«ΑΣΠΙΛΟΙ
ΕΝΟΧΟΙ», της Θεοφανίας Ανδρονίκου-Βασιλάκη –
Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Χάρτινη Πόλη
Σελίδες: 564
Τιμή με έκπτωση: 14,94€
Η Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη είναι μία χαρισματική συγγραφέας που δεν παύει να με εκπλήσσει με κάθε νέο της βιβλίο. Έχοντας δε διαβάσει τα περισσότερα από τα μυθιστορήματά της, πρόσφατα και παλαιότερα, έχω διαπιστώσει πως είναι ένας συγγραφικός «χαμαιλέοντας», καθώς έχει την αξιοθαύμαστη ικανότητα να αλλάζει το λογοτεχνικό είδος με το οποίο καταπιάνεται σε κάθε βιβλίο της με την ίδια ευκολία που εμείς αλλάζουμε ρούχα! Ξεκίνησα την «περιπλάνησή» μου στο ποικιλόμορφο συγγραφικό της έργο από το εκπληκτικό ιστορικό της μυθιστόρημα «Η υπηρέτρια της Δούκισσας» και συνέχισα με το ανεπανάληπτο, και προσωπικά πιο αγαπημένο μου από όλα έως τώρα, «Η διαθήκη του Ζάνα». Και στα δύο αυτά μυθιστορήματα υπάρχουν πολλά ιστορικά στοιχεία συνδυασμένα με μία ευφάνταστη και ευρηματική πλοκή. Το ίδιο υποθέτω πως συμβαίνει και στο τρίτο κατά σειρά έκδοσης από τη Χάρτινη Πόλη «Ζακίνθη, στο άβατο του Κόντε», παρόλο που δεν το έχω ακόμα διαβάσει ώστε να έχω ιδία άποψη, αν και προτίθεμαι να το κάνω το συντομότερο. Έχοντας, λοιπόν, διαπιστώσει το εύρος της ιστορικής έρευνας την οποία πραγματοποιεί κάθε φορά η συγγραφέας προτού περιπλανηθεί στα δύσβατα μονοπάτια της Ιστορίας, θέλησα να διαβάσω κάτι δικό της διαφορετικό και πιο σύγχρονο. Έτσι ακολούθησαν ο ξεκαρδιστικός «Κορσές της Σταχτοπούτας» και το εκπληκτικό «Γυναίκες στα πρόθυρα… γάμου» που μου απέδειξαν περίτρανα την ιδιότητα που απέδωσα στη συγγραφέα περί «χαμαιλεοντισμού».
Το πιο πρόσφατο μυθιστόρημα της κ.
Βασιλάκη έχει τίτλο «Άσπιλοι
ένοχοι» και νομίζω πως δεν θα το αδικούσα αν το κατέτασσα στην
κατηγορία του καθαρόαιμου αστυνομικού. Μία ιστορία διαφορετική από τις άλλες
που μας έχει συνηθίσει η συγγραφέας, αφού εδώ έχουμε να κάνουμε με την ελληνική
επαρχία, και συγκεκριμένα την Αρκαδία, και τη μυστηριώδη εξαφάνιση μιας νέας
γυναίκας, συζύγου και μητέρας, της Νάγιας ή Παναγιώτας Περούλη. Η κοπέλα
εξαφανίστηκε από προσώπου γης χωρίς να πάρει τίποτα μαζί της, αφήνοντας πίσω
έναν άντρα που λάτρευε κι ένα μικρό παιδί. Κανένας δεν γνωρίζει πού μπορεί να
πήγε η αγνοούμενη, αν ζει ή αν έχει πεθάνει από ατύχημα ή αν κάποιος την έχει
δολοφονήσει ή, τέλος, εάν το έχει σκάσει με κάποιον εραστή. Όλα τα ενδεχόμενα
είναι ανοιχτά κι επειδή η τοπική αστυνομία έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο, με όλες
τις προσπάθειές της να έχουν αποβεί άκαρπες, οι συγγενείς της βάζουν τα μεγάλα
μέσα καλώντας επιτόπου έναν έμπειρο αστυνομικό από την Αθήνα ώστε να συνεχίσει
και να εντείνει την έρευνα για να οδηγηθούν στη διαλεύκανση του μυστηρίου.
Ο Μάξιμος Βαγενάς καταφθάνει στο χωριό Παναγιά όπου διέμενε η εξαφανισμένη Νάγια, μετά από την παράκληση του διοικητή του, ο οποίος δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη υπόθεση. Έχοντας και ο ίδιος ο Μάξιμος τους ολόδικούς του «δαίμονες» που τον τυραννούν καθημερινά, προσπαθεί να γνωρίσει πρόσωπα και καταστάσεις στο ασφυκτικά αφιλόξενο περιβάλλον του χωριού. Η ελληνική επαρχία αποδεικνύει για μία ακόμη φορά πως δεν είναι και τόσο προοδευτική όσο αρέσκεται να δείχνει, αφού στα στενά όρια ενός χωριού η ανωνυμία παύει να υπάρχει, ενώ το κύριο μέλημα κάθε κατοίκου είναι να δείχνει την καλύτερη δυνατή εικόνα προς τους γειτόνους του, χωρίς αυτή απαραίτητα να είναι και η πραγματική. Όμως κάθε σπίτι έχει τα μυστικά του, τις ενοχές και τα ατοπήματά του, ενώ πάντα υπάρχει και κάποιος «σκελετός» στην ντουλάπα όλων που περιμένει υπομονετικά χρόνια και δεκαετίες για να αποκαλυφθεί, επιζητώντας επιτέλους τη δικαίωση που του στέρησαν. Ο αθηναίος αστυνομικός αρχίζει να σηκώνει τα σκόπιμα ριγμένα πέπλα πάνω από τη ζωή και την προσωπικότητα της εξαφανισμένης γυναίκας, όπως και όλων όσων σχετίζονταν μαζί της με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο. Ταυτόχρονα ρίχνει φως στο παρελθόν το οποίο εξακολουθεί να επηρεάζει το παρόν, ενώ την ίδια στιγμή παλεύει να ξεκαθαρίσει τη δική του ζωή και τη διαταραγμένη και πολύπλοκη σχέση με τη γυναίκα του, αφού μπαίνει στο προσκήνιο ένας νέος ανέλπιστος έρωτας.
Η ταλαντούχα συγγραφέας μάς καθηλώνει για μία ακόμη φορά με ένα αυθεντικό αστυνομικό μυθιστόρημα, όπου όντως «τίποτα και κανείς δεν είναι αυτό που φαίνεται». Τα κρυμμένα μυστικά και οι ενοχές του παρελθόντος, οι παράνομοι, ανεκπλήρωτοι και καταπιεσμένοι έρωτες, οι ενοχές για ανύπαρκτα εγκλήματα και οι μονομανίες για εκδίκηση, οι στενόμυαλες και συχνά άδικες νοοτροπίες ορισμένων επαρχιωτών που παραμένουν προσκολλημένοι στο «φαίνεσθαι», οι λάθος επιλογές, οι συμβιβασμοί και οι ενίοτε τραγικές συνέπειές τους, είναι λίγα μόνο από όσα πραγματεύεται αυτό το εξαιρετικό βιβλίο. Οι «Άσπιλοι ένοχοι» είναι ένα καλοστημένο και πολύπλοκο παζλ όπου η συγγραφέας τοποθετεί κάθε κομμάτι με μαεστρία, αποκαλύπτοντάς μας διαρκώς μόνο όσα πρέπει να γνωρίζουμε, διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον και το σασπένς και αποτρέποντάς μας από το να μαντέψουμε σωστά πριν εκείνη το θελήσει. Ο δε αστυνομικός Μάξιμος Βαγενάς μού θύμισε στο τέλος τον Ηρακλή Πουαρό –χωρίς φυσικά τη βελγική προφορά, τις γκουρμέ ιδιαιτερότητες και το γραφικό μουστάκι– αφού η αποκάλυψη του μυστηρίου της εξαφάνισης της αγνοούμενης και η κατάδειξη των πραγματικών ενόχων από αυτόν γίνεται παρουσία όλων των ενδιαφερομένων. Οφείλω τα ειλικρινή και θερμά μου συγχαρητήρια στην εξαίρετη Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη για ένα ακόμη εκπληκτικό έργο της και σας προτείνω ανεπιφύλακτα να το διαβάσετε, Φίλοι μου!
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
Στη μικρή κωμόπολη Παναγιά, η οποία βρίσκεται κοντά στην Τρίπολη, εξαφανίζεται η Παναγιώτα Περούλη, μια τριανταπεντάχρονη παντρεμένη γυναίκα και μητέρα ενός παιδιού. Παρά τις έρευνες της τοπικής αστυνομίας, η αγνοουμένη στέκεται αδύνατο να βρεθεί, νεκρή ή ζωντανή. Κανένα ίχνος, καμία ένδειξη, κανένα τηλεφώνημα για λύτρα, πουθενά το πτώμα της. Τρεις εβδομάδες αργότερα, στο σημείο φτάνει ένας από τους πιο έμπειρους αξιωματικούς της αστυνομίας προκειμένου να ρίξει φως στο μυστήριο της εξαφάνισης. Τίποτα και κανείς δεν έχει προετοιμάσει τον Μάξιμο Βαγενά για τα όσα θα έρθει αντιμέτωπος. Θανάσιμες συγκυρίες, εγκλήματα του παρελθόντος, συγκλονιστικές αλήθειες, έρωτες που θάφτηκαν στον βωμό της διαπλοκής του καλού με το κακό, ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι αποκαλύψεων. Βήμα, βήμα και χαρτογραφώντας τα ίχνη της αγνοουμένης, αναγκάζεται να ανακαλύψει και να ανακαλυφθεί ο ίδιος μέσα από τις αλήθειες των ανθρώπων τους οποίους συναντά και αποκαλύπτει τον ρόλο τους στην εξαφάνιση της Παναγιώτας Περούλη, που μοιάζει να είναι η κορυφή στο παγόβουνο μιας σειράς ακούσιων και εκούσιων εγκλημάτων.
«Τίποτα και κανείς δεν είναι όπως φαίνεται σε αυτήν την πόλη, κύριε Βαγενά….» δήλωσε η γυναίκα απέναντί του.
Ένα μυθιστόρημα μυστηρίου όπου ο έρωτας, τα πάθη, το μίσος και η εκδίκηση πρωταγωνιστούν σε κάθε σελίδα του…
Εκδόσεις: Χάρτινη Πόλη
Σελίδες: 564
Τιμή με έκπτωση: 14,94€
Η Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη είναι μία χαρισματική συγγραφέας που δεν παύει να με εκπλήσσει με κάθε νέο της βιβλίο. Έχοντας δε διαβάσει τα περισσότερα από τα μυθιστορήματά της, πρόσφατα και παλαιότερα, έχω διαπιστώσει πως είναι ένας συγγραφικός «χαμαιλέοντας», καθώς έχει την αξιοθαύμαστη ικανότητα να αλλάζει το λογοτεχνικό είδος με το οποίο καταπιάνεται σε κάθε βιβλίο της με την ίδια ευκολία που εμείς αλλάζουμε ρούχα! Ξεκίνησα την «περιπλάνησή» μου στο ποικιλόμορφο συγγραφικό της έργο από το εκπληκτικό ιστορικό της μυθιστόρημα «Η υπηρέτρια της Δούκισσας» και συνέχισα με το ανεπανάληπτο, και προσωπικά πιο αγαπημένο μου από όλα έως τώρα, «Η διαθήκη του Ζάνα». Και στα δύο αυτά μυθιστορήματα υπάρχουν πολλά ιστορικά στοιχεία συνδυασμένα με μία ευφάνταστη και ευρηματική πλοκή. Το ίδιο υποθέτω πως συμβαίνει και στο τρίτο κατά σειρά έκδοσης από τη Χάρτινη Πόλη «Ζακίνθη, στο άβατο του Κόντε», παρόλο που δεν το έχω ακόμα διαβάσει ώστε να έχω ιδία άποψη, αν και προτίθεμαι να το κάνω το συντομότερο. Έχοντας, λοιπόν, διαπιστώσει το εύρος της ιστορικής έρευνας την οποία πραγματοποιεί κάθε φορά η συγγραφέας προτού περιπλανηθεί στα δύσβατα μονοπάτια της Ιστορίας, θέλησα να διαβάσω κάτι δικό της διαφορετικό και πιο σύγχρονο. Έτσι ακολούθησαν ο ξεκαρδιστικός «Κορσές της Σταχτοπούτας» και το εκπληκτικό «Γυναίκες στα πρόθυρα… γάμου» που μου απέδειξαν περίτρανα την ιδιότητα που απέδωσα στη συγγραφέα περί «χαμαιλεοντισμού».
Ο Μάξιμος Βαγενάς καταφθάνει στο χωριό Παναγιά όπου διέμενε η εξαφανισμένη Νάγια, μετά από την παράκληση του διοικητή του, ο οποίος δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη υπόθεση. Έχοντας και ο ίδιος ο Μάξιμος τους ολόδικούς του «δαίμονες» που τον τυραννούν καθημερινά, προσπαθεί να γνωρίσει πρόσωπα και καταστάσεις στο ασφυκτικά αφιλόξενο περιβάλλον του χωριού. Η ελληνική επαρχία αποδεικνύει για μία ακόμη φορά πως δεν είναι και τόσο προοδευτική όσο αρέσκεται να δείχνει, αφού στα στενά όρια ενός χωριού η ανωνυμία παύει να υπάρχει, ενώ το κύριο μέλημα κάθε κατοίκου είναι να δείχνει την καλύτερη δυνατή εικόνα προς τους γειτόνους του, χωρίς αυτή απαραίτητα να είναι και η πραγματική. Όμως κάθε σπίτι έχει τα μυστικά του, τις ενοχές και τα ατοπήματά του, ενώ πάντα υπάρχει και κάποιος «σκελετός» στην ντουλάπα όλων που περιμένει υπομονετικά χρόνια και δεκαετίες για να αποκαλυφθεί, επιζητώντας επιτέλους τη δικαίωση που του στέρησαν. Ο αθηναίος αστυνομικός αρχίζει να σηκώνει τα σκόπιμα ριγμένα πέπλα πάνω από τη ζωή και την προσωπικότητα της εξαφανισμένης γυναίκας, όπως και όλων όσων σχετίζονταν μαζί της με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο. Ταυτόχρονα ρίχνει φως στο παρελθόν το οποίο εξακολουθεί να επηρεάζει το παρόν, ενώ την ίδια στιγμή παλεύει να ξεκαθαρίσει τη δική του ζωή και τη διαταραγμένη και πολύπλοκη σχέση με τη γυναίκα του, αφού μπαίνει στο προσκήνιο ένας νέος ανέλπιστος έρωτας.
Η ταλαντούχα συγγραφέας μάς καθηλώνει για μία ακόμη φορά με ένα αυθεντικό αστυνομικό μυθιστόρημα, όπου όντως «τίποτα και κανείς δεν είναι αυτό που φαίνεται». Τα κρυμμένα μυστικά και οι ενοχές του παρελθόντος, οι παράνομοι, ανεκπλήρωτοι και καταπιεσμένοι έρωτες, οι ενοχές για ανύπαρκτα εγκλήματα και οι μονομανίες για εκδίκηση, οι στενόμυαλες και συχνά άδικες νοοτροπίες ορισμένων επαρχιωτών που παραμένουν προσκολλημένοι στο «φαίνεσθαι», οι λάθος επιλογές, οι συμβιβασμοί και οι ενίοτε τραγικές συνέπειές τους, είναι λίγα μόνο από όσα πραγματεύεται αυτό το εξαιρετικό βιβλίο. Οι «Άσπιλοι ένοχοι» είναι ένα καλοστημένο και πολύπλοκο παζλ όπου η συγγραφέας τοποθετεί κάθε κομμάτι με μαεστρία, αποκαλύπτοντάς μας διαρκώς μόνο όσα πρέπει να γνωρίζουμε, διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον και το σασπένς και αποτρέποντάς μας από το να μαντέψουμε σωστά πριν εκείνη το θελήσει. Ο δε αστυνομικός Μάξιμος Βαγενάς μού θύμισε στο τέλος τον Ηρακλή Πουαρό –χωρίς φυσικά τη βελγική προφορά, τις γκουρμέ ιδιαιτερότητες και το γραφικό μουστάκι– αφού η αποκάλυψη του μυστηρίου της εξαφάνισης της αγνοούμενης και η κατάδειξη των πραγματικών ενόχων από αυτόν γίνεται παρουσία όλων των ενδιαφερομένων. Οφείλω τα ειλικρινή και θερμά μου συγχαρητήρια στην εξαίρετη Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη για ένα ακόμη εκπληκτικό έργο της και σας προτείνω ανεπιφύλακτα να το διαβάσετε, Φίλοι μου!
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
Στη μικρή κωμόπολη Παναγιά, η οποία βρίσκεται κοντά στην Τρίπολη, εξαφανίζεται η Παναγιώτα Περούλη, μια τριανταπεντάχρονη παντρεμένη γυναίκα και μητέρα ενός παιδιού. Παρά τις έρευνες της τοπικής αστυνομίας, η αγνοουμένη στέκεται αδύνατο να βρεθεί, νεκρή ή ζωντανή. Κανένα ίχνος, καμία ένδειξη, κανένα τηλεφώνημα για λύτρα, πουθενά το πτώμα της. Τρεις εβδομάδες αργότερα, στο σημείο φτάνει ένας από τους πιο έμπειρους αξιωματικούς της αστυνομίας προκειμένου να ρίξει φως στο μυστήριο της εξαφάνισης. Τίποτα και κανείς δεν έχει προετοιμάσει τον Μάξιμο Βαγενά για τα όσα θα έρθει αντιμέτωπος. Θανάσιμες συγκυρίες, εγκλήματα του παρελθόντος, συγκλονιστικές αλήθειες, έρωτες που θάφτηκαν στον βωμό της διαπλοκής του καλού με το κακό, ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι αποκαλύψεων. Βήμα, βήμα και χαρτογραφώντας τα ίχνη της αγνοουμένης, αναγκάζεται να ανακαλύψει και να ανακαλυφθεί ο ίδιος μέσα από τις αλήθειες των ανθρώπων τους οποίους συναντά και αποκαλύπτει τον ρόλο τους στην εξαφάνιση της Παναγιώτας Περούλη, που μοιάζει να είναι η κορυφή στο παγόβουνο μιας σειράς ακούσιων και εκούσιων εγκλημάτων.
«Τίποτα και κανείς δεν είναι όπως φαίνεται σε αυτήν την πόλη, κύριε Βαγενά….» δήλωσε η γυναίκα απέναντί του.
Ένα μυθιστόρημα μυστηρίου όπου ο έρωτας, τα πάθη, το μίσος και η εκδίκηση πρωταγωνιστούν σε κάθε σελίδα του…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου