακαλύψει ποιος ευθύνεται γι’
αυτές τις αποτροπιαστικές δολοφονίες, χωρίς όμως να μπορεί να διανοηθεί ότι θα
μπει σύντομα και η ίδια στο στόχαστρο του κατά συρροή δολοφόνου και από διώκτης
θα γίνει διωκόμενη.
Ο συγγραφέας στήνει ένα υποβλητικό
σκηνικό στο καλοκαιριάτικο Λονδίνο το οποίο, αν και διαφέρει ριζικά από αυτό
που έχουμε συνηθίσει, μπορεί να γίνει το ίδιο μυστηριώδες, και ας του λείπουν
τα ομιχλώδη βικτωριανά σκηνικά. Ένας τόπος που καίγεται και διψά για λίγη
δροσιά –η οποία συχνά δεν έρχεται ούτε τη νύχτα, με τις περιοχές του γκαζόν να
ξεραίνονται από την ανομβρία και την επιβεβλημένη από το κράτος απαγόρευση ποτίσματος–,
γίνεται το σκηνικό όπου δρα ο δολοφόνος, παραμονεύοντας το επόμενο θύμα του και
μελετώντας κάθε λεπτομέρεια πριν την εκτέλεση του εγκλήματός του. Ταυτόχρονα,
γινόμαστε μάρτυρες και της προσωπικής του ζωής, του παρελθόντος του και των
τραυματικών βιωμάτων του που οδήγησαν αυτό το βαθιά διαταραγμένο άτομο στις
δολοφονίες των συγκεκριμένων ανθρώπων, οι οποίοι αν και ένοχοι για πολλά, ομολογουμένως
δεν άξιζαν έναν τέτοιο θάνατο. Οι ήρωες αυτού του μυθιστορήματος είναι
πολυάριθμοι και ολοζώντανοι, και τόσο παραστατικοί σαν να τους παρακολουθείς
στην κινηματογραφική οθόνη. Βλέπουμε ομόφυλα ζευγάρια άλλοτε να ζουν αγαπημένα
και σε πλήρη αρμονία και άλλοτε να εκμεταλλεύονται τον παρτενέρ τους και να
αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων, κυρίως εξαιτίας της «κατά συρροή»
απιστίας τους. Παρατηρούμε ετερόφυλα ζευγάρια όπου το ένα μέλος βασανίζει
απάνθρωπα το άλλο, απλά και μόνο για να δοκιμάσει στην πράξη όσα νοσηρά
διαβάζει στα έργα ενός αγαπημένου του μισογύνη ομοφυλόφιλου συγγραφέα. Παρακολουθούμε
ανίσχυροι έναν διαταραγμένο κατά συρροή δολοφόνο να εκτελεί ψυχρά και
μεθοδευμένα τις αποτρόπαιες πράξεις του για να ικανοποιήσει την επιθυμία του
για εκδίκηση, ενώ ταυτόχρονα εκμυστηρεύεται από την αρχή τα πάντα σε έναν
άνθρωπο που έχει γνωρίσει, εμπιστευτεί και αγαπήσει μονάχα μέσω διαδικτύου.
Ο Robert Bryndza, μέσα από το νέο
αστυνομικό του μυθιστόρημα, μας παρασύρει σε ένα μυστηριώδες και γεμάτο αγωνία
ταξίδι καταβύθισης στην ανθρώπινη ψυχή, σε βάθη και σε σκοτάδια που αγνοούσαμε
πως μπορεί να υπάρχουν, αναγνωρίζοντας ωστόσο ελαφρυντικά ακόμα και στον πιο
αδίστακτο εγκληματία. Η εξέλιξη είναι απρόβλεπτη και καταιγιστική, ενώ η
υπαστυνόμος Έρικα γίνεται ακόμα πιο αγαπητή και συμπαθής, μέσα από τον
προσωπικό και επαγγελματικό αγώνα που δίνει καθημερινά κάτω από το βάρος της
τσακισμένης της ύπαρξης. Εν ολίγοις, «Το πέπλο της νύχτας»
είναι ένα καθηλωτικό, αστυνομικό μυθιστόρημα που αγγίζει τις αποχρώσεις του
θρίλερ ενώ, ταυτόχρονα, είναι και βαθιά κοινωνικό· ένα μυθιστόρημα που αξίζει
πραγματικά να διαβάσετε, Φίλοι μου!
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
Νο.1 best seller στη Wall Street Journal.
Τα
μυθιστορήματα του Ρόμπερτ Μπρίντζα έχουν μεταφραστεί σε 28 γλώσσες.
Τα
βιβλία της σειράς με την υπαστυνόμο Έρικα Φόστερ έχουν πουλήσει περισσότερα από
2.500.000 αντίτυπα παγκοσμίως.
Αν
σε τυλίξει το πέπλο της νύχτας, είσαι ήδη νεκρός.
Μια
ζεστή καλοκαιρινή νύχτα καλούν την υπαστυνόμο Έρικα Φόστερ στη σκηνή ενός
φόνου. Το θύμα, ένας γιατρός, έχει βρεθεί στραγγαλισμένος στο κρεβάτι του. Οι
καρποί του είναι δεμένοι και τα μάτια του κολλημένα στη διάφανη πλαστική
σακούλα που είναι δεμένη γύρω απ’ το κεφάλι του.
Μερικές
μέρες αργότερα, ένα ακόμα θύμα βρίσκεται δολοφονημένο με τον ίδιο ακριβώς
τρόπο. Και η Έρικα ανακαλύπτει ότι υπάρχουν κι άλλοι νεκροί, όλοι τους άντρες
με ιδιαίτερη προσωπική ζωή, με το παρελθόν τους τυλιγμένο σ’ ένα πέπλο
μυστηρίου… Τι είναι άραγε αυτό που τους συνδέει με τον δολοφόνο;
Ο
συγγραφέας του παγκόσμιου best seller «Κορίτσι στον πάγο»
επιστρέφει με ένα αγωνιώδες, συναρπαστικό θρίλερ
Βιογραφικό
σημείωμα συγγραφέα:
Ο
Ρόμπερτ Μπρίντζα γεννήθηκε στην Αγγλία, αλλά σήμερα ζει στη Σλοβακία. Το βιβλίο
του «Κορίτσι στον πάγο» έγινε παγκόσμιο best seller και «Το πέπλο της νύχτας»
είναι το δεύτερο της σειράς με την υπαστυνόμο Έρικα Φόστερ. Εκτός από
αστυνομικά, έχει γράψει και μια σειρά από ρομαντικά μυθιστορήματα. Μπορείτε να
επικοινωνήσετε μαζί του στο www.robertbryndza.com, στο Twitter και το Instagram
@RobertBryndza
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου