Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Τρίτη 22 Ιουλίου 2025

«Ο ΠΑΛΜΟΣ», παρουσιάζει ο Μανώλης Παλαβούζης - Συστήνει η Κλειώ Τσαλαπάτη

     Τώρα που καλοκαίριασε κι έσφιξαν οι ζέστες για τα καλά, νομίζω πως το ταξίδι με ένα
πολυτελές κρουαζιερόπλοιο στη βαθυγάλανη Μεσόγειο θα ήταν ό,τι έπρεπε. Βέβαια, αν νομίζετε πως η κρουαζιέρα στην οποία μας προσκαλεί ο πολυαγαπημένος Μανώλης Παλαβούζης θα είναι ομαλή, ξέγνοιαστη και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις, θα σας πρότεινα να το σκεφτείτε ξανά… Το νέο μυθιστόρημα του χαρισματικού συγγραφέα είναι κάθε άλλο παρά συνηθισμένο και το ταξίδι στο οποίο θα μας παρασύρει επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις, κάποιες από τις οποίες δεν είναι οι αναμενόμενες.
    Παρ’ όλα αυτά, ως «ορκισμένη» αναγνώστριά του από τα πρώτα κιόλας μυθιστορήματά του –τα οποία αποδείχτηκαν απρόσμενα προφητικά, αφού λίγο καιρό αργότερα επαληθεύτηκαν με το ξέσπασμα του κορονοϊού–, όπως τη διλογία του βιολογικού τρόμου «Ο τέταρτος Καβαλάρης», δεν υπάρχει περίπτωση να μην τον ακολουθήσω σε κάθε νέο αναγνωστικό ταξίδι στο οποίο μας καλεί. Έχοντας διαβάσει την πλειονότητα του συγγραφικού του έργου, δηλώνω πραγματικά εντυπωσιασμένη από το εύρος των θεμάτων με τα οποία ασχολείται κάθε φορά ο συγγραφέας, την έρευνα σε βάθος που πραγματοποιεί πριν ξεκινήσει κάθε μυθιστόρημά του, αλλά και την εξισορρόπηση μεταξύ φαντασίας και ιστορικών κι επιστημονικών δεδομένων. Όμως αυτό που ξεχωρίζει ιδιαίτερα σε κάθε έργο του είναι οι ποικίλες κοινωνικές αναφορές και η εμβάθυνση στον πολύπλοκο ανθρώπινο ψυχισμό, χαρακτηριστικά που δεν συναντάς εύκολα στη σύγχρονη λογοτεχνία.
    Αυτήν τη φορά, όπως συμβαίνει και σε κάθε συγγραφικό του πόνημα, η ευφάνταστη μυθοπλασία του βασίζεται σε αυτούσια επιστημονικά δεδομένα για ένα σπάνιο αστρονομικό φαινόμενο, το οποίο όμως έχει συμβεί στο παρελθόν και είναι σχεδόν βέβαιο πως θα συμβεί ξανά και στο μέλλον. Πέρα όμως από το επιστημονικό υπόβαθρο το οποίο χρησιμοποιεί ο συγγραφέας, υπάρχουν η σφιχτοδεμένη και καθηλωτική πλοκή, οι καλοδουλεμένοι και άρτια σκιαγραφημένοι πολυάριθμοι χαρακτήρες, η πειστική αναπαράσταση και οι κινηματογραφικές σκηνές, που θα μας παρασύρουν σε μια κρουαζιέρα η οποία θα μας μείνει αξέχαστη, όπως άλλωστε συμβαίνει και με κάθε βιβλίο του.
    Ευχαριστώ από καρδιάς τον αγαπητό Μανώλη Παλαβούζη για τον χρόνο που μας διέθεσε για ακόμα μία φορά, του εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στο νέο αξιόλογο βιβλίο του αλλά και στο σύνολο του πλούσιου συγγραφικού του έργου και σας προσκαλώ να «επιβιβαστείτε» στο μοιραίο κρουαζιερόπλοιο «Κόμης του Σαλέρνο» και να διαβάσετε όσα έχει να μας εκμυστηρευτεί ο ταλαντούχος συγγραφέας, ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο καλύτερα τον συγκλονιστικό «Παλμό» του!
 
* * *
 
    Θα ήθελα να ξεκινήσουμε αυτή την αυτοπαρουσίαση κάπως ανορθόδοξα, κάνοντας
μαζί ένα μικρό νοερό ταξίδι. Άλλωστε, στο εξώφυλλο του βιβλίου φιγουράρει ένα πλοίο, σωστά; Με τη δύναμη της φαντασίας, θα ήθελα να σχηματίσετε μία πολύ συγκεκριμένη εικόνα: ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο, ψηλό και λαμπερό όπως το φως του ήλιου που ανακλάται στα λευκά καταστρώματα. Είναι ένα πολυτελές σκάφος, με μπαλκόνια με ανεμπόδιστη θέα, περίτεχνες αίθουσες, κλιμακοστάσια καλυμμένα με χαλιά, σουίτες διακοσμημένες με πίνακες ζωγραφικής και μπαρ εξοπλισμένα με ιταλικά κρασιά.
    Το πλοίο πλέει κάπου στη Μεσόγειο, μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, παντού τριγύρω απλώνεται το απέραντο γαλάζιο και η όψη της στεριάς έχει χαθεί από ώρα. Ο ήλιος είναι δυνατός, η θαλασσινή αύρα δροσίζει το πρόσωπο και στον αέρα πλανάται η μυρωδιά της θάλασσας, αλμύρα, φύκια και ιώδιο, ανακατωμένη με τη μυρωδιά από τα καυσαέρια από το φουγάρο, τα αποσμητικά χώρου και τις οσμές φαγητού που μαγειρεύεται και ξεφεύγουν από τον εξαερισμό. Από τα ηχεία ακούγεται χορευτική μουσική, ενώ εκατοντάδες επιβάτες γελάνε και τσουγκρίζουν χαρωπά τα κολονάτα ποτήρια με τη σαμπάνια τους, απολαμβάνοντας περιχαρείς τη μαγευτική θέα.
    Μόνο που κάτι συμβαίνει, ένα σπάνιο αστρονομικό φαινόμενο. Σε μια στιγμή, τα κινητά τηλέφωνα των επιβατών και οι δορυφορικές επικοινωνίες στη γέφυρα του πλοίου νεκρώνονται, μαζί με τους κινητήρες στο μηχανοστάσιο που σιωπούν, και το πλοίο ακινητοποιείται μεσοπέλαγα δίχως τη δυνατότητα επικοινωνίας με τον υπόλοιπο κόσμο. Το όνειρο μετατρέπεται σε εφιάλτη και η λαμπερή κρουαζιέρα σ’ ένα παιχνίδι επιβίωσης, την ώρα που ο χρόνος κυλάει, η νύχτα πλησιάζει και στον βορινό ορίζοντα τα μαύρα σύννεφα της καταιγίδας κάνουν την εμφάνισή τους.
    «Ο Παλμός» είναι μία ιστορία επιβίωσης με την πλοκή του να εκτυλίσσεται σε ένα 24ωρο στο κρουαζιερόπλοιο Κόμης του Σαλέρνο. Είναι μία ιστορία ανθρώπινου πόνου, μία θαλασσινή δυστοπική περιπέτεια, αλλά και μια ιστορία ναυτικού τρόμου, καθώς τον πρώτο λόγο έχουν η δύναμη της απομόνωσης, που παραλύει επιβάτες και πλήρωμα, όπως και η απουσία επικοινωνίας με τη στεριά και άλλα πλοία στ’ ανοιχτά.
    Με την ακινητοποίησή του ο Κόμης παύει να είναι απλά ένα άτυχο πλοίο και μετατρέπεται αλληγορικά σε μια μικρογραφία του κόσμου μας: όνειρα, ελπίδες, φόβοι, αντιθέσεις, διακρίσεις, ταξικότητα, όλα εμπεριέχονται στη μικρή του έκταση, από την ιδιοτέλεια και τον ατομικισμό, έως την αλληλεγγύη και το «εμείς».
    Βλέποντας πώς αντιδρούν υπό πίεση οι άνθρωποι, ίσως θα μπορούσαμε να εξάγουμε κάποια συμπεράσματα για τον δρόμο στον οποίο βαδίζει ο πλανήτης και ο άνθρωπος ή, αν θέλετε, να δούμε τι υπάρχει στο μέλλον. Ένα τέλος; Μια νέα αρχή; Και ποιοι θα ζήσουν για να δουν αυτήν τη νέα αρχή, αν τελικά υπάρχει; Όλοι; Μάλλον όχι. Οι πιο ισχυροί; Οι πιο ρεαλιστές, οι πιο αδίστακτοι, οι πιο προσαρμοστικοί;
    Η μεγαλύτερη απειλή για τις 1300 ψυχές που επιβαίνουν στον Κόμη, μετουσιώνεται στην καταιγίδα που πλησιάζει, στα τρόφιμα και στο νερό που είναι πεπερασμένα, αλλά και στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων, στον τρόπο που επιλέγουν να αντιμετωπίσουν τις αντίξοες συνθήκες και την υπαρξιακή απειλή, άλλοτε καταφεύγοντας στη δύναμη της λογικής κι άλλοτε λαμβάνοντας βιαστικές αποφάσεις.
Το βιβλίο εμπλουτίζει θεματικά μία σειρά κοινωνικών ζητημάτων, ως μέρος του συναισθηματικού και κοινωνικού υπόβαθρου των χαρακτήρων. Δεν θα μπορούσα να κάνω διαφορετικά. Είναι καθήκον να θίγουμε πάντα και παντού τα κακώς κείμενα της κοινωνίας. Για να γνωρίζουν όσοι τα αγνοούν, να θυμούνται όσοι τα ξεχνούν και να ευαισθητοποιούνται όσοι εθελοτυφλούν. Ένα βιβλίο χωρίς έντονο το κοινωνικό στοιχείο και τα σημεία των καιρών, είναι νομίζω ένα βιβλίο απογυμνωμένο από κάθε συναίσθημα και κάθε βάθος στους χαρακτήρες.
    Ο αναγνώστης θα έρθει αντιμέτωπος με ζητήματα όπως ο σχολικός εκφοβισμός, η δύσκολη και γεμάτη εμπόδια σχέση θετού πατέρα και γιου, οι διάφορες μορφές κακοποίησης, η σεξουαλικότητα και ο ρατσισμός. Ποιο θα μπορούσε να είναι το χρέος της λογοτεχνίας και της τέχνης, αν όχι να προσφέρουν λύτρωση στις ανθρώπινες ψυχές;
Τα κεφάλαια είναι δοσμένα από την οπτική άλλου χαρακτήρα κάθε φορά, ώστε να έχουμε μία ισορροπημένη και πολύπλευρη οπτική. Και, όπως θα δείτε, ο Κόμης του Σαλέρνο δεν είναι το μόνο πλοίο που πλέει στη Μεσόγειο τη μοιραία μέρα του παλμού. Σαν ιστορία μέσα στην ιστορία, θα διαβάσετε για ένα δεύτερο πλοίο. Με τους δικούς του κανόνες, εξολοκλήρου διαφορετικό από το κρουαζιερόπλοιο, μέχρι που οι δύο ιστορίες ενώνονται μ’ έναν άκρως δραματικό τρόπο.
    Οι πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες είναι άνθρωποι απλοί, σίγουρα συνηθισμένοι, οι μεν
εργαζόμενοι στο κρουαζιερόπλοιο, οι δε επιβάτες που βρέθηκαν στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Έτσι έχουμε ήρωες που εργάζονται στις, ομολογουμένως, ιδιαίτερες συνθήκες ενός κρουαζιερόπλοιου για τα προς το ζην. Ανθρώπους που ζουν μακριά από τις οικογένειές τους, που βλέπουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα σπάνια, που αναγκάστηκαν να επιλέξουν τη συγκεκριμένη εργασία για τον βιοπορισμό τους. Υπάρχουν και οι επιβάτες, στην πλειονότητά τους εύποροι και προνομιούχοι, μα στο έλεος του παλμού η κοινωνική θέση δεν έχει και μεγάλη σημασία.
    Το νήμα της αφήγησης παίρνουν μεταξύ άλλων ο νεαρός θαλαμηπόλος ελληνικής καταγωγής Όμηρος, ο οποίος σιχαίνεται τη ζωή στη θάλασσα, αλλά εργάζεται στο πλοίο για τα προς το ζην. Είναι η ανάγκη που τον ώθησε ν’ αφήσει το χωριό του, τη μητέρα του και τον μικρότερο αδερφό του και να μπαρκάρει με τον Κόμη. Ακολουθεί η Κάρλα, μητέρα, καθηγήτρια σε γυμνάσιο, Αμερικανίδα τρίτης γενιάς με ιταλική καταγωγή, που βρίσκεται με τον σύζυγο και τα δύο ανήλικα παιδιά τους σε διακοπές. Η Κάρλα είναι πιεσμένη. Οι ρόλοι της, πολλοί. Εργαζόμενη μητέρα, με έναν γάμο που έληξε άδοξα, με ένα παιδί από τον πρώτο της γάμο, τον Ερμάνο, ο οποίος είναι δεκατεσσάρων ετών, και την οκτάχρονη Έμιλυ, το δεύτερο παιδί της από τον γάμο της με τον Ντάνιελ. Κοινώς, προσπαθεί να ισορροπήσει σε τεντωμένο σκοινί. Όπως και ο Όμηρος, θα φτάσει στα άκρα για να παραμείνει ενωμένη η οικογένειά της. Ακολουθεί ο πλοίαρχος Αλιγκιέρι, ώριμος στα χρόνια, βρίσκεται ένα βήμα πριν τη συνταξιοδότηση. Είναι το τελευταίο του ταξίδι πριν αφήσει οριστικά τη ναυτοσύνη. Ένας άντρας ηθικός, ναυτικός όλη τη ζωή του, αγαπάει τη γυναίκα που έχει αφήσει πίσω, όπως και τις ενήλικες κόρες και τα εγγόνια του, και ανυπομονεί να τους συναντήσει. Μόνο που στη ζωή είναι άλλο αυτό που θες, από αυτό που τελικά παίρνεις· μία σκληρή πραγματικότητα.
    Ο αναγνώστης θα νιώσει το βάρος της ευθύνης που φέρει ο καπετάνιος, τα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα επιβατών και πληρώματος καθώς οι ώρες κυλάνε, τις σχέσεις και τη δυναμική που αναπτύσσονται μεταξύ των χαρακτήρων. Θα έρθει αντιμέτωπος με μία σειρά ηθικών ερωτημάτων καθώς οι καταστάσεις μονάχα εύκολες δεν είναι. Οι επιλογές που κάνουν οι χαρακτήρες ενέχουν κόστος, που υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να καθορίσουν την επιτυχία από την αποτυχία. Τη ζωή από τον θάνατο.
    Αυτό που κυριαρχεί στον «Παλμό» είναι ο φόβος για το άγνωστο, η απέραντη θάλασσα που απλώνεται προς κάθε μεριά. Το τι μέλλει γενέσθαι. Αν θα επιβιώσεις, αν θα επιβιώσουν εκείνοι που αγαπάς και βρίσκονται μαζί σου στο πλοίο. Από τη μία αναπτύσσονται δυνάμεις όπως ο ατομικισμός και η αντιπαλότητα, η εχθρότητα και ο τακτικισμός εξαιτίας των πεπερασμένων πόρων και του περιορισμένου χώρου, ενώ από την άλλη εμφανίζονται τάσεις όπως η αλληλεγγύη, η συντροφικότητα και η ανθρωπιά. Κοινός παρονομαστής όλων η ανάγκη για επιβίωση, όχι μονάχα φυσική αλλά και ηθική. Η ανάγκη για επούλωση των πληγών, αλλά και για ένα καταφύγιο, αν θέλετε. Είναι ένα βαθιά ανθρώπινο βιβλίο, με έντονα συναισθήματα, που επικεντρώνεται στους χαρακτήρες. Δεν είναι οι συνηθισμένοι επιφανειακοί ήρωες που συναντάμε σε βιβλία δράσης. Είναι άνθρωποι με συναισθήματα, παρελθόν και φόβους.
    Με αφορμή το βιβλίο, η έρευνά μου για τα κρουαζιερόπλοια περιλάμβανε τα εξής: εγκαταστάσεις, παροχές, ιεραρχία, πρόωση, ασφάλεια, σχεδιασμός. Θεωρώ την έρευνα αναπόσπαστο κομμάτι κάθε προσεγμένου βιβλίου που σέβεται τον αναγνώστη και τα χρήματα που επενδύει. Χωρίς έρευνα, ένα βιβλίο δύσκολα θα είναι ρεαλιστικό και ακόμα πιο δύσκολα ο αναγνώστης θα καταφέρει να δεθεί με τους χαρακτήρες και να αναρωτηθεί τι θα γινόταν αν η τύχη τα έφερνε έτσι ώστε να βρεθεί στη θέση τους. Μυθοπλασία χωρίς ρεαλισμό είναι η καλύτερη συνταγή για συγγραφική αποτυχία. Και οι αναγνώστες δεν το συγχωρούν ποτέ αυτό. Όπως και συγγραφείς, που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα. Άλλη μία πικρή αλήθεια της ζωής…
    Το βιβλίο ανήκει στη μεγάλη οικογένεια της φανταστικής λογοτεχνίας, μα το φαινόμενο που περιγράφεται στις σελίδες του δεν είναι φανταστικό. Είναι υπαρκτό αστρονομικό φαινόμενο που συνέβη κάμποσες φορές παλαιότερα, με τη χειρότερη εκδοχή του να λαμβάνει χώρα το 1859. Και, δεδομένα, θα συμβεί ξανά. Είναι κάτι που λατρεύω, βλέπετε, να εμπλέκω την επιστήμη με τον ανθρώπινο ψυχισμό, και την επικαιρότητα με πρωτότυπα περιβάλλοντα για την εξέλιξη της υπόθεσης, ώστε κάθε φορά να ταξιδεύω μαζί με τους αναγνώστες σε άγνωστα μονοπάτια.
    Αν, λοιπόν, θέλετε να διαβάσετε μια ιστορία επιβίωσης και τρόμου, μια ρεαλιστική και απειλητική θαλασσινή περιπέτεια πλάι σε ανθρώπους που θα ταυτιστείτε μαζί τους, τότε δεν χρειάζεται να κάνετε και πολλά. Κλείστε τα εισιτήριά σας και επιβιβαστείτε στον Κόμη του Σαλέρνο. Το πλοίο είναι έτοιμο προς αναχώρηση…
 
ΥΓ: Καπετάνιο καλύτερο από την Κλειώ Τσαλαπάτη, δεν θα μπορούσα να ζητήσω για τον «Παλμό». Την ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για το βήμα που μου προσφέρει απλόχερα όλα αυτά τα χρόνια και, όπως κι εσάς, την καλώ να επιβιβαστεί (για δεύτερη φορά) στον Κόμη του Σαλέρνο και ν’ ακολουθήσει τα βήματα και τις επιλογές των χαρακτήρων μου. Και, όπως όλοι μας, ας βρει μαζί τους τη λύτρωση και τη σωτηρία που επιθυμεί. 
Μανώλης Παλαβούζης
 
 
Βιογραφία συγγραφέα:
 
Ο Μανώλης Παλαβούζης γεννήθηκε το 1994 στον ακριτικό Έβρο. Σπούδασε την
Επιστήμη του Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διατήρηση και Αποκατάσταση Χερσαίων Οικοσυστημάτων, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Διαβάζει βιβλία σε καθημερινή βάση από τα μαθητικά του χρόνια, γράφει με την πρώτη ευκαιρία, φτιάχνει παζλ, παρακολουθεί ξένες σειρές και ταινίες και ζωγραφίζει φανταστικούς χάρτες και φυσικά τοπία. Έχει εργαστεί σε μουσείο μετάξης, σε εκδοτικό οίκο ως επαγγελματίας αναγνώστης και ως αρθρογράφος για το ηλεκτρονικό περιοδικό Will o’ Wisps.
Έργα του η διλογία βιολογικού τρόμου «Ο Τέταρτος Καβαλάρης» (2018-2019), το κλιματικό θρίλερ «Έτος Χωρίς Καλοκαίρι» (2020), το τρομοκρατικό θρίλερ «Αττική Καταιγίδα» (2021), το μυθιστόρημα επικής φαντασίας «Το Τραγούδι των Σκλάβων» (2023), η νουβέλα τρόμου «Σιβηρία» (2024) και το ναυτικό θρίλερ «Ο Παλμός» (2025). Δεκατρία διηγήματά του έχουν βραβευθεί και συμπεριληφθεί σε συλλογικές ανθολογίες και λογοτεχνικά περιοδικά, ενώ συντονίζει τη Λέσχη Ανάγνωσης Ενηλίκων στο Σουφλί.
 
Εργογραφία Μανώλη Παλαβούζη:
 
«Ο ΠΑΛΜΟΣ»
Εκδόσεις: Πηγή (2025)
Σελίδες: 502
Τιμή με έκπτωση: 19€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Ένα καταιγιστικό μυθιστόρημα φαντασίας, στα όρια του τρόμου! Μια ανατρεπτική ιστορία θαλάσσιας επιβίωσης.
 
Είναι το τέλος της τουριστικής σεζόν και στο κρουαζιερόπλοιο «Κόμης του Σαλέρνο» επιβαίνουν χίλιες τριακόσιες ψυχές. Στα καταγάλανα νερά της Μεσογείου ελπίζουν πως θα απολαύσουν τις μοναδικές εμπειρίες που υπόσχεται η πλοιοκτήτρια εταιρεία.
 
Ώσπου έρχεται η καταστροφή. Ένα θεωρητικά ακίνδυνο φαινόμενο θα ακινητοποιήσει το πλοίο καταμεσής της θάλασσας. Οι μηχανές σβήνουν, η παροχή ενέργειας διακόπτεται και οι επικοινωνίες με τη στεριά σιγούν. Κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει τα ακριβή αίτια της καταστροφής.
 
Πλήρωμα και επιβάτες θα αγωνιστούν για τη ζωή τους σ’ ένα ακυβέρνητο πλοίο όπου κυριαρχεί ο φόβος, όσο τα σύννεφα της καταιγίδας πυκνώνουν και η μέρα δίνει τη θέση της στη νύχτα.
 
Μόνο που στην ανοιχτή θάλασσα, ο κίνδυνος δεν βρίσκεται ποτέ μακριά και ο πανικός ξεγυμνώνει τις ανθρώπινες ψυχές, φέρνοντας στην επιφάνεια το φως αλλά και το σκοτάδι που κρύβουνε μέσα τους.
 
Ένα καταιγιστικό θρίλερ ναυτικού τρόμου και μια θαλασσινή περιπέτεια επιβίωσης, βαθιά ανθρώπινη. Επιβιβαστείτε. Το πλοίο είναι έτοιμο προς αναχώρηση…
 
«ΣΙΒΗΡΙΑ»
Εκδόσεις: Πηγή
Σελίδες: 112
Τιμή με έκπτωση: 10,44€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2024/02/blog-post_15.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Στα παγωμένα εδάφη της Σιβηρίας, ένα αρχαίο κακό παραμονεύει στην έρημη γη, πανίσχυρο και αθέατο στο πέρασμα χιλιετιών και αιώνων. Ο Πάβελ Βορόνιν, ένας νέος που βλέπει τα όνειρά του να διαλύονται και τη ζωή του να πέφτει σε τέλμα, θα αφυπνίσει άθελά του το αρχέγονο κακό της αχανούς πεδιάδας και πολύ σύντομα θα αντιληφθεί πως τίποτα δεν θα είναι το ίδιο ξανά. Κι αυτό γιατί ο ίδιος δεν θα είναι ο άνθρωπος που κάποτε ήταν. Κάτι αλλάζει μέσα του, μέρα με τη μέρα, ώρα με την ώρα, μετατρέποντάς τον σ’ ένα πλάσμα θανάσιμο, βγαλμένο από τους πιο σκοτεινούς ανθρώπινους εφιάλτες.
 
Ένα κακό ξύπνησε και γυρεύει να τραφεί. Κι όταν το κακό πεινάει, μόνο άσχημα πράγματα μπορούν να συμβούν…
 
Μια νουβέλα φαντασίας για μια μοιραία συνάντηση με κάτι αλλόκοτο που καιροφυλακτούσε, προσμένοντας να επιστρέψει στη ζωή, κι ένας ήρωας σε αδιέξοδο. Για να επιβιώσει, οφείλει να αποδεχτεί τη νέα πραγματικότητα, ακόμα κι αν πρέπει ν’ αφήσει πίσω του όλα όσα αγαπάει.
 
«ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΣΚΛΑΒΩΝ»
Εκδόσεις: Πηγή (2023)
Σελίδες: 544
Τιμή με έκπτωση: 19,40€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Ένα συγκλονιστικό ταξίδι στον ανθρώπινο πόνο και στην αδικία. Είναι το πάθος για ελευθερία ικανό να σπάσει τις αλυσίδες της υποδούλωσης;
 
Θα καταφέρουν οι σκλάβοι να σπάσουν τα δεσμά τους; Ένα διαφορετικό βιβλίο φαντασίας ήρθε να σε ταξιδέψει σε μια συναρπαστική περιπέτεια!
 
Το όνομά µου είναι Άρμιν. Γεννήθηκα νόθος και υπέμεινα τη χλεύη του κόσµου. Πωλήθηκα σκλάβος από δουλεμπόρους και μάτωσα τραβώντας κουπί. Ταξίδεψα σε επικίνδυνα νερά και κατέληξα στις ερημιές του Βορρά, να μοχθώ σ’ ένα ορυχείο καταναγκαστικής εργασίας. Γνώρισα τη φιλία και τον έρωτα, πάλεψα με τις κακουχίες και τον φόβο. Ένιωσα το φονικό χάδι των μαστιγίων των αφεντάδων στη ράχη μου και το δριμύ ψύχος στα κόκαλά μου. Η μοίρα μου φάνταζε δυσοίωνη, το μέλλον µου προδιαγεγραμμένο και το τέλος αναπόφευκτο.
 
Όμως είχα δώσει μια υπόσχεση κι έναν όρκο: να επιζήσω και να πάρω εκδίκηση.
 
Αυτή είναι η συγκινητική ιστορία ενός νεαρού σκλάβου που πήρε τη ζωή του στα χέρια του, η δική μου ιστορία. Κι έφτασε η ώρα να τη διηγηθώ…
 
«ΑΤΤΙΚΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ»
Εκδόσεις: Υδροπλάνο (2021)
Σελίδες: 732
Τιμή με έκπτωση: 16,11€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2021/11/blog-post.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Όταν ο ναός της Δημοκρατίας καταρρέει, κανείς δεν είναι ασφαλής. Στην Αίθουσα της Ολομέλειας του Ελληνικού Κοινοβουλίου πέφτουν, σε ζωντανή σύνδεση, πυροβολισμοί. Ένοπλοι τρομοκράτες έχουν εισβάλει στον ναό της δημοκρατίας και απειλούν τις ζωές εκατοντάδων ανθρώπων.
Ένας αγώνας ξεκινάει για την απελευθέρωση των ομήρων. Οι αστυνομικές δυνάμεις, με τη βοήθεια του αστυνομικού διαπραγματευτή Μαυρίδη, θα προσπαθήσουν να ξεπεράσουν τα τεράστια εμπόδια για να σωθούν οι ζωές των εγκλωβισμένων πολιτικών, εργαζομένων και ανήλικων επισκεπτών της Βουλής, ενώ, στην πλατεία Συντάγματος, βρίσκεται σε εξέλιξη η μαζικότερη διαδήλωση της δεκαετίας. Αυτό όμως που αρχικά μοιάζει με κοινή ομηρία αποδεικνύεται κάτι πολύ πιο επικίνδυνο και σκοτεινό με παγκόσμιο αντίκτυπο κι αυτό γιατί οι τρομοκράτες δεν σκοπεύουν να βγουν ζωντανοί από το κτίριο.
Στο καταιγιστικό αυτό τρομοκρατικό θρίλερ, ακολουθώντας τα σημεία των καιρών, αναβιώνει η μακραίωνη σύγκρουση δύο άσπονδων εχθρών, της Ανατολής και της Δύσης. Ανάμεσα στις αντικρουόμενες κοσμοθεωρίες, μια γκρίζα ζώνη απλώνεται, εκεί όπου το δίκαιο, το άδικο και το ηθικό πολλές φορές είναι δύσκολο να διακριθούν. Η προσφυγική κρίση έρχεται στο προσκήνιο με έναν εντελώς αναπάντεχο τρόπο. Μέσα στον χαώδη συρφετό των κατατρεγμένων, οι σπίθες της εκδίκησης περιμένουν υπομονετικά αθέατες, έτοιμες να θεριέψουν και να κατακάψουν τα πάντα στο διάβα τους σαν πύρινη καταιγίδα.
 
«ΕΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ»
Εκδόσεις: Πηγή (2020)
Σελίδες: 652
Τιμή με έκπτωση: 16,20€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2020/10/blog-post_19.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Καλοκαίρι 1815
Τα κανόνια του Βατερλώ έχουν µόλις σιγήσει. Ο Γάλλος στρατιώτης Πιερ Λεγκέ πιάνεται αιχµάλωτος των Άγγλων, όµως η αιχμαλωσία του παίρνει μια εντελώς αναπάντεχη τροπή. Στη µακρινή Ανατολή ξυπνάει ο τρόμος, µε τη μορφή ενός ηφαιστείου. Ο Πιερ θα γνωρίσει τη Φρέγια, θα πολεμήσουν για τη ζωή τους και θα προσπαθήσουν να επιβιώσουν μέσα σε έναν κόσμο που βυθίζεται συνεχώς στο σκοτάδι.
 
Καλοκαίρι 2020
Ο Φίλιππος και ο αδερφός του Μάρκος βρίσκονται σε διακοπές στη Σκωτία, όταν ο κόσμος σκεπάζεται από την ηφαιστειακή τέφρα. Η κολοσσιαία ηφαιστειακή έκρηξη καταποντίζει την παγκόσμια θερμοκρασία, φέρνοντας σκοτάδι και θάνατο. Η μόνη διέξοδος, ο θερμότερος Νότος. Τα δύο αδέρφια θα συναντήσουν την Μπεατρίς µε τον γιο της. Θα βρεθούνε κυνηγημένοι από µια φονική συμμορία που έχει ως στόχο να τους εξοντώσει, θα διασχίσουν τη μισή Ευρώπη, όµως ο αληθινός τους εχθρός είναι το ίδιο το κλίμα.
 
Ένα σενάριο που επαναλαμβάνεται ανά τους αιώνες, µε την ίδια φονικότητα, ένα φυσικό φαινόμενο που κλονίζει τα θεμέλια του ανθρώπινου πολιτισμού, οδηγώντας τους ήρωες στα άκρα, εκεί όπου ο χρόνος κυλάει αντίστροφα προς το Έτος Χωρίς Καλοκαίρι.
 
«Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ ΙΙ– Ο όλεθρος»
Εκδόσεις: Πηγή (2019)
Σελίδες: 558
Τιμή με έκπτωση: 16,20€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2019/09/blog-post_10.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Θεσσαλονίκη 1347 μ.Χ.: Ο Πάμφιλος έχει έρθει αντιμέτωπος με την πανούκλα και έχει επιβιώσει. Κατατρεγμένος από τη θανατηφόρα ασθένεια, γνωρίζει τον Μέλουας και την Άλουελ, δύο ανθρώπους που θα αλλάξουν ριζικά τη ζωή του. Και όλα αυτά καθώς ο θάνατος βασιλεύει στη βυζαντινή πόλη, στο αποκορύφωμα του Μεσαίωνα και του σκοταδισμού.
 
Θεσσαλονίκη 2017 μ.Χ.: Οι προσπάθειες του Άλεξ και της Σκάρλετ να περιορίσουν την εξάπλωση της ασθένειας δεν καρποφορούν. Ολοένα και περισσότερες χώρες μολύνονται, ενώ το παγκόσμιο σύστημα υγείας καταρρέει. Νέα εμπόδια, που θα πρέπει να υπερπηδήσουν, έρχονται στο φως, μέσα στη νοσηρή καθημερινότητά τους.
 
Οι νεκροί αυξάνονται. Η επιβίωση ξεθωριάζει. Κανείς δεν βρίσκεται στο απυρόβλητο.
 
Ο «Τέταρτος Καβαλάρης» φτάνει σε ένα αναπάντεχο τέλος, σε δύο κόσμους που βαδίζουν στο χάος· η επιστήμη αδυνατεί να βρει τη λύση, ενώ η θρησκεία και η λεγόμενη «εθνική ασφάλεια» γίνονται εργαλεία που υποσκάπτουν τα θεμέλια της σύγχρονης κοινωνίας, ωθώντας τούς ήρωες να αναρωτηθούν τι είναι αυτό που αξίζει τελικά.
 
«Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ Ι– Η επώαση»
Εκδόσεις: Πηγή (2018)
Σελίδες: 520
Τιμή με έκπτωση: 16,20€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://filoithslogotexnias.blogspot.com/2018/09/blog-post_23.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Χειμώνας 1347 μ.Χ.: Στις στέπες της Κιργισίας γεννιέται ένας θανάσιμος εχθρός. Ο Πάμφιλος, ένας Βυζαντινός πολεμιστής, βρίσκεται στο επίκεντρο της καταστροφής. Μία πολιορκημένη πόλη καίγεται συθέμελα, και οι επιζώντες, αγωνιζόμενοι για την επιβίωσή τους, καταφεύγουν για σωτηρία στην Κωνσταντινούπολη, μεταφέροντας μαζί τους κάτι που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας.
 
Χειμώνας 2017 μ.Χ.: Σε ένα εργοτάξιο του μετρό της Θεσσαλονίκης, ένας εργάτης ανακαλύπτει μία υπόγεια κρύπτη. Άθελά του, θα ξυπνήσει τον μεγαλύτερο βιολογικό εχθρό της ιστορίας. Η πανδημία εξαπλώνεται ταχύτατα σε όλο τον κόσμο, κι ο Άλεξ, επιδημιολόγος του ΚΕΕΛΠΝΟ, βρίσκεται αντιμέτωπος με υπέρτερες δυνάμεις, έχοντας στο πλευρό του την Σκάρλετ, απεσταλμένη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
 
Καθημερινοί άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με την απειλή σε ένα θανάσιμο παιχνίδι. Οι κανόνες διαχρονικοί. Η επιβίωση μονόδρομος.
 
Το πρώτο μέρος της διλογίας «Ο Τέταρτος Καβαλάρης» πραγματεύεται ένα θανάσιμο σενάριο στον σύγχρονο κόσμο του υπερπληθυσμού και της άμεσης αεροπορικής σύνδεσης κάθε γωνιάς του πλανήτη, όπου τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας μοιάζουν λεπτότερα από κάθε άλλη φορά.
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου