Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

«ΡΟΔΑΝΘΟΣ», παρουσιάζει η Σόφη Θεοδωρίδου - Συστήνει η Κλειώ Τσαλαπάτη

      Έχω επανειλημμένα επισημάνει πως το αγαπημένο μου λογοτεχνικό είδος είναι αδιαμφισβήτητα το ιστορικό μυθιστόρημα, παρά το γεγονός ότι στα σχολικά μου χρόνια δεν συμπαθούσα καθόλου το βαρετό και ανούσιο μάθημα της Ιστορίας. Μου ήταν αδύνατο να βρω κάποιο νόημα στη στείρα και μηχανική αποστήθιση άπειρων γεγονότων, ονομάτων και ημερομηνιών, για χάρη της ίδιας της αποστήθισης και μόνο. Όταν όμως διάβασα το πρώτο μου ιστορικό μυθιστόρημα –που περιέργως δεν μπορώ να θυμηθώ ποιο ακριβώς ήταν– άρχισα να βρίσκω τρομερό ενδιαφέρον στην έως πρότινος μισητή Ιστορία. Ξεκίνησα να καταλαβαίνω πως τα ιστορικά γεγονότα είναι άρρηκτα δεμένα με τις ζωές των απλών ανθρώπων και επηρεάζουν την πορεία και την ίδια τους τη ζωή με τρόπους που δεν γίνονται πάντοτε γνωστοί, ούτε καταγράφονται και εξιστορούνται μελλοντικά, αλλά δεν παύουν να είναι το ίδιο σημαντικοί. Όπως, επίσης, κατανόησα απόλυτα τη γνωστή ρήση πως «όποιος λαός δεν διδάσκεται από την ιστορία του, είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει».
    Κατά συνέπεια, θαυμάζω ιδιαίτερα όσους συγγραφείς σκύβουν με προσοχή και ενδιαφέρον πάνω στην Ιστορία και φροντίζουν να την ενσωματώσουν μέσα στη μυθοπλασία τους. Είτε τα βιβλία τους φέρουν την περιγραφή «ιστορικό μυθιστόρημα» είτε όχι, ένα είναι το γεγονός: οι συγγραφείς αυτοί έχουν ξοδέψει πολλές ώρες από τον χρόνο τους για να μελετήσουν το παρελθόν μέσα από τις ιστορικές πηγές, να αναφέρουν ό,τι κρίνουν εκείνοι πως είναι απαραίτητο και να ενσωματώσουν τη δράση των ηρώων τους μέσα σε κάθε ιστορικό πλαίσιο. Γι’ αυτό και μόνο, τρέφω γνήσιο σεβασμό απέναντί τους και τους χρωστώ ένα μεγάλο ευχαριστώ, καθώς φροντίζουν να διατηρούν ζωντανές τις ιστορικές μας μνήμες ή και να μας τις δημιουργούν εξαρχής για όσους από εμάς δεν γνωρίζουμε κάποια κομμάτια της Ιστορίας.
    Εξυπακούεται, λοιπόν, πως η εξαίρετη Σόφη Θεοδωρίδου ανήκει σε αυτή την κατηγορία συγγραφέων που πάντοτε εντάσσει την εκάστοτε εμπνευσμένη μυθοπλασία της μέσα στο ανάλογο ιστορικό πλαίσιο. Με προφανή την εμβριθή έρευνά της σε κάθε ιστορική περίοδο, η συγγραφέας φροντίζει να αναβιώνει και να διατηρεί ζωντανά γνωστά ή άγνωστα ιστορικά γεγονότα και περιόδους της Ιστορίας μέσα σε κάθε μυθιστόρημά της. Το πιο πρόσφατο έργο της που κυκλοφορεί, όπως και όλα τα υπόλοιπα δέκα, από τις εκδόσεις Ψυχογιός, έχει τον τίτλο «Ροδανθός» και εκτυλίσσεται κυρίως στα Δωδεκάνησα. Δεν θα μπορούσε δε, σε καμία περίπτωση, να με αφήσει αδιάφορη ειδικά αυτό το βιβλίο της αφενός γιατί αποτελεί έργο της συγκεκριμένης αγαπημένης συγγραφέως, που συνδυάζει για μία ακόμη φορά σημαντικά ιστορικά γεγονότα και εμπνευσμένη μυθοπλασία, και αφετέρου γιατί ένα μεγάλο μέρος του διαδραματίζεται στη γενέτειρά μου, τη Ρόδο.
    Ευχαριστώ θερμά την εξαίρετη Σόφη Θεοδωρίδου για τον χρόνο που μου διέθεσε ώστε να μας παρουσιάσει η ίδια το νέο συναρπαστικό μυθιστόρημά της στους «Φίλους της Λογοτεχνίας», της εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στο νέο πόνημά της αλλά και στο συνολικό συγγραφικό της έργο και σας προσκαλώ να διαβάσετε τα όσα μας εκμυστηρεύεται η χαρισματική συγγραφέας, ώστε να γνωρίσετε κι εσείς λίγο καλύτερα τον καθηλωτικό «Ροδανθό» της!
 
    Ο «Ροδανθός» αφηγείται την ιστορία μιας οικογένειας που διατρέχει τρεις γενιές. Οι ήρωές μου, ακολουθώντας τα χνάρια της πραγματικής ιστορίας που με ενέπνευσε, κινούνται αρχικά στη Σύμη κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα, τον καιρό που τα σπογγαλιευτικά επέστρεφαν απ’ την Μπαρμπαριά με τα αμπάρια τους γεμάτα σπόγγους και χτίζονταν τα γνώριμα σε όλους μας πανέμορφα νεοκλασικά. Στη Σύμη η κεντρική μου ηρωίδα, η Σμαράγδα, η οποία αποτελεί και τον συνδετικό ιστό μεταξύ των τριών γενεών που προανέφερα, θα βρει την ευτυχία, ωστόσο η λαχτάρα της για τη μητρότητα δεν ευοδώνεται κι αυτό τη σημαδεύει, μέχρι τη μέρα που θα κλείσει στην αγκαλιά της τον πεντάχρονο Γιοσίφ, το «Αραπί» όπως θα το αποκαλέσουν οι συντοπίτες της όχι από ρατσισμό, αλλά επειδή μ’ αυτή τη λέξη αποκαλούν οι Συμαίοι εκείνα τα χρόνια τους ανθρώπους που ζουν στη Μπαρμπαριά και με τους οποίους συνεργάζονται στα ταξίδια τους. Φυσικά, ένα παιδί δεν καταλαβαίνει, ένα παιδί πληγώνεται, όταν το διαχωρίζουν από τα άλλα, με συνέπεια κι ο Γιοσίφ να πληγωθεί βαθιά. Η συμπεριφορά του τα επόμενα χρόνια απογοητεύει τους θετούς γονείς του, με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει ενίοτε και στην πραγματική ζωή ν’ απογοητεύουν τους γονείς τα παιδιά τους, είτε φυσικά τέκνα είναι αυτά είτε υιοθετημένα.
    Στις αρχές του 20ού αιώνα η Σμαράγδα, χτυπημένη σκληρά από τη μοίρα, επιλέγει να μετοικήσει στη Ρόδο με τον γιο της και να κάνει μια νέα αρχή. Είναι η περίοδος που επιχειρεί να παρεισφρήσει στην ανδροκρατούμενη επιχειρηματική κοινότητα με το άρωμά της, τον Ροδανθό, εκμεταλλευόμενη μια οικογενειακή συνταγή. Εκείνα τα χρόνια η Ρόδος ήταν υπό οθωμανική κυριαρχία, ωστόσο το 1912, λίγο πριν τους βαλκανικούς πολέμους, περνά υπό την κυριαρχία των Ιταλών. Οι Έλληνες ενθουσιάζονται αρχικά, πιστεύοντας πως οι χριστιανοί Ιταλοί θα τους επιτρέψουν την Ένωση με τη μάνα πατρίδα που αποτελεί διαχρονικό όνειρο των Δωδεκανησίων, σύντομα όμως διαψεύδονται σκληρά. Τα επόμενα χρόνια, όπως και σ’ όλη τη διάρκεια της ιταλικής Κατοχής, θα χρειαστεί να παλέψουν με νύχια και δόντια, για να διατηρήσουν την εθνική τους ταυτότητα.
    Πέρα από τη Σύμη και τη Ρόδο, ο «Ροδανθός» μάς ταξιδεύει επίσης στην Κωνσταντινούπολη και τη Μασσαλία, στη Λόντρα και το Παρίσι, ακολουθώντας τους ήρωες στα μονοπάτια ζωής τους. Μαζί με τη Σμαράγδα συναντάμε στο διάβα των εβδομήντα πέντε περίπου ετών που διατρέχει το βιβλίο τον επιβλητικό Μόσκοβο και την δεσποτική Αστραδενή, τον γιγαντόσωμο Μιχάλη και τον Γιοσίφ, τον ωραίο Λεωνίδα και τον ερωτιάρη Τέλη, τον επιτήδειο δικηγόρο Ανδρέα Κιμπάρογλου, τον Τούρκο Χασάν και τον Εβραίο Ακίμ, την εύθραυστη Πέρσα που αποδεικνύεται εξαιρετικά ανθεκτική, τα εγγόνια της Σμαράγδας και πολλούς ακόμη ήρωες.
    Η αγάπη για την πατρίδα, η μητρική αγάπη, ο έρωτας και τα πάθη που προκαλεί, η λαχτάρα για Ένωση αποτελούν κάποια από τα θέματα που διαπραγματεύεται ο «Ροδανθός». Δε θα ήθελα να αναλύσω περισσότερο την υπόθεση, καθώς δεν επιθυμώ να στερήσω από τους αναγνώστες τη γοητεία του αναπάντεχου που χαρακτηρίζει ένα μυθιστόρημα. Θέλω απλώς να ευχηθώ σε όσους από εσάς επιλέξετε να διαβάσετε το βιβλίο να απολαύσετε την ιστορία, όσο την απόλαυσα κι εγώ στη διάρκεια της συγγραφής.
Σόφη Θεοδωρίδου

Βιογραφικό σημείωμα Σόφης Θεοδωρίδου:
 
Η Σόφη Θεοδωρίδου κατάγεται από την Αλμωπία, μια μικρή επαρχία του Νομού Πέλλας. Σπούδασε νηπιαγωγός στη Θεσσαλονίκη κι εγκαταστάθηκε κατόπιν στην περιοχή καταγωγής της, όπου διαμένει μέχρι σήμερα με την οικογένειά της. Λατρεύει τη ζωγραφική και τη λογοτεχνία, και πιστεύει πως η αγάπη της για την τελευταία την οδήγησε τελικά στη συγγραφή. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν συνολικά δέκα μυθιστορήματά της.
 
Επικοινωνία με τη συγγραφέα μέσω του ιστολογίου της:
http://sofitheodoridou.blogspot.com/

 
Εργογραφία Σόφης Θεοδωρίδου:
 
«ΡΟΔΑΝΘΟΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2020)
Σελίδες: 816
Τιμή με έκπτωση: 17,91€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Όταν η Σμαράγδα, στα τέλη του 1874, φτάνει από την Κωνσταντινούπολη στη Σύμη με το καράβι του ηλικιωμένου Μόσκοβου, δεν περιμένει ότι στο νησί με τα πολλά προνόμια και τους επιδέξιους σφουγγαράδες θα βρει την ευτυχία. Η ευτυχία αυτή, ωστόσο, θα σημαδευτεί από πολύχρονη ατεκνία, μέχρι τη μέρα που θα κλείσει στην αγκαλιά της τον πεντάχρονο ορφανό Γιοσίφ, που οι συμπατριώτες της θα αποκαλέσουν «το Αραπί», δυσκολεύοντας την ένταξή του στην προηγμένη για τα δεδομένα της εποχής κοινωνία τους.
Καθώς τα χρόνια περνούν, η Σμαράγδα θα βιώσει οδυνηρές απώλειες και μια βαριά προδοσία, που θα την υποχρεώσει να αφήσει τη Σύμη για τη Ρόδο λίγο πριν από την ανατολή του νέου αιώνα. Στη Ρόδο, όπου το χνότο του Οθωμανού είναι πιο αποπνικτικό, θα παρεισφρήσει στην ανδροκρατούμενη επιχειρηματική κοινότητα του νησιού με το άρωμά της, τον Ροδανθό. Κι ενώ η Τουρκοκρατία παραχωρεί τη θέση της στην Ιταλοκρατία και οι Έλληνες παλεύουν να διατηρήσουν την εθνική τους υπόσταση, η οικογένειά της θα προσπαθήσει να επιβιώσει μέσα στις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες που επιβάλλουν ο Μεγάλος Πόλεμος, η Μικρασιατική Καταστροφή, ο ιταλικός φασισμός αλλά κι ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Γερμανοκρατία και ο μεγάλος λιμός που μαστίζει άγρια τα Δωδεκάνησα στο ξεψύχισμα του πολέμου.
Η ιστορία μιας οικογένειας στη Σύμη και στη Ρόδο, πολυκύμαντη και ταραχώδης σαν τη θάλασσα που περιβάλλει τα δύο νησιά, από τα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα, με συνδετικό ιστό μια γυναικεία μορφή.
 
«Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2019)
Σελίδες: 504
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
1941. Η Ελλάδα βογκά κάτω από τη σκληρή γερμανική Κατοχή, μαζί κι οι κάτοικοι ενός μικρού νησιού του Αιγαίου: η Λήδα, μια νεαρή χήρα, εξοβελισμένη με την κόρη της από την τοπική κοινωνία· ο Παππούς, ο ηλικιωμένος που την έχει πάρει υπό την προστασία του· ο χειροδύναμος Μάρκος, που δε δειλιάζει μπροστά στον κίνδυνο, αλλά διστάζει μπροστά στις λέξεις· ο δήμαρχος, ο γιατρός, ο δικηγόρος του νησιού κι άλλοι σημαίνοντες πολίτες του. Κάποια στιγμή στη μικρή νησιωτική κοινωνία θα ενταχθούν η Αθηναία Ρίτα με τον έφηβο γιο της, στο σπίτι της οποίας σύντομα θα εγκατασταθεί και ο λοχίας Γκέοργκ Φίσερ με τη μακρινή ελληνική καταγωγή.
Το ίδιο διάστημα, στο Βερολίνο, ο επίατρος του ναυτικού Κρίστιαν Μίλερ θα γνωρίσει τη Μάρεν, τη γυναίκα της ζωής του. Ο πόλεμος όμως σύντομα θα χωρίσει τους δύο νέους. Ο ανθρωπιστής Κρίστιαν θα βρεθεί στο ελληνικό νησί, αποφασισμένος να πολεμήσει μονάχα τους κοινούς ανθρώπινους εχθρούς, τον θάνατο και τον πόνο, με όπλο το νυστέρι του. Ο πόλεμος, ωστόσο, είναι πάντα απρόβλεπτος…
Νησιωτική Ελλάδα-Βερολίνο...
Κατακτητές και κατακτημένοι, πολιορκημένοι από τη βαρβαρότητα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Φόβοι, αγωνίες, πάθη, αμφιβολίες αλλά κι η μεγαλοσύνη του ανθρώπου, που κατορθώνει πάντα να «φωτίζει» και τις πιο σκοτεινές εποχές.
 
«Η ΑΓΑΠΗΤΙΚΙΑ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2018)
Σελίδες: 544
Τιμή με έκπτωση: 16,92€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Κόρη καλής αθηναϊκής οικογένειας, η Ρόσα γεννήθηκε ανυπότακτη, όπως μαρτυρούσε και το φλογερό κόκκινο των μαλλιών της, αν και πολλοί απέδιδαν τoν απείθαρχο χαρακτήρα της στο γεγονός πως είχε ανατραφεί με ελευθερία ανάρμοστη, έχοντας μητέρα μια γυναίκα κλεισμένη στον κόσμο της και για πατέρα έναν επιπόλαιο μπον βιβέρ.
Η νεαρή αριστοκράτισσα θα σοκάρει την οικογένειά της, όταν το καλοκαίρι του 1914 ερωτευτεί τον Χάρη, έναν φτωχό φοιτητή της ιατρικής που κατάγεται απ’ τις τουρκοκρατούμενες ως πρόσφατα περιοχές της Μακεδονίας. Κι ενώ ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος μαίνεται, κι η Αθήνα, η πόλη της, κι η Ελλάδα ολόκληρη σπαράσσονται από τον διχασμό που δημιουργεί η ρήξη Κωνσταντίνου και Βενιζέλου, εκείνη θα ασπαστεί τον βενιζελισμό αψηφώντας τις φιλοβασιλικές της καταβολές και θα βαδίσει σε δρόμους ριψοκίνδυνους, κερδίζοντας για τις επιλογές της από τους συμπολίτες της το ειρωνικό παρανόμι «η αγαπητικιά του Τουρκομερίτη».
 
Η ζωή μιας τολμηρής και ξεχωριστής γυναίκας στην ταραγμένη εποχή του Εθνικού Διχασμού και των μετέπειτα χρόνων, η οποία δε θα διστάσει να απαρνηθεί τα προνόμια της κοινωνικής της θέσης και να πάει κόντρα στα επικρατούντα ήθη, ακολουθώντας τα προστάγματα της καρδιάς της.
 
«ΠΟΡΦΥΡΟ ΠΟΤΑΜΙ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2017)
Σελίδες: 568
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Μάρτη του 1902. Σ’ έναν παραποτάμιο οικισμό της Καππαδοκίας, την ώρα που ο καϊκτσής Δημητρός βλέπει τα νερά του ποταμού να βάφονται κόκκινα, γεννιέται η κόρη του, η ασθενική Νιόβη.
Οι συντοπίτες της θα τη χαρακτηρίσουν ισκιερή και θα της χαρίσουν ελευθερίες ανάρμοστες για ένα θηλυκό, πιστεύοντας ότι για λίγο μόνο είναι γραφτό να ζήσει ανάμεσά τους. Μα το κορίτσι τούς διαψεύδει.
Ο καιρός κυλά, έρχονται οι Βαλκανικοί κι ο Μεγάλος Πόλεμος, και οι αρμονικές σχέσεις Ρωμιών και Τούρκων δοκιμάζονται. Η μεγάλη φτώχεια κατατρύχει τον οικισμό και περισσότερο την οικογένεια της Νιόβης. Ώσπου μια μέρα, κι ενώ η Αυτοκρατορία βογκά σαν τον δράκο κάτω απ’ το δόρυ του Αϊ-Γιώργη από την ελληνική κυριαρχία στη Σμύρνη, ένας επιφανής Τούρκος μαγεύεται απ’ τα μαβιά της μάτια και φλέγεται να την αποκτήσει.
Εκείνη έχει δώσει από μικρή την αγάπη της στον ατίθασο Φιλίπ, που ανοίγει την πόρτα σέρτικα, σαν κατακτητής. Μα ο νέος έχει από χρόνια χαθεί κυνηγώντας τα δικά του όνειρα στην Πόλη, την Οδησσό και σε πεδία μαχών, κι αυτή έχει μόνο ένα μενταγιόν να τη δένει μυστικά μαζί του.
Κι ύστερα έρχεται η Καταστροφή κι η Ανταλλαγή...
Ένα καράβι σαλπάρει χωρίζοντας στα δύο την ψυχή της. Το ένα κομμάτι πίσω, στην παλιά πατρίδα· το άλλο στη νέα, την αρχέγονη, όπου η ζωή καραδοκεί να δοκιμάσει διπλά τις αντοχές της, συνάμα όμως και του Φιλίπ.
 
Η ζωή των τελευταίων Ελλήνων σε μια μικρή γωνιά της Καππαδοκίας και παράλληλα η ιστορία μιας ακατάλυτης μα αδιέξοδης αγάπης στη σκιά της Μικρασιατικής Καταστροφής και της Ανταλλαγής των πληθυσμών.
 
«ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΧΑΜΕΝΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2016)
Σελίδες: 568
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
Διαβάστε την κριτική για το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://filoithslogotexnias.blogspot.com/2016/04/blog-post.html
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Απρίλης 1961. Τη μέρα που ο πρώτος Ρώσος κοσμοναύτης ταξιδεύει στο Διάστημα, σε μια μικρή ελληνική πόλη ένας άντρας μπαίνει για λίγο στη θέση του Θεού, ορίζοντας τη μοίρα τριών νεαρών πλασμάτων.
Την Κλέα θα υποδεχθεί ένα αρχοντόσπιτο, όπου ο στρατηγός παππούς της αναπολεί παρελθοντικές δόξες, ενώ ο πατέρας της έχει εγκαταλείψει τον μεγάλο του έρωτα για να κατακτήσει πλούτη και κάστες εξουσίας· τη Μελισσάνθη ένα μεσοαστικό σπιτικό πάνω από μια ταβέρνα, στο οποίο η μάνα της, η ωραία Μυρσίνη, ενοχοποιείται για νεανικά σφάλματα από τον σύζυγό της· τη Λόλα, τέλος, θα καλοδεχτεί ένα φτωχόσπιτο, μες στο οποίο στοιβάζονται μεταξύ άλλων μια ιδιόρρυθμη γιαγιά κι ένας ρομαντικός πραματευτής, που αγωνίζεται να συμπορευθεί με τα δεδομένα των καιρών, καθώς η χώρα αλλάζει.
Παρά τις ταξικές διαφορές τους, οι τρεις κοπέλες μεγαλώνοντας θα δεθούν με δεσμά αδελφικής φιλίας, ανακαλύπτοντας όλες στο φτωχόσπιτο του συνοικισμού την οικογενειακή θαλπωρή που απουσιάζει από τα άλλα δύο. Ώσπου, στο κατώφλι της ενήλικης ζωής τους πια, μυστικά και ψέματα κι αμαρτωλά πάθη του παρελθόντος θ’ αρχίσουν ν’ αποκαλύπτονται, βαφτίζοντας μια δυνατή αγάπη ανόσια και ξεκινώντας τον χορό των αποχωρισμών.
Αποκομμένες πλέον μεταξύ τους αλλά κι απ’ τη γενέθλια πόλη, ρίχνονται στη χοάνη της πρωτεύουσας και στο κυνήγι χιμαιρικών ονείρων. Μα, καθώς ο καιρός κυλά κι οι ψευδαισθήσεις της νιότης χάνονται, θα διαπιστώσουν πως ελάχιστα μοιάζουν τελικά με ό,τι είχαν ονειρευτεί στα χρόνια της αθωότητάς τους…
 
«ΣΤΕΦΑΝΙ ΑΠΟ ΑΣΠΑΛΑΘΟ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2015)
Σελίδες: 544
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Μια όμορφη καλοκαιρινή μέρα του 1939, η Κασσιανή κρυφοκοιτάζει πίσω απ’ την κουρτίνα της κάμαράς της το άγνωστο παλικάρι που σιγοπίνει τον καφέ του στην αυλή των γειτόνων τους, δίχως να υποψιάζεται ότι είναι ο άντρας που θα σφραγίσει τη ζωή της. Η δεκαπεντάχρονη κοπέλα ασφυκτιά στην επαρχία, στη σκιά του αυστηρού ιεροκήρυκα πατέρα της. Ο δεκαοχτάχρονος Λυκούργος, απ’ την άλλη, οραματίζεται το μέλλον του στο πανεπιστήμιο της πρωτεύουσας.
Τους δυο νέους θα ενώσει ένα εφηβικό φιλί και μια βάρβαρη τιμωρία. Θα τους χωρίσουν οι δικές του επιλογές κι η Ιστορία.
Στα χρόνια που τους περιμένουν η Κασσιανή θα υποχρεωθεί να επωμιστεί βάρη που δεν της έπρεπαν.
Αντιμέτωπη μ’ ένα κράτος εχθρικό και μια κοινωνία ματωμένη, θα αισθανθεί συχνά ότι σταυρώνεται για λάθη εκείνου κι ότι το στεφάνι που κάποτε της φόρεσε είναι φτιαγμένο απ’ τον αγκαθωτό ασπάλαθο, που χρησιμοποιούν στον τόπο της για φράχτη ή για προσάναμμα. Στο κλειστοφοβικό σύμπαν του νέου κόσμου της θ’ αναγκαστεί ν’ απαρνηθεί ακόμη κι αυτή τη γυναικεία της υπόσταση, μέχρι τη μέρα που θα διαπιστώσει πως κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο.
 
Μια επαρχιακή πόλη απ’ τη μεταξική Ελλάδα μέχρι τη μετεμφυλιακή της δεκαετίας του ’50.
Ένα ζευγάρι παρασυρμένο απ’ τις μπόρες των καιρών.
Ένα στεφάνι φτιαγμένο από ασπάλαθο.
 
«ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΑΠ’ ΤΗ ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2014)
Σελίδες: 536
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Η Καλλιόπη πίστευε μέχρι τα εννιά της χρόνια πως το χειρότερο που της είχε τάξει η ζωή ήταν τα παράξενα μάτια της, για τα οποία την κορόιδευαν οι συμμαθήτριές της στο Παρθεναγωγείο, επειδή δε γινόταν να γνωρίζει πόσα άλλα της είχε η μοίρα γραμμένα.
 
Γεννημένη αρχές του 20ού αιώνα στη Σαμψούντα, θα βιώσει τις λευκές πορείες θανάτου και τις εξορίες από τους Νεότουρκους, κι αργότερα τις αγριότητες του Κεμάλ.
 
Αρχές του 1921, στην εφηβεία, με σωριασμένο τον κόσμο της σε ερείπια, θα βρει καταφύγιο σ’ ένα χωριό του Πόντου. Λίγους μήνες μετά θα ντυθεί νύφη στα δεκάξι της, σ’ έναν αναπάντεχο γάμο, που θα την οδηγήσει στη Σμύρνη. Θα ζήσει για λίγο μια πλούσια ζωή στην πανέμορφη πόλη, που περιμένει αμέριμνη την καταστροφή της, και θ’ ανακαλύψει τον έρωτα∙ κι ίσως τον χάσει, όπως ορίζει για άλλη μια φορά η μοίρα της…
 
Απ’ τη Σαμψούντα και τον Πόντο στη Σμύρνη κι από κει στον Πειραιά της προσφυγιάς, μια νεαρή γυναίκα αντιπαλεύει με πείσμα το πεπρωμένο της, διεκδικώντας το δικαίωμα στη ζωή και την αγάπη.
 
«Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2013)
Σελίδες: 568
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Η μεγάλη ομορφιά ήταν η μοναδική αμαρτία της Ευγενίας. Ένα δώρο που της δόθηκε ερήμην της κι έμελλε να καθορίσει την πορεία της ύπαρξής της. «Για το φτωχό ακόμη και η ομορφιά κατάρα είναι», αποφαινόταν συχνά η Μάχη, φαρμακωμένη από τις δυσκολίες της προσφυγικής ζωή της. Όταν, όμως, μπαίνει στη ζωή της κόρης της ο ευκατάστατος Θεόφιλος, αρχίζει να αναθεωρεί τις απόψεις της.
 
Εκείνος την ερωτεύεται τρελά. Αυτή τον αγαπά με τη λαχτάρα και το πάθος των δεκαεφτά της χρόνων. Το ξέσπασμα του Ελληνοϊταλικού Πολέμου, όμως, πριν ακόμη προλάβουν να χαρούν την αγάπη τους, θα την αφήσει ολομόναχη στον τόπο του. Εκεί θα μπει στο στόχαστρο των κουνιάδων της, ιδιαίτερα της μεγάλης, της Ευανθίας, αλλά και του ισχυρού κομματάρχη της περιοχής. Μοναδικό και αναπάντεχο στήριγμα θα βρει στην πεθερά της, την Άννα.
 
Κι ενώ, στα χρόνια που ακολουθούν, τα προστάγματα των καιρών ορίζουν τις ζωές τους, το μίσος και η ζήλια οπλίζουν το χέρι της Μοίρας σπέρνοντας τον όλεθρο. Τρεις αθώες ψυχές παρασέρνονται στον βίαιο άνεμό του και ξεσπούν το λυγμό τους, καθώς σκορπούν σε διαφορετικές γωνιές της Ελλάδας, στην αγκαλιά της «μητέρας» Φρειδερίκης.
 
Η ιστορία ενός απόλυτου έρωτα σε ταραγμένα χρόνια. Όταν η ομορφιά θεωρείται αμαρτία κι οι πράξεις και τα λόγια των ανθρώπων συναγωνίζονται σε αγριότητα τα πεδία των μαχών, τότε τα πάντα μπορεί να συμβούν.
 
«Τ’ ΑΧΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΞΥΠΟΛΗΤΩΝ ΠΟΔΙΩΝ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2012)
Σελίδες: 568
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Προσφυγικά Σαλονίκης· την ορφάνια του μικρού Θεμιστοκλή απαλύνουν ξένα, ευλογημένα χέρια, όμως αγκάθι απομένει μέσα του η άγνωστη καταγωγή του. Εμφύλιος, Σκρα· τα μελλούμενα απ’ τα χείλη μιας γυναίκας τον οδηγούν στην Τήνο, στον μεγάλο έρωτα και στον μεγάλο πόνο.
Ο Θεμιστοκλής, με τον νεογέννητο γιο του, Άλκη, ψάχνει τρόπο και τόπο να στεγάσει τη δυστυχία τους. Θα τους υποδεχτεί η ταραγμένη Αθήνα του ’50 κι αργότερα μια παράξενη επαρχιακή κωμόπολη, η Επίκληρος. Από το σπίτι της φιλόξενης Μικρασιάτισσας Λένας θα βρεθούν σ’ εκείνο της μελαγχολικής Ελένης, και από την άδολη προσφορά θα οδηγηθούν στον τόπο όπου ένας ιδιότυπος ρατσισμός θα τους πληγώσει, δημιουργώντας δυνατές φιλίες και αβυσσαλέα μίση.
Καθώς τα χρόνια κυλούν, ο Θεμιστοκλής και ο συγκλονιστικός Άλκης, η Ελένη, η Ερατώ και η Θάλεια θα βρεθούν μπλεγμένοι στο γαϊτανάκι του πόνου, του έρωτα και του μίσους, και θα βιώσουν τα όρια της προσφοράς και της θυσίας.
Άνθρωποι χτυπημένοι από τη μοίρα και τη ζωή αφήνουν τ’ αχνάρια τους σε μια Ελλάδα που πληγώνεται και πληγώνει, αναζητώντας ταυτότητα και ευτυχία.
 
«ΠΕΣ ΜΟΥ ΑΝ ΜΕ ΘΥΜΑΣΑΙ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2011)
Σελίδες: 584
Τιμή με έκπτωση: 15,93€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Η Ιφιγένεια έπιασε τα γέρικα χέρια της μάνας της και τα σκέπασε με τα δικά της. «Πώς με λένε;» έκανε την αγωνιώδη ερώτηση. «Θυμάσαι; Πες μου… με θυμάσαι;» Περίμενε με κομμένη την ανάσα, θαρρείς κι από την απάντηση της Χαράς εξαρτιόταν η ύπαρξή της. Η Χαρά ξερόγλειψε τα χείλη αργά. «Ιφι… Ιφι…» ψέλλισε τέλος και τα δάκρυα κύλησαν απ’ τα μάτια της κόρης. Δόξα τω Θεώ, δεν είχε πάει στράφι η θυσία της. Η μάνα της δεν την είχε ξεχάσει…
Ο κόσμος της Ιφιγένειας ήταν αληθινή ευλογία μέχρι εκείνη τη λευκοντυμένη μέρα που άρχισε να διαλύεται και να κατακλύζουν τη ζωή της απώλειες και προδοσίες: o πατέρας της, η μεγάλη της αδυναμία. η μητέρα της, το αιώνιο στήριγμά της. η δουλειά της. ακόμη κι αυτός ο έρωτας της ζωής της, ο άντρας της. Η ώρα που θα αντιμετωπίσει τις αλήθειες της ζωής της έχει φτάσει. Μένει τώρα να διαπιστώσει αν οι όρκοι της αγάπης θα χωρέσουν τη θυσία της ή θα γυρίσουν την πλάτη στους πληγωμένους καιρούς.
Η ιστορία μιας γυναίκας που ρισκάρει να χάσει τα πάντα, γιατί δε θέλει να ρισκάρει να χάσει τον εαυτό της.
 
«Η ΝΥΦΗ ΦΟΡΟΥΣΕ ΜΑΥΡΑ»
Εκδόσεις: Ψυχογιός (2010)
Σελίδες: 640
Τιμή με έκπτωση: 12,78€
 
Υπόθεση Οπισθόφυλλου:
 
Σεπτέμβρης του ’22. Η νεαρή Αντριανή καταφτάνει στη Σαλονίκη μαζί με το υπόλοιπο ανθρώπινο κοπάδι των προσφύγων. Πεντάρφανη και ολομόναχη, με δυο μάτια πράσινα, μαγικά σαν τα βοτάνια της, θα βρει στήριγμα σε μια καλοκάγαθη ηλικιωμένη Πόντια. Στο ξεδίπλωμα του χρόνου, με τις ανταλλαγές των πληθυσμών, θα εγκατασταθεί σ' ένα μουσουλμανικό χωριό της Μακεδονίας. Εκεί, ανάμεσα σε ανθρώπους πονεμένους που μιλούν ελληνικά, τουρκικά, ποντιακά κι αρμένικα, και που προσπαθούν να στηρίξουν τις ψυχές και τις ζωές τους, η Αντριανή θα αποθέσει την ευτυχία της στα χέρια του ρωμαλέου Άρη με την ηράκλεια δύναμη. Θα προκαλέσει τη μοίρα φορώντας ένα μαύρο φόρεμα για νυφικό. Κι αυτή θα δεχτεί την πρόκληση… Σε μια Ελλάδα που ανεμοδέρνεται στις θύελλες του εικοστού αιώνα, μια γυναίκα τολμά να ορθώσει το ανάστημά της απέναντι σε μια κοινωνία, όπου τον πρώτο λόγο έχει ο άντρας και η πεθερά, για να αναδειχτεί πληγωμένη αλλά νικήτρια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου